
Alfa Romeo 156 2.0 TS moottorin lämpötila liian korkea?
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo 156 2.0 TS moottorin lämpötila liian korkea?
Moottorin lämpö jatkuvasti n. 90 astetta joskus mmyös hieman yli. Toisessa topicissa sanoivat, että tällöin flekti käynnistyy ja laskee lämmöt noin 70 asteeseen josta lämpö alkaa hiljalleen nousta... ittelläni myös flekti alkaa puhaltaa, mutta lämmöt ei laske mihinkään! Pysyy kokoajan n.90 asteessa myös maantie/moottoritieajossa. Tuntuu omasta mielestäni jatkuvaksi lämpötilaksi melko korkealta... Nyt on tosin ollu melkosen lämmintä, mutta tilanne oli sama vaikka oli n kymmenen astetta viileämpää. Mikä on vialla vai onko mikään? Jäähdytysnestettä on max merkkiin asti ja myös öljyä riittävästi. Ylilämpenemisen merkivalo ei ole vielä syttynyt, mutta ei kait enää tarvii montaa astetta lämpöjen nousta nii alkaa... Neuvokaa tyhmää ja tietämätöntä! 

- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Termari aiheuttaa yleensä päinvastaisen vian, eli jumittuu auki ja lämmöt eivät tahdo nousta etenkään kylmemmillä ilmoilla. Minulla lämmöt on jossain 75-80 asteen välillä maantiellä ja kaupungissa nousee kyllä tuonne 90 asteeseen ja joskus vähän ylikin jolloin flekti käynnistyy. Nämä siis kesällä. Talvella pysyy pääasiassa alle 90 asteen.
Viime päivien "helteessä" lämpömittari on liikkunut 88-92 asteen välillä.
Viileämmällä ilmalla lämmöt on ajon aikana kyllä alempana. Jos ei italialainen osaa tehdä autoa, jolla voi ajaa lämpimässä niin mitä se sitten osaa?
Taustatietoa:
Termari & jäähdytysnesteet uusittu syksy 2005
Vesipumppu kesä 2006
Nesteet on Max.
Viileämmällä ilmalla lämmöt on ajon aikana kyllä alempana. Jos ei italialainen osaa tehdä autoa, jolla voi ajaa lämpimässä niin mitä se sitten osaa?

Taustatietoa:
Termari & jäähdytysnesteet uusittu syksy 2005
Vesipumppu kesä 2006
Nesteet on Max.
VMP
Noin menee mullakin, näillä keleillä kaupungissa ajellessa on käytännössä koko ajan 90 tuntumassa. Ja se flekti ehtii jo sammua ennen kuin viisari tippuu juurikaan 90:ä alemmaksi.KJS kirjoitti:Minulla lämmöt on jossain 75-80 asteen välillä maantiellä ja kaupungissa nousee kyllä tuonne 90 asteeseen ja joskus vähän ylikin jolloin flekti käynnistyy.
Itsellä 147:ssa (2.0) ihan sama tilanne. Hieman laiskemmin nousi tuo mittari aikaisemmin, kun oli hieman laiha neste. Nykyään nousee tosiaan melko nopeasti. Jonkin verran itselläni tuo mittari pumppaa 85:n ja 90:n välillä. Koskaan ei kuitenkaan ole vielä yli 90:n mennyt.Antijape kirjoitti:Mulla nousee siihen ysikymppiin lähes heti (~10km) ja siinä pysyy, ei heilu eteen eikä taakse. Eli sanoisin että kaikki on ok.