12V konehan sul on? Omassani ei ole kuin yksi ainut merkki hihnapyörässä... Mutta kertokaapa miten oikeaoppisesti tuo hydraulinen kiristäjä säädetään kohdalleen???
164 V6:ssa pitäisi olla vain yksi ajoitusmerkki ja se on tuo YKK-kohta.
Oikeaoppista kiristimen säätämistä varten tarvitaan varmaan joku "kireysmittari", itse tein niin kun vielä oli tuo hydr.kiristin että lukitaan kiristin tapilla kiristimen runkoon, sitä varten löytyy rungosta reikä (poranterä käy hyvin) ja painetaan kevyesti rulla hihnaa vasten, niin että hihna on jonkun verran kireellä nyt kiristetään samalla kiristimen mutterit. Mutterien kiristyksen jälkeen vapautetaan kiristin poistamalla "tappi" ja nyt tiukkuus pitäisi olla ok.
Itse vaihdoin tuohon lämpöön reagoivaan kiristimeen jotta pääsisin eroon öljyvuodoista.
Lueskelin itsekin tuosta lämpötoimisesta, se vaan ilmeisesti on entinen jos kone pyörähtää vikopäin... Mutta vaihdoin omaani uudet tiivisteet et jos tuo muutaman kilometrin kestäis vuotamatta...