Käynti romahtaa jopa sammuu
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Käynti romahtaa jopa sammuu
Tähän vikaan en löytänyt kaikista miljoonasta aihetta sivuavasta jutusta vielä vastausta.
GTV 2.0 ts -95 kylmakäynnistyksen jälkeen auton tyhjäkäynti romahtaa ja jopa sammuu, tosiaan vain heti starttauksen jälkeen.
Starttauksen jälkeen kiekat romahtaa alas ja kone melkein sammuu, sit kierrokset nousee 1500 tasolle ja pikku hiljaa palaa normaaliin.
HUOM myöhemmät käynnistykset ovat normaaleja sekä tyhjäkäynti EI vaeltele muuten eikä auto sammuile enää ajossa.
Oire on siis vain kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Oliskos kellään vinkkejä, tosin vika ei nyt vakava ole koska ilmenee tosiaan vain päivän ekalla starttauksella. Mutta perfektionistina kaiken pitäisi olla vimpan päälle.....
GTV 2.0 ts -95 kylmakäynnistyksen jälkeen auton tyhjäkäynti romahtaa ja jopa sammuu, tosiaan vain heti starttauksen jälkeen.
Starttauksen jälkeen kiekat romahtaa alas ja kone melkein sammuu, sit kierrokset nousee 1500 tasolle ja pikku hiljaa palaa normaaliin.
HUOM myöhemmät käynnistykset ovat normaaleja sekä tyhjäkäynti EI vaeltele muuten eikä auto sammuile enää ajossa.
Oire on siis vain kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Oliskos kellään vinkkejä, tosin vika ei nyt vakava ole koska ilmenee tosiaan vain päivän ekalla starttauksella. Mutta perfektionistina kaiken pitäisi olla vimpan päälle.....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mahtaisivatko ruiskusuuttimet vuotaa? Silloinhan ne tihkuttavat seistessä sylintereihin ja auto käynnistyy huonosti. Seuraava startti onnistuu jo paremmin kun pyttyihin vuotanut bensa on poltettu / tuuletettu pois eikä uutta ole vielä ehtinyt tulla tilalle.
Tuleeko putkesta käynnistäessä musta pöllähdys?
Tuleeko putkesta käynnistäessä musta pöllähdys?
- Epäkelpokeräilijä -
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Onko tuossa 16V twin sparkissa vielä semmoinen erillinen tyhjäkäynnin säädin kuin kasitappisessa?
Jos on, niin voisi olla siinäkin vikaa. Itsellä oli semmoinen vika, että auto ei käynyt lainkaan tyhjäkäyntiä kylmänä vaan vasta, kun sitä oli käytetty muutama minuutti. Vaihdoin tyhjäkäynninsäätöventtiilin ja alkoi pelittämään.
Jos on, niin voisi olla siinäkin vikaa. Itsellä oli semmoinen vika, että auto ei käynyt lainkaan tyhjäkäyntiä kylmänä vaan vasta, kun sitä oli käytetty muutama minuutti. Vaihdoin tyhjäkäynninsäätöventtiilin ja alkoi pelittämään.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mun 166:ssa täsmälleen samaa vikaa, ei ilmene kyllä aina, kerran pari viikossa. Kaasun painaminen oikeastaan vaan pahentaa tilannetta, ainoastaan jos saa sen vängättyä reilusti kierroksia käymään niin oire poistuu heti. Yleensä odottelen että auto itse korjaa kierroksensa. Sitten toimii normaalisti.
En kyllä usko että asialla tekemistä vian kanssa ja kokemusta ei vielä kertynyt mutta...eilen öljyjä vaihtaessa huomasin että imusarjan yhteydessä sen oikeassa reunassa on metallinenputki ja siihen yhtyy sininen muoviputki pikaliittimellä. Se metallinen putki oli poikki liittimen juuresta. Poistin aamulla koko liittimen, lyhensin putkea ja laitoin välille letkun. Varmaa käsitystä ei ole koko putken merkityksestä mutta huomasin että putken materiaali on todella heikkoa niin tuo voi olla muillakin rikki. Nyt käynnistyi normaalisti mutta tuskin korjauksella merkitystä.
En kyllä usko että asialla tekemistä vian kanssa ja kokemusta ei vielä kertynyt mutta...eilen öljyjä vaihtaessa huomasin että imusarjan yhteydessä sen oikeassa reunassa on metallinenputki ja siihen yhtyy sininen muoviputki pikaliittimellä. Se metallinen putki oli poikki liittimen juuresta. Poistin aamulla koko liittimen, lyhensin putkea ja laitoin välille letkun. Varmaa käsitystä ei ole koko putken merkityksestä mutta huomasin että putken materiaali on todella heikkoa niin tuo voi olla muillakin rikki. Nyt käynnistyi normaalisti mutta tuskin korjauksella merkitystä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Tässä tapauksessa ei kierroksia ehdi nosteleen tai odotteleen, kun kone sammuu heti. Mutta tosiaan käynnistyy heti uudelleen ja normaali sen jälkeen.
Olen tehnyt jo johtopäätöksen asiaan ja rtodennut että +10 on se raja minkä GTV ymmärtää, se haluaa selkeästi takaisin lämpöisiin maisemiin. Mutta mä en anna periksi vaan rääkkään sitä täällä kylmässä kesässä aivan tuskassa.
Auto ei tosin kylmää ole vielä nähnytkään, kesät ajossa ja talvet lämpöisillä talviunilla.
Ongelma ei häiritse mutta jos joku keksii ratkaisun niin KIITOS
Olen tehnyt jo johtopäätöksen asiaan ja rtodennut että +10 on se raja minkä GTV ymmärtää, se haluaa selkeästi takaisin lämpöisiin maisemiin. Mutta mä en anna periksi vaan rääkkään sitä täällä kylmässä kesässä aivan tuskassa.
Auto ei tosin kylmää ole vielä nähnytkään, kesät ajossa ja talvet lämpöisillä talviunilla.
Ongelma ei häiritse mutta jos joku keksii ratkaisun niin KIITOS
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
OK, mulla on samaa se että ilmenee vain kylmäkäynnistyksissä (ja tietty silloin kun on aamulla lähdössä töistä ja työvuorot vielä pihalla). En osaa ehkä selittää omaa oirettani ihan tarkasti, melkein kuin kävisi kolmella pytyllä, kierrokset ehkä 500rpm, vetoa ei lainkaa (jos nostaa kytkimen kaasua painaen tai painamatta niin yleensä sammuu), kun antaa koneen olla rauhassa niin muutaman sekunnin jälkeen homma palautuu normaaliksi. Olen ollut huomaavinani että noina aamuina keskikulutus olisi kompuutterin mukaan suurempi, siis työmatkalla kertyvältä L/100km.
Ihan heitettynä: Voiko jumitteleva nokka-akselin asentomuunnin jäädä illalla "väärään" asentoon ja kun öljy kylmää startasessa niin pysyisi myös siellä? Eli startasessa olisi väärä ennakko?
Ihan heitettynä: Voiko jumitteleva nokka-akselin asentomuunnin jäädä illalla "väärään" asentoon ja kun öljy kylmää startasessa niin pysyisi myös siellä? Eli startasessa olisi väärä ennakko?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No nyt melkein pelottaa tunnustaa ja väittää mitä on tapahtunut kahden viikon aikana.
Otin toissa tiistaina tankillisen V-Poweria ja tuo kylmänä ei vetoa/tyhjäkäynti n.500rpm ja kävisi kuin kolmella on ollut kokonaan pois. Vika äityi jo sellaiseksi että vika oli käytännössä jokaisella vrk ekassa käynnistyksessä. Toki jotain vikaa siinä on kun noin tekee mutta miksi nyt pois?
Otin toissa tiistaina tankillisen V-Poweria ja tuo kylmänä ei vetoa/tyhjäkäynti n.500rpm ja kävisi kuin kolmella on ollut kokonaan pois. Vika äityi jo sellaiseksi että vika oli käytännössä jokaisella vrk ekassa käynnistyksessä. Toki jotain vikaa siinä on kun noin tekee mutta miksi nyt pois?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Sama homma 2,5 V6 156. Eli voi ajella joitain kymmeniä sekunteja, sitten sammuu. Kun käynnistää uudestaan, niin kaikki kunnossa.. Eli ei pitäisi vaikuttaa siinä vaiheessa enää esim. sylinteriin valuneet bensat.
En ole vielä asiasta kovasti huolissaan, huonot puolet ovat siinä, että kaverit luulevat amatöörikuskiksi, kun alfa sammuu kytkin pohjassa
ja ohjaustehostimen häviäminen pois pelistä (ei varmaan tosin tee samaa, jos polkee ankarasti kierroksia ja vauhtia, ainakaan toivottavasti).
Ja ilmiö on läsnä lämpiminäkin päivinä..
En ole vielä asiasta kovasti huolissaan, huonot puolet ovat siinä, että kaverit luulevat amatöörikuskiksi, kun alfa sammuu kytkin pohjassa
ja ohjaustehostimen häviäminen pois pelistä (ei varmaan tosin tee samaa, jos polkee ankarasti kierroksia ja vauhtia, ainakaan toivottavasti).
Ja ilmiö on läsnä lämpiminäkin päivinä..