VAG - teknistä etumatkaa?
Valvoja: Moderators
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
VAG - teknistä etumatkaa?
Buon di,
Törmäsin tähän ja sitä on jo naureskeltu
töissä ihan porukalla - tosin VAG-miehiä
ei hirveästi hymyilytä:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.ns ... 20.025.010
Joku on kuulemma tuollaisella moottorilla varustettua
autoa ajanutkin, joten kai se kuitenkin luonnossa toimii
-Tazio
Törmäsin tähän ja sitä on jo naureskeltu
töissä ihan porukalla - tosin VAG-miehiä
ei hirveästi hymyilytä:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.ns ... 20.025.010
Joku on kuulemma tuollaisella moottorilla varustettua
autoa ajanutkin, joten kai se kuitenkin luonnossa toimii
-Tazio
Niin... kävin kokeilemassa ja ihan hyvältä tuntui käytännössä. Oli kuin turbodieselillä olisi ajanut, mutta rekisteriä riitti pidempäää-ää-ään. Ihan pieni alaväännön puute tyhjäkäynnin tuntumassa, mutta tuohon tottui nopeasti.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Hienoa, selvisi sekin hauskuus. Folkkarin onneksi kaikki eivät ole noin tarkkoja. MOT. Pieni mahdollisuus että saavat muutaman TSI:n myytyäkin.Tazio kirjoitti:Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.

Koenigilla oli joskus virityspaketti Testarossaan. Siinä tuli rootsi sekä kummallekin lohkolle vielä turbo. Lupailivat muistaakseni että kolmen ahtimen avustamana pannusta lähtee 1000 hp - aika hyvin kun vakio taisi olla vain 390 hp.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
No se on vaan sitä uutta moottoriteknologiaa?Rolle kirjoitti:Jos se turbo pyörittää ilmaa väkisin niin että se pyörii sitten kovemmilla kierroksilla väärin päin?

Riittävällä kierosluvulla toinen ahdin kumoaa toisen ahtimen ja kiihdyttää tehon potenssiin kuusi.

Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.KJS kirjoitti:Niimpä, 1,4 litran padasta 170 hv ja muistaakseni luokkaa 230 Nm vääntöä. Ei huono. Vastaavaa tekniikkaa käytti aikanaan Lancia B-ryhmän Delta S4:ssä.
Eiköhän se vaan pyöri ihan oikeaan suuntaan. Ilma kulkee ulkokehää ja ilmatila pienenee ulosmenoaukon kohdalla. Ehkä kuva ei tosin ole ihan teknisen tarkka, mutta ymmärtäisin kuitenkin asian näin...
Edit: Tässä vielä selostusta.
Edit: Tässä vielä selostusta.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Buon di,
Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:
--------------------------------------
Hei!
Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.
Ystävällisin terveisin
N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------
-Tazio
Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:
--------------------------------------
Hei!
Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.
Ystävällisin terveisin
N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sovrementalita? Ajettiinko tuolla myös? MuistanGiuliaSuper kirjoitti:
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
vain nähneeni jossain kuvan ja maininnan.
-Tazio
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Tarvittiin Alfamies korjaamaan tuokin vika.Tazio kirjoitti:Buon di,
Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:
--------------------------------------
Hei!
Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.
Ystävällisin terveisin
N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------
-Tazio

Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
alko kiinnostamaan sen verran että piti oikein etsiä. Eli malli oli GTA SA, 10 kpl tehty (1967-1968) 1 570 cc 164 kW @ 7 800.GiuliaSuper kirjoitti: Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
tarkempaa tietoa tuosta rakeenteesta ei oikein löytynyt.
"induction used two superchargers which were driven from a high pressure oil pump spinning to 100000 rpm"
linkki: http://www.euronet.nl/users/in004021/Pa ... 0Cars.html