Alfa Romeo 156 2.0 TS moottorin lämpötila liian korkea?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tubbe86
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Touko 2006, 21:35

Alfa Romeo 156 2.0 TS moottorin lämpötila liian korkea?

Viesti Kirjoittaja Tubbe86 »

Moottorin lämpö jatkuvasti n. 90 astetta joskus mmyös hieman yli. Toisessa topicissa sanoivat, että tällöin flekti käynnistyy ja laskee lämmöt noin 70 asteeseen josta lämpö alkaa hiljalleen nousta... ittelläni myös flekti alkaa puhaltaa, mutta lämmöt ei laske mihinkään! Pysyy kokoajan n.90 asteessa myös maantie/moottoritieajossa. Tuntuu omasta mielestäni jatkuvaksi lämpötilaksi melko korkealta... Nyt on tosin ollu melkosen lämmintä, mutta tilanne oli sama vaikka oli n kymmenen astetta viileämpää. Mikä on vialla vai onko mikään? Jäähdytysnestettä on max merkkiin asti ja myös öljyä riittävästi. Ylilämpenemisen merkivalo ei ole vielä syttynyt, mutta ei kait enää tarvii montaa astetta lämpöjen nousta nii alkaa... Neuvokaa tyhmää ja tietämätöntä! :oops:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Muissa kuin Italialaisissa autoissahan tuo 90 tuntuu olevan se normaalilämpötila, ja hyvähän se vaan on jos se ei vaan siitä nouse. Sitten kun menee reippaasti yli sadan niin voisi alkaa jännittää. Tietty voi olla että termari alkaa olemaan vaihtokunnossa, sehän ei hirveitä maksanut.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Termari aiheuttaa yleensä päinvastaisen vian, eli jumittuu auki ja lämmöt eivät tahdo nousta etenkään kylmemmillä ilmoilla. Minulla lämmöt on jossain 75-80 asteen välillä maantiellä ja kaupungissa nousee kyllä tuonne 90 asteeseen ja joskus vähän ylikin jolloin flekti käynnistyy. Nämä siis kesällä. Talvella pysyy pääasiassa alle 90 asteen.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Voisiko olla kyseessä niin yksinkertainen juttu että jäähdyttimen nesteet ovat vähissä.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Viime päivien "helteessä" lämpömittari on liikkunut 88-92 asteen välillä.
Viileämmällä ilmalla lämmöt on ajon aikana kyllä alempana. Jos ei italialainen osaa tehdä autoa, jolla voi ajaa lämpimässä niin mitä se sitten osaa? :lol:

Taustatietoa:
Termari & jäähdytysnesteet uusittu syksy 2005
Vesipumppu kesä 2006

Nesteet on Max.
VMP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

KJS kirjoitti:Termari aiheuttaa yleensä päinvastaisen vian
Niin ajattelin jos ei se aukea kunnolla, näillä "helteillä" voipi olla tarpeellista. Mutta eihän tuossa nyt ole mitenkään ongelmaisia nuo lämmöt vielä.

Tubbe86
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Touko 2006, 21:35

Viesti Kirjoittaja Tubbe86 »

Siis puheidenne perusteella kaikki ok? Kuuluuko sen ihan oikeesti käydä noin älyttömän lämpösenä? Kaikki autot, jotka oon tähän menessä omistanu ennen Alfaa ( vaan kolme nuori ku oon) on aina pysyny lämmöissä alle 80 asteisina myös kesäisin ja ruuhkissa.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Mulla nousee siihen ysikymppiin lähes heti (~10km) ja siinä pysyy, ei heilu eteen eikä taakse. Eli sanoisin että kaikki on ok.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

KJS kirjoitti:Minulla lämmöt on jossain 75-80 asteen välillä maantiellä ja kaupungissa nousee kyllä tuonne 90 asteeseen ja joskus vähän ylikin jolloin flekti käynnistyy.
Noin menee mullakin, näillä keleillä kaupungissa ajellessa on käytännössä koko ajan 90 tuntumassa. Ja se flekti ehtii jo sammua ennen kuin viisari tippuu juurikaan 90:ä alemmaksi.

kookoo
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 15:16

Viesti Kirjoittaja kookoo »

Antijape kirjoitti:Mulla nousee siihen ysikymppiin lähes heti (~10km) ja siinä pysyy, ei heilu eteen eikä taakse. Eli sanoisin että kaikki on ok.
Itsellä 147:ssa (2.0) ihan sama tilanne. Hieman laiskemmin nousi tuo mittari aikaisemmin, kun oli hieman laiha neste. Nykyään nousee tosiaan melko nopeasti. Jonkin verran itselläni tuo mittari pumppaa 85:n ja 90:n välillä. Koskaan ei kuitenkaan ole vielä yli 90:n mennyt.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mulla jauhaa lämmöt näillä helteillä 85-90 välillä ajossa. Ja, kun parkissa, niin pompsahtaa, jopa välille 90-95.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Yhdeksänkymppiä on ihan hyvä lämpötila. Sitten voi olettaa olevan jotain häikkää jos flekti alkaa jauhamaan maantieajossakin (poislukien flektin käyttö ilmastoinnin kennon jäähdyttämiseen).
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin