APUA Alfa 156 2.0 t.spark nokkaremmi???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

APUA Alfa 156 2.0 t.spark nokkaremmi???

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Siis kuinka helposti kone hajoo jos nokkaremmi menee?
Olin tossa illalla tulossa mökiltä ja yhtäkkiä sammu koko paska ja nokkaremmi meni :evil:
Siinä sitten soittelemaan et kuka haluaa tulla hinaamaan :roll:
Jos on nyt pienempiäkin vinkkejä kyseiseen ongelmaan (kuvia yms) kertokaa ihmeessä ennen kuin ajan ton romun suohon!!!! :twisted:
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sehän hajoo ihan varmasti jos remmi menee, millon se on viimeks vaihdettu?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

luultavasti ajossa katkennut(kuinkas muutenkaan) remmi hajoittaa kyllä vettiileitä hyvän rivin, mutta kannattaa ensin ottaa selvää jostakin että onko se kokonaan poikki vai puuttuuko vaan hampaita remmistä!!

osaanottoni tapahtuneeseen :roll:
Life is too short to drive boring cars.

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

KauGoH kirjoitti:luultavasti ajossa katkennut(kuinkas muutenkaan) remmi hajoittaa kyllä vettiileitä hyvän rivin, mutta kannattaa ensin ottaa selvää jostakin että onko se kokonaan poikki vai puuttuuko vaan hampaita remmistä!!

osaanottoni tapahtuneeseen :roll:
Siis alasiimapyörän kohdalta puuttuu kahdeksan palaa :cry: ja nyt pelottaa että menikö hyvä kone remppaan....??
Mulla oli noin satanen vauhtia kun yhtäkkiä jäätiin tien varteen :evil:
onneks oli muija mukana niin se sai tuupata koslan 20m tienristeykseen ettei tarvinnu keskellä kapeeta moottoritietä ruveta vaurioita tarkastaan :wink:
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

kylhän se on sitten pyörähdellut ihan holtittomasti muutaman kerrankin jos 8 palaa puuttupi :(

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

joo samaa veikkaan minä, että jos palasia puuttuu niin varmasti puuttuu myös koneen sisältä :roll:

harmittava juttu, ja muuten olikos sulla tietoa että milloin se oli vaihdettu viimeksi kilometrit ja kuinka monta vuotta sitten???

koska vaihtovälihän on se 60tkm tai 3 vuotta!

mutta lykkyä sulle kaikin puolin auton kanssa!!
Life is too short to drive boring cars.

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

KauGoH kirjoitti:joo samaa veikkaan minä, että jos palasia puuttuu niin varmasti puuttuu myös koneen sisältä :roll:

harmittava juttu, ja muuten olikos sulla tietoa että milloin se oli vaihdettu viimeksi kilometrit ja kuinka monta vuotta sitten???

koska vaihtovälihän on se 60tkm tai 3 vuotta!

mutta lykkyä sulle kaikin puolin auton kanssa!!
Kyllähän tuo vaihto on pyörinyt mielessä (siis hihnan) mutta vaihtoon on viä aika moinen matka joten en pitänyt asiaa kiireellisenä... tänään selviää että onko kone ok vai ei.... Voiko asiaan vaikuttaa kun on ollut käynti ongelma ei käynyt kunnolla vaan tyhjäkäynti ailahteli todella paljon syy-) lampda rikki, ilmi vaihtoon, tulpat vaihtoon ketutti kun ei toiminut ja sain korjattua, katsastettua. Oli juhlinnan paikka mutta taidan vaihtaa juhlat hautajaisiin ja kaivaa suohon koko koslan. Ehkä paras ratkasu!!!!
Ne muuten deltan huollossa sano et 20:nestä 1 kone säilyy ehjänä ja käski soittaa jos kone ehjä haluuvat tehdä tutkielman asiasta!!!
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Otan osaa! Kannattaa muuten selata haku toiminnon kanssa foorumia enemmänkin niin ei tarvi kaikkea kantapään kautta oppia ton hihna remontin kanssa, siitä löytyy jo useita keskusteluita. Kysy apua jos et löydä. Kuka maksaa, missä teetättää jne on tapauskohtaista tietysti kaikki mutta voi mahdollisesti säästyä pitkä sentti.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Otan osaa. Pelko oman auton suhteen lisääntyy aina, kun kuulee tuollaisia sattuneen. Osaatko sanoa eksaktia tietoa kilometreistä ja edellisestä hihnan/kiristäjien vaihdosta? Olivatko jakopäänhilut alkuperäisiä vai tarvikkeita? Noita haavereita sattuu ihan liian usein. Vaihtoväli pitäisi olla 40 000km. Tosin eräällä tutulla hajosi 2.0 Ts:stä alkuperäinen hihna just 40 kohdalla. Onneksi uudet koneet ovat sentään ketjulla, vaikka se ei vielä meitä "remmimiehiä" paljon lämmitä.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

60 tkm ja kolme vuotta taitaa olla Deltan takuu remmille

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Joo niinhän ne väittääpi... onko muuten kellään tietoa missä asennossa kuulpi nokka akseleiden olla kun merkit+nokkahihna on paikallaan olis todella tärkeetä!?!?
Tossa illalla kun asiaa tutki niin voi olla todella mahdollista että kone ei suurempia vaurioíta kärsinyt. Pyörii todella nätisti eikä pidä mitään ääntä :o mut tietoa ei ole ihan tarpeeksi esim just noiden nokkaakselin pitäs olla.... ainakin on varmaa et männät on aika ok!!
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

:o :roll:

bluekobra
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2006, 14:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bluekobra »

Italian Stallion kirjoitti:Otan osaa. Pelko oman auton suhteen lisääntyy aina, kun kuulee tuollaisia sattuneen. Osaatko sanoa eksaktia tietoa kilometreistä ja edellisestä hihnan/kiristäjien vaihdosta? Olivatko jakopäänhilut alkuperäisiä vai tarvikkeita? Noita haavereita sattuu ihan liian usein. Vaihtoväli pitäisi olla 40 000km. Tosin eräällä tutulla hajosi 2.0 Ts:stä alkuperäinen hihna just 40 kohdalla. Onneksi uudet koneet ovat sentään ketjulla, vaikka se ei vielä meitä "remmimiehiä" paljon lämmitä.
Niin pitäisi... mullakin oli ajettu 49tkm ja kävi näin... nyt kuitenkin näyttää siltä että pahasti meni :crazyeyes:
Olisko jollain ideoita halvoista koneen osista jne???? Taitaa mennä kesän alku konerempassa :cry:
Tarvis hankkia joku romuauto jossa 2kk katsastusta jäljellä et sais alfan kuntoon :? olisko kellään ideoita (tampereen läheisyydestä)????
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!

Vastaa Viestiin