V 6:sen kiristinrullasta..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

V 6:sen kiristinrullasta..

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Alkoi kuulumaan ihme ääni,tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään,vasta n.2000 jälkeen ihmeellinen ulina,tulee jakopään puolelta,remmit+rullat vaidettu n.10000 km sitten,laturi,ilmastointi...voisko kiristin olla jo sökö,vaihdettu oulun deltassa n.vuosi siitten ???eka alffa,ei kai viimeinen...???

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Tuskinpa tulee nokkahihnan rullista jos ne on 10tkm sitten vaihdettu. Paljonkos autolla on ajettu? Muuttuuko ääni kierrosten mukaan? Mulla alko vesipumppu pitämään vinkunaa kovemmilla kierroksilla kun sille tuli kilometrit täyteen 164tkm kohdalla.

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Re: V 6:sen kiristinrullasta..

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Ajettu n.200000 km.-98,en viitiny oikeen kokeilla isommilla kierroksilla,auto menee huomenissa tulppien vaihtoon ni samalla aikovat tutkia mikä ääntää,eikös vesipumppu äännä jo tyhjäkäynnillä,toisaalta jonku kerran on pitäny lisätä vähän nestettä,eli voishan se olla siinäkin vika !!!

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: V 6:sen kiristinrullasta..

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

pekkal kirjoitti:Ajettu n.200000 km.-98,en viitiny oikeen kokeilla isommilla kierroksilla,auto menee huomenissa tulppien vaihtoon ni samalla aikovat tutkia mikä ääntää,eikös vesipumppu äännä jo tyhjäkäynnillä,toisaalta jonku kerran on pitäny lisätä vähän nestettä,eli voishan se olla siinäkin vika !!!
Apuhihnan jomman kumman ohjausrullan laakeri olla voi myös olla särki. Ääni voi tyhjäkäynnillä kuulua jonkunlaisena rohinana, mutta muuttuu kierroksilla ulinaksi.

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Molemmat moniurahihnan rullat vaihdettu,ulina ei hävinny,tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ylimääräistä,vasta n.2000 jälkeen alkaa ulina,taitaa olla vesipumppu,käytettiin ilman moniurahihnaa ja mitään ylimääräistä ei kuulunu,va silloinhan ei pyöri:vesipumppu,laturi,oh.tehostin ym.ym!!!!!

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Minulla vesipumppuongelmaan liittyi (yllättäen) myös lämpöjen nousu vähänkään kovempaa ajettaessa. Se vesipumpun siipipyörä luisti akselillaan mikä aiheutti vinkunaa ja tietty nesteet ei kiertäny ihan normaaliin tapaan.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Mulla vesipumppu finaalissa jo 120tkm

Viesti Kirjoittaja Coupe »

pekkal kirjoitti:Molemmat moniurahihnan rullat vaihdettu,ulina ei hävinny,tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ylimääräistä,vasta n.2000 jälkeen alkaa ulina,taitaa olla vesipumppu,käytettiin ilman moniurahihnaa ja mitään ylimääräistä ei kuulunu,va silloinhan ei pyöri:vesipumppu,laturi,oh.tehostin ym.ym!!!!!
Kannattaa vaihtaa vesipumppu vaikka 100-150 tkm välein muun remmi/kiristin vaihtorempan yhteydessä. Minun 155v6:ssa vesipumppu veti viimeisiään (laakeri väljä, pientä vuotoa) 120tkm kohdalla. Vaihdoin samalla kun muutkin kuluvat osat. On ikävä homma, jos joutuu vaihtamaan vain pumpun remmien/hihnankiristimen vaihdon välissä.
Coupe

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Joo,kannattaa varmaan vaihtaa esim.joka toisen (120 tkm)remmin vaihdon yhteydessä,ostin oulun DA:sta apulaitehihnan kiristin/ohjain rullat...111 egee kpl !!!!!muukkosella ois ollu .40 e kpl,va ku oli muka kiire,delta hinnoitteli kerralla mut ulos,sika kallis paikka !!!!!!!!

Vastaa Viestiin