Moro!
Kylläpä on taas mukava ajella, kun on uudet kumit alla sekä pyöränkulmat säädetty. Aiemmin auto käyttäytyi hieman levottomasti ja ohjailun tarve oli melko suuri. Nyt auto menee niin kauan suoraan, että rattia käännetään johonkin suuntaan!
Kaikki muut kulmat oli saatu säädettyä ohjearvoihinsa, paitsi camberit. Kun asiasta kysyin, sanoi herra säätäjä, ettei niitä voi tässä autossa säätää. Näinkö on? Sanoi vielä, että niillä ei ole tässä tapauksessa vaikutusta, koska molemmilla puolilla on suurinpiirtein saman verran miinusta.
Edit: Tämän perusteella ei pysty säätämää cambereita. Onneksi ne ovat itsellä melko lähellä ohjearvoja.
Edit2: Kyllä kyseessä on 156 2.0 TS
Pyöränkulmat
Valvoja: Moderators
Pyöränkulmat
Viimeksi muokannut Milkman, 24 Elo 2006, 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Linkin perusteella on kyse 156:sta (?), ei pysty helposti säätämään. Toki on parempi että ovat samassa arvossa, tosin ajettavuus, renkaiden kestävyys kärsiin jos ihan persuullaan.
Auton madaltaminen muuttaa yleensä kaikkia arvoja (paitsi esim.De Dion taka-akselisto) joten jos autoa madalletaan niin yleensä camber menee enemmän miinukselle ja jos sitä ei voi säätää niin arvot jää pakosta hieman väärin. Toinen on mittaus, yleensä autolle annetaan lisäpainot tai korkeus mikä pitää olla mitatessa jos tuota ei noudateta jää arvot vääräksi.
Auton madaltaminen muuttaa yleensä kaikkia arvoja (paitsi esim.De Dion taka-akselisto) joten jos autoa madalletaan niin yleensä camber menee enemmän miinukselle ja jos sitä ei voi säätää niin arvot jää pakosta hieman väärin. Toinen on mittaus, yleensä autolle annetaan lisäpainot tai korkeus mikä pitää olla mitatessa jos tuota ei noudateta jää arvot vääräksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mulla on autossa edessä kaksoistukivarsituenta eli periaatteessa hyvin sama kun kaksoiskolmiotuenta. Camberin säätömahdollisuutta ei ole mutta sitä pitäisi saada 2.2 astetta plussalle. Mulla on tällä hetkellä olka-akseli irti joten jos vääntäisin sen ylä-osaa ulospäin saadakseni korjauksen aikaseksi. Montakohan milliä on tuo 2.2 astetta kun väännettävä kohta on yläkiinnike eli n. 10cm renkaan yläpuolella? Vähän tyhmä kysymys koska noin millihän se oikea vastaus on. Vaikea tosin uskoa että se niin pienestä on kiinni.. Jos taas käännän yläkolmiota alaspäin, (koska nyt se on reilusti yli 90¤ asteen kulmassa ylöspäin) mikä siis on kiinni korissa vain kumityynyillä, niin onkohan sillä mitään työntövoimaa ulospäin? Hitto että ottais päähän purkaa neljännen kerran akseli pois.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER