kartion vaatima ilmatila?
Valvoja: Moderators
kartion vaatima ilmatila?
Pitäis laittaa kartiofiltteri suojan sisään ettei saisi lämmintä ilmaa konehuoneesta. Kysymys kuuluu, kuinka paljon ilmatilaa pitää kartion ympärillä olla? kartion imee ainoastaan ulkopinnastaan ilmaa, eli pää on tulpattu. Tarkoitus olisi tehdä tuollainen BMC:n CDA tyylinen ratkaisu.
En mä mikään moottorivelho oo, mutta ei noissa valmiissa seteissä sitä siellä kovin paljoa ole. jotain 10-20mm luokkaa. Kannattais kävästä jossain tuning-storessa ja mitata tollasesta se väli?Andros kirjoitti:no tietääkö kukaan teistä moottorivelhoista?
Paljonko ilma tarvitsee tilaa taipuakseen yms.
Paljonko suodattimen ympärillä tarvitaa ilmatilaa?
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään 

Kävinkin kyllä mutta kaikissa niissä on ns.tuplakartio eli imee ilmaa myös kärjestä sisään.Jeppaa kirjoitti:En mä mikään moottorivelho oo, mutta ei noissa valmiissa seteissä sitä siellä kovin paljoa ole. jotain 10-20mm luokkaa. Kannattais kävästä jossain tuning-storessa ja mitata tollasesta se väli?Andros kirjoitti:no tietääkö kukaan teistä moottorivelhoista?
Paljonko ilma tarvitsee tilaa taipuakseen yms.
Paljonko suodattimen ympärillä tarvitaa ilmatilaa?
Toinen seikka on tietenkin se että kun rakentaa itse niin ei tarvitse universaaliutta miettiä eli tilaa olisi itsellä käytettävissä ja homman voisi tehdä omaan optimaalisesti.
Alkuun kyseleni lähti laiskuudesta koska käsissä oli hiilituubi, joka olisi mennyt just filtterin päälle, mutta kartion takaosasta mennyt nollille. Nyt tosin päätin jo muokata sitä ja halu olisi samalla tehdä muka oikeasti hyvä.