Eli tänään saan viimeisen tolpan paikalleen. Muuten kaikki on mennyt odotetusti, mutta yläpään mutterien kiristäminen on ongelmallista. Etupään mutterit saan jotenkin kiristeltyä, mutta takana on tila niin vähissä, ettei sinne edes kunnolla näe. Milläs konstilla olette yläpään saaneet kiristettyä ?
Kiitokset etukäteen tiedoista
Ps. Haulla en ainakaan vastausta löytänyt, tai sitten en vaan osaa
kiristä tolppa ennenkuin laitat sen paikalleen. En tiedä millainen tuo iskari yläpää on mutta bilteman iskunvaimennintyökalu (maksaa pari euroa) voisi auttaa. Lisäksi myös pulttipyssyllä saa kiinni ilman iskarista kiinnipitämistä, se pyörii mukana mutta pulttikiristyy/aukeaa kuitenkin.
Epezi kirjoitti:kiristä tolppa ennenkuin laitat sen paikalleen. En tiedä millainen tuo iskari yläpää on mutta bilteman iskunvaimennintyökalu (maksaa pari euroa) voisi auttaa. Lisäksi myös pulttipyssyllä saa kiinni ilman iskarista kiinnipitämistä, se pyörii mukana mutta pulttikiristyy/aukeaa kuitenkin.
öÖö... ja tuota. Voi tuottaa hiukan ongelmia tuo etukäteen kiristäminen. Se mutteri ei varmaan mahdu menemään lautasen läpi...
Pulttipyssykään ei auta, kun sinne on tiukkaa saada räikkääkään mahtumaan.
jaah, ilmeisesti 156:ssa on vähän erilainen kiinnitys. Onko iskarin yläpää suoraa kiinni rungossa? eikä ylälautasessa joka taaseen on kiinni rungossa (niinkuin esim 164:ssa)
Ite just vaihdoin madallus satsin pari viikkoa sitte, edestä saat kireälle nostamalla etupään ilmaan niin iskarin yläpää ei pyöri mukana, ja takaa taas auto ei saa olla ilmassa niin ei pyöri mukana. Takapää oli todellakin vähän ahdas 22mm hylsylle, mutta jos on eri valmistajien 22mm hylsyja niin kokeilla vaan niistä mikä mahtuu sinne menemään ettei hylsyn ulkoreunat ota vastaan. Paineilmaräikällä tuo on helpoin tehdä. Paras olisi 22mm tulpanavaaja jos sellainen löytyypi, meinaa nimittäin tavallinen hylsy olla liian lyhyt, mutta ite sain tavallisella hylsylla. Tietty räikkä ei mennyt aivan pohjaan asti hylsyyn, mutta sai silti kiristettyä sen verran.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Epezi kirjoitti:jaah, ilmeisesti 156:ssa on vähän erilainen kiinnitys. Onko iskarin yläpää suoraa kiinni rungossa? eikä ylälautasessa joka taaseen on kiinni rungossa (niinkuin esim 164:ssa)
Iskarin yläpäässä on sellainen kartionmallinen kumitöttörö jonka läpi iskarin varsi tulee. Kiristetään siihen. Töttörö taasen tulee korissa olevasta reiästä läpi jonka päälle tulee suurin peltilätkä joka kiristää runkoa vasten.
puuha kirjoitti:Kiristä siten että auton paino on "päällä" 22mm.Pitkä, ohut hylsy on ainut oikea työkalu.
Kokeiltu tuokin konsti.
Soitin systerille Helsingin suuntaan ja se tuo mulle tänään biltemasta työkalun
En enää muistanutkaan, mutta todella "hauskaa" oli mullakin noiden kanssa 22mm hylsyä rälläkällä ohuemmaksi ja silti sain sen sinne juntturaan niin että meinasi keinot loppua kun oli aika ottaa se sieltä pois
No miksi ei tuota kumitötteröä voi kiristää siihen iskariin ennen kuin sen asentaa koriin? voisi olla hieman helpompaa kun silloin kun se on paikallaan.
Tottakai jos sen ollessa kiinni ja painoa päällä se estäisi iskarinpyörimisen niin hyvä vaan, mutta ainakaan se ei minulla ole auttanut. Eli iskarityökalulla on täytynyt pitää kiinni ja se on onnistunut vain kun tolppa on käsissä, eikä rungossa kiinni.
Kuskin puolen etuiskari poikki. Sain peräti auton ajettua hallista ulos asti.
Eilen illalla tuotteen myyjä kävi ottamassa kuvat ja sanoi ettei asiassa ole mitään epäselvää. Tuote ollut viallinen ja uusi laitetaan tulemaan pikana. Ei ole kuulemma ensimmäinen kerta...
Itse kiristin takaiskarin yläpään sellaisella lenkki avaimella missä on molemmissa päissä lenkit, toisessa 22 ja toisessa 20. lenkki on suorassa, mutta noin 20mm eritasossa avaimen varteen nähden. Eikä 15 asteen kulmassa kuten normaalisti. Oli tosi sopiva työkalu tähän paikkaan, tilaa oli aivan riittävästi.
Mulla oli auto vielä tunkin päällä ja kaveri piti vaan iskarista vastaan ja mää kiristin. Ylämutterihan kiristyy sitä mutteria vasten millä jousi/iskari paketti kiristetään.
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!
20.10.06 saapui JO oikea iskunvaimennin. Heti kun ehtii, täytyy ruuvata kiinni, jotta saa auton takaisin halliin odottamaan ensi kesää. Noh, pääsee suoraan jatkamaan siitä hommaa mihin se jäikin. Eipä ole ainakaan likainen alusta