Apua Alfan ostoon?
Valvoja: Moderators
- haluanalhvan
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
- Paikkakunta: Helsinki
Apua Alfan ostoon?
Terve
Olen uusi Alfanhavittelija ja rekisteröidyin juuri mainion fooruminne käyttäjäksi. Kohteena on nettiautossa tällä hetkellä myytävänä oleva -98 156 T.S. kohdenro 494022.
En ole mikään auto/Alfaekspertti, joten olisi loistavaa jos saisin jonkun asiantuntijan mukaan katsomaan autoa.
Autossa on ainakin tulossa jakopään/120tkm remontti ja ajoituksenmuunnin ääntää. Lisäksi ABS-valo palaa ja kaasu joko hirtti tai jäi maton alle koeajolla. Näiden takia jo kaipaisin asiantuntija-apua auton hinnan määrittelyssä. Olisikohan kenelläkään aikaa? Tarjoan sitten vaikka pullakahvit tai pullon hyvää italialaista viiniä korvaukseksi vaivoista.
Olen uusi Alfanhavittelija ja rekisteröidyin juuri mainion fooruminne käyttäjäksi. Kohteena on nettiautossa tällä hetkellä myytävänä oleva -98 156 T.S. kohdenro 494022.
En ole mikään auto/Alfaekspertti, joten olisi loistavaa jos saisin jonkun asiantuntijan mukaan katsomaan autoa.
Autossa on ainakin tulossa jakopään/120tkm remontti ja ajoituksenmuunnin ääntää. Lisäksi ABS-valo palaa ja kaasu joko hirtti tai jäi maton alle koeajolla. Näiden takia jo kaipaisin asiantuntija-apua auton hinnan määrittelyssä. Olisikohan kenelläkään aikaa? Tarjoan sitten vaikka pullakahvit tai pullon hyvää italialaista viiniä korvaukseksi vaivoista.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Jakopään osalta on syytä selvittää myös ajankohta, jolloin edellinen vaihto on tehty, koska vaihtoväli on 60 tkm / 3v. , kumpi ENSIN täyttyy ja tästä on syytä pitää kiinni. Kyseisen homman voi teettää monessa paikassa ja hinta vaihtelee todella paljon paikasta riippuen. Ajoituksen muunnin vaihtuu kätevästi samalla.
Hirttikö kaasu "pohjaan" vai millaisille kierroksille? Jos kierrokset jäävät esim. 4000 rpm paikkeille, kyse voi olla likaisesta kaasuläpästä, mutta myös mattoja on monenlaisia, eli on ihan mahdollista että poljin on jumiutunut mattoon.
Airbagin merkkivalo kiusaa joissakin yksilöissä ja ei saa kuitattua kuin testisoftalla.
Kuvien perusteella siistissä kunnossa.
Hirttikö kaasu "pohjaan" vai millaisille kierroksille? Jos kierrokset jäävät esim. 4000 rpm paikkeille, kyse voi olla likaisesta kaasuläpästä, mutta myös mattoja on monenlaisia, eli on ihan mahdollista että poljin on jumiutunut mattoon.
Airbagin merkkivalo kiusaa joissakin yksilöissä ja ei saa kuitattua kuin testisoftalla.
Kuvien perusteella siistissä kunnossa.
- haluanalhvan
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
- Paikkakunta: Helsinki
ABS:n merkkivalo palaa ja jarrut ei toimi kun lukkuituvina. Vika on siis todellinen, mutta en tiedä mikä. Anturithan on herkkiä roiskevedelle, voisiko vika olla vaan siinä?
Sitten ajoituksemnuunnin. Olen kuullut sekä korjaussarjasta että uudesta vaihtoehdosta. Toinen maksaa paljon, toinen vähän. Mista tiedän kumpi vaihtoehto käy tuohon Alfaan?
Olisin kiitollinen vastauksista.
Sitten ajoituksemnuunnin. Olen kuullut sekä korjaussarjasta että uudesta vaihtoehdosta. Toinen maksaa paljon, toinen vähän. Mista tiedän kumpi vaihtoehto käy tuohon Alfaan?
Olisin kiitollinen vastauksista.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Kumpikin käy. Sitä en sitten osaa sanoa että onko pidemmän päälle käytännön merkitystä, että vaihtaako koko muuntimen vai tuon korjaussarjan.haluanalhvan kirjoitti:Sitten ajoituksemnuunnin. Olen kuullut sekä korjaussarjasta että uudesta vaihtoehdosta. Toinen maksaa paljon, toinen vähän. Mista tiedän kumpi vaihtoehto käy tuohon Alfaan?
Ei tuo katsominen ole minulla koskaan mitään maksanut. Vaimo tosin yleensä vei alfan Deltaan, kun minulla ei ollut päivällä aikaa. Lieneekö sillä merkitystä.KauGoH kirjoitti:selviää kun delta-autossa(valitettavasti)käy, tais maksaa abauttiarallaa 25€ toi abs anturin katsominen,itse olen yhden sellaisen härpäkkeen vaihtanut ja ei ole paha homma

- haluanalhvan
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
- Paikkakunta: Helsinki
Joo siis selvyyden vuoksi vielä: Jarrut ei toimi lukkiutumattomina vaan perinteisellä tavalla eli lukkoon menee jos tarpeeksi painaa.
Vaikuttaa kuitenkin kommenttien perusteella siltä, että vika on jonkun pyörän anturissa.
Onko se anturi helppo vaihtaa jos auton käyttää Deltalla ja löytää viallisen?
Vaikuttaa kuitenkin kommenttien perusteella siltä, että vika on jonkun pyörän anturissa.
Onko se anturi helppo vaihtaa jos auton käyttää Deltalla ja löytää viallisen?
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
on helppo vaihtaa, pyärä pois ja löytyy jarrulevyn takanta! jos lähtee helposti irti niin 15minuttiahaluanalhvan kirjoitti:Joo siis selvyyden vuoksi vielä: Jarrut ei toimi lukkiutumattomina vaan perinteisellä tavalla eli lukkoon menee jos tarpeeksi painaa.
Vaikuttaa kuitenkin kommenttien perusteella siltä, että vika on jonkun pyörän anturissa.
Onko se anturi helppo vaihtaa jos auton käyttää Deltalla ja löytää viallisen?
Life is too short to drive boring cars.