Miten lähtee 33:n (1993) mittaristo irti?
Pitäisi nopeusmittarin polttimo vaihtaa.
33:n mittariston irrotus
Valvoja: Moderators
33 mittarit
Moikka
Mittarien kupu irtoaa 2 ruuvia avaamalla, ne löytyvät kuvun päistä alhaalta. Sitten purat muovit rattitolpan ympäriltä, ruuvit alhaalla. Kun muovit pois, katso suoraan alhaalta jalkatilasta ylös mittaritaulun pohjaan rattitolpan "läpi". Siellä näkyy 4 isoa ristipääruuvin kantaa, ne auki. Mittarin takana saattaa olla tukirautoja, avaa myös ne. Pistokkeissa on varmistin nastat, varo ettet riko irroittaessa.
Tuolla pitäisi mittaristo olla irti. Vaikea kertoa mutta helppo tehdä, pura- ja kokoa kestää yleensä n. 10 min.
Ulkomuistista, voi olla pikkuvirheitä
TimoJ
Mittarien kupu irtoaa 2 ruuvia avaamalla, ne löytyvät kuvun päistä alhaalta. Sitten purat muovit rattitolpan ympäriltä, ruuvit alhaalla. Kun muovit pois, katso suoraan alhaalta jalkatilasta ylös mittaritaulun pohjaan rattitolpan "läpi". Siellä näkyy 4 isoa ristipääruuvin kantaa, ne auki. Mittarin takana saattaa olla tukirautoja, avaa myös ne. Pistokkeissa on varmistin nastat, varo ettet riko irroittaessa.
Tuolla pitäisi mittaristo olla irti. Vaikea kertoa mutta helppo tehdä, pura- ja kokoa kestää yleensä n. 10 min.
Ulkomuistista, voi olla pikkuvirheitä

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Ainakin kupu lähtee muistaakseni niin, että irroittaa vaan ruuvit millä se on alhaalta kiinni ja sitten ottaa vaan pois, rattia joutuu ehkä laskemaan alas. Itsellä tämä riitti kun vaihdoin bensa- ja vedenlämpömittareitten polttimon, se tosin taitaa olla ylin niistä ja sekin vaati hieman taiteilua. Joku muu osaa varmaan antaa lisävinkkiä..
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kiitoksia vastanneille. Polttimot tuli vaihdettua. Olihan viis kertaa hankalampi homma kuin 164:ssa.
Mittariston kupu irti kahdella pikkuruuvilla alhaalta.
Ratti alas, ja ratin akselin ylempi suojakupu irti. Muistaakseni 5 ruuvia. Takimmainen ruuvi on sijoitettuna hyvin takaosaan, eikä sitä heti huomaa. Ratin suojakupu on hankala irrottaa, on meinaan tehty niin jämptisti, että hitaasti kääntelemällä eri suuntiin ja voimaa käyttäen se vihdoin lähti pois, ja ratin läpi vetämällä.
Sitten kaksi ruuvia mittariston alapuolelta irti. Nämä ruuvit pitävät myös mittaristokuvun tukea paikallaan.
Lopuksi kaksi ruuvia irti mittarin takaa tuulilasin tuntumasta.
Sain vaihdettua rikkinäisen polttimon, ja tarkistin vielä, että muutkin polttimot vielä toimivat. Sitten paketti kiinni. Auto käyntiin ja 3 polttimoa pimeänä. Ei muuta kuin homma uusiksi. Nyt kaikki toimii, toivottavasti huomennakin
Mittariston kupu irti kahdella pikkuruuvilla alhaalta.
Ratti alas, ja ratin akselin ylempi suojakupu irti. Muistaakseni 5 ruuvia. Takimmainen ruuvi on sijoitettuna hyvin takaosaan, eikä sitä heti huomaa. Ratin suojakupu on hankala irrottaa, on meinaan tehty niin jämptisti, että hitaasti kääntelemällä eri suuntiin ja voimaa käyttäen se vihdoin lähti pois, ja ratin läpi vetämällä.
Sitten kaksi ruuvia mittariston alapuolelta irti. Nämä ruuvit pitävät myös mittaristokuvun tukea paikallaan.
Lopuksi kaksi ruuvia irti mittarin takaa tuulilasin tuntumasta.
Sain vaihdettua rikkinäisen polttimon, ja tarkistin vielä, että muutkin polttimot vielä toimivat. Sitten paketti kiinni. Auto käyntiin ja 3 polttimoa pimeänä. Ei muuta kuin homma uusiksi. Nyt kaikki toimii, toivottavasti huomennakin
