156 vaihteisto rusahtelee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

156 vaihteisto rusahtelee

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Tervehdys foorumilaisille. Näin uutena jäsenenä ajattelin ottaa porukan tietotaidosta kaiken hyödyn irti ja lähestyä teknisen ongelman kanssa :)

Eli, alla on vm 2001 (eli ei tätä uutta mallia mitä nyt myydään) 156, 1.8TS-moottorilla. Ja tuossa joku aika sitten (on siitä varmaan jo vuoden päivät) huomasin, että kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle ja on vähänkin kierroksia lasissa niin joka kerta syntyy ihan kuuluva rusaus, joka tuntuu vaihdekepissäkin. Valitin tästä Delta-Autossa, he kävivät kokeilemassa ja totesivat että tuntuu se, mutta ei sille kannata mitään tehdä. Sanoivatpahan vielä - kun alunperin valitin että jossain 4000rpm kohdilla se tuntuu - että korkeallapa vaihdat. Hoh :o . Neloselta kolmoselle vaihtaessa rusausta ei tunnu, mutta siinä tulee toisaalta kyllä yleensä vaihdettuakin hitaammin kuin kakkoselta, kun liikennetilanne on eri.

Eli kaksi kysymystä: ensinnäkin onkohan tuo ihan tosi että rusaus ei haittaa mitään? Näin maallikkona kuulostaisi että mahtaakohan synkronointi olla ihan kohdallaan. Noh, auto on liisattu ja sopimus loppuu ensi keväänä joten ei tuo oikeastaan minun ongelmani ole - paitsi: keväällä pitää saada uusi kärry alle ja vahvassa harkinnassa on tietysti uusi Alfa. Toi tämänvuotinen facelift miellyttää silmää kovastikin :-D . Tällä kertaa suunnittelin hankkivani semmoisen ihan osto(tai, hm, laina-)rahalla. Joten eipä huvittaisi seuraavassa Alfassa moista vikaa kuunnella, tai jos semmoinen ilmenee niin haluaisin vähän syvemmällä rintaäänellä kyetä sanomaan takuuhuollolle että kyllä se nyt vaan korjataan.

Mitenkä muuten - kävin koeajamassa tätä nyt myytävää 156 JTS-mallia, ja vaihteisto tuntui jotenkin erilaiselta. Onkohan siinä eri loota kuin noissa vanhemmissa? Ainakin moottorin liike tuntui vaihdekepin päässä paljon voimakkaammin kuin omassa 156:ssani. Entäpä V6-malleissa, mahtaneeko olla nykyään myytävissä sama laatikko kuin ennen? Muistelen nimittäin taannoin ajamassani 156 V6:ssa niinikään kakkoselta kolmoselle vaihtaessa olleen samanlaista rutinaa, vaikka sen laatikko onkin tietysti ihan eri kuin tämä nykyään ajamani 5-vaihteinen.

Noiden ihan uusien 156:en laatikoista ei kukaan osanne sanoa vielä mitään varmaa? DA:n myyjä sanoi että toiveissa olisi saada niitäkin kyllä vielä tämän vuoden puolella saadaan niitä Suomeen myyntiin, mutta ei uskaltanut luvata.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Taitaa olla 1,8:in ominaisuus..Omassa vm.00 sama 'onkelma' :(
Viime vuonna Delta huollossa väittivät että 1:sen synkronissa on jotain häikkää ja remppasivat laatikon (ei maksua) itse pidin sitä ominaisuutena koska se oli ollut alusta lähtien :oops: , meinaan 1:nen ei mennyt päälle rutisematta jos oli vähänkään vauhtia...

Vanhassa 33:sessani oli 2 synkroni kans rutiseva..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 vaihteisto rusahtelee

Viesti Kirjoittaja V6 »

sami_r kirjoitti:Tervehdys foorumilaisille. Näin uutena jäsenenä ajattelin ottaa porukan tietotaidosta kaiken hyödyn irti ja lähestyä teknisen ongelman kanssa :)

. Entäpä V6-malleissa, mahtaneeko olla nykyään myytävissä sama laatikko kuin ennen? Muistelen nimittäin taannoin ajamassani 156 V6:ssa niinikään kakkoselta kolmoselle vaihtaessa olleen samanlaista rutinaa, vaikka sen laatikko onkin tietysti ihan eri kuin tämä nykyään ajamani 5-vaihteinen.

.
taitaa olla sama laatikko uusissakin kutosissa sehän on varta vasten tuohon tehty, en ole kyllä kuullut että siinä olisi ongelmia. Laatikko toimii
erittäin hyvin kunhan öljyt ovat lämpöiset.

"The 31 kgm transmission is a compact, new generation gearbox that offers smooth gearshifts. It operates transversely, with two gearshifts in echelon. Sixth gear is not an overdrive. With this unit, closely spaced gear ratios allow for precise management of the V6 engine's impressive ability to rev, in a way that adds zest to the car's performance and makes it easier, more enjoyable and more comfortable to drive.

This new gearbox has a 'collar' that prevents any involuntary selection of reverse, and also makes for more precise engagement in fifth. It is unusually quiet thanks to thickly-coated teeth and the special finish on second, fifth and final drive gear pairings.

Using it also demands 50% less effort than a traditional gearbox of the same size. This has been achieved by applying a Borg-Warner 'free-ring' type synchro on all gears. That is in addition to the triple-cone synchro on first and second and the twin-cone version on third, these being the gears most often used in town traffic.

Gear engagement is now easier, thanks to dynamic lubrication with multigrade oil. Ultra- precise gear engagement is assisted by a four-step selection system (reverse is on the fourth level) and a gate that is set centrally on a bearing mount. "
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Terve,

Omassa V6:ssa ei ole ollut mitään häikkää laatikossa. Erittäin hyvin toimii. Ei ole kokemuksia muista malleista.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Samma här, ei ikinä ole ollut mitään häippää kolmoselle vaihtaessa V6:ssa. Vitonen tulee kyllä usein hypättyä yli 8)

Pedro
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 17:22
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Rusahtelee ne vaihteet V6:ssakin. Olisiko edellinen omistaja ollut hieman heikkolaatuinen vaihtaja, tai jotain, kun 2.vaihde takkuaa. Herkästi vaan tulee mieleen kiihdyttelyt valoista ja vaihteet vaikka väkisin päälle...oli syy sitten mikä tahansa, niin vikaa on. Asialle ei kuitenkaan kuulemma kannata tehdä mitään kun siitä ei kerran ole mitään haittaa...Kyllä se siitä huolimatta syö miestä!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pedro kirjoitti:Rusahtelee ne vaihteet V6:ssakin. Olisiko edellinen omistaja ollut hieman heikkolaatuinen vaihtaja, tai jotain, kun 2.vaihde takkuaa. Herkästi vaan tulee mieleen kiihdyttelyt valoista ja vaihteet vaikka väkisin päälle...oli syy sitten mikä tahansa, niin vikaa on. Asialle ei kuitenkaan kuulemma kannata tehdä mitään kun siitä ei kerran ole mitään haittaa...Kyllä se siitä huolimatta syö miestä!

voihan ne rusahdella ,mutta se ei ole mitenkään tyypillistä tuolle laatikolle, yksittäistapauksia löytyy aina
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mun V6:nen rusauttelee vähän kakkoselta suoraan neloselle vaihdettaessa, mut muuten pelaa hyvin. Kytkin tosin on prk:leen jäykkä puutuu jalka kaupunginssa ajettaessa ja pitää v*tt*maista kitinää poljettaessa liukasteista huolimatta.
Onko jollain ollu samanlaisia ongelmia? (Vinkkejä korjaukseen plz)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jos rutinoilta haluaa välttyä niin kannattaisi käyttää kaikki pykälät päällä niin ylöspäin kuin alaspäinkin vaihtaessa..silloin laatikon liikkuvat osat mukautuvat paremmin vauhtiin ja tämä taas säästää laatikkoa,

ja tuo suoraan esim..kakkoselta neloselle heittäminren ei todellakaan ole järkevää.. :?

nämä pätevät ainakin 116-sarjan alfoihin ja luultavasti myös muihinkin.. :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo kakkosen takkuaminen on ainakin V6:ssa ihan yleistä...
Varsinkin ihan kylmänä sitä on todella vaikea saada päälle.

Muilta osin mulla on ainakin pelannut laatikko hyvin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maunu kirjoitti:Mun V6:nen rusauttelee vähän kakkoselta suoraan neloselle vaihdettaessa, mut muuten pelaa hyvin. Kytkin tosin on prk:leen jäykkä puutuu jalka kaupunginssa ajettaessa ja pitää v*tt*maista kitinää poljettaessa liukasteista huolimatta.
Onko jollain ollu samanlaisia ongelmia? (Vinkkejä korjaukseen plz)
Ei taida olla ihan fiksua tuo vaihteiden yli hyppiminen...

Kytkinhän noissa on jäykkä... Eli Bobbyyn vaan treenaamaan jalkoja. :wink: Mulla piti yhdessä vaiheessa myös kitinää, mainitsin siitä Deltassa ja ne sai sen loppumaan. Nyt on ainakin vuoden ollut hiljaa. Kannattaa mainita siitä, kun viet seuraavaksi huoltoon. Taitaa olla aika pieni homma... Koska mulle ei ainakaan lisäkustannuksia tullut.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Jos laatikko takkuaa niin varmasti helpoin ja halvin tapa aloittaa korjaaminen on vaihteistoöljyjen vaihto! Vaikka kuinka väitetään ettei niitä tarvitse vaihtaa niin ei siitä ainakaan haittaa ole jos öljyt vaihtaa tuoreempiin!
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Jos laatikko takkuaa niin varmasti helpoin ja halvin tapa aloittaa korjaaminen on vaihteistoöljyjen vaihto! Vaikka kuinka väitetään ettei niitä tarvitse vaihtaa niin ei siitä ainakaan haittaa ole jos öljyt vaihtaa tuoreempiin!
Luulen että tuo kakkosen takkuaminen johtuu muusta kuin huonoista vaihteistoöljyistä. 'Vika' on ollut minulla uudesta asti, ja muut vaihteet menee hienosti päälle.
En silti väitä, etteikö niitä kannattaisi joskus vaihtaa... :wink:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuore sportivo kirjoitti:
Maho kirjoitti:Jos laatikko takkuaa niin varmasti helpoin ja halvin tapa aloittaa korjaaminen on vaihteistoöljyjen vaihto! Vaikka kuinka väitetään ettei niitä tarvitse vaihtaa niin ei siitä ainakaan haittaa ole jos öljyt vaihtaa tuoreempiin!
Luulen että tuo kakkosen takkuaminen johtuu muusta kuin huonoista vaihteistoöljyistä. 'Vika' on ollut minulla uudesta asti, ja muut vaihteet menee hienosti päälle.
En silti väitä, etteikö niitä kannattaisi joskus vaihtaa... :wink:

Juu no tämä olikin lähinnä tämmöinen yleismalkainen vinkki :lol:
Tuskin auttaa kaikkeen, mutta siitä on hyvä lähteä liikenteeseen jos yleensä loota tuntuu takkuuvan.
Ei enää Alfaa... eipä

Sportivo156
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Sportivo156 »

Omien kokemusten perusteella sanoisin, että tuo laatikon rusahtelu on suhteellisen yleistä 156:ssa. Omistamistani kahdesta Alfasta 1.6:ssa nopeat vaihdot kakkoselle eivät onnistuneet ilman rusahdusta ja muistaakseni kolmoselle vaihdon kanssa oli myös saman tyyppisiä ongelmia. Nykyisessä kaksilitraisessa laatikko pelaa kuin unelma, eikä rusahtele.. Minäkään en oikein usko öljyjen vaikutukseen, koska tuo 1.6 oli lähes uusi ostaessani sen (25 tkm ajettu).

Koeajamistani n. kymmenestä Alfasta laatikko on rutissut kutakuinkin joka toisessa. V6sia ajamieni joukossa on ollut vain kaksi, mutta niissä molemmissa laatikko oli moitteeton.
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sportivo156 kirjoitti:Omien kokemusten perusteella sanoisin, että tuo laatikon rusahtelu on suhteellisen yleistä 156:ssa. Omistamistani kahdesta Alfasta 1.6:ssa nopeat vaihdot kakkoselle eivät onnistuneet ilman rusahdusta ja muistaakseni kolmoselle vaihdon kanssa oli myös saman tyyppisiä ongelmia. Nykyisessä kaksilitraisessa laatikko pelaa kuin unelma, eikä rusahtele.. Minäkään en oikein usko öljyjen vaikutukseen, koska tuo 1.6 oli lähes uusi ostaessani sen (25 tkm ajettu).

Koeajamistani n. kymmenestä Alfasta laatikko on rutissut kutakuinkin joka toisessa. V6sia ajamieni joukossa on ollut vain kaksi, mutta niissä molemmissa laatikko oli moitteeton.
Onko kukaan koskaan vaihtanut öljyjä ja todennut, että sillä ei ole asian kanssa mitään merkitystä?
Alfan kanssa nyt ei suuria ongelmia ole laatikon kanssa itsellä ollut, mutta mm. edellisessä autossa (laguna) oli myös ongelmaa esim. kakkoselle vaihdettaessa kylmänä. Öljyjen vaihdon jälkeen tuntui siltä kuin koko laatikko olisi vaihdettu. Kaikki vaihteet toimi täydellisesti.

Ei nyt pliis kuitenkaan aloteta tätä jokaisella autopalstalla käytävää sotaa siitä, että pitääkö niitä vaihteistoöljyjä vaihtaa vai ei :mrgreen:
Moni on edelleen sitä mieltä, että ne öljyt kestää koko auton iän!!!
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Muistuttaisin, että välikaasun käyttö on suotavaa alaspäin vaihdellessa. Kakkonenkin menee oikein imaisemalla sisään, kun antaa sopivasti välikaasua. Autolla ajo on tekniikka eikä voimalaji... :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Minkä merkkistä piimää tehdas muuten noissa käyttää? Olisiko sellaista mahdollisuutta, että siinä olisi jotain laatuhäikkää?

Pitäisiköhän sadantonnin huollossa vaihdattaa...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kirkinen kirjoitti:Muistuttaisin, että välikaasun käyttö on suotavaa alaspäin vaihdellessa. Kakkonenkin menee oikein imaisemalla sisään, kun antaa sopivasti välikaasua. Autolla ajo on tekniikka eikä voimalaji... :mrgreen:
Todellakin näin. Kyllähän kaiken saa rikki kun käyttää "sopivasti" voimaa... Annetaan niille synkroille edes mahdollisuus toimia niin kuin ne on tarkoitettu.
- Epäkelpokeräilijä -

Sportivo156
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Sportivo156 »

Maho kirjoitti:
Sportivo156 kirjoitti:Omien kokemusten perusteella sanoisin, että tuo laatikon rusahtelu on suhteellisen yleistä 156:ssa. Omistamistani kahdesta Alfasta 1.6:ssa nopeat vaihdot kakkoselle eivät onnistuneet ilman rusahdusta ja muistaakseni kolmoselle vaihdon kanssa oli myös saman tyyppisiä ongelmia. Nykyisessä kaksilitraisessa laatikko pelaa kuin unelma, eikä rusahtele.. Minäkään en oikein usko öljyjen vaikutukseen, koska tuo 1.6 oli lähes uusi ostaessani sen (25 tkm ajettu).

Koeajamistani n. kymmenestä Alfasta laatikko on rutissut kutakuinkin joka toisessa. V6sia ajamieni joukossa on ollut vain kaksi, mutta niissä molemmissa laatikko oli moitteeton.
Onko kukaan koskaan vaihtanut öljyjä ja todennut, että sillä ei ole asian kanssa mitään merkitystä?
Alfan kanssa nyt ei suuria ongelmia ole laatikon kanssa itsellä ollut, mutta mm. edellisessä autossa (laguna) oli myös ongelmaa esim. kakkoselle vaihdettaessa kylmänä. Öljyjen vaihdon jälkeen tuntui siltä kuin koko laatikko olisi vaihdettu. Kaikki vaihteet toimi täydellisesti.

Ei nyt pliis kuitenkaan aloteta tätä jokaisella autopalstalla käytävää sotaa siitä, että pitääkö niitä vaihteistoöljyjä vaihtaa vai ei :mrgreen:
Moni on edelleen sitä mieltä, että ne öljyt kestää koko auton iän!!!
NO ANTEEKSI. Tarkoitukseni ei ollut herättää mitään sotaa asiasta, mutta näin tekniikkaa liiemmälti tuntemattoman maalaisjärjellä tuntui vaan ihmeelliseltä, jos vika olisi vain öljyissä, kun ihan uudessa autossakin rutisee (kaksi näistä huonoilla öljyllä varustetuista/laatikkovikaisista oli esittelyautoja!).. Luulisi että tehdas olisi vaihtanut öljylaatua, jos se siitä kiinni on.

Mutta lupaan, etten enää näitä tyhmiä, asiantuntemattomia kommenttejani tänne muutamien asiantuntijoiden tekstien joukkoon kirjoita. Pahoitteluni vielä.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sportivo156 kirjoitti: NO ANTEEKSI. Tarkoitukseni ei ollut herättää mitään sotaa asiasta, mutta näin tekniikkaa liiemmälti tuntemattoman maalaisjärjellä tuntui vaan ihmeelliseltä, jos vika olisi vain öljyissä, kun ihan uudessa autossakin rutisee (kaksi näistä huonoilla öljyllä varustetuista/laatikkovikaisista oli esittelyautoja!).. Luulisi että tehdas olisi vaihtanut öljylaatua, jos se siitä kiinni on.

Mutta lupaan, etten enää näitä tyhmiä, asiantuntemattomia kommenttejani tänne muutamien asiantuntijoiden tekstien joukkoon kirjoita. Pahoitteluni vielä.
No huhhuh. Mistä ihmeestä tuommoiset itkuraivarit sait :agrue:
Ihan LEPO vaan! Omia mielipiteitä tässä vain on tuotu julki ei sen kummempaa. Fakta on se, että minä en ymmärrä autoista yhtään mitään. Kerroin vaan omakohtaisen kokemuksen liittyen vaihteiston toimimattomuuteen ja mikä tuohon ongelmaan auttoi.

En oikeen ymmärrä mikä tässä threadissa sai sinut noin pois tolaltasi...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Palatakseni alkuperäiseen oireeseen. Vuosi sitten koeajoin yhden 2.0 ts:n vm 2000, jossa kolmonen rusahteli samalla tavalla. Piti varsin siististi vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Sitä aiemmin en ollut samalla vaihteistolla varustetulla autolla ajanut ja arvoin kahden välillä - onko kyse ikävästä piirteestä vai viasta synronoinnissa... koeajoin pari päivää sen jälkeen toisen 2.0 ts:n vm 1999 - ja ostin pois. Tässä yksilössä saa vaihteet rusahtamaan vain liian nopeissa alaspäin vaihdoissa ilman riittävää välikaasua... ylöspäin luonnistuu 6500:ssakin ihan siististi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

BSTR kirjoitti:Palatakseni alkuperäiseen oireeseen. Vuosi sitten koeajoin yhden 2.0 ts:n vm 2000, jossa kolmonen rusahteli samalla tavalla. Piti varsin siististi vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Sitä aiemmin en ollut samalla vaihteistolla varustetulla autolla ajanut ja arvoin kahden välillä - onko kyse ikävästä piirteestä vai viasta synronoinnissa... koeajoin pari päivää sen jälkeen toisen 2.0 ts:n vm 1999 - ja ostin pois. Tässä yksilössä saa vaihteet rusahtamaan vain liian nopeissa alaspäin vaihdoissa ilman riittävää välikaasua... ylöspäin luonnistuu 6500:ssakin ihan siististi.
Eli onko tuota lootaa sitten muutettu tuossa 2000- ja siitä eteenpäin olevissa malleissa? Koska enemmän rutinaa ilmeisesti esiintyy näköjään uudemmissa malleissa? Kellään asiasta mitään tietoa?
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Vaihteisto ei toimi

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Huomenta! Nyt kyllä sieppaa :evil: . Huomenna tulee uusi ilmamassamittari ja saan vihdoinkin sen kuntoon :-D Niin tapahtuu seuraavaa:Lähdin eilen illalla liikkeelle 1 toimii 2toimii 3 ei mene päälle ennenkuin heittää vapaalle kerran vasemmalle ja kerran oikealle ja sitten uudestaan 3sisään ja just ja just menee. Mikä vikana? Rikki taitaa olla joka tapauksessa. Täytyy soittaa DA huoltoon ja kysyä neuvoa. Jos tulee ideoita mieleen niin olen erittäin kiitollinen :cry: P.s auto on 156 V6 1998 n.91.000km. Ainiin ja 4 kun vaihtaa 3 niin kaikki toimii hienosti...
On kivaa kun on kivaa

Jose
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2003, 19:38

Viesti Kirjoittaja Jose »

Omassa v6:ssa (70tkm) ilmeni myös kyseisiä vaihteiston takkuamisia jo ostosta asti, erityisesti kakkoselta neloselle vaihdettaessa. Vähitellen vika paheni, kunnes vaihteet ei mennyt päälle ilman välikaasua, kytkin tuntui raskaalta ja se piti painaa aivan pohjaan. Sain auton jurnutettua DA:n pihaan missä korjaamon sedät totesivat kytkimen sanoneen poks. Auto oli ostettu vain kaksi kuukautta sitten, joten korjaus meni vaihtoautotakuun piiriin. Sain myyjäliikkeen puhuttua maksamaan myös ilmamassamittarin, joka oli hieman jo oireillut, joten vitutus asiasta on suhteellisen vähäinen 8) Kytkinpaketin vaihdon jälkeen vaihteisto pelaa kuin ihmisen mieli eikä rutise turhia. Kytkinpoljin on myös huomattavasti kevyempi käyttää.
156 V6 -00

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

kutosen kytkin ei taida olla kovin herkkä uutenakaan? :roll:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itselläni ainut hankaluus on joskus liikennevaloissa kun on vaihtanut vapaalle ja valojen vaihtuessa työntää ykköstä takaisin sisään. Tuntuu vähän jäykältä eikä kytkimen polkeminen oikeastaan vaikuta asiaan. Muuten pelaa sekä ylös että alas ihan ok. Käytän kyllä yleensä välikaasua alas vaihtaessa. Voimaa ei ole ollut tapana käyttää. Ne pari rusausta mitkä ontähän mennessä kuulunut on olleet vain ja ainoastaan hätäisen kuljettajan syytä. Tai ehkä se keppi on niin pitkä että se raapaisi asfaltia :roll:

Niin se kytkin ei omassani ainakaan ole jäykkä. Tai korkeintaan verrattuna johonkin pikku perheautoon. Sitä paitsi urheiluautossahan pitää ollakin hieman jäykempi kytkin :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kannattaa ensimmäiseksi ilmata kytkin, jos rusahtelee muillekin kuin yhdelle vaihteelle vaihtaessa. Kokemuksesta.

Ja vaihteistoöljyn vaihtaminen vaihteiston toimiessa huonosti on hyvä ajatus senkin vuoksi, että näkee onko siellä paljon metallia mukana (tosin suurin osa tarttuu siihen magneettiin).
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

kytkin

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Wile E. Coyote kirjoitti:Itselläni ainut hankaluus on joskus liikennevaloissa kun on vaihtanut vapaalle ja valojen vaihtuessa työntää ykköstä takaisin sisään. Tuntuu vähän jäykältä eikä kytkimen polkeminen oikeastaan vaikuta asiaan. Muuten pelaa sekä ylös että alas ihan ok. Käytän kyllä yleensä välikaasua alas vaihtaessa. Voimaa ei ole ollut tapana käyttää. Ne pari rusausta mitkä ontähän mennessä kuulunut on olleet vain ja ainoastaan hätäisen kuljettajan syytä. Tai ehkä se keppi on niin pitkä että se raapaisi asfaltia :roll:

Niin se kytkin ei omassani ainakaan ole jäykkä. Tai korkeintaan verrattuna johonkin pikku perheautoon. Sitä paitsi urheiluautossahan pitää ollakin hieman jäykempi kytkin :mrgreen:
hmmmh :shock: "oireista" päätellen kytkimesi ei irrota kunnolla, eli on loppusuoralla..
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

jari64 kirjoitti:hmmmh... "oireista" päätellen kytkimesi ei irrota kunnolla, eli on loppusuoralla..
Eeei kai... :wink: Mulla on sama ongelma kuin Wilelläkin, eli ykköstä vaikea saada päälle esim. liikennevaloissa... Varsinkin 'kylmänä'. On muuten vittumainen ongelma, väkivalloin ei viitsi survoa ja takana olevan TojotaVectraLineaLunen kuski on tulossa lyömään turpaan, kun valot vaihtuu kolmeen kertaan siinä ajassa, kun rukoilee vaihdetta päälle. Nooh, kakkonen kykeytyy ihan hyvin, eli sitä voi hätätilanteessa käyttää.

Sovitaan, että tämäkin on vain Alfan ominaisuus, ettei tule paha mieli. :roll:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ei saa jätkät pelotella :) Ei se nyt kovin finaalissa kai ole, eli siis menee hieman nihkeästi vaan päälle. Ei sen pahempaa. Ei siinä valot ehdi vaihtua, eikä edes mitään rutinaa kuulu. Kuten sanottu - hieman on nihkeä, ja varsinkin kylmänä. Mutta voihan se olla että huomenna itken täällä kun kytkin ei pelaa :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

En usko, että johtuu kytkimen finaalissa olosta. Mulla ollut tuo samainen ongelma niin kauan kun muistan... Eli ominaisuus, niinkuin jo totesinkin. :-D
Vielä häiritsevämpää on kytkimen ajoittainen täristäminen.. Tiedä sitten mistä johtuu. Ongelma ollut noin 20tkm:n ajan. Ajattelin, jos 100tkm. huollossa Deltan pojat katsoisivat mikä vialla (=vaihtaisivat koko paketin).

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Maho »

Cuore Sportivo kirjoitti:
jari64 kirjoitti:hmmmh... "oireista" päätellen kytkimesi ei irrota kunnolla, eli on loppusuoralla..
Eeei kai... :wink: Mulla on sama ongelma kuin Wilelläkin, eli ykköstä vaikea saada päälle esim. liikennevaloissa... Varsinkin 'kylmänä'. On muuten vittumainen ongelma, väkivalloin ei viitsi survoa ja takana olevan TojotaVectraLineaLunen kuski on tulossa lyömään turpaan, kun valot vaihtuu kolmeen kertaan siinä ajassa, kun rukoilee vaihdetta päälle. Nooh, kakkonen kykeytyy ihan hyvin, eli sitä voi hätätilanteessa käyttää.

Sovitaan, että tämäkin on vain Alfan ominaisuus, ettei tule paha mieli. :roll:
Sama juttu täälläkin. Kylmänä saa tosiaan rukoilla että ykkönen menisi silmään jos auto ryömii edes vähän eteenpäin. Voisko olla vaikutusta sillä, että kierrokset käy kylmänä vähän reilummin kun on hörppä päällä eikä sen takia halua ykkönen loksahtaa niin helposti kohalleen???

Mulla ainakin tuo kytkinpaketti on koko auton omistusajan ollut samanlainen. Eli noin vuoden. Mihinkään se ei ole sillä välillä muuttunut, joten matka jatkuu...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Huomenta! Nyt kyllä sieppaa . Huomenna tulee uusi ilmamassamittari ja saan vihdoinkin sen kuntoon Niin tapahtuu seuraavaa:Lähdin eilen illalla liikkeelle 1 toimii 2toimii 3 ei mene päälle ennenkuin heittää vapaalle kerran vasemmalle ja kerran oikealle ja sitten uudestaan 3sisään ja just ja just menee. Mikä vikana? Rikki taitaa olla joka tapauksessa. Täytyy soittaa DA huoltoon ja kysyä neuvoa. Jos tulee ideoita mieleen niin olen erittäin kiitollinen P.s auto on 156 V6 1998 n.91.000km. Ainiin ja 4 kun vaihtaa 3 niin kaikki toimii hienosti...
SOitin DA kertoivat että jos kytkin on myös jäykkä niin voi olla myös kytkimen vika. Korjaus n1200€ :( Ajattelin tänään nyt kuitenkin ekaksi tarkistaa vaihteiston öljyt jos vaikka auttais. Pelkään kyllä pahinta. Paska nakki myös siinä mielessä että auto on ollut mulla n.1kk ja ostettu yksityiseltä joten aika heikoilla ollaan jos tarvii alkaa reklamoimaan. No alfakin on vaan laiffii... :roll:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Hamil kirjoitti:SOitin DA kertoivat että jos kytkin on myös jäykkä niin voi olla myös kytkimen vika. Korjaus n1200€ :( Ajattelin tänään nyt kuitenkin ekaksi tarkistaa vaihteiston öljyt jos vaikka auttais. Pelkään kyllä pahinta. Paska nakki myös siinä mielessä että auto on ollut mulla n.1kk ja ostettu yksityiseltä joten aika heikoilla ollaan jos tarvii alkaa reklamoimaan. No alfakin on vaan laiffii... :roll:
155:ssä oli samaa ongelmaa eli vaihteet menivat huonosti päälle, erityisesti kolmonen. Vika paheni pikku hiljaa, kunnes mukaan tuli melko voimakas särisevä ääni vaihteiston suunnasta. Olin varma, että vaihteisto on kaput.

Vika oli kytkimessä. Kytkinlevyn yksi jousi oli kokonaan irti. Kytkinremontti oli ilmeisesti aika työläs homma myös TS 16V moottorille.

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Seuraavassa luvassa iloista vuodatusta :-D Tämä on ilon ja onnen päivä, pisnekset sujuu hyvin, vointi on mitä mainioin, eikä sitä törkyturpaakaan näy missään... Eli asiaan vaihdelaatikko ei ole rikki. Kytkin ei ole kulunut loppuun vaan keppissä oleva jokin "nippeli" on vain katkennut ja korjaus vain n200€ kun olin varautunut 1200€ remppaan. Tekivät muuten DA Konalassa tarkastuksen ilmaiseksi ja erittäin asiantuntevia herraskorjaajia. Ilmamassamittarikin toimii. Ilmanputsarista lähtee sellainen mustaakumia oleva "haitariputki" jossa oli nyrkin kokoinen reikä. Vetäsin jesaria ympärille ja ei muuta kun suoralle kokeilemaan:KYLLÄ LÄHTEE! :mrgreen: Nyt ei malta odottaa työpäivän loppumista että pääsee rattiin. Iloiset päivän jatkot kaikille. Koskas muuten on seuraava kokoontuminen? Tahtoo mukaan 8)
On kivaa kun on kivaa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Hieno homma. Kuten nähdään foorumilla worst-case-scenario -pelottelu tekee tyytyväisiä ihmisiä. Jos kylmiltään olisi heitetty 200 euron korjauslasku niin olisi harmittanut enemmän kuin nyt kun pelkona oli vieläkin suurempi ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cuore Sportivo kirjoitti:
jari64 kirjoitti:hmmmh... "oireista" päätellen kytkimesi ei irrota kunnolla, eli on loppusuoralla..
Eeei kai... :wink: Mulla on sama ongelma kuin Wilelläkin, eli ykköstä vaikea saada päälle esim. liikennevaloissa... Varsinkin 'kylmänä'. On muuten vittumainen ongelma, väkivalloin ei viitsi survoa ja takana olevan TojotaVectraLineaLunen kuski on tulossa lyömään turpaan, kun valot vaihtuu kolmeen kertaan siinä ajassa, kun rukoilee vaihdetta päälle. Nooh, kakkonen kykeytyy ihan hyvin, eli sitä voi hätätilanteessa käyttää.

Sovitaan, että tämäkin on vain Alfan ominaisuus, ettei tule paha mieli. :roll:
Omassa 147:ssa sama juttu... ykkönen ei mene päälle kylmänä kuin seisoksissa... niin on monessa muussakin autossa ja sanoisin, että ei kannata väkisin laittaakaan... menee vain synkrot rikki... tehkääpä näin... vaihde vapaalle auton hiljaa rullatessa, kytkin ylhäällä ja välikaasua, kytkintä ja vaihde sisään... pitäisi ainakin auttaa kun öljyt on lämpimät... :roll:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Maho »

Kirkinen kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
jari64 kirjoitti:hmmmh... "oireista" päätellen kytkimesi ei irrota kunnolla, eli on loppusuoralla..
Eeei kai... :wink: Mulla on sama ongelma kuin Wilelläkin, eli ykköstä vaikea saada päälle esim. liikennevaloissa... Varsinkin 'kylmänä'. On muuten vittumainen ongelma, väkivalloin ei viitsi survoa ja takana olevan TojotaVectraLineaLunen kuski on tulossa lyömään turpaan, kun valot vaihtuu kolmeen kertaan siinä ajassa, kun rukoilee vaihdetta päälle. Nooh, kakkonen kykeytyy ihan hyvin, eli sitä voi hätätilanteessa käyttää.

Sovitaan, että tämäkin on vain Alfan ominaisuus, ettei tule paha mieli. :roll:
Omassa 147:ssa sama juttu... ykkönen ei mene päälle kylmänä kuin seisoksissa... niin on monessa muussakin autossa ja sanoisin, että ei kannata väkisin laittaakaan... menee vain synkrot rikki... tehkääpä näin... vaihde vapaalle auton hiljaa rullatessa, kytkin ylhäällä ja välikaasua, kytkintä ja vaihde sisään... pitäisi ainakin auttaa kun öljyt on lämpimät... :roll:
Mites tuon opetat emännälle :crazyeyes:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Mites tuon opetat emännälle
:shock:

Pomppasi sydän melkein kurkkuun.. Mitenkäs emäntä on tuon vaihteen saanut päälle, runnonut kaksin käsin? :crazyeyes:
Eipä ole ainakaan valittanut asiasta.. Voi tietysti olla, että hänellä on homma hallussa, toisin kuin minulla...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Maho »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Maho kirjoitti:Mites tuon opetat emännälle
:shock:

Pomppasi sydän melkein kurkkuun.. Mitenkäs emäntä on tuon vaihteen saanut päälle, runnonut kaksin käsin? :crazyeyes:
Eipä ole ainakaan valittanut asiasta.. Voi tietysti olla, että hänellä on homma hallussa, toisin kuin minulla...
Homma hallussa... ainakin meillä luulen että emännälle riittää se kun pääsee paikasta A paikkaan B. Mitä väliä sillä on jos joku paikka rutisee :lol:
Pitäiskö hommata kakkosautoksi joku japski. Niitä ei saa rikki vaikka kuinka runnois.

Tuskin kuitenkaan kannattaa alkaa emäntää neuvomaan kuinka autolla ajetaan. Saattaa joulurauha olla kaukana sen jälkeen. :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Maho kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
Maho kirjoitti:Mites tuon opetat emännälle
:shock:

Pomppasi sydän melkein kurkkuun.. Mitenkäs emäntä on tuon vaihteen saanut päälle, runnonut kaksin käsin? :crazyeyes:
Eipä ole ainakaan valittanut asiasta.. Voi tietysti olla, että hänellä on homma hallussa, toisin kuin minulla...
Homma hallussa... ainakin meillä luulen että emännälle riittää se kun pääsee paikasta A paikkaan B. Mitä väliä sillä on jos joku paikka rutisee :lol:
Pitäiskö hommata kakkosautoksi joku japski. Niitä ei saa rikki vaikka kuinka runnois.

Tuskin kuitenkaan kannattaa alkaa emäntää neuvomaan kuinka autolla ajetaan. Saattaa joulurauha olla kaukana sen jälkeen. :mrgreen:
Mikä universaali laki siinä muuten on et noita emäntiä kun yrittää neuvoa niin niillä on heti herne nenässä? (Oma ihan myöntääkin, mutta yleensä suuttuu kumminkin :? )
Ayrton Senna da Silva forever

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Maho »

Wile E. Coyote kirjoitti: Mikä universaali laki siinä muuten on et noita emäntiä kun yrittää neuvoa niin niillä on heti herne nenässä? (Oma ihan myöntääkin, mutta yleensä suuttuu kumminkin :? )
Tuohon kun löydät vastauksen voitat varmasti Nobelin rauhanpalkinnon :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kirkinen kirjoitti: ... tehkääpä näin... vaihde vapaalle auton hiljaa rullatessa, kytkin ylhäällä ja välikaasua, kytkintä ja vaihde sisään... pitäisi ainakin auttaa kun öljyt on lämpimät... :roll:
Huvittavaa muuten, että GTA:n ohjekirjassa vielä erikseen todetaan, ettei paikallaan kaasuttelu tai tuo double clutching kuulu nykyaikaisiin autoihin ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Maho »

BSTR kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti: ... tehkääpä näin... vaihde vapaalle auton hiljaa rullatessa, kytkin ylhäällä ja välikaasua, kytkintä ja vaihde sisään... pitäisi ainakin auttaa kun öljyt on lämpimät... :roll:
Huvittavaa muuten, että GTA:n ohjekirjassa vielä erikseen todetaan, ettei paikallaan kaasuttelu tai tuo double clutching kuulu nykyaikaisiin autoihin ;)
Minähän en muutenkaan tuommoista poljinjumppaa harrasta. Väkisin en runno vaan odotan että se autolle sopii että nyt laitetaan ykkönen silmään.
Jos tuosta "vika" pahenee viedään auto pajalle ja laitetaan vehkeet kuntoon! Tuon jumppaamisen hoidan jossain muualla kuin autossa :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti:Minähän en muutenkaan tuommoista poljinjumppaa harrasta. Väkisin en runno vaan odotan että se autolle sopii että nyt laitetaan ykkönen silmään.
Selvästi olet tulossa vanhaksi..
Maho kirjoitti:Tuon jumppaamisen hoidan jossain muualla kuin autossa :wink:
No tulihan se siitä, käyt nyt jo vesijumpassa mummojen kanssa? :lol:

For the record 155:ssa toimii vaihteet moitteetta, ennen sentään osattiin tehdä autoja :P

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:For the record 155:ssa toimii vaihteet moitteetta, ennen sentään osattiin tehdä autoja :P

Kuin myös 164:ssä, tosin vaihteistoöljyjen ollessa kylmät ei kannata vielä yrittää mitään salamavaihtoa kakkoselle. Menishän se, mutta tuntuma sanoo, että synkro voisi turhaan stressaantua. Lämpimänä pelaa kuin
ihmisen mieli, ja neljännesmiljoona mittarissa kuitenkin.

Kyllä ennen leipäkin maistui leivältä :silly:
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:
Maho kirjoitti:Minähän en muutenkaan tuommoista poljinjumppaa harrasta. Väkisin en runno vaan odotan että se autolle sopii että nyt laitetaan ykkönen silmään.
Selvästi olet tulossa vanhaksi..
Maho kirjoitti:Tuon jumppaamisen hoidan jossain muualla kuin autossa :wink:
No tulihan se siitä, käyt nyt jo vesijumpassa mummojen kanssa? :lol:

For the record 155:ssa toimii vaihteet moitteetta, ennen sentään osattiin tehdä autoja :P
Vanhaksi kyllä, ja vesijumppaa suosittelen kaikille! Tekee hyvää nivelille :mrgreen:

Täytyy samalla käydä myös salilla että saa vaihteet päälle.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Jappe »

BSTR kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti: ... tehkääpä näin... vaihde vapaalle auton hiljaa rullatessa, kytkin ylhäällä ja välikaasua, kytkintä ja vaihde sisään... pitäisi ainakin auttaa kun öljyt on lämpimät... :roll:
Huvittavaa muuten, että GTA:n ohjekirjassa vielä erikseen todetaan, ettei paikallaan kaasuttelu tai tuo double clutching kuulu nykyaikaisiin autoihin ;)
:mrgreen: näin muuten on! hymyssä suin lueskelen, kun ei uskota autossa olevan vikaa.. sitten vasta pajalle kun kytkin on niin loppu ettei mikään vaihde kytkeydy? siinä vaiheessa alkaa laatikon synkatkin olla lopussa ja lysti voi tulla kalliiksi :shock:
- Alfaholic -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: kytkin

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jari64 kirjoitti:hymyssä suin lueskelen, kun ei uskota autossa olevan vikaa..
Kun toiset on vasta tulossa vanhaksi toiset ovat jo vanhoja ja viisaita :wink: (kun nyt tälle linjalle lähdettiin)

Vastaa Viestiin