Havahduin tossa outoon kihinutukseen joka kuuluu jakopäästä..käytin jakopäänsuojakotelon auki ja havahduin siihen että remmi oli yhestäkohtaa ihan löysällä ..rupesin sitte pyörittämään konetta kampipyörän päästä ja seurasin remmiä . hoksasin että kiristinrulla elää pyörityksen aikana ja remmi käy välillä ihan löysällä.kuuluukohan asiaan vai onko jotain vialla? .remmi on huoltokirjan mukaan vaihdettu lappeenrannan deltassa muutama tuhat kilsaa sitte..niin auto on 155 2.0 ts -96
lisäystä edelliseen..onko tossa tasapainoakselien remmissä joku automaattikiristysrulla ku remmistä painaa niin kiristinrulla löystyy??ei kyllä ole vastaavaa tullut ennen eteen..lancia dedrassa oli saman tyyppinen jakopää mutta ei siinä ainakaan kiristimet liikkuneet miten sattuu.. niin ja onko se ihan normaalia ku vetää sormella jakopäänhihnan hampaatontapuoltapitkin niin tuntuu pieniä pykäliä (remmi sinkunut?) kyllä tässä taas alkaa mennä hermo tiukalle talossa vuotaa katto ja italiatar rupee vielä hankalaksi..
Eipä varmaan kannata ajella yhtään ennenkuin olet varmistanut noiden osien kunnon.
Hihnan pitää kyllä pysyä koko ajan kireällä, tuollainen vika kuulostaa vähän oudolta. Siinä kiristimessä on kyllä epäkesko systeemi jonka avulla hihna kiristyy, mutta itse rullan pitää kyllä pyöriä ihan tasaisesti.
Olisko se kiristin rikki ja koko systeemi pääsee pyörimään.
juu nyt selvis vika...kuulemma kiristimen lukituspultti ollut löyhällä... ei onneksi ollut särkenyt konetta..mutta eivät meinanneet tehdä muuta ku kiristää pultin ja lyödä kasaan..tuntuu kyllä että jos kiristin on ollut löysällä niin remmi on ollut tavallista kovemmalla rasituksella mutta nyt pitää keskittyä tärkeimpään