Ajovalot 156 98

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Ajovalot 156 98

Viesti Kirjoittaja Mika »

Onkos jollain jotain räjäytys kuvaa miten noi lamput kuuluis oikeesti olla tuolla sisällä kun vittu tuntuu valaisevan taivasta ja odottavan ufon laskeutumista.
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Ajovalot 156 98

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mika kirjoitti:vittu tuntuu valaisevan taivasta
Interesting.

Titan
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Loka 2006, 16:45
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Titan »

Sama ongelma, mutta lähinnä pitkillä valoilla. Puolikkailla suunta oikea, mutta ihme "viivoja näkyy valokeilassa :shock:

Titan
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Loka 2006, 16:45
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Titan »

Sama ongelma, mutta lähinnä pitkillä valoilla. Puolikkailla suunta oikea, mutta ihme "viivoja näkyy valokeilassa :shock:

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Onkos jollain jotain hajua kuvaa tai jotain vai tarviikos sitä kiltisti mennä vaihtaan autoa ( /merkkiä )
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Samaa ongelmaa pohdittiin kaverin kanssa Englannissa kesällä kun sen valot osotti taivaaseen... tultiin siihen tulokseen että se lampun kanta/pidikkeet oli vääntyneet paskaksi kun kaveri oli vääntänyt lamppua sinne väkisin väärään asentoon :shock:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Itelläni myös samaa ongelmaa..

Jos säätää niin, että pitkät näyttää sopivalle etäisyydelle, näyttää lyhyet vaan muutaman metrin päähän. Sit jos on lyhyet ok, valaistaan taas pitkillä taivasta.

Nyt on uudet umpiot ja xenonit odottamassa asennusta :)

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mulla on noi jälkiasennus xenonit, jotka on muuten todella hyvät, niiden kanssa tuntuu ettei pitkissä riitä enää teho. Pitkät kun räväyttää päälle, niin tuntuu ettei niistä ole mitään apua. Tosin mullakin osoittaa kohti taivaita.

Eikös joku ollut väännellyt niitä polttimon kantoja ja saanut sillä suunnattua pitkiä?

Alfis
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Syys 2006, 00:29
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfis »

No nii.. eiköhän tämä tullut mullakin nähdyksi, eli otin ja tutkin syyn
omasta laitteesta.

Ensinnäkin, seinätestillä - siis auto 1m päähän seinästä ja lähivalot oli
kunnossa, kuten oli ollutkin, mutta ne pitkät.. Päin v***ua, etten nyt
sanoisi, puunlatvojahan ne osoitti.

Tarkempi tihrustus toi esiin sen, että ne lampun pohjat, joihin sitten
polttimot kiinnitetään, oli löysät - siellä ne lonksahtelivat ylös-alas ja
vähän sivuillekin, kuin apaattiset kastemadot golfkentän reiässä!! :evil:
No, tutkimus osoitti että ne on kiinni niissä muovihärpäkeumpion
pohjaosissa kaiketi joidenkin muoviklipsujen takana, vai oliko sitten
peräti siten, että noissa sinkytissä peltipohjissa oli reiät, joista oli tullut
muovitapit läpi ja nämä sulatettu tehtaalla läjään pitämään pohjia

paikoillaan - mitäs tuosta, mutta ilmeisesti polttimon lämpö oli sitten
johtunut tuohon pohjalevyyn ja muovikiinnitys antanut periksi. En
alkanut tuota parantelemaan, kun olis varmaan pitänyt irrottaa umpiot,
eipä sinne millään muuten korjailemaan pääse!

Ajattelin sitten tuota polttimon kantalevyjen taivuttelua ja ostin uudet
valonlähteet, koska kävisihän sekin vaihto samalla.. Vaan sitten tuli
kuningasidea, vai menikö minuun itse s***ana, mutta kun eivät nuo
nyt paljonkaan kustanna, niin ostin jokusen erimerkkisen, oli siinä
Philips, Jahn, Würth, Phoenix ja joku ties minkä merkkinenkin.. Sitten
tutkimaan oikein tason päällä ja vesivaaka vielä alla tukena! Eikös
ollutkin niin, että jokaisen lampun kantalevyssä oli heittoa, mikä oli
väärässä minnekin suuntaan, aina oli ilmarako suorassa olevan tason
ja lamppurungon välissä, jos kanta oli painettuna tarkasti vesivaa'an
päätyyn - eli kun noita lamppuja tekevät, ainakin 1 milj. kappaletta
pienessä ajassa - niin eipä näytä kukaan tehtaalla jaksavan kiinnostua
onko tuo kaikin puolin asennuskelpoinen ja direktiivien mukaan ihan
laatutuote.. Eli vääntelemiseksi meni, mutta nyt näyttelee oikein, eli
kaukovalojen keskipiste noin 1 cm ylempänä kuin lähivalojen yläraja -
se lähäreiden putoamahan on n. 1,3%, eli noin 1,3 cm alas umpion
keskipisteestä metrin matkalla, hiukan autosta riippuen. Saattaahan
nuo nyt vähän ylös jäädä, mutta kuitenkin ovat lähempänä. Kaksia
pihtejä tuohon en sentään tarvinnut, linjapihdit ja hyvä ote riittää, kun
pienikin nitkaus kantalevyssä vaikuttaa jo aikas mukavasti.. :lol:

Mutta tälleen se tosiaankin tuntuu toimivan, tosin pitää tuo jossain
välissä kyllä korjata paremmaksi, alkaahan ne valot tuon vuoksi
siellä ajan saatossa värähdellä yhä pahemmin ja näkyvämminkin..
Mutta odottakoon nyt sopivaa aikaa. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfis kirjoitti:siellä ne lonksahtelivat ylös-alas ja
vähän sivuillekin, kuin apaattiset kastemadot golfkentän reiässä!!
:lol:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

valoista

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kolhasin parkkihallin pilaria vasemmalla etukulmalla. Kaskoonhan remppa meni. Vaihtoivat uuden koko umpiokokonaisuuden ja tietysti se on nyt kirkkaampi kuin lievästi himmeentynyt oikea. Katselin seinää vasten valokuviota ja oikealla on selvä kuvio, mutta vasen heijastelee outoja kaaria varsinaisen kuvion ylle. Lienee niitä kuuluisia alfan ominaisuuksia. Tekis kyllä mieli vaihtaa se oikeakin uuteen, mutta se taitaa olla vähän iso töistä.
Nai hankaiskohan vasemman himmeeksi? :crazyeyes:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Painovihe! Piti olla vai! :lol:

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

Tiedoitus
älkää ostako depo merkkisiä edullisia umpioita. Laatu on todella surkea, alkuperäiset korkeus säätö moottorit ei sovi paikalle ilman että tartee
tehdä jotain. valojen säätövarat ei piisaa joutuu shimmaamaan kiinityspisteistä. lähi ja pitkien suhde väärä. pitkät näyttää taivaalle.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Vastaa Viestiin