Vesiruutta tietoa ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Vesiruutta tietoa ?

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Eli nyt puhutaan veden lisäämisestä moottoriin imusarjan kautta :shock:

Kenellekään tuttua toimintaa? Netti kyllä on pullollaan erilaisia valmiita settejä, jotka pitäisi olla helppoa asentaa... pitäisi. Toisaalta itse tehty on aina itse tehty. Ei innosta maksaa jostain Aquoamistin setistä 600 €, jos paketti sisältää vain suuttimen, pumpun ja painetunnistimen.

- Pumpuksi käynee tehokas ajovalojen pesurin pumppu?
- Suuttimeksi käynee öljysuutin?
- Painetunnistimeksi käynee paineentunnistin :lol:

Eniten tässä hommassa askarruttaa se, kuinka paljon sitä vettä sinne pitää ruiskuttaa, jotta järjestelmästä olisi jotain hyötyä?
Tiedossa on, että 10-25% polttoaineen määrästä, mutta kuinka paljon polttoainetta kuluu, kun kaasu on pohjassa? Paljon :wink: , mutta kuinka paljon?

Tässä olisi oiva keino laskea imusarjaan tulevan ilman lämpötilaa radikaalisti!

"Vesi", josta puhun tulee olemaan luonnollisesti vesi-metanoli seosta, joka ei jäädy talvella ja metanolihan on myös palavaa ainetta 8)

Ketään yhtä pölhöä miettinyt samaa?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Eikös Q4:ssä ole vakiona vesiruiskupalikat, siis valmius, vai onko mua taaskin kusetettu :mrgreen:
Testasin joskus coolerille tulevaa ulkoista suihkua, kyllähän se nopeasti laski imuilman lämpöä..
- Alfaholic -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Juu. Vakiona on coolerin ruisku, mutta ei tätä vettä ole tarkoitus "hukata" pinnalle ruiskutettavaksi. Vaan syöttää koneelle sumuna sisäisesti, jolloin esimerkiksi nakutusherkkyys vähenee ja koneeseen on mahdollista työntää enemmän kakkua.
Vakio peliin tällasta tunkemassa, hullu mä olen :mrgreen:

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Re: Vesiruutta tietoa ?

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

AutonAlfa kirjoitti:Tiedossa on, että 10-25% polttoaineen määrästä, mutta kuinka paljon polttoainetta kuluu, kun kaasu on pohjassa? Paljon :wink: , mutta kuinka paljon?
Saisikohan tuon laskettua ruiskusuuttimien tuoton perusteella jotenkin?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Eli....
Tiedän bensan paineen ja suutinten koon, mutta en aukiolo aikaa, kun kaasu on pohjassa...

Suuttimet ovat 384 cc
Paine on vakiopaine eli 2,5 bar

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Eikös tuolta Aquamistin sivuilta löydy tuo chartti josta voi katsoa barit ja tuoton?
Eli sulla 384cc * 4 = 1536 ja tuosta 10% n. 150cc, 20% 300cc.
Sitten vaan miettimään vesiruiskun pumpun painetta ja sen suuttimen reikää, siitä chartista voi katsoa.
Eli tästä chartista.
Esim. 8bar paine ja kärki 0,6mm n. 230ml minuutissa, cc=ml

Disclaimeri: En tiedä asiasta oikeastaan mitään, huvikseni funtsin :D Joku viisaampi voi korjata..

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Vesiruutta tietoa ?

Viesti Kirjoittaja jknracing »

AutonAlfa kirjoitti: "Vesi", josta puhun tulee olemaan luonnollisesti vesi-metanoli seosta, joka ei jäädy talvella ja metanolihan on myös palavaa ainetta
Ei kun pelkkää viinaa sinne pyttyyn. :twisted:
Saakohan tuollaisella lampunpesurin pumpulla aikaiseksi tarpeeksi suuren paineen riittävän hienojakoisen sumun aikaansaamiseksi?

Miksiköhän esim. aquamistin sivuilla kerrotaan, että veden sekaan voi lisätä metanolia max. 50%? Eikö se pumppu kestä raakaa viinaa vai sulaako vakio moottorinohjauksella varustettu moottori jos sinne ruiskutetaan pelkkää metanolia bensan lisäksi? Lämpökuorma sylintereissä tietenkin kasvaa kun palavaa tavaraa työnnetään koneseen enemmän.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ehkä juuri siksi ei lisätä pelkkää viinaa, että saadaan myös se haluttu jäähdytys aikaiseksi? Taidat olla oikeassa, että pesurinpumpulla ei ehkä päästä tasaisen korkeisiin tuottoihin, jolloin sumukaan ei ole tasainen. Pitää tehdä sarja ja kokeilla ihan luonnossa. Meinaan vaan, että itseltä löytyy jo suht ison kokoinen pesurin pumppu ja öljypolttimen pari erikokoista suutinta. Laittaa vaan pumpun sankoon ja virtaa perään ja katsoo millaista sumetta saadaan aikaiseksi...
Eikös tuolta Aquamistin sivuilta löydy tuo chartti josta voi katsoa barit ja tuoton?
Eli sulla 384cc * 4 = 1536 ja tuosta 10% n. 150cc, 20% 300cc.
Sitten vaan miettimään vesiruiskun pumpun painetta ja sen suuttimen reikää, siitä chartista voi katsoa.
Eli tästä chartista.
Esim. 8bar paine ja kärki 0,6mm n. 230ml minuutissa, cc=ml

Disclaimeri: En tiedä asiasta oikeastaan mitään, huvikseni funtsin Joku viisaampi voi korjata..
Tuossahan se laskelma sitten on :oops: Vaikka olen noita sivuja selannu suht ahkeraankin, niin ei ole sitten silmiin osunu millään... kiitos!

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

mua on joskus miätityttäny että miten tua vesi vaikuttais vapariin..? :roll:
koska vesihän sisältää aikas paljon happea ja se pitää palamisen puhtaampana.. vedellähän saa autosta poltettua karstatkin pois..

mutta olisko siitä tehollista hyötyä vaparissa.. :wink:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

On se todistettu, että myös vapareissa on vesiruutasta hyötyä, koska paraneehan se tuotos myös senkin palotilassa. Mitä viileämpää ilmaa kone saa, sen enemmän siellä pystytään polttamaan bensaa ---> enemmän tehoa. Lastu muutosta tuo kyllä vaatinee, että saadaan kone ymmärtämään, että nyt tarvitaan lisää bensaa.

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

hiano homma.. pitääpä joskus koittaa.. :roll: :wink:

Vastaa Viestiin