Vinkkejä 164 Superin hankintaan?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Vinkkejä 164 Superin hankintaan?
Tarkoituksena olisi V6 Alfan hankinta, ja tuollainen 164 Superi kiinnostaisi. Onko hyviä vinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa ja mihin kiinnittää huomiota. Vakiota lienevät hihnan vaihto ja toimimaton LCD-näyttö. Saako LCD-näyttöä korjattua/korjautettua kotimaan kamaralla?
Miten laatu suhtautuu esim. alkuvuosien 156:n. Onko 164:ssa samallaisia ongelmia esim. airbaggien, ilmin, puslien jne. kanssa? 164:ää kuitenkin kehutaan laadukkaaksi, kyseeseen tulisi loppupään vuosimallit manuaalilootalla joko 12V tai 24V. Mitkä ovat koneiden hyvät ja huonot puolet, ilmeisesti 24V:ssä hihna saattaa hyppiä helpommin.
Kori taitaa olla jo huomattavasti kestävämpi kuin aiemmissa Alfoissa, löytyykö joitain speciaali paikkoja josta voisi löytyä ruostetta.
PS. Tarjouksia saa esittää PM:n.
Miten laatu suhtautuu esim. alkuvuosien 156:n. Onko 164:ssa samallaisia ongelmia esim. airbaggien, ilmin, puslien jne. kanssa? 164:ää kuitenkin kehutaan laadukkaaksi, kyseeseen tulisi loppupään vuosimallit manuaalilootalla joko 12V tai 24V. Mitkä ovat koneiden hyvät ja huonot puolet, ilmeisesti 24V:ssä hihna saattaa hyppiä helpommin.
Kori taitaa olla jo huomattavasti kestävämpi kuin aiemmissa Alfoissa, löytyykö joitain speciaali paikkoja josta voisi löytyä ruostetta.
PS. Tarjouksia saa esittää PM:n.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Kaikki normaalit vanhan auton tsekit
Itse hain tällaisen pari vuotta sitten, eikä ole tarvinnut paljoa korjailla. Paitsi eilen nollattiin Motronic:in häly. Vehjes on tosiaan laadukkaan tuntuinen, entiseen -92 TS:ään verrattuna sanoisiko ylellisempi ja tukevampi. No toki kilometrejäkin tässä on vähemmän.
LCD:stä meni segmenttejä pimeäksi, mutta olkoon, ei sitä juuri mihinkään tarvitse. Ulkolämpötila näkyy vielä Foorumista löytynee threadi LCD:n korjauksesta, joka muistaakseni oli hankalahko. Kikkailemalle siihen saanee henkeä.
12V kone vääntää mukavasti läpi rekisterin, yläkierroksilta puuttuu 24V potku. Aina kun ajan jotain muuta autoa, niin on yksi pykälä liian iso käytössä, tässä kun riittää vääntöä jo tonnista ylöspäin. Vitosella tarvii parisataa kierrosta enemmän
Teetin ison huollon tuodessa, äskettäin vaihdatutin hihnan kiristimineen ja ilmastointi huollettiin myös. Ruoste ei ole ongelma, mutta kannattaa suojata jos pidempään aikoo ajella.
Itse hain tällaisen pari vuotta sitten, eikä ole tarvinnut paljoa korjailla. Paitsi eilen nollattiin Motronic:in häly. Vehjes on tosiaan laadukkaan tuntuinen, entiseen -92 TS:ään verrattuna sanoisiko ylellisempi ja tukevampi. No toki kilometrejäkin tässä on vähemmän.
LCD:stä meni segmenttejä pimeäksi, mutta olkoon, ei sitä juuri mihinkään tarvitse. Ulkolämpötila näkyy vielä Foorumista löytynee threadi LCD:n korjauksesta, joka muistaakseni oli hankalahko. Kikkailemalle siihen saanee henkeä.
12V kone vääntää mukavasti läpi rekisterin, yläkierroksilta puuttuu 24V potku. Aina kun ajan jotain muuta autoa, niin on yksi pykälä liian iso käytössä, tässä kun riittää vääntöä jo tonnista ylöspäin. Vitosella tarvii parisataa kierrosta enemmän
Teetin ison huollon tuodessa, äskettäin vaihdatutin hihnan kiristimineen ja ilmastointi huollettiin myös. Ruoste ei ole ongelma, mutta kannattaa suojata jos pidempään aikoo ajella.
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Tuli tuossa käytyä katsastamassa yksi 24V. Autohan on jo kymmenisen vuotta vanha, mutta 75:n pohjalta odottelin parempaa. Seuraavassa muutama huomio koeajosta.
-Ohjaus ei vetänyt 75:lle vertoja, mutkissa tuntui kuin ohjauksessa olisi ollut välillä kuollut alue tai siitä katosi tuntuma
-Alusta oli todella jäykkä, voisi sanoa että melkein yhtä puuta. Parkissa kun koitti painella kulmaa alaspäin, ainut mikä jousti oli 50 sarjan kumi. Radalla otettuja kuvia kun on katsellut niin olettaisi sen olevan pehmeämpi.
-Nopeusmittarin neula heitti motarilla tasaisella nopeudella ajettaessa 110 ja 130 välillä.
Näiden lisäksi oli vielä joitakin epäkuntoisia sähkölaitteita, sekä tietysti myös LCD:n näyttö. Nämä on tietysti helppo todeta viaksi, mutta miten on ensin mainittujen laita? Itse voisin kuvitella niitä viaksi. Kokemuksia?
Kone tuntui aluksi hieman tehottomalle ja hengettömälle, mutta kun pääsi motarin rampista matkaan ja kierrokset nousi n. 4000:sta ylöspäin niin
-Ohjaus ei vetänyt 75:lle vertoja, mutkissa tuntui kuin ohjauksessa olisi ollut välillä kuollut alue tai siitä katosi tuntuma
-Alusta oli todella jäykkä, voisi sanoa että melkein yhtä puuta. Parkissa kun koitti painella kulmaa alaspäin, ainut mikä jousti oli 50 sarjan kumi. Radalla otettuja kuvia kun on katsellut niin olettaisi sen olevan pehmeämpi.
-Nopeusmittarin neula heitti motarilla tasaisella nopeudella ajettaessa 110 ja 130 välillä.
Näiden lisäksi oli vielä joitakin epäkuntoisia sähkölaitteita, sekä tietysti myös LCD:n näyttö. Nämä on tietysti helppo todeta viaksi, mutta miten on ensin mainittujen laita? Itse voisin kuvitella niitä viaksi. Kokemuksia?
Kone tuntui aluksi hieman tehottomalle ja hengettömälle, mutta kun pääsi motarin rampista matkaan ja kierrokset nousi n. 4000:sta ylöspäin niin
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Ei 164:sen ohjaus mitään mikroautoluokkaa ole, mutta jos alusta on kunnossa, niin kyllä se aika hyvä on.
Ex tessu, 2oo tkm ajettuna, väljillä puslilla ja ehtoopuolen iskareilla, niin ei siinä ohjauksessakaan enää alkuaikojen tuntumaa ollut. Oliko koeauton alustaa missään vaiheessa ehostettu?
Alusta on paikalteen jäykkä, mutta ajossa pehmeämpi. Ja kyllä, radalla tuntuu että se on todella pehmeä
Nopeusmittarin kuuluu näyttää ihan stabiileja lukemia.
Ex tessu, 2oo tkm ajettuna, väljillä puslilla ja ehtoopuolen iskareilla, niin ei siinä ohjauksessakaan enää alkuaikojen tuntumaa ollut. Oliko koeauton alustaa missään vaiheessa ehostettu?
Alusta on paikalteen jäykkä, mutta ajossa pehmeämpi. Ja kyllä, radalla tuntuu että se on todella pehmeä
Nopeusmittarin kuuluu näyttää ihan stabiileja lukemia.
Jos ohjauksessa on kuollut kohta voisi kuvitella puslien olevan lopussa. Omissa 164:ssa vakio alustan osilla ei mikään liian jäykkä ollut paikoillaankaan painettaessa. Konin sporteilla ei kyllä parkkipaikoilla paljoa painella, ei tosin paljoa ajossakaan heilu.
Monza:n sanoin: jos alusta on kunnossa, niin kyllä se aika hyvä on. Itse voin suositella H&R-jouset, Koni-sport iskarit ja powerflexin puslat niin ohjaus on tarkka ja alusta toimii (radalle en ole vielä ko.yhdistelmällä ehtinyt).
Monza:n sanoin: jos alusta on kunnossa, niin kyllä se aika hyvä on. Itse voin suositella H&R-jouset, Koni-sport iskarit ja powerflexin puslat niin ohjaus on tarkka ja alusta toimii (radalle en ole vielä ko.yhdistelmällä ehtinyt).
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Nopeusmittari toimi hiljaisemmilla nopeuksilla hyvin, mutta 120 ajaessa heittelehti kaiken aikaa levottomasti 110 ja 130 välillä. Luultavasti siis anturin vaihto.
Etupään puslissakin oli jo väsymystä, mutta ei ihan siltä tuntunut että se niistä johtuisi. Tuntuma, tarkemmin ehkä vaste ohjauksesta, katosi välillä kesken mutkan ja palautui kun käänsi vähän rattia johonkin suuntaan. Kyseessä saattaisi olla ennemminkin ominaisuus tai vika tehostimessa. Vaikka olikin eka kerta 164 ratissa, niin muiden Alfojen koeajojen perusteella kallistuisin tuolle vika linjalle. Millaista vikaa noissa tehostimissa on ilmennyt, jos olette niitä joutuneet vaihtelemaan?
Auto on jonkin välittäjän maahantuoma aikanaan ja aiemmista vaiheista ei ole tietoa. Alusta saattaa olla mitä vaan, vaikka madalletulle se ei kyllä vaikuttanut.
Etupään puslissakin oli jo väsymystä, mutta ei ihan siltä tuntunut että se niistä johtuisi. Tuntuma, tarkemmin ehkä vaste ohjauksesta, katosi välillä kesken mutkan ja palautui kun käänsi vähän rattia johonkin suuntaan. Kyseessä saattaisi olla ennemminkin ominaisuus tai vika tehostimessa. Vaikka olikin eka kerta 164 ratissa, niin muiden Alfojen koeajojen perusteella kallistuisin tuolle vika linjalle. Millaista vikaa noissa tehostimissa on ilmennyt, jos olette niitä joutuneet vaihtelemaan?
Auto on jonkin välittäjän maahantuoma aikanaan ja aiemmista vaiheista ei ole tietoa. Alusta saattaa olla mitä vaan, vaikka madalletulle se ei kyllä vaikuttanut.
"Yläpään", eli laakerit mitkä on jousilautasen alla? Niitä varmaan tarkoitit?Rolle kirjoitti:Ettei olisi iskarin yläpäänlaakerit vaihtokunnossa? "Tyyppivika" ja maksavat 22e kipale, olettaen että Superissa on tuo sama laakeri joka vanhemmissakin (ja 33:ssa..).
Mulla 33:ssa ne teki sitä että ohjaus ei keskittänyt itsekseen niin kuin kuuluu vaan se piti kääntää keskelle.
No en kyllä sanois että on. Omassa on toki erilainen alusta, mutta kyllä se mutkiin menee niin nöyrästi että on ilo ajaa. Nykyiset kesärenkaat vaan aiheuttaa vähän ohjelmaa välillä, mutta se ei ole auton vikaTekri kirjoitti:Kyseessä saattaisi olla ennemminkin ominaisuus
Kyllä se faijan ex-Tessukin muistaakseni aika kivasti mutkaan meni, en muista muista että se mitenkään erikoisen tunnoton olis ollut, tosin en mä sillä paljon ajellutkaan.
Madalletusta (30-40mm) on mun albumissa kuva
Mitä muita epäkuntoisia sähkölaitteita autossa oli kun nopeusmittari ja LCD:n näyttö?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Nuo katkaisijat on ainakin 164:ssä kulutustavaraa. Satunnaisesti tai vain yhteen suuntaan toimivat lasit ja peilit johtuvat lähes aina vioittuneesta (vanhasta) katkaisijasta. Nyt ei esim. peilit menneet sivuasentoon, niin uudella katkaisijalla menivät hienosti. Lisäksi peilien säätönopeus samalla kolminkertaistui!!!Monza kirjoitti:Kokeilitko kumpaakin katkaisijaa? Mulla repsikan katkaisijasta saa alas muttei ylös. Kuskin puolelta toimii kummatkin suunnat
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Tänään tuli käytyä kokeilemassa toista Superia. Ohjaus oli nyt sellainen kuin sen pitääkin ja sähkötkin toimivat. Vaikka ko. autossa oli madallettu alusta, niin mukavuus ja toimivuus oli aivan toista kuin aiemmassa yksilössä. Kyllä tota 164 voi näköjään harkita tosissaan, ensimmäisen koeajon jälkeen näes hieman epäilytti koko malli
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
Carlos kirjoitti:Jos nopeusmittari heittää järjestään 20km/h jatkuvasti niin..
Lineaarinen 22ohmin trimmeri on vaihdon tarpeessa, maksaa n.50c.
Ei näytä olevaan missään myynnissä. Ainakin mistä olen itse kysynyt.
Mistä vois löytä pääkaupunkiseutulta kyseisen trimmeri?
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(