V6 turbo huolto-ohjelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

V6 turbo huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja HR »

Eroaako V6 turbon huolto-ohjelma vapaastihengittävistä. Venttiilikoneiston rakenne on ainakin erilainen ja jostakin luulen kuulleeni että vaatisi ajoittain säätöä.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Katsoin pikaisesti GTV:n ja 164:n huolto-ohjelmat, ja niissä ei minkäänlaista eroa tehdä noiden koneiden välille.

"Venttiilivälyksien tarkastus, säätö tarvittaessa" on ajoitettu 40 tkm välein - tässä tietysti poikkeuksena GTV TS kone, joissa hydraulinen säätö. Tuossa siis ehkäpä ainoa ero.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin mikä on se johon V6 Turboa verrataan? Kaikissa "pitsikantisissa" on hydrauliset venttiilinvälysten säädöt, Turbossa mekaaninen pala-ruuvisäätöyhdistelmähässäkkä. Ainakin 16v Sparkin tulpanvaihtoväli on sata tonnia, turbon taitaa olla lyhempi. Öljynvaihtoväli on kai kaikissa Alfan bensakoneissa vaivainen kymppitonni? Jakohihnat koneesta riippumatta 3v/60tkm.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:. Öljynvaihtoväli on kai kaikissa Alfan bensakoneissa vaivainen kymppitonni?
olikohan se 20tkm ja 18kk V6sessa, vaihtelen kuitenkin kympin välein
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa, GTV:n huoltokirjassa oli muistaakseni kymppitonnin öljynvaihtovälit moottorista riippumatta ja periaatteessahan koneet ovat samoja kuin 156:ssa? Eipä olis kyllä ensimmäinen kerta jos noiden logiikka ontuu.

Pajavasara-156 pärjää sentään kaksi kymppää samoilla liukasteilla. Kaverin Kian öljynvaihtoväli taas on huimat 7500 ja huolto 15000:n välein :shock:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo huoltoväli oli jossain vaiheessa myös mainosvaltti, eli yhtäkkiä moni merkki jätti "välihuollon" pois (kieltämättä öv lukuunottamatta ihan turha). En kyllä itse ajaisi yli 10-15tkm samoilla öljyillä. Kuitenkin mitätön kuluerä autoilussa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin