156:n öljyproppu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

156:n öljyproppu

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Piti äsken vaihtaa öljyt tuohon kiuluun, mutta tarkempi öljypropun tarkastelu, johti päätökseen siirtää toimenpidettä siihen asti, että saan uuden propun.
Tuossa (alumiinisessa?) propussa on joskus ollut torxille tai kuusiokololle sopiva kolo, mutta nyt se on nyplääntynyt siihen kuntoon, että se avataan enää korkeintaan kerran.
Eli saako sopivaa proppua jostain varaosaliikkeestä vai onko minun mentävä Deltaan itkemään ongelmiani? Ongelmana on, että en voi ottaa vanhaa malliksi... Pistäkääs kommenttia, jos joku on propun vaihtanut.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Alfan proppu taitaa olla kartion mallinen ja näin ollen yleensä sitä kiristetään likaa. Sinulla on silti hyvä tuuri etteivät öljypohjankierteet ole rikki. Itse jouduin joskus vaihtamaan Fiat bravaan isomman propun ja tekemään uudet kierteet.

Itse ostin propun tarvikkeena, mutta en muista saiko liikkeestä kartioproppuja.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Uusi proppu maksaa Deltalla 29,50€
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

On siinä raudalla kilohintaa :crazyeyes:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No pitää olla onnellinen ettei tarvitse ostaa esim. koko moottoria! :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Biltemasta löytyi ainakin 156v6:n öljyproppu tiivisteineen, eikä muuten maksanut maltaita :wink:
- Alfaholic -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Juu, niin näkyy biltemasta löytyvän. Tarjoaa 156:een ja 166:een samaa proppua ja tiivistettä. Ei sen kummemmin erottele moottoreita tai vuosimalleja... Hintaa tulpalla ruhtinaalliset 2,90€.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Nyt on proppu vaihdettu ja sen verran pitää korjata, että alkuperäinenkin on jotain paskarautaa. Eli ei olisi tarvinnut ostaa uutta, jos olisi vaikka hitsannut mutterin vanhan päähän..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ei mulla ollut mitään kuusiokoloa tai torxia. Siellä oli ihan normi 17mm kanta.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ahaa.. Näissä on sitten eroja. Minulla sekä uusi, että vanha ovat kuusiokololla kokoa kahdeksan.
Senza cuore saremmo solo macchine

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Vielä öljypropuista

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Muistaako kukaan vaihteiston öljyproppujen kokoa (kuusiokolo)? Pitäisi saada Mobilit pois laatikosta ennen kuin se on entinen. Ja vaihtohan ei taaskaan onnistu missään korjaamossa, kun tunkevat öljyt alakautta...

Entäpä moottorin propun kiristysmomentti?
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vielä öljypropuista

Viesti Kirjoittaja Laba »

stilo100 kirjoitti:Muistaako kukaan vaihteiston öljyproppujen kokoa (kuusiokolo)?
Juu vaihdoin omaani juuri viikko sitten vaihteistoöljyt. Siinä on kaksi proppua, toinen on 10mm ja toinen 12mm kuusiokolo. Periaatteessa riittää että avaa sen 10 millisen koska se on alempana kuin 12 millinen. Siinä 12 millisessä on magneetti joka kerää metallihiluam, joten jos sen haluaa putsata niin sitten tarvii avata sekin. Ite avasin ensin sen 10 millisen ja valutin öljyt sitä kautta. Eipä sieltä mitään öljyä enää tullut kun 12 millisen avasi. Täytin uudet öljyt peruutusvalon kytkimen reijän kautta. On nimittäin huomattavasti helpommassa paikassa kuin se mittatikun aukko.

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei, itsellä olisi öljyn vaihto edessä ja tarvitsis tietää että onko se tosiaan kuusiokolo avain (koot 10 ja 12mm) millä saadaan öljyt ulos?

Auto on 156 v6 SW -01

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Vielä öljypropuista

Viesti Kirjoittaja Vode »

Laba kirjoitti:
stilo100 kirjoitti:Muistaako kukaan vaihteiston öljyproppujen kokoa (kuusiokolo)?
Täytin uudet öljyt peruutusvalon kytkimen reijän kautta. On nimittäin huomattavasti helpommassa paikassa kuin se mittatikun aukko.
Tarviikos imuputkea tai akkua ja telinettä ottaa pois että pakkivalon kytkimen saa näkyviin? Itse jo niin tottunut että käsi löytää heti tuonne mittatikulle ettei pidä sitä niin vaikeena :)

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Joo tarvii imuputki ja akku ottaa irti. Akun telinettä ei tarvi koska siinä on reikä sopivasti pohjassa. Sikäli se on hankalammassa paikassa, mutta sen jälkeen kun ne on irrottanut niin se on huomattavasti helpommin käsillä.

Vastaa Viestiin