Apua Spiderin kattoon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jippi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Apua Spiderin kattoon

Viesti Kirjoittaja Jippi »

Tervehdys,

Toin helmikuussa Saksasta 2003 mallisen 3,2 V6 Alfa Spiderin (kun Suomessa ei ollut ainuttakaan)
Kaikki toimi hienosti, mutta viikko sitten tuli ongelma. Katto ei mene kiinni, katon peittävä luukku ei aukea millään ilveellä, vaikka olen koittanut
kaikki konstit, esim hätä avaus,jos akku olisi tyhjä, sekään ei tepsi. Ohjeiden mukaan siellä on myös joku 3-napainen pistoke, josta voi analysoida missä vika on, mutta siihenhän minulla ei ole mitään eväitä.

Onko ehdotuksia ? Tietääkö joku jonkun Alfa virtuoosin ?

Terveisin JiiPee

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Ei apua ongelmaan, mutta onpa kaunis auto! 8) Ja aivan upean värinenkin vielä.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Vie Konalan pikahuoltoon, uskoisin, että homma selviää siellä kohtuukustannuksin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jippi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jippi »

Ciancarlo kirjoitti:Vie Konalan pikahuoltoon, uskoisin, että homma selviää siellä kohtuukustannuksin.
Olen soittanut Konalaan useammalle huollon tyypille. Kertoivat että ovat asian kanssa aika kädettömiä...? aika outoa ja vähintään kahden viikon jono. Eivät eilen suostuneet varaamaan edes aikaa ! Johtuukohan siitä, että auto on tuontiauto? Mutta oli pakko tuoda, kun noita ei ole Suomessa, ja halusin 3,2:n ja väri osui mun silmään aivan satana.
Pikkuisen v****taa niiden asenne. Kai niiden nyt yks auton kattosysteemi pitäis osata korjata, kun ne kerran on virallinen edustaja :crazyeyes:

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Soititko nimenomaan sinne alakerran Alfa-huoltoon (löytyy huollon yhteystiedoista nimellä Suorapalvelu)? Siitä on ollut foorumilaisilla itseni mukaanlukien erittäin hyvät kokemukset. Se yläkerran huoltotouhu on ihan p:stä, eivät yleensä edes vastaa puhelimeen :crazyeyes: (en ole enää vuosiin kyllä yrittänytkään).

Avatar
Jippi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jippi »

Joo, alakerran nimenomaainen Alfa huolto oli asiallinen, mutta heilläkin 2 viikon jono. Yläkerta tosiaan vastaauksineen ja asenteineen aivan p***stä. Pitää vaan vissiin varata se aika alakerrasta, jonosta huolimatta.
Tässähän tulee jo pian talvikin.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

No entäs Auto Milano jos et ole vielä kysynyt?

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Alfisti.netin foorumille kun laittaa hakusanoiksi Verdeck öffnet tai Dach 916, löytyy aika lailla vastauksia.

Itse en asiaa todellakaan kummemmin tunne, mutta pari tapausta oli saanut vastaavankuuloisen ongelman ratkaistua voitelemalla jossain istuinten takana ja akun lähellä olevat katon suojaluukun käyttövaijerit.

Toisaalta myös katon moottori oli joissakin tapauksissa kosahtanut, 315 euroa + työt. Eräs kysyi, onko kumivasara vakiovaruste katon avaamiseen - tarkoitti ilmeisesti moottorin napauttamista (tulee mieleen Guzzin potkukäynnistys - kun Boschin startin solenoidi väsyy, pitää startin aikana joskus kopauttaa vasemmalla kintulla starttiin, että solenoidi jaksaa liikauttaa hammasrattaan eteenpäin. Kerta riittää).

Erään kommentin mukaan itse moottori taas harvemmin mossahtaa, vaan sen avaaminen, putsaaminen ja kierukka-akselin säätö riittää - 20 minuutin työ (ilmeisesti tällöin pitää tosin tietää, mitä tekee).

Jos osaat saksaa, alfisti.netin foorumista löytyy hakutoiminnon avulla arvauksia ja ohjeita.

-Topi Kuusinen

Avatar
Jippi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jippi »

Auto Milano, joo soitin sinne. Asiallista porukkaa, ja otti auton heti vastaan. Auto on nyt Auto Milanossa, ja kaveri alkoi tutkimaan asiaa heti :) Nyt sille ainakin joku joka tietää Alfoista yrittää tehdä jotain, sekin jo lämmittää mieltä verratuna siihen toivottomuuteen, mikä tuli Delta Auton hemojen kanssa keskustelusta.
Nyt vaan odotellaan :?

Vastaa Viestiin