Jos tällaista vertailua ruvettaisiin käyttämään, olisi vielä hyvä suhteuttaa ajat ratojen pituuteen ja radat toisiinsa...Tärjätom kirjoitti:Ehdotan seuraavaa sääntömuutosta:
Voittaja on hän, jolla on ratakauden lopussa eniten pisteitä. Tasapisteiden sattuessa voittajaksi julistetaan hän, jolla on eniten ykköstiloja, sitten kakkostiloja. Niiden sattuessa tasan huomioidaan kierrosaikojen ero kilpailussa missä tasapisteiden kuljettajat on molemmat on ajaneet. Jos kolme parasta kilpailua neljästä lasketaan, sitten se kilpailu jota ei lasketa pisteisiin, ei myöskään lasketa kierrosaikavertailuun. Jos se ei ole mahdollista, huomioidaan voitot joissa on ollut eniten osallistujia, sitten kakkostilojen jne.
Esimerki vuonna 2014:
Ansilla lasketaan pois CS1 ja Tomilla CS2. Kierrosaikavertailu siten koskee kilpailuja CS3 ja CS4.
Anssi: 1:58,84+1:33,50=3:32.34
Tom: 1:58,13+1:36,52=3:34,65
Onko kenelläkään parempia ehdotuksia tai yksinkertaisempia sääntöjä? Onko minun ehdotuksessa aukkoja?
Nimittäin Ahvenisto on 3040m, Alastaro 2970m ja Botniaring 4014m pitkä...ihan vain plussaamalla ei tule oikeutettua tulosta.
Radoillehan voi noista pituuksista laskea suhdeluvut..
Olisin kuitenkin sitä mieltä että jos kolme parasta skabaa päätyy tasapisteisiin ja sijoituksiin, otettaisiin huomioon myös kesän neljäs kisa
ja laskettaisiin jokaisen kisan pisteet yhteen.
Hardcore-jengi ajaa kuitenkin kaikki kisat, ja jos ei aja niin oma moka, tavalla tai toisella.
Jos vieläkään ei tule eroa kandidaattien välille niin sitten painit...ajetaan "uusintalähtö" heti Cupin jälkeen, arvotussa järjestyksessä.
(olettaen että molemmat osapuolet ovat paikalla..) Ääh, ei o helppoo.