Moottori näyttelykuntoon (puhdistus/kiillotus...)?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Moottori näyttelykuntoon (puhdistus/kiillotus...)?
Minkälaisia aineita ja tekniikoita olette käyttäneet rasvan ja lianpoistoon - tekisi mieli pistää moottori kiiltelemään syksyn kunniaksi. Moottorin pesu on out (tulppien takia), joten käsityönä ja ilman suurempia nestemääriä pitänee tehdä.
Minäkään en ole pessyt moottoritilaa sitten Fiat Unon, siitä kun pesi, niin
sai odottaa neljä tuntia ja suihkuttaa sinä aikana pullollisen kosteuden
poisto ainetta. Nyt "pesen" siten että rasselin kastelen moottoripesu
aineella tai paremminkin löträän, kuten emäntäni sanoo, ja hankaan
sitten sillä joka paikan onhan se työlästä, mutta lähteepähän käyntiin
heti. Maaliosat olen vielä vahannutkin, jotta jälki olisi vielä parempaa.
Terveisin
CARF0663
sai odottaa neljä tuntia ja suihkuttaa sinä aikana pullollisen kosteuden
poisto ainetta. Nyt "pesen" siten että rasselin kastelen moottoripesu
aineella tai paremminkin löträän, kuten emäntäni sanoo, ja hankaan
sitten sillä joka paikan onhan se työlästä, mutta lähteepähän käyntiin
heti. Maaliosat olen vielä vahannutkin, jotta jälki olisi vielä parempaa.
Terveisin
CARF0663
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Eipä se rasva taida muuten lähteä kuin liuotinaineella. Ja liuotinaine huuhdellaan vedellä pois. Ei tuohon ole pakko painepesuaria käyttää vaan vesijohtoverkonkin paine riittää, mutta ei välttämättä irtoa tosipinttynyt lika.
Älä ruiskuta suoraan tulpankoloihin. Tee pesu itse, niin tiedät mitä pitää varoa.
Tokihan homman voi tehdä vaikka hammasharjalla, jos intoa ja aikaa riittää.
Älä ruiskuta suoraan tulpankoloihin. Tee pesu itse, niin tiedät mitä pitää varoa.
Tokihan homman voi tehdä vaikka hammasharjalla, jos intoa ja aikaa riittää.

-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Konalan pikahuollon kaveri sanoi että V6:ssa ei saa pestä moottoria perinteisesti, tulpat on sijoitettu sillä tavalla että sinne jää vettä lillumaan ja sitten vuoden päästä kannat mössönä ja häiriöitä.Epezi kirjoitti:sanoisin että ei tuohon ole muuta ratkaisua kuin moottoripesu.
En ymmärrä että pesua ei voi tehdä koska tulapankoloihin menee vettä, eikö niitä voi suojata tai kuivata?(jälkimmäinen voi tietysti olla hankalaa, en tiedä)
Voithan tietysti hammasharjallakin jynssiä, mutta....
Ei se moottori ole perinteisessä mielessä likainen tai kurainen, mutta "tummentunut".
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
TV-shopista jotakin ihmetököttiä vain ja sienellä
.
Ei vaan, varmaan joku metallinpuhdistusaine käy, jolla hinkkaat venttiilikopat kiiltäviksi. Ei kai se muuta puhdistusta tarvitse. Ainakin fillarin vaihteisto tuli komeaksi, kun pestiin tuollaisella motonetin phdistusaineella...

Ei vaan, varmaan joku metallinpuhdistusaine käy, jolla hinkkaat venttiilikopat kiiltäviksi. Ei kai se muuta puhdistusta tarvitse. Ainakin fillarin vaihteisto tuli komeaksi, kun pestiin tuollaisella motonetin phdistusaineella...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
on
imusarja ja pari muuta osaa pois,pikkujuttu........Epezi kirjoitti:Kyllähän niihin helposti vettä liruu, onko takimmaiset kolot niin pahassa paikkaa että ei pysty kuivaamaan?
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Moottorinpesussa tarvitaan kunnon liukkari ja mieluiten höyrypesuri. Paineilmalla vedet lähtevät pois hankalistakin paikoista ja koloista ja huolellinen kuivaaminen on syytä tehdä jo ennen ensimmäistä käynnistystä. Sähkölaitteet ja anturit on syytä suojata huolellisesti ja välttää ruiskuttamasta niihin pesuainetta tai vettä. Jos on epävarma niin kannattaa jättää pesu ammattimiehille.
TPP
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Automilanossa pesivät huollon yhteydessä.
Muuten OK mutta eivät viittineet soittaa etukäteen, vasta jälkeenpäin laskuttivat melkein satasen lisää: "Joo, pestiin me toi konetila ja oli pari (kröhöm) pulttia tiukassa."
WTF
Edit: Kyllä muuten kiiltää, olivat vielä lähes kaikki johto liitokset käsitelleet jollakin tökötillä (ILMIn tökkelin ym. ym.)
Muuten OK mutta eivät viittineet soittaa etukäteen, vasta jälkeenpäin laskuttivat melkein satasen lisää: "Joo, pestiin me toi konetila ja oli pari (kröhöm) pulttia tiukassa."
WTF

Edit: Kyllä muuten kiiltää, olivat vielä lähes kaikki johto liitokset käsitelleet jollakin tökötillä (ILMIn tökkelin ym. ym.)