ALFA 155 Käyntihäiriö

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Dynashift
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2006, 00:18

ALFA 155 Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Dynashift »

Eli kysees on 155 TS 16v malli 1996 vuodelta.. Ja ongelmana on et auto sammuu kun ajosta tulee esim risteykseen ja päästää kaasun nopeasti pois. Myös nykimistä esiintyy aika-ajoin kiihdytyksessä. Missähän vois olla vika?

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

mulla oli kans omassa tyhjäkäynnin ailahtelua risteykseen tultaessa.vika oli lambda-anturassa.kokeileppa ottaa lambdan sähkö liitos auki ja käy testi lenkillä,jos ailahtelu katoaa niin vika lambdassa :wink:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onko siitä haittaa esim. katille tms. jos ajaa ilman lambdaa? Ja onko tuo luotettava testaus, eli ei mene mikään vikatila päälle?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jos lambdan johdon ottaa irti, niin ecu siirtyy käyttämään varaohjelmaa, eli oletusarvoja, eikä katti muutaman kilometrin lenkillä vielä pala.

Dynashift
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2006, 00:18

viasta vielä lisää

Viesti Kirjoittaja Dynashift »

Puhdistin kaasuläpän ja tarkistin tyhjäkäyntimoottorin. Mutta kaasuläpän asentotunnistin ei naksahda vaikka läppää kääntää... Ainakin Volvossa merkki toimivasta tunnistimesta oli naksahdus,,miten lie tässä? Pahin vika kuitenkin nyt on sellanen että auto nykii kuumana ja paukuttaa pakoputkessakin. siis kiihdytyksessä, ei tasasessa ajossa tee mitään. Mistähän tämä vois johtua ja onko kyseessä mahollisesti sama vika mikä liittyy tuohon sammumiseen?
Missä on sitte se Lambdan liitin? Autoa käytin nosturilla ja alhaalla ei ainakaan näy mitään liitintä. Kiitos neuvoista jo etukäteen =)

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

kun varaohjelma on käytössä niin arvot on melkeen normaalit elikkä ei vahingoita kattia ... se liitin on moottorin takapuolella(tulipellissä) muovisuojan alla, aika vaikee selittää :lol: laitanpa kohta albumiin kuvan... kuva lisätty albumiin..elikkä irrallaan oleva liitin on lambadan liitos

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Lamda ei kyllä aiheuta putkessa paukuttelua. Tarkistappa sytytystulppien kolot ettei niissä ole vettä tai öljyä. Toinen vaihtoehto voisi olla kampiakselin asennontunnistin joka ohjaa sytystystä ja koko ruiskua. Siinä kaasuläpän asentotunnistimessa ei ole mitään mikrokytkimiä, kuten vanhoissa volvoissa :wink: .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Imuilman vuodot voisi aiheuttaa sammahtelua? Aikain se ilmamäärämittarilta tuleva haitarikumiletku saattaa olla väleistä halki..

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Heiluuko tyhjäkäynti myös paikallaan? Jos, niin todennäköisesti vetää ilmaa jostain ilmin ohi. Kerro miten kävi kun otin lambdan johdon irti ja ajelit.

Jos lambdan irrottamisella auto menee varaohjelmaan niin onko lambdan tarkoitus vaan hienosäätää se seos eli auto toimii ilman sitäkin melko hyvin??
Kun pelkkä teho ei riitä!

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Saitko dynashift jotain selville?
Missä 156:ssa muuten tuo liitin oli, jollain oli siitä kuva kansiossa?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Jussipaita64
Viestit: 28
Liittynyt: 26 Helmi 2004, 03:16

Kiinnostaa edelleen

Viesti Kirjoittaja Jussipaita64 »

Minuakin... sattuneesta syystä.

Vastaa Viestiin