Alfa 75 ongelmia
Valvoja: Moderators
Alfa 75 ongelmia
Eli mikäs on vialla kun auton sammuttaa niin vähän ajan päästä kuuluu pamaus pakoputkesta? Mites tuon voisi korjata?
Viimeksi muokannut kosmik, 28 Syys 2006, 13:06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kyllä noita on käsittääkseni joskus säädetty. Ilmeisesti säädetty mahdollisimman pienelle että menee päästöistä läpi. Sytytys toimii mielestäni ihan nätisti. Viime syksynä uusittiin tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja se sytytyksen ohjausmoduuli.
Kysyn tässä samalla että mistä johtuu kierroslukumittarin "pomppiminen" tyhjäkäynnillä? (moottori käy kyllä tasaisesti)
Kysyn tässä samalla että mistä johtuu kierroslukumittarin "pomppiminen" tyhjäkäynnillä? (moottori käy kyllä tasaisesti)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt on kokeiltu 98:sia. Vaikuttaa tuo sen, että ei ammu niin useasti sammuttaessa.
Tuo nopeusmittarin hyppiminen ei ole jokapäiväistä, mutta aika ärsyttävää. Missä siinä on sellaisia liitoksia joita voisi tarkistella?
Sitten ihmetyttää että mikäs ihmeen johto/johdot +liitin on tuolla takalaatikossa jarrupalajohtojen vieressä? (bensatankin yläpuolella melkeen kyseinen liitin on tyhjänä)
Tuo nopeusmittarin hyppiminen ei ole jokapäiväistä, mutta aika ärsyttävää. Missä siinä on sellaisia liitoksia joita voisi tarkistella?
Sitten ihmetyttää että mikäs ihmeen johto/johdot +liitin on tuolla takalaatikossa jarrupalajohtojen vieressä? (bensatankin yläpuolella melkeen kyseinen liitin on tyhjänä)
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Jos siellä on Marellin jakaja ? Kannattaa tutkia ne virranjan sisäisien piuhojen eristeiden kunto. Tunnistimen olen omassa 90:ssä vaihtanut pariin kertaan, kun on piuhat hapertuneet eristeistään ja ottivat jakajan runkoon . Jos muuten toimii hyvin , niin tarkista ettei sieltä puolan ympäriltä löydy mitään ylimääräisiä kondensaattoreita , joilla olisi mahdollisesti yritetty poistaa häiriötä esim. La puhelimesta tai poppikoneista . Kokeilin joskus ja oli pelkkää harmia
.

- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kardaanin rättinivelet ja/tai tukilaakeri ovat kai tulleet tiensä päähän. Tunkaa auto ylös, niin sillä se selviää. Yleensä tuossa vaiheessa niistä puuttuu jo isohkoja palojan (siis nivelistä). Itselläni oli puolet rättiniveleiden kumista jo lähtenyt kiitämään ja ymmärrettävästi akseli oli melko epätasapainoinen, joka taas huojutti koko autoa. Uusin kaikki nivelet ja laakerit samalla vauhdilla. Hintaahan sille hieman tuli, mutta tuota kardaania ei ihan huvikseen halua irroitella. Tulihan ainakin kuntoon 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Muukkoselta minä ainakin omani silloin hankin ja kaikki löytyi hyllystä. Uskon niin tapahtuvan nytkin, sillä nuohan ovat yhteensopivia useammankin takavetoisen Alfan kanssa, plus ovat ihan kulutustavaraa. Omassa oli kilometrejä silloin taulussa hieman yli 200 000km, joka lienee suurpiirteinen kestoikä. Kestämiseen vaikuttaa varmaankin dramaattisesti kaasujalka. Tasaista ajoa nuo varmaan kestävät hyvin, mutta suditteluyritykset ja muutenkin raastava ajotyyli on takuulla hallaa kumeille. Kumithan alkavat ensin hapristumaan, jonka seurauksena sinne tulee halkeamia. Tilanne menee akuutiksi silloin, kun kiinnityspulttien väliset palaset alkavat irtoilemaan, kuten minulla kävi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Jokseenkin samaa mieltä, omassa etummainen hajosi 190 000km. Kilisi ja ryki paljon. Myös startatessa piti mielenkiintoista ääntä. Etummaisen nivelen kaikki kumit olivat kadonneet jonnekin, muut olivat vielä ehjiä.Italian Stallion kirjoitti:hieman yli 200 000km, joka lienee suurpiirteinen kestoikä.
Niin, ja on mulla ne vanhat osatkin vielä jossain tallessa ne etupään kumit poislukien. Voisin käydä ottamassa kuvan miten käy jos ei niiden kumien kuntoa yhtään tarkkaile.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Mulla se homma on jo kestänyt kohta pari kuukautta
. Ei se nyt mikään kovin kummoinen homma ole. Montun päällä tai nosturilla luonnollisesti vielä helpompi . Isoin homma taitaa olla kaikkien pulttien irroittelu katkomatta niitä mihinkään . Pakoputki täytyy myös ottaa pois, että pääsee käsiksi kardaaniin .


- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Mullakin on jo viikon verran kestäny ton takimmaisen vaihto, tosin kytkinremontti samassa, ja pääosa ajasta osien odottelua. Ei se tosiaan paha homma oo, kannattaa ne pultit lyödä pooreiltaan irti ni helpottaa kardaanin irrotusta.. lisäks se vauhtipyörän koppa vähän ahistaa tota etupään irrotusta.
Ja varmuuden vuoksi kannattaa merkata mitenkä päin se kardaani oli siellä kiinni.
Ja varmuuden vuoksi kannattaa merkata mitenkä päin se kardaani oli siellä kiinni.
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Jollei noista kuitenkaan lupauksista huolimatta tärppää niin Heikalta voi kysellä kanssa. Hyllyssä tuskin on mutta Azzurrolla kesti kesällä muutaman osan toimitus 8 viikkoa, taisi olla kesälomat menossa Keski- ja Etelä-Euroopassa... Tuossa yksi ulkolainen kauppa.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Tiedä sitten, mutta toi kumimurkula, joka mulle tuli on Akron merkkinen. Numerot, jotka paketissa lukee on 593/ 008 /AGES giunto trasmiss. alfetta . Viivakoodin alla 593 00ages000001. Pitäis sopia listan mukaan Alfetta kaikki, Giulietta kaikki , 75 kaikki , 90 1,8 ja 2.0 . Originaalit teki vissiin Pirelli . Albumissa kuva paketista, jos joku innostuu etsimään vaihtoehtoisia toimituspaikkoja .
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Bensan siirtopumpun johdot. Ne on kiinni vain ruiskuversioissa.kosmik kirjoitti: Sitten ihmetyttää että mikäs ihmeen johto/johdot +liitin on tuolla takalaatikossa jarrupalajohtojen vieressä? (bensatankin yläpuolella melkeen kyseinen liitin on tyhjänä)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
No niin nyt on vaihdettu kuminivelet. Oli aika työläs. Autoazzurro toimitti tuon etummaisen kumin. Tuntui ihan sille että autosta tuli äkäsempi. Vaikuttaako nuo nivelet jotenkin äkäsyyteen? Se etummaisin nivel oli täysin atomeina. Kiitos kaikille tähän astisista vinkeistä. Kyllä nyt taas kelpaa ajella 

Vastaanotin tarvitaan... Mutta minkä vastaanottimen sitten ostaa. Kaipaisin kokemuksia. Tuo olisi yksi vaihtoehto: http://www.halytin.com/catalog/product_ ... ucts_id=30 Vai pitäisikö asentaa hälytin?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no en kyllä nyt muista tähän hätään piuhojen määrää...
toinen ongelma on se että sähkötoiminen peili kuskin oveen voi olla hieman kortilla/hakusalla sillä tietääkseni noita on asennettu lähinnä jenkeille vietyihin milanoihin(75 V6) mutta tiedän ainakin yhden tapauksen jossa mekaniikka irroitettu oikean puolen peilistä ja istutettu vasemman puolen peilin runkoon/kuoriin..
toinen ongelma on se että sähkötoiminen peili kuskin oveen voi olla hieman kortilla/hakusalla sillä tietääkseni noita on asennettu lähinnä jenkeille vietyihin milanoihin(75 V6) mutta tiedän ainakin yhden tapauksen jossa mekaniikka irroitettu oikean puolen peilistä ja istutettu vasemman puolen peilin runkoon/kuoriin..
Mulla on turbossa molemmilla puolilla sähköpeilit, entinen omistaja väitti sen kuskinpuolen rakenteneensa itse. Yhtään en tiedä siis mistä osista ja miten se on tehty mutta siis mahdollista. Pieni häiritsevä asia on se, että ylös/alas säätö toimi eri puolen peileissä eri suuntaan, eli jotkut johdot varmaan väärin päin.