Apua Alfan ostoon?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
haluanalhvan
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
Paikkakunta: Helsinki

Apua Alfan ostoon?

Viesti Kirjoittaja haluanalhvan »

Terve

Olen uusi Alfanhavittelija ja rekisteröidyin juuri mainion fooruminne käyttäjäksi. Kohteena on nettiautossa tällä hetkellä myytävänä oleva -98 156 T.S. kohdenro 494022.

En ole mikään auto/Alfaekspertti, joten olisi loistavaa jos saisin jonkun asiantuntijan mukaan katsomaan autoa.

Autossa on ainakin tulossa jakopään/120tkm remontti ja ajoituksenmuunnin ääntää. Lisäksi ABS-valo palaa ja kaasu joko hirtti tai jäi maton alle koeajolla. Näiden takia jo kaipaisin asiantuntija-apua auton hinnan määrittelyssä. Olisikohan kenelläkään aikaa? Tarjoan sitten vaikka pullakahvit tai pullon hyvää italialaista viiniä korvaukseksi vaivoista.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jakopään osalta on syytä selvittää myös ajankohta, jolloin edellinen vaihto on tehty, koska vaihtoväli on 60 tkm / 3v. , kumpi ENSIN täyttyy ja tästä on syytä pitää kiinni. Kyseisen homman voi teettää monessa paikassa ja hinta vaihtelee todella paljon paikasta riippuen. Ajoituksen muunnin vaihtuu kätevästi samalla.

Hirttikö kaasu "pohjaan" vai millaisille kierroksille? Jos kierrokset jäävät esim. 4000 rpm paikkeille, kyse voi olla likaisesta kaasuläpästä, mutta myös mattoja on monenlaisia, eli on ihan mahdollista että poljin on jumiutunut mattoon.

Airbagin merkkivalo kiusaa joissakin yksilöissä ja ei saa kuitattua kuin testisoftalla.

Kuvien perusteella siistissä kunnossa.

Avatar
haluanalhvan
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haluanalhvan »

ABS:n merkkivalo palaa ja jarrut ei toimi kun lukkuituvina. Vika on siis todellinen, mutta en tiedä mikä. Anturithan on herkkiä roiskevedelle, voisiko vika olla vaan siinä?

Sitten ajoituksemnuunnin. Olen kuullut sekä korjaussarjasta että uudesta vaihtoehdosta. Toinen maksaa paljon, toinen vähän. Mista tiedän kumpi vaihtoehto käy tuohon Alfaan?

Olisin kiitollinen vastauksista.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tuo abs-merkkivalon palaminen kielii tod.näk. viallisesta abs-anturista, ei paha eikä kallis homma vaihtaa (kunhan tietää, mikä antureista on viallinen).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

selviää kun delta-autossa(valitettavasti)käy, tais maksaa abauttiarallaa 25€ toi abs anturin katsominen,itse olen yhden sellaisen härpäkkeen vaihtanut ja ei ole paha homma

ei muuta kuin ennea ja tervetuloa foorumille :-D
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

haluanalhvan kirjoitti:Sitten ajoituksemnuunnin. Olen kuullut sekä korjaussarjasta että uudesta vaihtoehdosta. Toinen maksaa paljon, toinen vähän. Mista tiedän kumpi vaihtoehto käy tuohon Alfaan?
Kumpikin käy. Sitä en sitten osaa sanoa että onko pidemmän päälle käytännön merkitystä, että vaihtaako koko muuntimen vai tuon korjaussarjan.

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

KauGoH kirjoitti:selviää kun delta-autossa(valitettavasti)käy, tais maksaa abauttiarallaa 25€ toi abs anturin katsominen,itse olen yhden sellaisen härpäkkeen vaihtanut ja ei ole paha homma
Ei tuo katsominen ole minulla koskaan mitään maksanut. Vaimo tosin yleensä vei alfan Deltaan, kun minulla ei ollut päivällä aikaa. Lieneekö sillä merkitystä. :wink: Edellisessä alfassa 156 TS 2.0 vm. 2001 tuo valo paloi vähän väliä, kunnes Roitsun Deltassa, jossa ei virallisesti edes alfahuoltoa edes ole, löysivät vian ja korjasivat. Anturi oli kunnossa, vika oli turvavyön kiristimessä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..eikös nyt puhuttu ABS-anturista..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
haluanalhvan
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haluanalhvan »

Joo siis selvyyden vuoksi vielä: Jarrut ei toimi lukkiutumattomina vaan perinteisellä tavalla eli lukkoon menee jos tarpeeksi painaa.
Vaikuttaa kuitenkin kommenttien perusteella siltä, että vika on jonkun pyörän anturissa.
Onko se anturi helppo vaihtaa jos auton käyttää Deltalla ja löytää viallisen?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

haluanalhvan kirjoitti:Joo siis selvyyden vuoksi vielä: Jarrut ei toimi lukkiutumattomina vaan perinteisellä tavalla eli lukkoon menee jos tarpeeksi painaa.
Vaikuttaa kuitenkin kommenttien perusteella siltä, että vika on jonkun pyörän anturissa.
Onko se anturi helppo vaihtaa jos auton käyttää Deltalla ja löytää viallisen?
on helppo vaihtaa, pyärä pois ja löytyy jarrulevyn takanta! jos lähtee helposti irti niin 15minuttia
Life is too short to drive boring cars.

Vastaa Viestiin