90 kirjoitti:no tuskinpa vain noin monimutkainen että lokasuojaa tarvisi irroittaa, luulisi että sisälokarin irrotuksella pääsee koneen alaosaan käsiksi kun kerta vanhemmassa 164 superissakin pääsee, eihän tuota konetta nyt niin tiiviisti tarvii pakata, loogisesti kuin ajattelee niin jos 156 V6:ssa ei tarvii konetta irroittaa niin ei 166 V6:sta myöskään.
Oikein päätelty, ovat essonbaaripuheita, ei tarvi irroittaa lokasuojaa. Vaihto tosiaan kuten 156 V6:ssa. Etupyörien välissä saattaa olla jopa enemmän tilaa kun lohko on sama mutta auto leveämpi. Ahdas juttu tuo sinänsä on ja kyllä se ostopalveluna lähelle tonnia menee.
166sen alustan osat ovat kalliita eikä niihin saa kuin alkuperäistä palikkaa joten kannattaa varmistaa että ne ovat kunnossa. Omassa vaihdettu 130 tkm:iin ylätukivarret eteen, alatukivarret taakse sekä olka-akselit taakse. Tiukka alusta ja yritteliäs ajotyyli saattaavat syödä noita palikoita enemmän kuin vakiossa.
166 V6 ei ole kyllä mikään halpa ylläpidettävä. Auto on tehty laadukkaasti ja kaikki huoltotoimenpiteet ovat erittäin hankalia kun se ei ole ollut suunnitteluperuste nro1. Esimerkkinä vaikka sisustuksen purkamiset vaikka käsijarruvaijerin vaihtoa varten. Ensimmäiseksi Alfaksi en kyllä suosittelisi, 156 sopisi siihen paremmin.
Harrastajalle pienellä modauksella 166 V6 on unelmakärry. Tai jos on vähemmän tilantarvetta niin GT V6.