Alfa 155

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kisuli
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 18:40
Car(s): Mercedes-Benz E220 CDI -02, Toyota Corolla 1.6 Wagon -03 (harmaa).
Paikkakunta: Lahti

Alfa 155

Viesti Kirjoittaja Kisuli »

Onko kokemuksia Alfa 155 TS 16V :ta ihan käyttöautona?Vai onko jo puhdas harrastepeli?
Omistajien kokemukset kiinnostaa.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Eiköhän 155 ole tehty ihan käyttöautoksi... niinkuin kaikki tehtaalta tulevat autot...

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Pari vuotta ja reilu kolmekymppiä on tuollainen perheessä ollut. Viime vuodenvaihteeseen asti palveli luotettuna ykkösautona täysin ongelmitta, kunnes sai kaverikseen uudemman sataviiskuutosen. Ei-niin-autofriikkinä tunnettu vaimoni tuolla enimmäkseen ajelee eikä ole mitään poikkipuolista esittänyt, paitsi että pienempikin Alfa kelpaisi.

Huollot kun hoitaa ajallaan (varsinkin hihnanvaihdot) niin on käyttöpeli parhaasta päästä. Ainoa harrastehenkeä hieman vaativa puoli on se, että osia ei löydy ihan joka puodista ja varaosaluettelot eivät aina näytä oikeita osia ainakaan tuohon viimeisimpään vuosimalliin. Siinä mielessä omistamista helpottaa jos pystyy ennakoimaan huollontarvetta ja hankkimaan osia ennakkoon. Osaava korjaamo toki myös helpottaa asiaa.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Itselläni vajaan 5 vuoden ja 100 000 km kokemus Alfa 155 2.0 TS 16V Superista. Muuta ihmeellistä ei ole, mutta jakohihna ja sen kiristin kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa 50 000 km välein. Maahantuojan huoltoväli 60 000 km on jo riskirajoilla. Tämä on koettu "kantapään kautta".

Toinenkin kyseisen moottorin tyyppivika liittyy jakopäähän: "Diesel-ääni" eli imunokan ajoittimen jousen löystymisen aiheuttama naputus on hyvin tuttu ongelma monelle palstalaisellekkin.

Nämä ongelmat koskevat yhtä lailla 155, 145, 146, 156, 166, GTV ja Spider malleja, joissa on TS 16V mootori.

Muuten ylläpidossa ei ole mitään ylimääräisiä hankaluuksia. Paitsi että Alfa Rosso (#130) haalistuu silmissä.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

3v ja 70tkm on kokemusta tuollaisesta 155 TS Superista. Hankittaessa autolla oli ajettu muistaakseni noin 90 tuhatta. Paljolti yhdyn edellisten kirjoittajien kommentteihin. Vaikuttaisi siltä että uudempaa vuosimallia olevan 16v 155:set ovat teknisesti vähän parempia, joitain asioita lienee paranneltu matkan varrella. Erona 156:een on vähän vaatimattomampi laatuvaikutelma, kolahtelut ja muovisempi sisustus. Toisaalta ainakin itse pidin 155 ajettavuudesta enemmän. 155 tarjoaa myös enemmän tilaa niin matkustajille kuin tavaroille. Myös 155:n omaperäinen tyyli säväyttää eri tavalla kuin 156.

155 oli perheen ykkösautona ja jokapäiväisessä käytössä myös niinä päivinä kun pakkasta oli liki 40 astetta ja hyvin toimi vaikka välillä hirvitti repiä autoa käyntiin. Joitain muista sen ajan italialaisista autoista tuttuja "ominaisuksia" 155 löytyi kuten joissakin olosuhteissa nykien toimivat tuulilasin pyyhkijät ja mystiset ajoittaiset toimimattomuudet sähköikkunoissa.

Hyvin pidettynä se on hyvä käyttöauto.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

155

Viesti Kirjoittaja Coupe »

155156 kirjoitti:Muuten ylläpidossa ei ole mitään ylimääräisiä hankaluuksia. Paitsi että Alfa Rosso (#130) haalistuu silmissä.
Tuo maalin haalistuminen johtuu halvemmasta viimeistelymaalauksesta, Alfa ei enää ei ruiskuttanut kirkaslakkaa maalin päälle kuten vielä esim. 75:ssa tehtiin.

Vastaa Viestiin