75:sen herättelemistä
Valvoja: Moderators
-
75:sen herättelemistä
Mulla on 75 3.0 mikä on seisonut edellisellä omistajalla väh. vuoden ja mulla nyt 8 kk. M inulla seisonut sen takia että ajoin kyseisen auton monttuun n. 4 h oston jälkeen, ja kuskinpuolen vääntösauvan takapää murtui rungosta. No se siitä tuurista, mutta 3 litrasten omistajat ja tietäjät sanokaas mitä kannattais käydä läpi kun auton laittaa joskus kuntoon. Itse tiedän perusjutut tietysti kuten jarrut yms. mutta jostain kardaanin päittäisvälyksistä tms. ei ole mitään hajua. Tunnetut viat ovat vääntösauvan lisäksi ; kardaani tärisee, kannatinlaakeri on kyllä huono, mutta onko muuta ? Lämmintä ei tule koppiin, kenno tukossa/ hana jumissa, kumpi on yleisempää ? Lähivalot eli lyhkäset ei pelaa, missäköhän mahtaa olla releet, tai sähköt mennä ? Etupää narisee töyssyissä, onko puslat vai alapallot kuivat ? Vastailkaa nyt jos viitsitte tai tiedätte...
ps. jos porin alueelta joku tietää todella hyvää hitsaria, niin sanokaa ihmeessä... itse kun ei oikeen ehtis, tai viittis...
-
-
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Mulla oli omassa 75:ssa sama ongelma pätkien kanssa. Ongelma korjaantui perinteisellä, "ei taidolla, vaan tuurilla" menetelmällä. Kävin lävitse sulakerasian ja jälkiasennetun valomuistisysteemin johdot ja releet sekä liitokset, mistään ei löytynyt vikaa, mutta tämän jälkeen valot pelasivat jälleen
Releet taisivat olla ratin alla sulaketaulussa, osa saatoi kyllä olla siinä repsikan jalkatilassa olleessa valosysteemissä.

Releet taisivat olla ratin alla sulaketaulussa, osa saatoi kyllä olla siinä repsikan jalkatilassa olleessa valosysteemissä.
-
- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Valomuisti rakennettu useimpiin jälkikäteen. Keskikonsolin etureunasta (yleensä) löytyy relepaketti. Siihen on vedetty virrat rosvoilla (jotka ovat se heikoin kohta) jotka löytyvät sulakerasian takaa/sen "kolikko"rasian takaa joka on sulakerasian yläpuolella ja lähtee vetämällä pois.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- OL
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Voi olla siinä pötikässä/sen kytkennöissä tosiaan hyvinkin. Itellä oli viime vuonna niin, että keväällä alkoi valomuisti pelittää ja sitten kun ilmat taas kylmeni syksyllä, lakkasi pelittämästä. Sillä erotuksella, että parkit jäi toimimaan valomuistilla. Jännityksellä odotan, että alkaako toimia taas normaalisti kun kelit lämpiää. No, niin kauan kun valot toimii, en aio asiasta ressata.