164 QV tekniikanvaihto
Valvoja: Moderators
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
164 QV tekniikanvaihto
Keltaisen pörssin nettiversiossa oli Ylivieskassa kaupan 88/89 mallin 164 V6, johon vaihdettu "täydellinen QV tekniikka" ja muuta pikkukivaa, laskusarjaa, uutta kytkintä ym. Mahtaako olla mitään itua moiseen sijoittaa? Tietääkö kukaan ko. autoa? Vai kannattaako näihin tekniikanvaihtoin lämmetä lainkaan? Niin, ja tuo TS pitäis ensin saada kaupan...
Tämmöinen ilmoitus oli, Pörssissä siis:
Myydään: ALFA ROMEO 164 3.0 V6 -88/89
Ilmoitusteksti: vaihd. täyd QV-tekn., jolla aj. 129 tkm. Kaikki kulutusosat uusittu, mm. kytkin, laskusarja 35 mm, chipattu (RPM). H.
Ilmoitus jätetty: 11.03.2003 klo 11:54
Hinta: Näytä kaikki tiedot
Tyyppi: V6
Mittarilukema: 250 tkm
Korityyppi: Sedan
Käyttövoima: Bensa
Vuosimalli: 1989
Käyttöönottovuosi: 1988
Moottorin tilavuus: 3.0 l
Vaihteisto: Manuaali
Tämmöinen ilmoitus oli, Pörssissä siis:
Myydään: ALFA ROMEO 164 3.0 V6 -88/89
Ilmoitusteksti: vaihd. täyd QV-tekn., jolla aj. 129 tkm. Kaikki kulutusosat uusittu, mm. kytkin, laskusarja 35 mm, chipattu (RPM). H.
Ilmoitus jätetty: 11.03.2003 klo 11:54
Hinta: Näytä kaikki tiedot
Tyyppi: V6
Mittarilukema: 250 tkm
Korityyppi: Sedan
Käyttövoima: Bensa
Vuosimalli: 1989
Käyttöönottovuosi: 1988
Moottorin tilavuus: 3.0 l
Vaihteisto: Manuaali
Voipi olla ihan hyvä auto ja hyvin tehty tekniikanvaihto mutta tuolla hinnalla kannattaa unohtaa oitis. Taitais taxfreen rekisteröimällä selvitä 2000-3000 euroa vähemmällä ja olisi aito QV. Tuon arvo on kuitenkin samaa luokkaa kuin normaalin 164 3.0:n. Tuo saattaapi olla vielä 2-kilpinenkin...
No tämä nyt oli vaan mun mielipide
No tämä nyt oli vaan mun mielipide

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:



hinta on kyllä kova mutta autoon laitettu rahaa samanverran mitä pyynti on...

varaosa-autokin olisi mahdollisesti tarjolla...

paljonko pitäisi saada TS:llä vaihdossa, voisin pistää ehdolle...

todella onnistuneesti tehty auto, sen voin sanoa kun olen sillä kolmeviikkoa kohta ajellut, kulkupuoli on hanskassa...


- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no eipä mitään...GAMMA500 kirjoitti:No perhanatuli moitittua alfa-veljeä
Onkos se sun 90 3.0 mikä kepössä on myynnissä myös?

ei vain ole oma tuo kaupiteltava 164:n vaikka lainassa on ollutkin vajaan kolmeviikkoa on vain pieni toimeksianto päällä:D
juu..meikäläisen ysikymppihän se...

piti laittaa ihan kokeilun vuoksi ilmoitus lehteen...

vaikkei kukaan siitä sitä varmaan maksakkaan mitä pyynniksi laitoin

on ysikympissäkin kulkupuoli kohta hanskassa kun saa nuo sähöt tehtyä..painoa 1150 ja hepoja +200..
dynossa on pakko käyttää kesän päälle jahka saan chipattua sen...

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 164 QV tekniikanvaihto
Mitä mahtaa "täyd. QV-tekniikka" tarkoittaa?Alfa Milano kirjoitti:Ilmoitusteksti: vaihd. täyd QV-tekn., jolla aj. 129 tkm. Kaikki kulutusosat uusittu, mm. kytkin, laskusarja 35 mm, chipattu (RPM). H.
QV:ssahan on tiheämpi ohjausvaihde, laatikossa eri välitykset, jarrulevyt paremmasta materiaalista (vaikka mitat samat!) jne. Onko ne kaikki vaihdettu? Noistahan ei mikään näy päälle.
Paljonko se hinta muuten oli?
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 164 QV tekniikanvaihto
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mitä mahtaa "täyd. QV-tekniikka" tarkoittaa?Alfa Milano kirjoitti:Ilmoitusteksti: vaihd. täyd QV-tekn., jolla aj. 129 tkm. Kaikki kulutusosat uusittu, mm. kytkin, laskusarja 35 mm, chipattu (RPM). H.
QV:ssahan on tiheämpi ohjausvaihde, laatikossa eri välitykset, jarrulevyt paremmasta materiaalista (vaikka mitat samat!) jne. Onko ne kaikki vaihdettu? Noistahan ei mikään näy päälle.
Paljonko se hinta muuten oli?
ja hinta on suolaiset 9000€, näin omistaja ainakin minulle sanoi...

on meinaan kyseessä juuri tuo sama pirssi millä olen ajellut kolmisen viikkoa....
vaihdetut osat kyseiseen autoon:moottori,vaihteisto,etu ja takatolpat...
ainoa mitä ei ole vaihdettu on juuri tuo ohjausvaihde ja jarrut...

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
75 3.0 painoi muistaakseni yli 1200kgAbarth kirjoitti:Mitämitämitä!? Painaako 75 yhtä paljon, kuin 90?90 kirjoitti:
on ysikympissäkin kulkupuoli kohta hanskassa kun saa nuo sähöt tehtyä..painoa 1150 ja hepoja +200..
dynossa on pakko käyttää kesän päälle jahka saan chipattua sen...
90 V6 :n painaa muistaakseni 1150 kg
75 2.5 V6 myös luokkaa 1150kg
takuusseen en näistä luvuista mene..meinaan että kaikki perustuvat muistikuviin...

Viimeksi muokannut 90, 12 Maalis 2003, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ei tasan käy onnenlahjat....
paljonkos on turbolla painoa
:
pitää tarkistaa vielä itsekkin nuo painot, niin saa varmuuden...
lisäyksenä vain,että 90 V6 painaa 1170kiloa käsikirjan mukaan...
75 3.0V6:lle ilmoitetaan 1250-1300kg lähteestä riippuen...
75 TS/turbo 1150-1190 lähteestä riippuen...
75 2.5 V6 1160 käsikirjasta katsottuna...
tiedäppäs noista sitten kun joka paikassa ilmoitetaan eri arvot...
käsikirjan lukuihin voinee kuitenkin luottaa...

paljonkos on turbolla painoa

pitää tarkistaa vielä itsekkin nuo painot, niin saa varmuuden...

lisäyksenä vain,että 90 V6 painaa 1170kiloa käsikirjan mukaan...
75 3.0V6:lle ilmoitetaan 1250-1300kg lähteestä riippuen...
75 TS/turbo 1150-1190 lähteestä riippuen...
75 2.5 V6 1160 käsikirjasta katsottuna...
tiedäppäs noista sitten kun joka paikassa ilmoitetaan eri arvot...

käsikirjan lukuihin voinee kuitenkin luottaa...

AR 90 2.5 Gold Cloverleaf 1242kg kerb90 kirjoitti:
75 3.0 painoi muistaakseni yli 1200kg
90 V6 :n painaa muistaakseni 1150 kg
75 2.5 V6 myös luokkaa 1150kg
takuusseen en näistä luvuista mene..meinaan että kaikki perustuvat muisitkuviin...
AR 75 3.0 1279kg (no fuel)
AR 75 2.5 V6 Cloverleaf 1178kg (no fuel)

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
V6 kirjoitti:AR 90 2.5 Gold Cloverleaf 1242kg kerb90 kirjoitti:
75 3.0 painoi muistaakseni yli 1200kg
90 V6 :n painaa muistaakseni 1150 kg
75 2.5 V6 myös luokkaa 1150kg
takuusseen en näistä luvuista mene..meinaan että kaikki perustuvat muisitkuviin...
AR 75 3.0 1279kg (no fuel)
AR 75 2.5 V6 Cloverleaf 1178kg (no fuel)
jep..liki samat arvot löysin noille 75 3.0 V6:lle ja 75 2.5V6:lle...

mutta 90 V6 QO:lle omistajan käsikirja sanoo painoksi 1170 kg ja vieläpä täydellä bensatankilla... :o
mitenhän lienee sitten asian laita...

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
V6 kirjoitti:90 kirjoitti:
jep..liki samat arvot löysin noille 75 3.0 V6:lle ja 75 2.5V6:lle...![]()
mutta 90 V6 QO:lle omistajan käsikirja sanoo painoksi 1170 kg ja vieläpä täydellä bensatankilla... :o
mitenhän lienee sitten asian laita...
menee jo pilkun n....si![]()
mutta löytyi vielä seurava arvo
1202kg (no fuel)
dodiih...nyt aletaan olla jo samalla aaltopituudella noiden painojen suhteen...

jännä homma miten painot voi heittää noinkin paljon lähteestä riippuen, tietenkin varusteet kuten ilmastointi ja kattoluukku helposti tuon 30 kilon vajeen kattavat, varmaankin tuo 1170 kg:n paino ilmoitetaan karvalakkimallille....

mistäs muuten noita lukuja löysit

Viimeksi muokannut 90, 12 Maalis 2003, 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo 75,90&155 Roadtest, articles adverts kirjasta90 kirjoitti:
dodiih...nyt aletaan olla jo samalla aaltopituudella noiden painojen suhteen...![]()
jännä homma miten painot voi heittää noinkin paljon lähteestä riippuen, tietenkin varusteet kuten ilmastointi ja kattoluukku helposti tuon 30 kilon vajeen kattavat, varmaankin tuo 1170 kg:n paino ilmoitetaan karvalakkimallille....![]()
mistäs muuten noita lukuja löysit:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
pitänee hommata opus itselekkin kun näkyy alfamerin valikoimasta löytyvän...V6 kirjoitti:Alfa Romeo 75,90&155 Roadtest, articles adverts kirjasta90 kirjoitti:
dodiih...nyt aletaan olla jo samalla aaltopituudella noiden painojen suhteen...![]()
jännä homma miten painot voi heittää noinkin paljon lähteestä riippuen, tietenkin varusteet kuten ilmastointi ja kattoluukku helposti tuon 30 kilon vajeen kattavat, varmaankin tuo 1170 kg:n paino ilmoitetaan karvalakkimallille....![]()
mistäs muuten noita lukuja löysit:

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mulla oli nimenomaan America malli...vaikee uskoa että tulis ainoastaan puskureista..tai ei voi tulla olen niitä kannatellu...hmm..tankkihan on peräkontissa,miten "normaalissa"....mitähän muita eroja??...minulla oli ilmastointi..onko kaikissa?
Americassa myös huomattavasti jykevämpi puskureiden kiinnitys, eroaa täysin normaalimalleista...
puskurit ja isompi bensatankki(muistaakseni 65L) täynnä niin tulee helpostikkin tuo sadan kilon vaje täyteen...

tavaratila noissa 75 America malleissa on tdella mitätön...

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No se kiinnitys on putkilla jotka on täytetty jauheella,reikä hitsattu nokareella umpeen...pikku töytäisyssä jauhe pääsee ulos reiän kautta..systeemin toimii...ainakin Mazdan kanssa...
...Mutta ei se 2-3 kiloa painavampi kiinnitys ole..Mutta jos painot täysillä tankeilla....vois pian se 100kg ruveta löytymään...Joo ei se tankki ole mikään perhemallinen...Mutta minusta korimallina on kauniimpi,ainakin mustana,vaikka erothan on varsin pienet.

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu itsellä oli aikanaan V6 america ja vieläpä musta...Alfistipohjoosesta kirjoitti:No se kiinnitys on putkilla jotka on täytetty jauheella,reikä hitsattu nokareella umpeen...pikku töytäisyssä jauhe pääsee ulos reiän kautta..systeemin toimii...ainakin Mazdan kanssa......Mutta ei se 2-3 kiloa painavampi kiinnitys ole..Mutta jos painot täysillä tankeilla....vois pian se 100kg ruveta löytymään...Joo ei se tankki ole mikään perhemallinen...Mutta minusta korimallina on kauniimpi,ainakin mustana,vaikka erothan on varsin pienet.

kyllä se on jykevän-näköinen verrattuna tuohon normaalimalliin...
tulikos mazdaan isokin monttu...


- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Hmm..itse olin Stop merkin takana odottamassa.Kun vastapäätä Mazda tuli suoraan risteykseen.Volvo antoi vauhtia kyljestä ja Mazda alkoi lähestyyn uhkaavasti
Äkkiä pakki päälle ja pääsin melkeen alta pois...Vaikee sanoa mikä Mazdassa oli Volvon ja mikä Alfan kolhua...mulla ei menny ku toinen lampun pesuri ja puskurin vaimennin elementti...

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Hmm..itse olin Stop merkin takana odottamassa.Kun vastapäätä Mazda tuli suoraan risteykseen.Volvo antoi vauhtia kyljestä ja Mazda alkoi lähestyyn uhkaavastiÄkkiä pakki päälle ja pääsin melkeen alta pois...Vaikee sanoa mikä Mazdassa oli Volvon ja mikä Alfan kolhua...mulla ei menny ku toinen lampun pesuri ja puskurin vaimennin elementti...
jep...oman eteen ajoi muori opel corsalla kärkikolmion takaa... vauhtia oli n 60 km/h enkä kerinnyt jarrutella ollenkaan siispä kuuttakymppiä opelixin kyljestä sisälle, veti koko keulan kieroon ja corsa meni keskeltä melkein poikki ja lensi vajaan 10m matkan risteyksen toiselle puolelle...

oli jännä ettei muorille käynyt kuinkaan, sen verta kova tälli se oli.... :o
niskaansa vähän valitteli..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu musta se on...alkujaan methohto shamppanja mutta väri vaihdettu jossain vaiheessa...oulusta ostin konevikaisena..jakopremmi oli poikki...nyt keulalla tuo meikäläisen 90:n vanha mylly...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onko tuo 75 2,5 myös musta?...ku niitä on aika vähän ja aikoinaan koe ajoin sellaista mustaa Alajärvellä jossakin pikkuliikkeessä...

taitaa olla noita kaksipuolikkaita suomessa pirusti vähemmän kuin kolmelitraisia...
