Mahtavaa , nyt tuntuu Alfalta!
Vaihdoin nimittäin kesärenkaat tänään alle...hieman parani ohjaustunto.
Kuva löytyy albumista. Meniköhän tämä vähän "tuuninki"-osaston hommiksi
No ei tuo nyt niin karmean korkealta näytä. Törkeemmän näkönen 156 on normialustalla, vaikka olisi 15" alla. Seiskatoistasilla, ja vakiosetillä 156 on naurettavan korkea.
Näyttää paljon paremmalta, on vaan tuo peukalo niin keskellä kämmentä, että ei taida tuo homma onnistua. Onkohan tuohon vielä sopivia madallussarjoja saatavana, en ainakaan ole huomannut???
Olisin itsekkin tyytynyt 18" vanteisiin mutta eipä niitä ollut maassa (hätäinen luonne, ei jaksa odottaa).
Piti valita 17" ja 19" välillä, valitsin 19".
Renkaiksi valitsin Marangonin Zeta Linet, mukavilta tuntuu.
Johan se on perkele...!! Sun entinen alfa oli mun alfa kunnes ikävä kyllä sen kylkee tultiin raasti ilman voiteluu! Eipä muuten siinä ollut 6kk aikana tasan yhtään vikaa ja leimankin sai.
Isot on juu.. Kyllähän se madallus tekis poikaa. Minua kiinnostaisi tietää paljon tuon 159:n maavara on vakiona, kun olivat sitä jo yhdessä arvostelussa ehtineet moittimaan.
Komia siitä tulee..
gYdEbUh kirjoitti:Johan se on perkele...!! Sun entinen alfa oli mun alfa kunnes ikävä kyllä sen kylkee tultiin raasti ilman voiteluu! Eipä muuten siinä ollut 6kk aikana tasan yhtään vikaa ja leimankin sai.
Tarkoitatko että sinulla oli musta 164:n V6:n...pelitti muuten minullakin tosi hyvin.
Repäsin tyhmyyttäni yhdessä kiihdytyksessä vetopyörästön hajalle, se olikin ainut murhe.
Silloin kun sen itse ostin, tuli minullekkin kylkeen parkkipaikalla yksi cherry. Osui oikeaan takalokasuojaan, kyllä otti "pannuun".
Menikö ihan romuksi/lunastukseen?
Joku sen avk:lta nopeesti korjas talteen. Enpä olisi uskonut että siihen lokariin oli joku jo aiemmin ryskännyt, ainoa näkyvä ero toiseen puoleen oli ehkä vähän suurempi ruostemäärä joka löytyi lokarin taitteesta.
puuha kirjoitti:Mahtaa ne 235 kumit hakea jokaisen uran mikä tiessä on. Ja niitähän löytyy!
Omat 225 on ihan mahdottomat uramagneetit.
EDIT: Ton Hampin linkin takaa löytyvä 159 on todella tyylikäs. Madallus tekee poikaa.
Täällä pohjoisessa taitaa nuo tiet olla niin sileitä että eipä paljon vetelyä tunnu.
Kävin tänään Raahessa (4- ja 8-tietä) todella hyvä ajaa, menee kuin kiskoilla. 16":lla kitkoilla oli huomattavasti levottomampi.
Tuota madallusta täytyy kyllä harkita vakavasti. Toinen juttu on tuon äänimailman virittäminen. Täytyy saada hienostuneesti imu- ja pakoääniä esiin, vakiona hieman liian sivistyneen kuuloinen.
Niin, Alfa-teksti voisi olla aika jännä takaovessa/-lokarissa.
Jarama kirjoitti:
Mitä kori meinaa tuosta madalluksesta pitemmän päälle, onko kannattavaa?
Samaa olen itsekkin miettinyt. Periaatteessa jouset vaihtuvat hieman lyhyempiin ja joustovarat lyhentyvät. Osaako kukaan kertoa asiasta tarkemmin, näyttää porukoilla kuvien perusteella olevan muutamissa autoissa madalletut alustat. Antakaa neuvoja hyvät ja huonot puolet, kiitos.
Jarama kirjoitti:
Mitä kori meinaa tuosta madalluksesta pitemmän päälle, onko kannattavaa?
Samaa olen itsekkin miettinyt. Periaatteessa jouset vaihtuvat hieman lyhyempiin ja joustovarat lyhentyvät. Osaako kukaan kertoa asiasta tarkemmin, näyttää porukoilla kuvien perusteella olevan muutamissa autoissa madalletut alustat. Antakaa neuvoja hyvät ja huonot puolet, kiitos.
itselläni ainakaan ole muuta valittamista kuin talvella mataluus on huono puoli, joka paikassa ottaa maha kiinni, ei tarvii olla paljoakaan tiellä lunta kun kahnuttaa kiinni, mutta ei se ole kuin ajotavasta kiinni siihen kun tottuu niin osaa asian kanssa elää!!!
kylläpä tuntuu kivalta ajella nyt kun sai taas vaihdettua kesäpyörät alle, on taas totuttelemista mutkissa kun huomaakin että auto kääntyy eikä anna periksi, mutta se on todella mukava tunne, ei muuta kun jouset poikki ja kurvailemaan
Kannatttaa/pitää vaihtaa myös ne iskarit..
Minulla ei (vielä) ole kunnon tolppia vaan jousien vaihdon yhteydessä on vaihdettu uudet vakio-iskarit. Ero esim. KauGoHin autoon on seuraava: Molemmat ovat yhtä kovia (ei liian), mutta KauGoHin auto tuntuuu paljon jämäkämmältä jo vieressä istuen ja perstuntumalta.
Harmi kun ei ole tietoa mikä setti tuossa Kaken kiulussa on.
Madaltaessa kannattaa varautua pohjan massauksien säännölliseen uusintaan..
edit. kannattaa varmaan haulla kaivella noita 156:n alustaan liittyviä topikkeja. Eiköhän nuo ole aika yleispäteviä myös 159:iin.
hamppi kirjoitti:Vanteet näyttää todella hyvältä. Kaipaa tosin ehdottomasti maan läheisyyttä myös minunkin mielestä
No laitetaan nyt sitten yksi vastakkainenkin mielipide. Mielestäni tämä jouset_pohjassa_look ei ole yhtään hyvännäköinen. Alkuperäinen paremman näköinen ja nimenomaan hyvännäköinen.
Ajattelin sitä lähinnä, että kuinka paljon tuo kori itse löystyy vuosien saatossa madalletussa autossa. Eli onko kori keskimäärin huonommassa kunnossa autossa, joka on madallettu?
Olen tullut siihen lopputulokseen, että en toistaiseksi madalla autoa.
Pistin paremman kuvan albumiin, ajellaan kesä näin ja katsotaa jatkossa sitten, kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
Näytti niin tyhjältä toi pyöräkotelo että aloin tutkimaan tätä: http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... ion=submit
ja näyttääkin siltä että toi sun rengasprofiili olis liian matala verrattuna tohon mulle tehtaalta tulevaan kokoon 235/45-18.
235/40-19 olis vastaava.
Jappe kirjoitti: mulle tehtaalta tulevaan kokoon 235/45-18
Onko tosiaankin tuon kokoiset renkaat Niitä ei taida moni rengasmerkki edes tehdä.. 215/55x16" vakiorenkaalle 235/40 olisi aika optimi 18" vanteelle, eroa 0,36% vierintäkehässä kun sinun mainitsemassasi on eroa melkein 4%.
tottahan toi, mitta tosi on se että 18 tuumasena tulee myös isompi rengas.
2.2 JTS 185 CV PROGRESSION
Cerchioni
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 18" con pneumatici 235/45 O
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 17" con pneumatici 225/50 O
Cerchi in lega leggera disegno a raggi 16" con pneumatici 215/55 O
Cerchi in lega 18" a fori con pneumatici 235/45
Mielenkiintoistahan tämä on, onkohan muualla maailmassa samat rengaskoot, ainakin luulisi? EDIT: Se tulikin jo tuossa yllä selväksi että ainakin Italiassa
225/50x17" on sekin 2% isompi kuin tuo orkkis 16", ja lähes identtinen orkkiksen kanssa olisi taas 235/45 joka sekin on normaalisti käytetty koko toisinkuin 225/50
Luulisi vain että sama alusta (ja mittaristo) on suunniteltu optimaalisesti yhdelle tietylle vierintäkehälle, mutta mistäs sen tietää mihin perustuu..
Diiselissä alkuperäinen koko on 225/50x17. 16" vanne ei enää mahdu. Omaa diiseliin hommattiin Alession 17" vanne talvikumeille. Piti mahtua Maahantuojan mukaan, mutta mutta Jarrusatula edessä otti kiinni niin, ettei vanne mahtunut pyöriä.
Tänään laitoin GT:hen alle 225/40-18" gummit ja ensikokemukset oli enemmän ku positiivinen!Misukat toimii ku unelma ,eli uraherkkyydestä ja kovuudesta ei oo tietoakaan.Ekat OIKEET renkaat viimein mullakin.Suosittelen Misukoita.
Onkos kenelläkään vertailevaa kokemusta Continental vs "jokin muu vähänkään merkittävä rengasmerkki"? Oma 156 on sen verran tuore etten ole ehtinyt muita testaamaan ja Sprintillä olen ajanut 1) Conti Sport Contact 2) Conti Eco Contact 3) Nokia NRe 4) Uniroyal, järjestys omaan makuuni juuri tuo. Uniroyalit olivat suuntavakavuudeltaan ala-arvoiset, Nokialaiset ovat ihan jees, ihan ykköset olivat nuo Contin Sport Contactit...