Tuossa eilen pääsi käymään niin, että kun autolla oli tarkoitus lähteä liikkeelle, niin kytkinpoljin painui kerralla hervottomana pohjaan. Tarkempi katselu auton ympärillä kiinnitti huomion nesteläikkään, joka on tullut vaihdelaatikon oikealta puolelta suurinpiirtein taka-akselin etutuen ja pakoputken alituksen kohdilta. Vika siis lienee joko metalliputkessa, kumiletkussa tai työsylinterissä. Luin kuitenkin täältä jonkin jutun yhteydestä, että myös painelaakerille menevä "lusikka" voi mennä poikki tai muuten saranaltaan, jolloin työsylinteri pääsee pullahtamaan ulos. Onko tuo mahdollista(tai todennäköistä) Twin Sparkissa? Ainakin Cardisc-levyllä olevat huoltomanuaalit viittaavat Milanoon(V6-malli siis) ja työsylinteri näyttäisi olevan erilainen. Jopa siis niin, että työsylinterin työntösuunta on kokonaan päinvastainen.
Itse en ole vielä tarkemmin kyennyt alle vilkaisemaan, mutta kaikki vinkit systeemin purkamiseksi otetaan kiitollisena vastaan. Tarvitseekos tuossa muuten poistaa pakoputken keskiosa? Lähteekö työsylinteri ilman taka-akselipalkin irrottamista? Tuleeko tiivisteet vaihtamalla yleensä kuntoon? Vai pitäisikö ostaa uusi? Onko pääsyliteriltä tulevassa metalli(?)putkessa ollut korrosiota, vai onko todennäköisempää, että kumiputki meni? Kytkin toimi ehkä hieman jäykästi jo pitemmän aikaa ja piti pientä narinaa, mutta outoa että se sitten meni kerrasta...
75TS:n kytkimen työsylinteri
Valvoja: Moderators
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Veikkaan työsylinterin tiivisteitä. Meni myös aikoinaan omasta ts:stä ja kerrasta meni sekin. Kumit vaihtamalla tuli kuntoon.
Eilen juuri otin toisesta autostani mm. työsylinterin pois kun avasin kytkimen.
Mielestäni keskiputki ja poikittaispalkki kannattaa ottaa pois. Saa lisää tilaa ja voi vaihtaa samalla vaihdelaatikon etukannatinkumit, jotka yleensä ovat rikki. Homma on muuten aika helppo, mutta de dion- pultin takaisinlaitto saattaa vaatia hieman kärsivällisyyttä ja sihtailua.
Työsylinteriin menee n. 20cm:n kumiletku jonka liittimet saattavat olla ruosteessa. Omasta aukesi kuitenkin ihan kivuttomasti. Työsylinterin ilmausruuvia kannattaa herkistellä kunhan saat sylinterin pöydälle.
Eilen juuri otin toisesta autostani mm. työsylinterin pois kun avasin kytkimen.
Mielestäni keskiputki ja poikittaispalkki kannattaa ottaa pois. Saa lisää tilaa ja voi vaihtaa samalla vaihdelaatikon etukannatinkumit, jotka yleensä ovat rikki. Homma on muuten aika helppo, mutta de dion- pultin takaisinlaitto saattaa vaatia hieman kärsivällisyyttä ja sihtailua.
Työsylinteriin menee n. 20cm:n kumiletku jonka liittimet saattavat olla ruosteessa. Omasta aukesi kuitenkin ihan kivuttomasti. Työsylinterin ilmausruuvia kannattaa herkistellä kunhan saat sylinterin pöydälle.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kannatta myös tarkistaa sylinterin ja siellä olevan männän kunto, jos sylinteri on väljä niin ei kestä kovin pitkälle vaikka tiivisteet vaihtaakin, omassa Alfassa kun mäntä pyörähti sylinterin sisällä lähes poikittain johtuen sylinterin väljyydestä, vaihtoon meni siis kokoAbarth kirjoitti:Veikkaan työsylinterin tiivisteitä. Meni myös aikoinaan omasta ts:stä ja kerrasta meni sekin. Kumit vaihtamalla tuli kuntoon.
Eilen juuri otin toisesta autostani mm. työsylinterin pois kun avasin kytkimen.
Mielestäni keskiputki ja poikittaispalkki kannattaa ottaa pois. Saa lisää tilaa ja voi vaihtaa samalla vaihdelaatikon etukannatinkumit, jotka yleensä ovat rikki. Homma on muuten aika helppo, mutta de dion- pultin takaisinlaitto saattaa vaatia hieman kärsivällisyyttä ja sihtailua.
Työsylinteriin menee n. 20cm:n kumiletku jonka liittimet saattavat olla ruosteessa. Omasta aukesi kuitenkin ihan kivuttomasti. Työsylinterin ilmausruuvia kannattaa herkistellä kunhan saat sylinterin pöydälle.
hässäkkä mäntää lukuunottamatta...
ja tosiaankin keskiputki ja poikittaispalkki kanatta iroittaa, helpottaa olennaisesti hommaa...
