Sivu 2/2

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 08:30
Kirjoittaja Suba
^^ ja ^^^ Eipä kestä kiitellä. Keväällä sitten uudestaan.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 08:47
Kirjoittaja Savo
Oleino kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti: Kuva
Näyttää menneen ihan yhtä kovaa miltä se tuntukin! :mrgreen:

Melko nopeasti kulki pikkutessu kun oikein yritti.
Munkin pitäs hankii vissiin 1.8. Pääsis radan ympäri sentään kolme sadasosaa nopeammin.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 11:16
Kirjoittaja JaRoDD
buctu kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Onko carfin sivuilla laskettu romeo-luokan pisteet yhteensä sarakkeeseen väärin? Itse sain Rossille 20, jolloin Tamminen menisi kahdella pisteellä ohi..?
Olet ilmeisesti laskenut 3:n viimeisimmän (tai ensimmäisten) summan ;) ? kun...
3:n parhaan osakilpailun yhteistulos lasketaan - 3 best counts total
Totta. Olen puusilmä. Laskin nuo lihavoidut yhteen.

Otan takkini ja poistun pätemästä :silly:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 11:33
Kirjoittaja silverine
JaRoDD kirjoitti:Omaan silmään (korvaan) osui tykimmin silverinen varttikutonen. Vaikkei pakomöyhkä ollutkaan erityisen luja, niin kyllä sitäkin reteempi.
Äänet on hyvät ja onneksi niitä ei ollut liikaa, 92dB:tä tällä kertaa.
Vielä kun tuo rieska kulkisi jotenkin, kompressorit ja turpot ne vaan rulettaa.. :P
Onnittelut Tomille ja Pekalle, huonoille en hävinnyt.
Mieltä lämmittää uusi oma ennätysaika ja nopeimman etuvetoisella Alfalla Apparalla
ajetun ajan "tittelin" riistäminen Aittolammelta(GTA - lukko - slicksit).
0.4 sekunnin sisään tuli ajettua 5 nopeaa treenikierrosta ja cup-kierros,
onneksi tällä kertaa se nopein oli cup-kierros.
Racechronon optimiaika(kaikkien kierrosten parhaat sektoriajat) olisi ollut 1.35.1, cup-kierros 1.36.2.
Tuolla setup:lla ei kyllä enää kovempaa pääse paitsi tuoreemmilla renkailla.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 15:05
Kirjoittaja J
Cup-kierros klassikolla.

http://youtu.be/3XdhMsmO-Fs" onclick="window.open(this.href);return false;

-J

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 16:40
Kirjoittaja J
[quote="Juhako]
Ensi kerralla Klassikot radalla tapahtumaan enemmän kameroita. Saat sitten minun kauva materiaalinki jos jaksat editoida niitä.
Itse ole sillä saralla laiskistynyt ja taitamatonkin.[/quote]

Itse olen vasta taitamaton.. Täytyy saada autosta autoon kuvaa ja agressiivisempia riggauksia. Tuon kuvakulman perusteella n. puoli metriä ulompana oleva kamera olisi saanut eturenkaan ja ratin samaan kuvaan..

-J

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 17:41
Kirjoittaja GreenThing
Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 18:41
Kirjoittaja vesamaan
GreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
V6:sen kuvissa oli yks

edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 19:14
Kirjoittaja GreenThing
Joo, kyllä nuo veekuutosen kuvat tuli syynättyä. Mutta varsinkin ulkokurvan kuvat kiinnostaa ja etukuva mutkassa. Näkis vähän että kuinka paljon nuo renkaat harottaa päin mäntyjä. :mrgreen:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 20:44
Kirjoittaja Poksu
Maasto-osaston joukossa käyty räpsimässä kuvia. Jokunen nimimerkki sai kasvot ja aika meni nopsaan. Muutama kierros radallakin istuttiin auton kyydissä. Kiitokset nimimerkeille Stilo ja Hillhouse!


Päivän räpsyt...

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Syys 2012, 20:55
Kirjoittaja V6
vesamaan kirjoitti:
GreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
V6:sen kuvissa oli yks

edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks

2 niitä on ollut kokoajan.. laitoin loput huonommat privana GTlle-- lisäsin tonne kansioo eilen muutamia kuvia lisääkin

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 18 Syys 2012, 09:55
Kirjoittaja vesamaan
V6 kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:
GreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
V6:sen kuvissa oli yks

edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks

2 niitä on ollut kokoajan.. laitoin loput huonommat privana GTlle-- lisäsin tonne kansioo eilen muutamia kuvia lisääkin
Joo, katsoin sitten jälkeenpäin uusiks ja löysin taas molemmat. Puusilmä mikä puusilmä :oops:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 18 Syys 2012, 22:19
Kirjoittaja alamajy
Tässä kännyllä otetut sekalaiset kuvat apparalta 16.9.2012

https://plus.google.com/photos/10352749 ... 8547327393" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 19 Syys 2012, 11:23
Kirjoittaja Stilo
Tavoitteena ollut sekunnin parannus jäi vain puoleen sekuntiin, oli se kevään "rento varmanpäälle" kierros ollutkin yllättävän hyvä. :) Keli oli kyllä hieno, paljon porukkaa paikalla ja muutenkin mukavaa. Alfacuppi kokonaisuutena jäi vähän harmittamaan kun voitto jäi ekan kisan 0,09s päähän, mutta se on motorsporttia. Kiitokset myös taas OBD lukijan lainasta kun vähän prinsessamaisesti radalla käyttäytyvä Mito ei sitten tykännytkään yhtäkkisestä polkaisusta cuppi kierroksen lämppärillä vauhtia nostaessa. Pääsi sitten vielä ajamaan Dynamic moodi päällä kierroksen.

Cuppikierros Incar

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 19 Syys 2012, 19:36
Kirjoittaja Tärjätom
Kiitos onnitteluista! :-D
Kiitos valokuvaajille myös!

Täällä on minun video: http://www.youtube.com/watch?v=1qX7BactQCA" onclick="window.open(this.href);return false;

Videon huono äänenlaatu johtuu siitä että go pro kamera oli vesitiivis kotelon sisällä. Olin unohtanut toinen kotelo kotona. Mutta ne häiritseviä ääniä on yhtä voimakkaasti mukana kuitenkin. Että ne täytyy sitten johtua jotain sähköistä häiriöistä. Voiko ne häiriöt johtua moottorin vakio metallisia sytytyskaapeleja?

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 19 Syys 2012, 20:07
Kirjoittaja KJS
^Onnittelut täältäkin cup-voittajalle. Nöyrästi se taipuu mutkiin ja todella hienosti kone puhuu.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 19 Syys 2012, 23:10
Kirjoittaja Epezi
1 Sami Asujamaa Giulietta QV 1.40.09

No ei ihmekään että joutu tekeen boxterilla ihan töitä pysyäkseen perässä. Meneekö se nyt tähän että nää mitot ja giulietat alkaa viemään kärkisijat?

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 08:56
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Oishan se toki kummallista jos viimeisin evoluutio ei pärjäisi saman tehtaan vanhemmille tuotoksille. Vaikka taitaa sillä kuskillakin olla vaikutusta asiaan.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 09:23
Kirjoittaja Smacket
Tärjätom kirjoitti:Kiitos onnitteluista! :-D
Kiitos valokuvaajille myös!

Täällä on minun video: http://www.youtube.com/watch?v=1qX7BactQCA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Videon huono äänenlaatu johtuu siitä että go pro kamera oli vesitiivis kotelon sisällä. Olin unohtanut toinen kotelo kotona. Mutta ne häiritseviä ääniä on yhtä voimakkaasti mukana kuitenkin. Että ne täytyy sitten johtua jotain sähköistä häiriöistä. Voiko ne häiriöt johtua moottorin vakio metallisia sytytyskaapeleja?
Hienosti kyllä taittuu ja kulkee - maukasta katsoa tälläistä menoa!

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 09:28
Kirjoittaja Alfissimo
Onhan tuo melkoisen vikkelää kyytiä Giuliettalla, olkoonkin vaikka QV. Eikös tuota Ahvenistoa pitänyt melkoisen pitkään tahkota esim. 156GTA:lla ennenkuin meni alle 1.40? Nyt samaan aikaan painetaan vakioilla QV-versoilla sekä Giuliettalla, että Mitolla.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 09:58
Kirjoittaja silverine
^
Ei 156 GTA:lla ole ajettu Cupissa kertaakaan virallisesti alle 1.40 (ilman Torsenia ja semislicksejä). GT:llä sitten kyllä näköjään kerkee.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 10:16
Kirjoittaja Alfissimo
Siksi siellä olikin kysymysmerkki, kun ei tarkkaa tietoa aiheesta ole ja muistelin tuon 1.40 olleen jonkinlainen tavoiteraja, tehojen puolesta vaan tuli GTA verrokiksi Giulietta QV:lle mieleen. Tosin 170hv:kin tuntuu Miton keulilla riittävän mainiosti.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 11:20
Kirjoittaja Stilo
Kyllä tonne Ahvenistolle tuntuisi kaipaavan Mitoon lisää tehoa. Alusta ja jarrut kyllä riittäisi vielä suuremmillakin tehoilla hienosti, mutta varsinkin pääsuoralle kiihdytyksessä ja suolenkin ylämäissä lisäteho ei olisi pahasta. Giulietta QV:lle antaa kuitenkin sen n. 70hv/90nm tasotusta ja painoeroa ei kuitenkaan ole kuin n.100kg. Sinänsä erikoista, että Alastarolla kuivallakin kelillä tuntui ongelmana olevan mutkista ulostuloissa sutiminen ja sitäkautta aina aktiivisen eQ2 menon jarruttelu, mutta Ahvenistolla samaa ongelmaa en ole huomannut.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 12:26
Kirjoittaja silverine
Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 12:50
Kirjoittaja Hillhouse
^ Ei Racechrona, mutta mittarista lukien GTA:lla sain suoran päähän surkealla tornin mutkan linjalla 180km/h. Tuli ajettua ekat 5 kierrosta GTA:lla radalla ja tarkoituksena ajaa vain jarrut kuumiksi - tais onnistua :wink:

3P:lla sain reilut 160km/h ja Keltsi samalla autolla parhaimmillaan 170km/h.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 12:50
Kirjoittaja Stilo
Vaikka toi Race Chrono ei kauheen nättiä linjaa piirtänyt, niin silti tuo nopeustieto on jokaisella mitatulla kerralla niin lähellä toisiaan että uskoisin pitävän paikkaansa. 140-145 km/h taittaessa ja 157 km/h jarrupaikkaan.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 13:56
Kirjoittaja silverine
Nykyalustalla ja renkailla + perän pidolla toi 145km/h vauhdista lappu lattiassa
mutkaan kääntö on ihan lasten leikkiä, ei minkäänlaista svaijjausta.
Varmaan 5-10 km/h kovempaa vois tulla, jos tulis.
Suoran päässä nelosvaihteella on nyt rajoittaja todella lähellä.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 16:51
Kirjoittaja Ghost
silverine kirjoitti: Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Cup-kierroksella mutkaan sisään 147, suoran päässä 166. Merkkiuskolliset lukemat :mrgreen:

Pitikin tuota dataa alkaa seulomaan; Cup-kierroksella kolmas sektori 2,5 sekuntia hitaampi kuin päivän paras ja kolme kymmenystä lämmittelykierrosta hitaampi. Eikä siihen tarvittu kuin yksi pitkäksi mennyt jarrutus. Armoton on Ahvenisto amatöörille.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 18:15
Kirjoittaja Sape
Stilo kirjoitti:Vaikka toi Race Chrono ei kauheen nättiä linjaa piirtänyt, niin silti tuo nopeustieto on jokaisella mitatulla kerralla niin lähellä toisiaan että uskoisin pitävän paikkaansa. 140-145 km/h taittaessa ja 157 km/h jarrupaikkaan.
Melkolailla samat nopeudet GTV:llä. Mutkaan ~145 km/h ja suoran päässä 160 km/h.

Kovin tarkkoja kierrosaikoja tuolla XCoverilla ei näytä saavan ilman ulkoista gepsiä, kun nyt näytti cup-kierrosajaksi 1.40.26 ja todellinen aika oli 1.41.08. Alastarossa ja Jurvassa toimii paremmin.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 18:29
Kirjoittaja silverine
Mikäs on Hurja-Tärjatomin raketin nopeus kyseisissä paikoissa..?

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 18:57
Kirjoittaja silverine
Juhako kirjoitti: Lähtö viivalla 142 km/h / 151
Lähtösuoran huippu oli 154 km/h / 167.5
Lähtö- ja varikkosuoran välinen hevosenkenkä alussa 94km/h ja lopussa noin 100 km/h / 95.6 -> 103.8
Varikkosuoran suurin nopeus 138 km/h. / 137.7
Varikko suoralta mäki ylös noin 100 km/h. / alhaalla 109.4
Nyppylällä 108 km/h / 117.2
Nyppylän jälkeinen kurvi 92 km/h / jarrutuksen jälkeen 90.4, kurvissa 113
Ennen Tarun mutkan jarrutusta maksimi vauhti 127 km/h / 134.6
Tarunmutka alin noin 68 km/h. / 72.1
Seuraava suora 122 km/h / 123.3
Suolenkin kurvin alin 80 km/h / 94.2
Suoran ylin 111 km/h / 118.1
Suolenkiltä lähtevä ensimäinen mutka(vas) 71 km/h / 74.8
Lyhyt suora 90 km/h / 90.3
Tunnelin (silta) alle tuleva mutka (oik) 65 km/h / 67.3
Tunnelin (silta) alla oleva suora 98 km/h / 104.8
Tunneli (silta) suoran jälkeinen vasen mutka 63 km/h / 59.2
Lyhyt suora ennen pääsuoralle menoa 81 km/h / 89.3
Pääsuoralle tuleva kurvi (oik) 60 km/h / 59.7

Ko. kierros oli 1.38.2 RaceChronon mukaan. Virallinen mittaus 1.38.35. Optimi (haamu) kierros olisi ollut 1.35.7
Racechrono 1.36.31, virallinen 1.36.26. Optimikierros 1.35.1. Cup-kierroksella vain yksi päivän paras sektori
mutta muut niin lähellä parasta että tasaisuus ratkaisi ja 0.3 sekunnilla päivän paras aika. Oikeastaan ainoa
paikka josta jäi vähän hampaankoloon oli tuo viimeinen mutka ennen pääsuoralle tuloa, siinä jarrutus meni vähän pitkäksi,
sen näkee tuosta nopeudestakin. Saattoi hieman kertautua suorallekin ja loppuaikaan.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 20 Syys 2012, 21:47
Kirjoittaja Tärjätom
silverine kirjoitti:Mikäs on Hurja-Tärjatomin raketin nopeus kyseisissä paikoissa..?
:-D

Minun racechrono ei toiminut hienosti siellä niin kuin aina. Minä käytän vain puhelin sisäänrakennettu GPS. Mutta jos katson kaikki kierrokset ja otan jotain keskiarvo sitten nopeus mutkassa on 154 ja huippunopeus on 170. Videolla näkee myös että racechrono näyttää lian hyvä kierrosaikaa tuo kierroksella. Kadun että ajoin kolmosella nyppylän yli sunnuntaina. En ole tehnyt niin ennen!

Auto meni tänään katsastuksen läpi ilman ongelmia. Ilman muutoksia Ahveniston jälkeen. Päästöt oli erittäin matalia. :-D

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 21 Syys 2012, 18:21
Kirjoittaja Savo
silverine kirjoitti:Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Navigaattorin mukaan mun kovin nopeus radalla oli 154. Harmi ettet kokeillu mun lullaa, olis kiva tietää mitä sä sillä saisit aikaan. Tosin ennen cup-kierrosta tuskin kannattaakaan sotkea tuntumaa.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 21 Syys 2012, 19:44
Kirjoittaja Xehpuk
Pari tylsää videota: http://youtu.be/lfpyXLbRuME ja http://www.youtube.com/watch?v=9sYM7RTt5dI

Pari kuvaa

Kamera oli jossain oudossa moodissa ja (suurin) osa epäonnistui :(

Alfasta kului takajarrupalat loppuun. Muutenkin oli vähän vaisu päivä, rata tuntui vähän liukkaammalta kuin aiemmin. Renkaat taitavat olla aika ploppu.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 21 Syys 2012, 21:07
Kirjoittaja Tommo
Mistä löytyy ko. ajohanskoja??

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 21 Syys 2012, 21:54
Kirjoittaja silverine
Savo kirjoitti:
silverine kirjoitti:Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Navigaattorin mukaan mun kovin nopeus radalla oli 154. Harmi ettet kokeillu mun lullaa, olis kiva tietää mitä sä sillä saisit aikaan. Tosin ennen cup-kierrosta tuskin kannattaakaan sotkea tuntumaa.
Joo, Ahvenisto on vähän turhan vaarallinen rata kokeilla rajoja toisen omistamalla vakio-156:lla kun ajotuntuma on rakentunut hieman erilaisen pelin mukaan.

^
^^
Ei puuratti kaipaa ajohanskoja.

Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 22 Syys 2012, 11:19
Kirjoittaja Tazio
^
Höm, juuri tuollainen kerettiläinen ajattelu ja tapojenturmellus on kitkettävä näistä harrastustapahtumista. Seuraavaksihan ollaan luopumassa kuljettajien solmiopakosta :=0

:)
-Tazio

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 22 Syys 2012, 12:34
Kirjoittaja Suba
Tommo kirjoitti:Mistä löytyy ko. ajohanskoja??
No, esim. täältä. Outlet osiossa myös edullisempia hanskoja.
Olen täältä tilannut mm. kypärän ja muutakin, aina on pelittänyt hienosti.

Rallyshop.it

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 22 Syys 2012, 13:08
Kirjoittaja doublesix
^^ Joissakin piireissä harkitaan jopa piipunpolttoa rajoittavia toimia ajon aikana. :shock:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 22 Syys 2012, 14:26
Kirjoittaja Käkisalmen Carrera
Puuratti ei hanskoja kaipaa, mutta hikiset kämmenet kylläkin...

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 28 Syys 2012, 19:16
Kirjoittaja Xehpuk
Tais olla Stockmannin hanskaosastolta :)

+1 solmiolle ja piipulle. Alfacuppiin myös juoksulähtö!

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Lähetetty: 17 Tammi 2013, 17:38
Kirjoittaja GreenThing
Tuli tuossa tuubissa fiilistellessä mieleen, notta ei kenenkään videolle tallentunut Y10:n ajelua Ahvenistolta?