156 jts 02 , alkoi renkaan vaihdon jälkeen keväällä kuulumaan sivuääni oikeasta takarenkaasta. ei poistunut vaikka kokeili edestä taakse vaihtoa. Kävi korjaamolla ei ollu laakeri menossa,vaihdoin jarrulevyn jos olis ehkä vääntynyt.... Vika on ja pysyy en kyllä tahdo keksiä syytä , ääni häiritsevä noin 40-100 nopeudessa mentäessä ylitai ali katoaa. Ei ravista ajossa tai jarruttaessa. Jarrupalat on uudet ,vika ollut keväästä asti ja häiritsee kyllä jos ei käännä stereoita kovemmalle
Nosta perse tunkilla ylös ja pyöritä rengasta ja tutkaile ottaako jarrulevyt mihinkään, jos ei mitää ulkoista ole havaittavista niin veikkaan kuitenkin sitä laakeria vaikka tuntuu aika hassulta jos ääni häviää yli 100km, ettei vain äänen taajuus muutu korkeammaksi jota runko ei tuo hyvin korviin etkä kiinnitä siihen huomiota. Koventuuko ääni kun käännät 60km vauhdissa suht jyrkästi jommalle kummalle puolelle?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Ja niin kummalta kun se kuulostaakin saattaa ääni kuulua korvaan jostain ihan muualta kuin äänilähde on. Esim. Itse eipäilin rikkinäiseksi oikeanetupyöränlaakeria, mutta rikkinäinen olikin vasentaka
Joo oon kans kuullu tuosta äänen paikantamisesta, että voi kuulostaa ihan muualta, omassa oli oikea etupyörän laakeri paskana, mutta kuitenkin sisältä äänen perusteella paikannin sen myös sinne. Takapyörien meteliä on varmaan vaikeampi paikantaa, et voi luulla että edestä kuuluu??
Olen käyttänyt peräpäätä ylhäällä ja rengasta pyörittäessä kuuluu laahaus ääni noin 1/3 ajan kierroksessa ei auttanut jarrulevyn vaihto, suojakilpi ok. Periaatteessa ääni tulee jarrupaloista , ääni ajossa vähän kuin renkaassa olisi ylimääräistä mukana mutta ei ravista ,painotettu on.Oudoksi asian tekee että se alkoi kun vaihdoin kesärenkaat alle,jos kuitenkin olis laakeri olisko kestänyt tähän asti ,ajettu 7000km äänen alettua.
Aina sieltä pikkulaahaus kuuluu...ei pitäis kuulua sisälle asti. Vaihoitko renkaat esim selvästi leveämpiin? Onko mahollista että kulmat ois jostain syystä muuttunu?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Onko se ääni koventunu yhtään siitä mistä silloin kun se alkoi? Laakerivika alkaa yleensä pienellä laahausäänellä joka ei aluksi häiritse millään lailla, mutta muutaman kuukauden päästä ääni on jo niin kova että vie ajonautinnon ja on pakko vaihtaa.
Ääni pysynyt samanlaisena alusta asti,no taidan vaihdattaa noi öljyt auto milanos niin voivat vilasta samalla ongelmaa.Aina sitä yrittää pitää itse vaikka mikään autonero en olekaan , korjaamolla kun noita satasia tuppaa palamaan vaikka kyse olis kuinka pienistä.