Ratapäivät 2015 *päivitetty*

Täältä löydät tapaamiset, kebabillalliset, kerhojen tapahtumat, ratapäivät jne. Osallistu tai ehdota uutta!
Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tärjätom kirjoitti:Ehdotan seuraavaa sääntömuutosta:

Voittaja on hän, jolla on ratakauden lopussa eniten pisteitä. Tasapisteiden sattuessa voittajaksi julistetaan hän, jolla on eniten ykköstiloja, sitten kakkostiloja. Niiden sattuessa tasan huomioidaan kierrosaikojen ero kilpailussa missä tasapisteiden kuljettajat on molemmat on ajaneet. Jos kolme parasta kilpailua neljästä lasketaan, sitten se kilpailu jota ei lasketa pisteisiin, ei myöskään lasketa kierrosaikavertailuun. Jos se ei ole mahdollista, huomioidaan voitot joissa on ollut eniten osallistujia, sitten kakkostilojen jne.

Esimerki vuonna 2014:
Ansilla lasketaan pois CS1 ja Tomilla CS2. Kierrosaikavertailu siten koskee kilpailuja CS3 ja CS4.
Anssi: 1:58,84+1:33,50=3:32.34
Tom: 1:58,13+1:36,52=3:34,65

Onko kenelläkään parempia ehdotuksia tai yksinkertaisempia sääntöjä? Onko minun ehdotuksessa aukkoja? :agrue:
Jos tällaista vertailua ruvettaisiin käyttämään, olisi vielä hyvä suhteuttaa ajat ratojen pituuteen ja radat toisiinsa... :roll: 8)
Nimittäin Ahvenisto on 3040m, Alastaro 2970m ja Botniaring 4014m pitkä...ihan vain plussaamalla ei tule oikeutettua tulosta.
Radoillehan voi noista pituuksista laskea suhdeluvut.. :P

Olisin kuitenkin sitä mieltä että jos kolme parasta skabaa päätyy tasapisteisiin ja sijoituksiin, otettaisiin huomioon myös kesän neljäs kisa
ja laskettaisiin jokaisen kisan pisteet yhteen.
Hardcore-jengi ajaa kuitenkin kaikki kisat, ja jos ei aja niin oma moka, tavalla tai toisella. :P
Jos vieläkään ei tule eroa kandidaattien välille niin sitten painit...ajetaan "uusintalähtö" heti Cupin jälkeen, arvotussa järjestyksessä.
(olettaen että molemmat osapuolet ovat paikalla..) Ääh, ei o helppoo.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Brahe
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Ahvenistolle ääni myös, kemora toki kiinnostaa mutta matkahan sinne täältä etelästä on aika levoton, ja kun on ollut tapana ratapelillä ajella radallekin...

Pistelaskusta: Tomin ehdotus hyvä, tosin neljännen kisan huomioon ottaminen tasatilanteessa taitais minusta olla se helpoin ja selkein tapa.
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

stoichiometric kirjoitti:Ahvenistolle ääni myöskin. Pistelasku ei kosketa minua. :lol:
Appara HEP ! Ei muakaan,paitsi kun tulee diskaus kartanlukijasta :lol: :oops:

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Sape »

Tärjätom kirjoitti:Ehdotan myös että CARF käynnistää täällä kyselyn, kuinka moni tulisi Kemoraan jos yksi Ahvenisto tapahtuma siirretään sinne. Uskon että Ruotsin puolelta Uumajan ympäristössä on kiinnostusta tulla ajamaan, voin kysyä
Tai jos toista Ahvenistoa ei haluta jättää pois kalenterista, niin entä jos Kemora tulisi kesän viidenneksi ratapäiväksi..?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Jos vaan järjestävä porukka jaksaa. Ja ainahan rivijäseniä voi käskyttää. :-D
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Sape kirjoitti:
Tärjätom kirjoitti:Ehdotan myös että CARF käynnistää täällä kyselyn, kuinka moni tulisi Kemoraan jos yksi Ahvenisto tapahtuma siirretään sinne. Uskon että Ruotsin puolelta Uumajan ympäristössä on kiinnostusta tulla ajamaan, voin kysyä
Tai jos toista Ahvenistoa ei haluta jättää pois kalenterista, niin entä jos Kemora tulisi kesän viidenneksi ratapäiväksi..?
Mikä jottei(siis Kemora viidenneksi skabaksi). Tiedä häntä sitten miten klubin budjetti ja ratapäivistä vastaavien "harrastuneisuus" taipuisi moiseen..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tärjätom
Viestit: 211
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

silverine kirjoitti: Jos tällaista vertailua ruvettaisiin käyttämään, olisi vielä hyvä suhteuttaa ajat ratojen pituuteen ja radat toisiinsa... :roll: 8)
Nimittäin Ahvenisto on 3040m, Alastaro 2970m ja Botniaring 4014m pitkä...ihan vain plussaamalla ei tule oikeutettua tulosta.
Radoillehan voi noista pituuksista laskea suhdeluvut.. :P

Minä miettinyt tämä myös, niin kuin minä sanoi sinulle Ahvenistolla. Nyt minä en kirjoittanut niin koska oli niin vaikea selittää nyt jo. Kyllä on reilumpi laskea suhdeluvut, mutta aika lähellä sama lopputulos. Tietysti se voi olla ratkaiseva joskus!

Eikö uusintalähtö on vaikea? Eikö me täytyy aja kaikki radat uudestaan sitten?

Neljä skabat vuodessa riittää.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

willez kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Ahvenistolle ääni myöskin. Pistelasku ei kosketa minua. :lol:
Appara HEP ! Ei muakaan,paitsi kun tulee diskaus kartanlukijasta :lol: :oops:
Ei siellä jumbofinale-sijoilla tosiaan paljo tapella pistelaskutavoista. :-D
Molemmat hylätään? :-D
Tässä hyvä ratkaisu onkelmaan. :mrgreen:

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

stoichiometric kirjoitti:
willez kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Ahvenistolle ääni myöskin. Pistelasku ei kosketa minua. :lol:
Appara HEP ! Ei muakaan,paitsi kun tulee diskaus kartanlukijasta :lol: :oops:
Ei siellä jumbofinale-sijoilla tosiaan paljo tapella pistelaskutavoista. :-D
Molemmat hylätään? :-D
Tässä hyvä ratkaisu onkelmaan. :mrgreen:
Kyysätkää mun puolesta cup-kierroksellanne kyydissä vaikka koko perhettä mut nää
voittokamppailut, nää on...NÄÄ on kuulkaa veristä ja vakavaa puuhaa! Niih!
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Juhako kirjoitti:Eihän nämä ole mitää F1.

Eikös silloin voi mennä niillä säännöillä mitkä...

Tai muutetaan samalla säännöt niin että vapaasti hegittävä takavetoinen voittaa kauden. :-D
No niin, tulihan se sieltä, viimeisessä lauseessa.. ;)
Eihän tässä ole muusta kuin hienosäädöstä kyse..osanottajamäärä ei
ole mikään voittokriteeri..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tärjätom
Viestit: 211
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

F1 kausi harvin päättyy tasapiisteessä voitajille :wink:
Alfacupissa se on tapahtunut minulle 2011 ja 2014. 2011 minä hävinnyt osallistujasäänön takia. Onneksi en silloin ehdottanut säänönmuutos. Tämä vuonna Anssi ajoi parempi kuin minä mutta hävinnyt...

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Jatkan vielä jaarittelua sääntömuutoksen/ehdotuksen tiimoilta. Koettakaa kestää, nyt nimittäin tulee kunnon jöötiä. :P

Säännöthän ovat varsin toimivat muuten paitsi sitten kun päädytään tasapisteisiin ja kun voitot sekä kakkostilatkin
menevät tasan. Ehdotan seuraavaa(siis tässä idea, sanamuodot sinnepäin):

Jos päädytään edellä mainituun tasatulokseen kolmen parhaan tuloksen tiimoilta, otetaan huomioon myös
neljäs kilpailu. Lasketaan yhteen kaikkien kisojen pisteet ja suurin pistemäärä voittaa, tietysti.

Jos edelleenkin ollaan tasoissa, ruvetaan vertailemaan kierrosaikoja. Vertailuun otetaan ainoastaan kilpailut joissa
molemmat tasapisteisiin päätyneet ovat ajaneet.

Jotta vertailu olisi tasapuolinen eri(pituisten) ratojen suhteen, käytetään "suhdelukua" kertoimena. Kierrosajat muutetaan
sekunneiksi ja desimaalit pyöristetään sadasosiksi. Pienin yhteenlaskettu aika voittaa, tietty. :)

Ratojen (viralliset) pituudet: Alastaro 2970m, Ahvenisto 3040m, Jurva 4014m.

Jos kaikki 4 kilpailua päätyvät vertailtaviksi, Alastaro saa lyhimpänä ratana kertoimen 1.00, Ahvenisto 0.98(2970:3040) ja Jurva 0.74(2970:4014).
Jos vähemmän kisoja/ratoja, suhteutetaan aina vertailun lyhimpään rataan.

Kuvitteellinen esimerkki (molemmilla 2 voittoa, 2 kakkossijaa) :

CS1 Ahvenisto: voittaja Kimi (1.33.35) 93.35, kakkonen Valtteri (1.34.70) 94.70
CS2 Alastaro: voittaja Valtteri (1.30.40) 90.40, kakkonen Kimi (1.30.77) 90.77
CS3 Jurva: Voittaja Valtteri (1.57.67) 117.67, kakkonen Kimi (1.58.01) 118.01
CS4 Ahvenisto: Voittaja Kimi (1.32.89) 92.89, kakkonen Valtteri (1.34.10) 94.10

Kimi: 93.35x0.98 + 90.77 + 118.01x0.74 + 92.89x0.98 = 308.78s
Valtteri: 94.70x0.98 + 90.40 + 117.67x0.74 + 94.10x0.98 = 310.41s

Voittaja siis Kimi, 1.63s erolla.

Tiedän että tämä kalkulointi saattaa vaikuttaa monimutkaiselta mutta lopputulos olisi ainakin
taatusti inhorealistisen totuudenmukainen. (?) 8)
Minun puolestani tasapisteissä voisi suoraan ratkaista voittajan kierrosaika-vertailulla, jos neljättä kisaa ei haluta huomioida.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Hillhouse
Viestit: 367
Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

silverine kirjoitti:Tiedän että tämä kalkulointi saattaa vaikuttaa monimutkaiselta mutta lopputulos olisi ainakin
taatusti inhorealistisen totuudenmukainen. (?) 8)
Minun puolestani tasapisteissä voisi suoraan ratkaista voittajan kierrosaika-vertailulla, jos neljättä kisaa ei haluta huomioida.
Toinen juttu on, että koska tasatilanteeseen päädytään seuraavan kerran - joko nykyisellä tai uudella piste/aikalaskulla?

Voi se olla, että ensi vuonna, mutta mene ja tiedä... Veikkaan, että nykyisellä pistelaskulla saatetaan pärjätä :roll: ...mutta silti tasapisteisiin päädyttäessä voisi olla monimutkaisempikin laskukaava (joko Anssin tai jonkun muun ehdotus) - ihan miten vain porukka haluaa/hyväksyy. Kerhon tulee tietysti tehdä lopullinen päätös uudesta pistelaskusta, jos se näkee siihen tarvetta.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Voi olla ettei tasapisteisiin/tilanteeseen päädytä enää koskaan. Toisaalta, jos esim. minun ja Tomin väliset voimasuhteet
säilyvät ennallaan, sama saattaa olla edessä jo ensi kesänä.. :)
Toivottavasti tälle sääntöpykälälle tehdään jotain - tasapelit tai osanottajamääriin perustuvat ratkaisut ei
tyydytä ketään, ei voittajia eikä häviäjiä. Ja jos sääntöpykälästä hyötyjäkään (Tom) ei ole tilanteesta erityisen
innoissaan niin kuka sitten? :) Hauskintahan tässä touhussa oman kehityksen ohella on tasaiset ja reilut väännöt radalla.

Mitään päätöksiä ei varmaankaan voi syyskokouksessa tehdä koska tässä asiassa ollaan jälkijunassa mutta
varmaankin jonkinnäköistä keskustelua asian tiimoilta voi käydä. Tiedän että asia ei moniakaan kiinnosta - kunnes osuu
omalle kohdalle - mutta ei ole varmaankaan keneltäkään pois että asiaan löytyy jokin "urheilullinen" ratkaisu.

Mitä mieltä päättävä taho on asiasta, Garrett, 155TS..?

PS. Alunperin idea aikojen yhteenlaskemisesta ja ratojen suhteuttamisesta on Tomin (hyvä) ajatus, minä sen tässä tuon julki.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Juhako kirjoitti:Miten pitäis ottaa huomioon mahdolliset sade- tai lumikuurot?
Koska nehän ei vaikuta ajotaitoon vaan niillä on satunnaisvaikutus kuten osallistujien lukumäärälläkin.
Tuossahan vertaillaan nimenomaan kilpailuja joissa molemmat ovat ajaneet. Jos toisen ajovuoro on sattunut
sadekuuron aikana niin voi voi, ikävää. Lähtöpaikkaan voi myös osittain itse vaikuttaa, se on taktikointia,
kilvanajoa.. Tietysti ymmärrän pointtisi, ei tämä ole vedenkestävä ehdotus. Helvetisti kuitenkin parempi kuin nykyinen.
Jos Jumala on päättänyt kusta niskaasi ja et ole varuillasi, se voi olla oma(kin) moka.
Se että joku jalmari ei viitsi cuppiin osallistua tai osallistuukin, on pelkästään arpapeliä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

jkiuru
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Loka 2008, 23:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja jkiuru »

Jokos tämä on äänestys?

Ääni Kemoralle toisen Affenisto päivän tilalle. Jollei joka vuosi, niin joskus ainakin voisi kokeilla. Eihän tuo olisi matka eikä mikään täältä Päijät-Hämeen perukoilta.

Sääntomuutoksista: lopetetaan kilvanajo... :roll:


Jouni Kiuru
040-5913864
Nastola

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Eero »

Juhako kirjoitti:Eihän nämä ole mitää F1.

Eikös silloin voi mennä niillä säännöillä mitkä...

Tai muutetaan samalla säännöt niin että vapaasti hegittävä takavetoinen voittaa kauden. :-D
Jos sääntöjä lähdetään muokkaamaan, niin voisiko harkita kokonaan uutta luokkajakoa?
Esim. teho/paino-suhteen mukaan tai renkaiden perusteella?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Aina voidaan ehdotella, keskustella ja jakaa ajatuksia aiheesta täällä foorumilla, mutta asiasta päätetään Carfin kokouksessa. Joka jannu vaan paikalle.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hmmm. Ja sitten otemerkinnästä poikkeava rengaskoko->romeo. :) Jonkun tarttis sitten plärätä rengasvalmistajien kataloogeja ja määrittää, että onko malli siviilirengas vai semikumi. Jotkut muuten ajelee ihan kaikki ajot noilla semeillä, joten pääsisivät sitten hommaamaan ratapäiviä varten "normaalimmat" renkaat. :)
Miksi muuttaa hyvää konseptia? Olisko hankaluus ja pilkun takaapäinlaittaminen kivaa.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Olisko muuten päheetä ajaa Apparaa vastapäivään..!?? 8) :twisted: Oikeesti. :)
Liitteet
Kielletty ajosuunta – Kopio (600x346).jpg
(87.23 KiB) Tiedosto ladattu 6743 kertaa
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Hyviä ehdotuksia. Tasapisteitä ei ole varmasti ajateltu riittävän pitkälle - ajatuksella, että ei niitä sääntöjä tarvita. Kuitenkin nyt sääntöä on tarvittu jo 2 kertaa. Nykyiset säännöt olisivat törmänneet myös ratkaisemattomaan, jos osallistuijia olisi joka kisassa sama määrä, joten muutosta tosiaan tarvitsee tehdä.

Huomenna 4.10.14 syyskokous Helsingissä. Siellä valitaan hallituksen jäsenet, jotka varmasti käsittelevät jäseniltä tulevat sääntöehdotukset.

Kaikki paikalle ja mukaan toimintaan. Paikka Ruusulankadun keilahalli, klo 15.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja RIPA »

silverine kirjoitti:Olisko muuten päheetä ajaa Apparaa vastapäivään..!?? 8) :twisted: Oikeesti. :)
On tullut kokeiltua ja jopa tehty pari asfalttisprinttiä ja rallin-EK:takin , missä ajosuunta oli juurikin vastakarvaan. Tulee muuten muutama aika huima paikka esim sillan alitus, varikon mäki ja pääsuoran pää on aika huimia näin päin. lisäksi jokunen kaide on vähän huh huh-maisesti rakennettu noin päin.

Avatar
Hillhouse
Viestit: 367
Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

^ Ehdotus. Ajetaan toinen Apparan ratapäivä vastapäivään. Eiköhän tällä muutoksella saada eroja aikaan Alfa Cupin pistelaskua muuttamatta :wink:

Tietenkin pitää varmistaa, että tämä on OK radan omistajille/ylläpitäjille.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Hillhouse kirjoitti:
Tietenkin pitää varmistaa, että tämä on OK radan omistajille/ylläpitäjille.
Olis muuten aika eri rata ajaa vastakarvaan. Tuli joskus ajettu Vihdin Karting rataa toiseen suuntaan, ja ei tuntunut ollenkaan samalta baanalta.

Veikkaan vain, ettei tule millään kyseeseen. Kaiteet/ulosajopaikat on niin erilaiset...
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Muistaakseni radan nykyisissä vuokraehdoissa on maininta ajosuunnasta.

Itse olen joskus tuota ajanut väärään suuntaan ja vaikka silloin radassa onkin muutama todella hieno kohta, niin en siltikään suosittele. Turva-alueet ovat täysin olemattomat mm. pään kokoisia kiviä heti ensimmäisenä ja onhan siellä muutama kaiteen pääkin sopivasti tyrkyllä.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Heh, heittoni väärään suuntaan ajamisesta herättikin yllättävän suuria intohimoja. :P
Joo, juurikin nuo edellä mainitut kohdat radalla saattaisivat todellakin olla kuumottavia.
JA varmasti totta että turvallisuus olisi taatusti kyseenalainen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Hillhouse
Viestit: 367
Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

Onhan se totta, että ajo menisi liian vaaralliseksi. Ei tarvita kuin yksi virhe missä kohtaa rataa tahansa ja heti sattuu. Kiertäkäämme siis myötäpäivään.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

Maukkaa näköstä menoa :-D Pääsis suht hätäsesti varikollekin ja kaffelle.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Huhhuh, melko karmiva video :lol: Toi on tollanen "kaikki tai ei mitään" meininki. Onko tossa muuten kamera löysällä kun heittelee tolleen ?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Finest »

peräkö siinä heittelee?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jaahas, oikeasti* viimenen alfacupissa, kuten viimevuonnakin. Eli kehitystä ei ole tapahtunut. :evil:






*pisteitä kolmesta ajelusta.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Mulla on tavoitteena ensi kesänä ottaa Ahveniston ajasta sekunti pois ja sen jälkeen yrittää arvioida paljonko muita GTA:lla ajelevia mm. lukko ja 330mm jarrut oikein hidastaa :silly:

Avatar
Brahe
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Ahvenistoon liittyen vielä morjens: se ystävällinen heppu jonka rengaspultteja mulle jäi lainaan, otapa yhteyttä niin hoidetaan asia kuntoon!

Tänään pudotin talvinakit alle. Autolla ei ahveniston jälkeen ole käytännössä ajettu, ja näemmä hyvä niin, kts. oheinen kuva :D
Liitteet
image.jpg
(95.98 KiB) Tiedosto ladattu 6055 kertaa
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

Laitanpa tähän ketjuun faijani v. 2011 kuvaaman videon vanhojen Alfa-romujen kokoontumisajosta Apparalla.

https://www.youtube.com/watch?v=bIMneJl ... e=youtu.be
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

Tahmialta näyttää mut tais olla tarkotuksella :silly: Nojoo,sais sit jo tulla toukokuu !

Edit: Etusivu päivitetty

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Ratapäivät 2015 *päivitetty*

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Pitäisikö tehdä ihan uusi ketju 2015 ratapäiville niin olisi helpompi etsiä vanhoja juttuja. :)
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2015 *päivitetty*

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kannattais kyllä tehrä oma ketju 2015 päiville. Jts odottaa malttamattomana kyllä jo Ahvenistoa. :-D

Vastaa Viestiin