Oli hauska tapahtuma nyt myös. Onnittelut Anssille hänen upeasta kierrosajasta. Hän ajoi kyllä paremmin kuin minä tänä vuonna. Olen katsonut minun incarvideot läpi ja en tiedä mitä on tapahtunut tänä vuonna minun itseluottamukselle radalla, ja varsinkin Ahvenistolla.
Tänä vuona minä voitin Romecupin osallistujamäärä säännön takia, kun minä ja Anssi saatiin samat pisteet. Vuonna 2011 minä hävisin vaikka minulla oli samat pisteet kuin Pekalla. Silloin se tuntui ikävältä että osallistujamäärä ratkaisee. Ehdotan seuraavaa sääntömuutosta:
Voittaja on hän, jolla on ratakauden lopussa eniten pisteitä. Tasapisteiden sattuessa voittajaksi julistetaan hän, jolla on eniten ykköstiloja, sitten kakkostiloja. Niiden sattuessa tasan huomioidaan kierrosaikojen ero kilpailussa missä tasapisteiden kuljettajat on molemmat on ajaneet. Jos kolme parasta kilpailua neljästä lasketaan, sitten se kilpailu jota ei lasketa pisteisiin, ei myöskään lasketa kierrosaikavertailuun. Jos se ei ole mahdollista, huomioidaan voitot joissa on ollut eniten osallistujia, sitten kakkostilojen jne.
Esimerki Vuonna 2011:
Pekalla on kolme hyvä tulosta. Tomilla oli 4. Nykyisen säännön mukaan huonoin kilpailu lasketaan pois. Pekalla lasketaan pois CS2. Tomilta lasketaan pois CS1 koska siellä oli suurempi ero kuin CS4. Kierrosaikavertailu siten koskee kilpailuja CS3 ja CS4.
Tom: 1:24,13+1:35,14= 2:59,27
Pekka: 1:24,84+1:34,90=2:59,74
Voittaja on Tom.
Esimerki vuonna 2014:
Ansilla lasketaan pois CS1 ja Tomilla CS2. Kierrosaikavertailu siten koskee kilpailuja CS3 ja CS4.
Anssi: 1:58,84+1:33,50=3:32.34
Tom: 1:58,13+1:36,52=3:34,65
Voittaja on Anssi. Sääntömuutos koskee tietysti seuraava kautta!!!!
Onko kenelläkään parempia ehdotuksia tai yksinkertaisempia sääntöjä? Onko minun ehdotuksessa aukkoja?
Ehdotan myös että CARF käynnistää täällä kyselyn, kuinka moni tulisi Kemoraan jos yksi Ahvenisto tapahtuma siirretään sinne. Uskon että Ruotsin puolelta Uumajan ympäristössä on kiinnostusta tulla ajamaan, voin kysyä
Pääsin onnellisesti kotiin Ahvenistolta rikkinäisellä vaihdelaatikolla ja myös katsastuksen läpi tiistaina.