juu eli yksi tuttu hankki moisen alfan vuosimalliltaan -92 ja ei saa autoa käyntiin, bensaa tulee mutta kipinää ei, ohjaus puolalle tulee kuitenkin, tähän menessä vaihdettu:
Mulla joskus hyytyi tyhjäkäynniltä pihaan ja silloin syynä oli virranjakajan pyörijä. En muista oliko tässä tapauksessa ulkoisesti nähtävissä vikaa...Escortissa tämän osan satunnainen "sulaminen" oli hyvinkin tuttua
Jaaha ei se siinä sitten ollut , sitten voi syöttää +12V suoraan puolalle, sanoit että ohjaus tulee puolalle, siis virtaa tulee (voi olla että osa häviää matkalle)? Kokeile syöttää suoraan vihreä/musta johto +.
juu pitänee yrittää syöttää suoraan tuo 12 V ja vaihtaa tuo jakajan pyörijä kanssa samalla kun on ainut paikka tulppien ja puolan välillä mitä ei ole vielä vaihdettu..
Aivan, kipaisin autotalliin tarkistamaan omastani ja pitäisi ilman hajoamisen pelkoa pystyä laittamaan suoraan +12V virran puolalle. Järjestelmähän on aika yksinkertainen ja olet jo oikeastaan vaihtanut kaiken mahdollisen paitisi virranjakajan pyörijän (helppo tsekata yleismittarilla ettei ole katkoksia), voihan se vika siinäkin olla.
Ja sitten ennen kuin uusii repullisen osia, niin kannattaa tarkistaa ihan perus asiat. Pyöriikö se jakaja ja pyörijä, tuleeko puolalle virta myös starttiasennossa ja mihin asti ne kipinät tulee vai onko ihan hukassa?
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
no kyllä perusasiat on katsottu ensimmäisenä, ei tämä auton omistava kaverikaan ihan vasta alkaja ole alfojen suhteen vaan taitaas olla jo kolmas tai neljäs kolmelitrainen satakuusnepa kierroksessa..
ekaa kertaa on tosin kipinä näin hukassa..mutta iltapäivällä selviää auttaako tuon ohjauksen suora syöttö/jakajan pyörijän vaihto mitään..
no nih nyt on kaverin alfa tulilla, vika ei ollut sen kummempi kuin että ruiskunboxilta oli maadoitus hieman hukassa, uuden maapiuhan veto paikalleen ja ei tarvinnut kuin kääntää avaimesta...