^Hienoja kuvia macelalta. Laitelkaa vaan lisää kuvia niitä ottaneet.
Hieno päivä kaikinpuolin. Alkuun oli jarrujen kanssa vähän hässäkkää kun uudet levyn ja palat ei olleet oikein ehtinyt hiotua toisiinsa. Parani kuitenkin päivän mittaan. Uusi alusta pelasi hienosti ja oma kierroennätys parani 0,8s. Cupissa hopea ei todellakaan ollut häpeä kun kultaa vietiin giulia qv:llä. (Ei se kyllä mennyt kuin 0,6s kovempaa. Ei tainnut olla ihan kaikki pelissä )
^Tohon vielä lisäystä ....
Ajettelin laittaa tuon soikean etupyörän kyytiin, siirtää oikean takapyörän eteen ja oikealle taakse varapyörän joka oli sopivasti mukana.
Noh, siirsin ot-pyörän eteen ja aloin sovittamaan varapyörää taakse. sopihan se, kun on oma gtv:n oma varapyörä, mutta pultit olivat ihan liian lyhyet eivätkä ylettäneet ollenkaan kierteisiin asti.
Laitanpa sitten soikean vanteen taakse, että ei täristä ohjaukseen niin kovasti, eikä ole niin fataalia jos hajoaa vauhdissa ....
Soikea pyörä siis taakse, käsijarru pois päältä ja pyöräytys => toimii hyvin. Sitten kaikki tunkit yms. kamat kyytiin.
Ja mitä tapahtuu testiajolla: jokaiselle pyörähdyksellä scraap, scraap, scraap. Joku ottaa takana kiinni johonkin...
Soikea vanne on sen varran kierossa, että takana se ottaa kiinni alatukivarteen silloin kun auto on laskettu tunkilta.
Taas auto ylös ja kaikki pyörät alkuperäisille paikoille. Ja oli hiukka kuumaa homma Hämeenlinnan lähes helteessä, asfaltilla.
Kesti kuitenkin max. 80 km/h ajon Imatralle asti, vaikka täristikin aika miehekkäästi.
JPeltola kirjoitti:Samat ongelmat kun silloin sun autossa oli megan kanssa? Kulkiko se silti paremmin kuin 156:n eculla?
Ei mielestäni vaikuttanut samalta vialta kuin minun auton kanssa, mutta eipä siitä vielä varmuutta ole. Mulla oli silloin kemorassa 2. (tai 3.) pytyn puolasta liitin halki, kun kävi viidellä. Nyt oli 6. pytty pimeänä. Toimiessaan kulki paremmin, mutta viidellä sylinterillä ei ehkä aivan niin hyvin
JaniW kirjoitti:
Onko siinä siis 156/166:n pikkubusso?
Mites, onko jollain työn alla videoita päivästä? Olis mukava nähdä mm. tota giuliaa tosi toimissa. Tuloksista päätellen ens kauden sääntöihin lienee syytä ujuttaa et yli 300hp vakiot menee romeo luokkaan
Tänään selvisi mitä Ahvenistolla oikein tapahtui, kun vedin oikean etupöyrän soikeaksi kanttariin. Siis siihen terävään kanttarin alkuun, kun varikkomontusta noustaan ylös. Syy olikin (ilmeisesti) vasemman takapyörän puslan antautuminen kesken ylämäkeen vedätystä. Tukivarsi oli tullut pois puslan päältä ja osui sitten metalli vasten metallia ja pääsi liikkumaan liian paljon. Tämä aiheutti oudon nykäyksen kesken mäen ylös kiipeämisen ja ajautumisen ulos radalta. Pamaushan oli melkoinen ja punaiset liput nousi oikeaoppisesti saman tien, mutta pääsin kuitenkin nilkuttaen takaisin varikolle.
Saattoi kyllä olla ajovirhekin, mutta jotain outoa kyllä tapahtui juuri radan ulkolaidalla.
Juu, tiedän, selittelyn makua
Tulossa ollaan ensimmäistä kertaa botniaringille. Majapaikan la-su yöksi ehdin jo varata Kurikasta. En yhtään muistanut että tuolla olisi ollut myös tuo ratsutila.
Millaisia majoitusmajoja porukka on Lintuharjusta varannut? Yksittäisiä punkkia vai olisiko joku ehkä varannut koko mökin, jossa hyvällä säkällä olisi punkan verran tilaa?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Polforea kirjoitti:Mites, huomenna letkajenkkaa Kanta-Hämeestä? Vaikka puoliltapäivin Tiiriön ABC:ltä?
Tulossa ollaan, mutta tuohon aikatauluun ei kyllä millään ehditä Pitänee käydä vielä ennen lähtöä rengasvarikolla poimimassa apukuljettaja Keltsi kyytiin. Yritetään kuitenkin päästä sen verran ajoissa liikenteeseen, että ehdittäis majapaikalle iltapalalle, saunomaan ja illanviettoon...
No saahan sitä muitakin aikatauluja ehdottaa. Tunti tai pari myöhemmin? Sillai olisi kiva, että ehtisi tosiaan mukavasti saunoa ja illastella, ettei olisi ihan yömyöhällä perillä., Minä en tuonne ole aiemmin ajellut, mutta lonkka-arviolla rykäisin tuolle n. 300km pätkälle hihasta 4-5h ajoajan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Onko ketään muuta lähdössä Päijät-Hämeestä aamuvarhaisella Botnialle? Vois kattoa jos ajelis yhtä matkaa?
Ja jos olet täältä Lahti-Hollola-O:la huudeilta, ja kiinnostais lähteä, muttei omaa kalustoa tai ei kalusto kunnossa, niin täällä ois myös "apukuskin" paikka auki, yv jos heräsi inspiraatio!
Hieno päivä. Seura oli hyvää ja ilmakin suosi. Rata on pitkä ja nopea eikä näin ensikertalainen sitä oikein päivässä ehtinyt oppia. Tulipa ensimmäistä kertaa ajettua huolella rallicrossia kun lipesin pääsuoralle tulevassa mutkassa leveäksi. Vauriot jäivät onneksi vain henkisiksi.
Nyt olen oppinut uuden tempun, miten kilpailut sujuu helpommin: rikotaan vastakilpailijoiden autot ennen kilpailua. Kokeilin nimimerkin Flickan Sprintti ja melkein heti olin hiekalla. Etuspoileri rikki ja pieni bensaletkuvuoto.
Harmi että Silverine ei päässyt ajamaan. Oli muuten hauska ratapäivä vaikka vähän rasittava kun olin rikkonut Sprintin.
Kiitos myös omasta puolestani mukavasta ratapäivästä!
Ensimmäistä kertaa olin minäkin tuolla radalla, mutta Keltsin hyvillä neuvoilla optimaaliset ajolinjat alkoivat päivän mittaan sujua. Varovaisuus vaan näkyy ylipitkinä jarrutuksina ja vauhdin puutteena
Brahen videosta näkyy, ettei vähältäpiti tilanteiltakaan vältytty... Melko tiukka ja yllättävä ohitus Yllättävän siitä teki se, että oltiin ajeltu peräkkäin rauhassa jo pari kierrosta...
Daaaaamn, laitoin just klipit pörisemään käsittelyohjelmaan, yli neljä tuntia silputtavaa... "onneks" suurin osa on pelkkää tyhjää botniaringiä kameroista eteen ja taaksepäin, ja siten pääosin leikkauspöydälle jäävää hötöä. Nekin toki suihkittava läpi siltä varalta että siellä vilahtaa joku teidän muiden ajokki rataa tyylikkäästi taittamassa...
AuliJ kirjoitti:
Brahen videosta näkyy, ettei vähältäpiti tilanteiltakaan vältytty... Melko tiukka ja yllättävä ohitus Yllättävän siitä teki se, että oltiin ajeltu peräkkäin rauhassa jo pari kierrosta...
Jeps, ajelin lunkisti kuvaamassa siinä perässä, ja sitten tossa tilanteessa kohtas toisen botnian ensikertalaisen ilmeisesti väärä käsitys hyvästä ajolinjasta yhdistettynä innokkuuteen päästä kuvaamaan teidän menoa lisää toisellakin kameralla perästä päin... Pahoittelut vielä kerran, onneksi ei tosiaan rutattu peltiä tai mitään vielä pahempaa... Tulipahan ehkä mieleen painuva muistutus ymmärtää vilkutella pitkiä ennen ohitusta :/
Olisin mennyt ehkä jo aiemmin ohi jossain suoralla perinteisempään tapaan, mutta niillä painattelitkin vallan rivakasti nasta laudassa, enkä tosiaan tajunnut vilkutella vinkkiä
Jepsistä! Yleensä annan kyllä hitaampana tietä ihan suosiolla heti, kun näen jonkun saavuttavan... Mutta oli kyllä hienoa, että kuvasit mun ajoa! Lähetä ihmeessä ajonäyte mulle yv:nä, kun saat videoita seulottua. Olis tosi mielenkiintoista nähdä, miltä ajo näyttää auton ulkopuolelta katsottuna Harmi, kun ohituksessa meni pasmat niin sekaisin, etten sen jälkeen pysynyt enää sun perässä ja takakameran kuvat jäivät saamatta...
Eka tunti raavittu materiaalista pois... on tää minusta jotenkin niin hauskaa tää kama mitä tästä jää, vaikkei ny mitään 100% ultra action filmiä olekaan. Pakko laittaa viel yks maistis ennakkoon, tämä pätkä tullee sellaisenaan lopulliseenkin koosteeseen. Filkkaa siis mun ekalta nopean vuoron ajolta: https://youtu.be/Spzz0zvGQJI
Jotain transitiobugeja ja äänentasoja olis voinut vielä viilailla, mutta saa nyt olla tälläinen mikä on. Toivottavasti pätkä ilahduttaa kanssa-alfisteja
T:Henkka
Ps. ekslusiivista ekstrakontenttia on tarjolla piilotetussa videossa https://youtu.be/vodzAiSLPdM (spiikkausmokailua... mitäpä sitä muuta puuhais ku koittaa saada jorinoita kohilleen, kun reissua kuitenkin oli satoja kilometrejä...)
Uujea kusti kerkesi polkea kiinasta 4k kameran ennen Alastaroa! Tarkoittaa, että saan rajattua takaa kuvattuja matskuja jatkossa about HD:na, joten laatu paranee oleellisesti. Ajattelin myös tuikata jonkin sortin kameran kuvan tms magneettitarran takapaksiin kun kamera on päällä, niin ne jotka haluaa omasta ajokistaan ajokuvaa ulkoa tietää jäädä roikkumaan persiiseen Jossain määrin ajattelin hyödyntää tota niinkin, että sijoitanvälillä kameran johonkin hyvään paikkaan mistä about koko rata näkyy. Siitäkin saa sitten jäkikäteen rajaamalla tilanteita talteen.
<edit>Oishan se pitänyt arvata että kiinan lelut on mitä sattuu... ei ole 4k:ta nähnytkään tämä kikkana. No, yksi HD lelu lisää, tarkoittaa silti lisää matskua ja kulmia tuotoksiin...</edit>
Siltä varalta, että joku ei muista tai muuten ole hoksannut ja kun keskustelukin on vaimeata: ylihuomenna/huomenna (miten sen nyt ottaa) eli sunnuntaina Cuore Sportivo III/2017 Alastaron moottoriradalla, klo 15-20.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.