Alfadiag ja ilmi
Valvoja: Moderators
Alfadiag ja ilmi
Heti kärkeen, olisko jollain tessumiehellä Tampereen suunnassa ylimääräistä ilmiä lainata kymmeneksi minuutiksi?
Alfassa on ollut merkillisiä käyntihäiriöitä jo pitkään, tyhjäkäyntikierrosten huojumista, nykimistä yläkierroksilla, tehohäviötä läpi koko kierrosalueen, pakokaasut päin honkia ja ajokielto..
Kolme viikkoa sitten vaihdettiin lambda, tilanne parani hieman, mutta tehot edelleen hukassa. Päätettiin Pablon kanssa kunnon insinööreinä lähtee ulkoiluttamaan Alfadiag;ia ja debugaamaan tessua.
Heti alkuun alettiin tuijottamaan käyrää Air Mass Volume ja Lambda xyz (ei oo diagia enää). Air Mass Volume piirsi täyskiihdytyksellä portaisesti ja hitaasti nousevaa epätasaista käyrää ja lambda ihan mitä sattuu välillä "Open or Cold Circuit" viestiä antaen..
Seuraava kuningasidea. Ilmi irti, kevyt ojennus elektroniikkaspraylla ja rätillä ja motti takaisin paikoilleen.. Seuraavana mittariston yläkulmaan parahtaa ECU:n varotusvalo ja Alfadiag antaa virhekoodia ilmistä. Ilmin varoitus ei poistunut virhekoodit resetoimalla vaan on nyt jollain tapaa pimeänä.. Kiitos hienosäädön vissiin.
Ei luovutettu vielä, samat käyrät piirtoon ja auto tien päälle. Neljännes tehoista palasi ja Air Mass Volume piirsi kauniin tasaisesti nousevaa käppyrää täyskiihdytyksellä ja toisaalta jokaisen pysähtymisen yhteydessä moottori sammui nätisti.. o_O
Siis wtf..
Ilmin liitin irti auto ei käynyt juuri ollenkaan, liitin kiinni auto toimi edellä kuvatulla tavalla, mutta Air Mass Voltage antaa flattia viivaa yhden voltin kohdilla (liittimen ollessa irti tasan nollaa). Arpooko toi ECU ilmin ollessa täysin pimeänä käyttöön jotkut "tilastollisesti buenot" arvot vai miten hitossa toi toimii noin.
Testattiin tuo Pablon toimiva kutonen ja tuolta Air Mass Voltagesta tuli käyrää käsi kädessä tuon Air Mass Volumen kanssa..
Alfassa on ollut merkillisiä käyntihäiriöitä jo pitkään, tyhjäkäyntikierrosten huojumista, nykimistä yläkierroksilla, tehohäviötä läpi koko kierrosalueen, pakokaasut päin honkia ja ajokielto..
Kolme viikkoa sitten vaihdettiin lambda, tilanne parani hieman, mutta tehot edelleen hukassa. Päätettiin Pablon kanssa kunnon insinööreinä lähtee ulkoiluttamaan Alfadiag;ia ja debugaamaan tessua.
Heti alkuun alettiin tuijottamaan käyrää Air Mass Volume ja Lambda xyz (ei oo diagia enää). Air Mass Volume piirsi täyskiihdytyksellä portaisesti ja hitaasti nousevaa epätasaista käyrää ja lambda ihan mitä sattuu välillä "Open or Cold Circuit" viestiä antaen..
Seuraava kuningasidea. Ilmi irti, kevyt ojennus elektroniikkaspraylla ja rätillä ja motti takaisin paikoilleen.. Seuraavana mittariston yläkulmaan parahtaa ECU:n varotusvalo ja Alfadiag antaa virhekoodia ilmistä. Ilmin varoitus ei poistunut virhekoodit resetoimalla vaan on nyt jollain tapaa pimeänä.. Kiitos hienosäädön vissiin.
Ei luovutettu vielä, samat käyrät piirtoon ja auto tien päälle. Neljännes tehoista palasi ja Air Mass Volume piirsi kauniin tasaisesti nousevaa käppyrää täyskiihdytyksellä ja toisaalta jokaisen pysähtymisen yhteydessä moottori sammui nätisti.. o_O
Siis wtf..
Ilmin liitin irti auto ei käynyt juuri ollenkaan, liitin kiinni auto toimi edellä kuvatulla tavalla, mutta Air Mass Voltage antaa flattia viivaa yhden voltin kohdilla (liittimen ollessa irti tasan nollaa). Arpooko toi ECU ilmin ollessa täysin pimeänä käyttöön jotkut "tilastollisesti buenot" arvot vai miten hitossa toi toimii noin.
Testattiin tuo Pablon toimiva kutonen ja tuolta Air Mass Voltagesta tuli käyrää käsi kädessä tuon Air Mass Volumen kanssa..
156 2.0 TS ['98]
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Mulla löytyy käytetty ilmi joka toimii suht ok, sen saa lainaksi jos on tarvetta. Voit tarkistaa jos ilmissä vika nyppäämällä johdon veks ja koeajamalla, jos muuttuu selkeästi paremmaksi niin siinähän se vika olikin.
Edit: niin joo olit kokeillut jo, kannattaa nollata ECU ja sen jälkeen koeajaa (liitin irti).
Edit: niin joo olit kokeillut jo, kannattaa nollata ECU ja sen jälkeen koeajaa (liitin irti).
Biltemasta sai sellaisia torxeja, joissa on vaadittava reikä keskellä. Hinta sarjalle, jossa oli nuo torxit ja kaikennäköisiä muita päitä, oli 5-6 euron luokkaa.Kaalipata kirjoitti:Joo, mä yritän hommata tuollaisen sopivan torxin niin saa sen pelkän anturin irti. Ens viikon alku on ok. Onks toi auto sulla ajossa kuitenkin?
Tuossa ei taida olla vielä sähköstä kaasuläppää mutta läpän asentotunnistin potentiometri voi myös olla hajalla/kulunut yleisimmältä käyttöalueelta..Alfassa on ollut merkillisiä käyntihäiriöitä jo pitkään, tyhjäkäyntikierrosten huojumista, nykimistä yläkierroksilla, tehohäviötä läpi koko kierrosalueen, pakokaasut päin honkia ja ajokielto..
Noniin, kiitokset Kaalipadalle kanssa-alfistin tukemisesta.
Ilmihän se oli ja meni samantein tilaukseen. AD:lta löytyi tarviketta ja Boschia. En jaksanut enää ottaa riskiä vaan pistin sen Boschin tilaukseen. Toimittavat huomiseksi jos vaan maasta löytyy..
Sit jatkuu taas kurvailu. o/ Auto onkin kohta kaks viikkoa seisonut..
Vois poiketa Hervantalaisten kanssa kahvilla joku ilta..?
Ilmihän se oli ja meni samantein tilaukseen. AD:lta löytyi tarviketta ja Boschia. En jaksanut enää ottaa riskiä vaan pistin sen Boschin tilaukseen. Toimittavat huomiseksi jos vaan maasta löytyy..
Sit jatkuu taas kurvailu. o/ Auto onkin kohta kaks viikkoa seisonut..
Vois poiketa Hervantalaisten kanssa kahvilla joku ilta..?
156 2.0 TS ['98]