Ratapäivät 2020
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ratapäivät 2020
Kiitos ja anteeksi.
Oma agenda oli CS4:ssa jahdata 1:30 alitusta, ajaa aggressivisemmin, vaihtaa nopeammin ja muut tiedot.
Pari nopeaa kierrosta kerkesin sitä treenatakin. Ensimmäinen kellotettu treeniveto oli 1:30:7 mutta sitten
pääsuoran jarrussa ei pienempi pykälä suostunut menemään pesään, joten historiani ensimmäinen kaideihottuma
oli tosiasia..
Kaksi kertaa on tullut jo tehtyä piruetteja tornin mutkassa aiempina vuosina mutta "ei kahta ilman kolmatta" /
"kolmas kerta toden sanoo" + muut kansanviisaudet.
Sain autoa sen verran taipumaan mutkaan että vain vasen etukulma otti törmäyksen vastaan, gepsin mukaan
50-60km/h vauhdeista. Incamista katselin mällin ja itse jarrupaikka oli ihan ns. nappi mutta sitten oudosti
en saa pykälää silmään ja jarrulla seisten ja rattia kaksin käsin kääntäen kumpareen yli valliin. Voi olla että
yritin liian nopeasti jarrulle menon jälkeen repiä pienempää silmään eikä huolinut. Mitään rääkäisyä ei laatikosta
kuitenkaan kuulunut. Muistan vain "oudon tunteen" vaihdemissin sattuessa ja sitten sekunti ennen mälliä
ajatuksen "vittu menit sitten rikkomaan auton".
Ihme kyllä ripustukset eivät ottaneet ainakaan havaittavasti siipeensä, eikä ohjaus puolla mitenkään, joten auto oli
ihan ..ööö...ajokunnossa. Eli ajoin auton Hämeenlinnasta suoraan Klaukkalan talvehtimistalliin. Ihmetellään
sitä sitten tarkemmin joskus keväämmällä.
Kiitokset giilsille huolenpidosta ja varikolta sairaalaan ja takaisin kuskaamisesta. Vähän kylkeä löin penkkin mutta röntgenissä
ei mitään murtumia havaittu. Hyvä että tuli tarkistettua. Lääkärin kanssa katsottiin Monzan skaban lähtö kännykästä
ennen tutkimuksia.
Oma agenda oli CS4:ssa jahdata 1:30 alitusta, ajaa aggressivisemmin, vaihtaa nopeammin ja muut tiedot.
Pari nopeaa kierrosta kerkesin sitä treenatakin. Ensimmäinen kellotettu treeniveto oli 1:30:7 mutta sitten
pääsuoran jarrussa ei pienempi pykälä suostunut menemään pesään, joten historiani ensimmäinen kaideihottuma
oli tosiasia..
Kaksi kertaa on tullut jo tehtyä piruetteja tornin mutkassa aiempina vuosina mutta "ei kahta ilman kolmatta" /
"kolmas kerta toden sanoo" + muut kansanviisaudet.
Sain autoa sen verran taipumaan mutkaan että vain vasen etukulma otti törmäyksen vastaan, gepsin mukaan
50-60km/h vauhdeista. Incamista katselin mällin ja itse jarrupaikka oli ihan ns. nappi mutta sitten oudosti
en saa pykälää silmään ja jarrulla seisten ja rattia kaksin käsin kääntäen kumpareen yli valliin. Voi olla että
yritin liian nopeasti jarrulle menon jälkeen repiä pienempää silmään eikä huolinut. Mitään rääkäisyä ei laatikosta
kuitenkaan kuulunut. Muistan vain "oudon tunteen" vaihdemissin sattuessa ja sitten sekunti ennen mälliä
ajatuksen "vittu menit sitten rikkomaan auton".
Ihme kyllä ripustukset eivät ottaneet ainakaan havaittavasti siipeensä, eikä ohjaus puolla mitenkään, joten auto oli
ihan ..ööö...ajokunnossa. Eli ajoin auton Hämeenlinnasta suoraan Klaukkalan talvehtimistalliin. Ihmetellään
sitä sitten tarkemmin joskus keväämmällä.
Kiitokset giilsille huolenpidosta ja varikolta sairaalaan ja takaisin kuskaamisesta. Vähän kylkeä löin penkkin mutta röntgenissä
ei mitään murtumia havaittu. Hyvä että tuli tarkistettua. Lääkärin kanssa katsottiin Monzan skaban lähtö kännykästä
ennen tutkimuksia.
- Liitteet
-
- 156 mälli (2).jpg
- (119.52 KiB) Tiedosto ladattu 1788 kertaa
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Re: Ratapäivät 2020
Onpa syksyinen tunnelma kuvassa, mutta 5 tähteä tuli!
- Liitteet
-
- DD74E7AC-F922-47E8-9ED1-B638A17ADA92.jpeg
- (38.09 KiB) Tiedosto ladattu 1759 kertaa
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2020
Tässä vielä tällainen ajoneuvojen äänimaailmaan keskittyvämpi lyhyempi musiikiton versio: https://youtu.be/ejqT8KaA3sE
Brahe kirjoitti:Tässä matskua eiliseltä, ihan luurilla kuvattua ja silputtua, mutta pakko sanoa että aika paljon fiksumpaa matskua ja työstöä kun vaihtoi muutaman kuukauden Samsung S20 "harha-askeleelta" takaisin Apple leiriin (viitaten tän vuoden Alastaro -videooni jonka kuvasin ja silppusin Androidilla)... https://www.youtube.com/watch?v=Wk2W0VMGTcQ
Ehta 4k kamera pitäis kyllä saada jotenkin soviteltua harrastebudjettiin vähitellen...
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- AuliJ
- Viestit: 461
- Liittynyt: 15 Kesä 2005, 23:47
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -12
156 2.5 V6 -98
MB CLK 500 - 03
ex 33 16V -90
ex BMW 518i -85 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Ratapäivät 2020
Kiitos omasta puolestani kaikille tästä ratakaudesta! Oli jälleen tosi mukavia tapahtumia ja ilo nähdä teitä kaikkia hauskanpidossa tästä erikoisesta koronavuodesta huolimatta. Toivottavasti ensi vuonna olisi jo helpompaa sen asian suhteen ja saisimme nauttia muistakin kerhon tapahtumista.
Uskaltauduin hiukan itsekin ajamaan käyttöautollani tälläkin kaudella ja nyt Giulietta odottaa pihassa jarruremonttia (ja ehkä uusia renkaitakin). Sen verran rohisee, ettei oikein uskalla ajella ennen... Toivottavasti ensi vuonna olisi toinen rata-Alfa käytössä...
Tosi harmittavia kalustovaurioita tuli tosiaan sunnuntaina, mutta onneksi henkilövahingoilta vältyttiin! Tekemistä riittänee siis itse kullakin tulevan talven aikana...
Käyn läpi kaikki tänne laitetut ratakuvat kerholehden ratakoostetta varten eli, jos joltain teistä löytyy vielä kuvia, niin laittakaa tänne tai suoraan mulle auli.paananen(ät)carf.fi
Uskaltauduin hiukan itsekin ajamaan käyttöautollani tälläkin kaudella ja nyt Giulietta odottaa pihassa jarruremonttia (ja ehkä uusia renkaitakin). Sen verran rohisee, ettei oikein uskalla ajella ennen... Toivottavasti ensi vuonna olisi toinen rata-Alfa käytössä...

Tosi harmittavia kalustovaurioita tuli tosiaan sunnuntaina, mutta onneksi henkilövahingoilta vältyttiin! Tekemistä riittänee siis itse kullakin tulevan talven aikana...
Käyn läpi kaikki tänne laitetut ratakuvat kerholehden ratakoostetta varten eli, jos joltain teistä löytyy vielä kuvia, niin laittakaa tänne tai suoraan mulle auli.paananen(ät)carf.fi

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ratapäivät 2020
Ajattelin alunperin säästää Apparan kaidemälli-videon auton rakentamiseen liittyvälle, tulossa olevalle videolle,
mutta kun kyseessä nyt on auton hajottaminen, menköön erikseen. Ja mitäs näitä muutenkaan panttailemaan,
mokailu kuuluu ns. lajiin. Ehkä tästä joku muukin oppii kuin minä.
Karpolla on kovasti asiaa kuvateksteissä eikä kaikki detaljit keissiin liittyen edes ole tuossa. Ehkä nyt kuitenkin
parempi selittää asiat puhki, kuin laittaa pelkkä video nettiin, jossa kaveri jättää jarruttamatta ja ajaa kaiteeseen.
Omalla vastuulla, älä katso jos pelkäät traumoja.
https://youtu.be/kQ8CRlKZKY4
mutta kun kyseessä nyt on auton hajottaminen, menköön erikseen. Ja mitäs näitä muutenkaan panttailemaan,
mokailu kuuluu ns. lajiin. Ehkä tästä joku muukin oppii kuin minä.
Karpolla on kovasti asiaa kuvateksteissä eikä kaikki detaljit keissiin liittyen edes ole tuossa. Ehkä nyt kuitenkin
parempi selittää asiat puhki, kuin laittaa pelkkä video nettiin, jossa kaveri jättää jarruttamatta ja ajaa kaiteeseen.
Omalla vastuulla, älä katso jos pelkäät traumoja.

https://youtu.be/kQ8CRlKZKY4
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Ratapäivät 2020
^ Jaa se meni tossa kohtaan. Ajattelin, että siinä pääsuoran mutkassa, missä taisit spinnata onnekkaasti aikoinaan.. Eikö jarrut ottaneet yhtään kiinni tuossa ? Omien kokemusten mukaan tossa kaarteessa on ns. "reilusti tilaa ja aikaa", tosin kymmenen sekuntia hitaampi kuski puhuu 

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ratapäivät 2020
^ Vaikka video pullistelee tekstiä ja selitystä, yksi tärkeä huomio on syytä tähänkin yhteyteen lisätä:
Ferodon paloissa(varmaan muissakin vastaavissa) on se ominaisuus, radalla, että kun ne on
kuumaksi ajanut, ja ne jäähtyy riittävän pitkään vetojen välissä, ei ensimmäisessä kunnon jarrussa
ole pitoja juuri ollenkaan. Kuten videosta näkee, hidastuvuus ei päätä huimaa.
Mitä tulee tornin mutkan seikkailuihin, olen siinä 360 spinnannut - en vain kerran, vaan kahteen (eri) kertaan.
Taidolla ja tunteella. Tämä viimeisin näytös oli ns. aivopieru.
Ferodon paloissa(varmaan muissakin vastaavissa) on se ominaisuus, radalla, että kun ne on
kuumaksi ajanut, ja ne jäähtyy riittävän pitkään vetojen välissä, ei ensimmäisessä kunnon jarrussa
ole pitoja juuri ollenkaan. Kuten videosta näkee, hidastuvuus ei päätä huimaa.
Mitä tulee tornin mutkan seikkailuihin, olen siinä 360 spinnannut - en vain kerran, vaan kahteen (eri) kertaan.
Taidolla ja tunteella. Tämä viimeisin näytös oli ns. aivopieru.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Ratapäivät 2020
Kyllä kyllä.. Itellä GTA:ssa oli ihan original jarruosat, tais olla 3-4 kierrosta Ahvenistolla, niin renkaat/jarrut vaativat jäähdyttelyä varikolla. Katsoin omia tilastoja vuodelta 2015. Ahveniston rataennätys oli 1.41.44 ja kovin vauhti tornin mutkaan 159,1km/h.
Re: Ratapäivät 2020
Terve,
Nyt on viralliset lopputulokset kummastakin luokasta julkaistu kerhon sivuilla.
AlfaCup:n saatiin uusi mestari ja hän on Tommi Harmaala. RomeoCup:n mestaruuden vei kolmantena vuotena peräkkäin Anssi Tamminen.
Onnea molemmille mestareille. Palkintojen jako on perinteiseen tapaan syyskokouksessa, mikäli mahdolliset kiristyvät korona rajoitukset eivät peruuta sitä.
Kiitoksia kaikille kuluneesta kaudesta minun ja Aulin puolesta, sekä nähdään taas ensivuonna.
Tervesin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Nyt on viralliset lopputulokset kummastakin luokasta julkaistu kerhon sivuilla.
AlfaCup:n saatiin uusi mestari ja hän on Tommi Harmaala. RomeoCup:n mestaruuden vei kolmantena vuotena peräkkäin Anssi Tamminen.
Onnea molemmille mestareille. Palkintojen jako on perinteiseen tapaan syyskokouksessa, mikäli mahdolliset kiristyvät korona rajoitukset eivät peruuta sitä.
Kiitoksia kaikille kuluneesta kaudesta minun ja Aulin puolesta, sekä nähdään taas ensivuonna.
Tervesin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Club Alfa Romeo Finland