166:sen ylätukivarsi.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

166:sen ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa "Katsastuksesta läpi":jutussa jo kerroinkin että inssi huomasi alkavaa välystä vasen etu ylätukivarresta, niiden puslista. En löytänyt varaosa-CD:ltä tai T.Muukkosen sivuilta pelkkiä puslia, eli menenee koko tukivarsi vaihtoon? Onko joku tehnyt/tietää miten tuo kannattaa tehdä? Ja tuossahan ei tarvi aukaista paikkoja jotka vaikuttaisivat pyöränsuuntaukseen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 166:sen ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vakiopuslia ei käsittääkseni myydä erikseen...

Eikös tuohon saisi niitä sellasia powerfleksejä?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Koko tukivarsi menee vaihtoon jos ei halua askarrella esim. tarvikepuslista. Valmista kittiä ei 166seen tietääkseni ole saatavilla.

Aina kun vaihdetaan osia joilla on vaikutus pyöränkulmiin, olisi tietty hyvä käydä säätämässä ne kulmat kohdalleen. Toisaalta jos väljyyttä ei ole paljoa, ei uusi tukivarsi ehkä paljoa muuta spekkejä

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Niinhän se vuosi meni. :oops:
Eli en tehnyt tuolle ylätukivarrelle mitään. Nyt meni sitten hylkyyn kummankin puolen ylätukivarsista. Tarvikeliike möi ei oota, tosin on ollut Suomessakin tavaraa, hyllypaikka olemassa TRW:n JTC934 ja JTC935. Hintaa ja toimitusaikaa ei osannut suoraan sanoa. Muukkonen pyytää n.80e/kpl, eli taitaa olla, tähän hätään, halvin ja nopein tapa. Vai onko vinkkejä?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Muistaakseni Salon Autotarvike myi 60€ hintaan noita ja tulee parissa päivässä.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kävin tuosta rohkaistuneena muutkin kylän tarvikeliikkeet läpi. Huomenna pitäisi tulla osat n.70e/kpl.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Oisko muuten vaihtamiseen vinkkejä? Äkkiseltään näytti aika ikävältä hommalta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Vaihdoin molemmat arsyttävän nitinän takia. Hommana helppo:

1.Irrota joustintuen alapultti
2.Irrota kallistuksenvaakaajan koiranluu
3.Irrota kaikki mutterit joustintuen yläpäästä, "paitsi tietysti iskunvaimentajan mutteri ;O)"
4.Nyt koko paketti liikkuu sen verran alaspäin että saat ylätukivarren ja sen rungon vedettyä kokonaan pois. Penkissä on helpompi sitten vaihtaa ylätukivarren siihen runkoon.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Meinasitko tuolla joustintuen alapultilla sen haarukan (yhteydessä iskunvaimentimeen) pultti vai itse iskunvaimennin irti haarukasta pulttia?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Meinasitko tuolla joustintuen alapultilla sen haarukan (yhteydessä iskunvaimentimeen) pultti vai itse iskunvaimennin irti haarukasta pulttia?
Joo, kyllä juuri se haarukan pultti joka kiinniittyy alatukivarteen. Mulla oli tuo iskarin pultti sen verran jämähtänyt kiinni etten lähtenyt sitä väkisin vääntään poikki. Sit kun joutuu vaihtaa iskarit niin on taas ongelmia tiedossa :?.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kai kokeilit pulttipuolelta... muistaakseni se mutteri on hitsattu... No se taitaa kyllä ollakin sellaisessa paikassa, ettei siihen oikein pääsekään käsiksi.

Tiukassa se iskarin pultti todella on. Mullahan on kuva albumissa, kun tarvittiin batmanin apua sen vääntämiseen. ;-)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Eikö se ole samanlainen ratkaisu kun 156:ssa? Iskarin päädyssä on sellainen levykoukku joka menee haarukan hahloon ja siitä pultti läpi, tuo "levykoukku" on jonkunlainen varmistus että iskarin pää ei missään vaiheessa pääse irtoamaan haarukasta.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Joku sen sortin ratkaisu siinä taitaa olla. Jotain ohjeen tapaistahan kirjoittelin puolitoista vuotta sitten ja siinäkin puhutaan jostain varmistuslevystä...:
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/etuiskarit.html

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hienoa, nyt muistan että katsoin tuota hyvää ohjetta kauan sitten mutta oli näköjään päässyt unohtumaan :? . Vaatii näemmä sairaan pitkän varren, tuossa päässä on jo momenttia sano :mrgreen: . Hyvä tietää että pultti kestää vääntöä, sit vaan kuparirasvaa niin ei enään jämähdä kiinni.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ylätukivarret vaihdettu. Tein töissä kun on monttu keventimin, pi-väännintä yms ja tulee työaikaa käytettyä järkevästi. :-D Varsin kivuton homma, varsinkin siihen nähden miltä ekaksi näyttää. Tuo pi-väännin sopi kaikkiin paikkoihin ja sillä irtoaa nuo mutterit kivuttomasti. Tunti meni per puoli. Ekassa vähän yli ja toinen reippahasti alle.
Onko niiden puslien pulteille mitään momentteja? Nähtävästi niitä ei liian tiukkaan voi laittaa koska niissä on metalli sisustat. Sain kyllä ajettua koneelleni jonkun 166:korjaus CD:n mutta paria kertaa useammin en osannut sitä avata.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tutkailin noita vanhoja. Ne sisämetallit on täysin pyöriviä niihin kumeihin nähden. Eli eikö nuo kumit ole alkujaankaa vulkanisoituja vai onko nuo vain jo täysin revenneet irti vulkanisoinneistaan?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Samaa kattelin kanssa kun vaihdoin uudet, uusissa sisäholkki kääntyi kanssa, eli eivät ole vulkanoituja kumiin.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: 166:sen ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Oli vanha ketju jo olemassa, niin enpä viitsinyt aloittaa uutta. Tästä löytyi jo ohjeetkin hommaan, mutta siis onko edelleenkin niin, että TRW on ainoa varmasti hyvä tukivarsi Alfaan?

Kuskin puolelle ylös pitäis vaihtaa semmonen, mutta ei oo hyllyssä Mr Autolla eikä näemmä Spareto.ee:lläkään. Delphiä löytyis mistä vaan, mutta ei taida kannattaa leikkiä? Mapcon nimeä en suostu edes ääneen lausumaan, sen verran karuja kokemuksia 156:n kanssa siitä :evil:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166:sen ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Ota Delphi kestotestiin. Kyllä sekin jonkunlainen merkki on,ite pidän ihan ok valmistajana. Rasvaat puslat ja pallonivelen ennen asennusta niin eiköhän tolla nyt yhden 50tkm ainakin ajele. Kyllä noita Trw:n tekemiä tukivarsia on täälläkin raportoitu hajoavan suht nopeesti,vaikka itekin niitä pelkästään pyrkinyt käyttämään. Ex 166 v6:een laitoin Delphin alatukivarret ja ne kesti ainakin sen pari vuotta/45tkm ihan hyvin enkä edes rasvannut niveliä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 166:sen ylätukivarsi.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
En jaksa kaivaa, mutta vilkases mitä www.nimark.fi tarjoaa.
Ja suosittelen hakua osanumerolla, ei nimittäin kaikki oikeat osat ole listattuna auton tietojen perusteella O_O

Vastaa Viestiin