33 16v ja päästötesti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

33 16v ja päästötesti

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Otettiin äsken pakokaasuanalyysiä tossa paikallisella huoltamolla ja ens`alkuun arvot näytti ihan mitä sattui, mutta aivan järjettömän huudattamisen jälkeen...PAM, lukemat olikin ihan ok. Eli siis koska kat sijaitsee todella pitkällä takana, niin vaatii tosiaankin raakaa "lämmittämistä".
Ylipäätään minusta testihän kannattaa aina tehdä etukäteen jossain muualla, kuin katsastuskonttorilla, koska pienet "kikkailut" ovat tuolloin mahdollisia... :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aina sai kolmekolmosen kanssa huudattaa siellä 4500rpm kohdalla kunnes alkoi savu nousemaan ennenkin meni arvoihin :shock: Olisi vissiin peliveto ajaa ensin motaria edestakaisin ja suoraan huoltikselle mittaukseen.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 33 16v ja päästötesti

Viesti Kirjoittaja markkul »

ollikuhta kirjoitti:Otettiin äsken pakokaasuanalyysiä tossa paikallisella huoltamolla ja ens`alkuun arvot näytti ihan mitä sattui, mutta aivan järjettömän huudattamisen jälkeen...PAM, lukemat olikin ihan ok. Eli siis koska kat sijaitsee todella pitkällä takana, niin vaatii tosiaankin raakaa "lämmittämistä".
Ylipäätään minusta testihän kannattaa aina tehdä etukäteen jossain muualla, kuin katsastuskonttorilla, koska pienet "kikkailut" ovat tuolloin mahdollisia... :wink:
Puuttuuko sulla ne suojapellit siitä pakosarjojen ympäriltä? Niiden tehtävä on pitää katti lämpösenä. Tosin eivät toimi kovin hyvin. Termotekki toimii paremmin, mutta kun putket on siinä missä ovat, niin senkin käytössä on ongelmansa.

Semmosen voisin sanoa, että nopeammin saa lämpöjä nousemaan, kun vedät isolla vaihteella täyskaasukiihdytystä. Ei välttämättä tarvitse ajaa sika kovaa. Silloin koneen kuormitus on tapissaa ja palolämmöt nousee. Ongelma on tietty se, että auto joutuu seisomaan korjaamon pihassa, ennen mittausta, myönnetään.

Ks. projektiosastolta "33:stä tuli projekti"... :-|

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Puuttuuko sulla ne suojapellit siitä pakosarjojen ympäriltä
On ne tullu revittyä pois rämisemästä. Ja on ilmeisen totta se, ettei ajamalla saavutettu lämpö tahdo riittää, vaan tarvii nimenomaan paikallaan huudattaa ja jos vaan mahdollista, niin siinä kun auto on mittareissa kiinni. (vaikka sydän onkin kurkussa lämpömittaria katsellessa) :crazyeyes:
Ja käryä piisaa, kun huohotinputkikin on luonnollisesti "vapaastihengittäväksi" muutettu 8)

Vastaa Viestiin