Koeajolla
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Koeajolla
Oliskohan kysyntää tällaiselle ketjulle, johon voitaisiin kerätä foorumilaisten koeajoraportteja. Monet käyvät varmaan testailemassa erinäisiä kulkupelejä, vaikka Alfaa ei pois oltaisi vaihtamassakaan. Niin minäkin tein tänään. Lyhyesti näin:
1. Fiat Stilo JTD
Aivan mahtava alavääntö, auto kiihtyy pienillä kierroksilla hienosti heti kun painaa kaasua. Ylärekisterissä ei sitten tapahdukan mitään. Lisäksi kalkattava diesel kuulostaa kammottavalta (lämpimänäkin).
Mutkapätkällä auto kallistelee melkoisesti, mutta ohjaus ei tuntunut yhtä kamalalta kuin Stilon ensiesittelyn aikoihin. Tottumiskysymys vissiin. Ahvenistoa kiertämään en tällä kyllä lähtisi, mutta arkiliikenteeseen ominaisuudet kyllä piisaisivat.
Laatuvaikutelma ei huumannut. Autolla oli takanaan vain muutama tuhat kilometriä ja kojelauta natisi aika tavalla. Aiemmin testaamissani Stiloissa en ko. ongelmaa ole havainnut. Myös muutamat materiaalivalinnat vaikuttivat omituisilta.
Voisihan tällaisella liikennöinnin hoitaa. MultiWagonissa olisi kivasti tilaakin. Mitään suurta omistuhalua Fiiu ei kuitenkaan herättänyt, ookoo peli kuitenkin. Ja halpakin vielä.
2. Ford Focus C-Max 1.8.
Tila-auto! Voortti! Ja oli muuten h-vetin myönteinen kokemus. Turhaan ei ole Focuksen alustaa kehuttu, hienosti taipui pikkutien mutkiin. Todella hyvä ajettava! Jousitus, ohjaus, vaihteensiirto - kaikki toimivat niinkuin pitääkin. Ei tuntunut tila-autolta ollenkaan.
Työn laatukin näytti olevan kohdallaan, ei paha. Tiloihin ym. triviaan en nyt jaksa tässä puuttua, mutta ainakin kuskin paikalla olo tuntui kotoisalta.
Mutta toisaalta, haluaisiko sitä Fordilla ajaa...No mutta hyvä auto silti, ei käy kiistäminen. Hintaa taisi olla jotakin 26t erkkiä, sillähän saa jo melkein 156SW:n. Hmmm...Sorry Henry, hyvä yritys mutta ei kauppoja.
1. Fiat Stilo JTD
Aivan mahtava alavääntö, auto kiihtyy pienillä kierroksilla hienosti heti kun painaa kaasua. Ylärekisterissä ei sitten tapahdukan mitään. Lisäksi kalkattava diesel kuulostaa kammottavalta (lämpimänäkin).
Mutkapätkällä auto kallistelee melkoisesti, mutta ohjaus ei tuntunut yhtä kamalalta kuin Stilon ensiesittelyn aikoihin. Tottumiskysymys vissiin. Ahvenistoa kiertämään en tällä kyllä lähtisi, mutta arkiliikenteeseen ominaisuudet kyllä piisaisivat.
Laatuvaikutelma ei huumannut. Autolla oli takanaan vain muutama tuhat kilometriä ja kojelauta natisi aika tavalla. Aiemmin testaamissani Stiloissa en ko. ongelmaa ole havainnut. Myös muutamat materiaalivalinnat vaikuttivat omituisilta.
Voisihan tällaisella liikennöinnin hoitaa. MultiWagonissa olisi kivasti tilaakin. Mitään suurta omistuhalua Fiiu ei kuitenkaan herättänyt, ookoo peli kuitenkin. Ja halpakin vielä.
2. Ford Focus C-Max 1.8.
Tila-auto! Voortti! Ja oli muuten h-vetin myönteinen kokemus. Turhaan ei ole Focuksen alustaa kehuttu, hienosti taipui pikkutien mutkiin. Todella hyvä ajettava! Jousitus, ohjaus, vaihteensiirto - kaikki toimivat niinkuin pitääkin. Ei tuntunut tila-autolta ollenkaan.
Työn laatukin näytti olevan kohdallaan, ei paha. Tiloihin ym. triviaan en nyt jaksa tässä puuttua, mutta ainakin kuskin paikalla olo tuntui kotoisalta.
Mutta toisaalta, haluaisiko sitä Fordilla ajaa...No mutta hyvä auto silti, ei käy kiistäminen. Hintaa taisi olla jotakin 26t erkkiä, sillähän saa jo melkein 156SW:n. Hmmm...Sorry Henry, hyvä yritys mutta ei kauppoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- niki
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Noniin! Nyt päästiin omimmalle alueelleni! Itse teen koeajoraportteja suorastaan puoli-ammatikseni ja ylläpidän sivustoa. Niitä raportteja on kuitenkin kymmeniä ja pituus osissa ns. "tuulilasi-tasoa" joten en mene niitä tänne pistämään vaan halukkaat voivat vierailla osoitteessa www.autowebfinland.tk
Itse tekemiä koeajoja mm:
2x Alfa 156 1.8/2.0 TS
Audi A4 2.0
BMW 318i (2000)
2x Ford Fiesta (1.3, 1.4)
Fiat Marea 1.8
Opel Vectra B 2.0
Skoda Fabia 1.9SDI
VW Passat 1.8T
Seat Ibiza Stella
2x Volvo S40 (1.6, 1.
Skoda Superb 1.9 TDI
Skoda Octavia Combi 1.9 TDI
Suzuki Baleno
Suzuki Alto
Tuossa ei ollut kaikki, mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen...
Myös reportaaseja sekä kaikenlaisia kirjoituksia autoiluun liittyen.
Itse tekemiä koeajoja mm:
2x Alfa 156 1.8/2.0 TS
Audi A4 2.0
BMW 318i (2000)
2x Ford Fiesta (1.3, 1.4)
Fiat Marea 1.8
Opel Vectra B 2.0
Skoda Fabia 1.9SDI
VW Passat 1.8T
Seat Ibiza Stella
2x Volvo S40 (1.6, 1.

Skoda Superb 1.9 TDI
Skoda Octavia Combi 1.9 TDI
Suzuki Baleno
Suzuki Alto
Tuossa ei ollut kaikki, mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen...
Myös reportaaseja sekä kaikenlaisia kirjoituksia autoiluun liittyen.
Ammattina autokauppa
Yhdyn osaltani tuohon kommenttiin!Rolle kirjoitti:Ketä jaksaa kiinnostaa jonkun toisen mielipiteet jostain autosta?
Meilläpäin koeajetaan itse ja tehdään sitten omat johtopäätökset, luulisi olevan aika yleistä alfistien seassa kun sentään joku niillä ajelee.
Toisaalta on myös hyvä lukea etukäteen/jälkikäteen mitä mieltä muut ovat olleet samasta autosta mitä on tullut testattua. Onko muut kenties löytänyt samoja vikoja, ominaisuuksia, puutteita jne. Toisaalta autolehtiä putoilee luukusta vähän väliin ja ne ovat aina täynnä näitä testejä + netistä niitä löytää vielä enemmän.
Ei enää Alfaa... eipä
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ja joku "ominaisuus" (vika, puute,tms harmittava seikka) voi jäädä huomaamatta, mutta toinen on sen bonganut ja näin sen itsekin huomaa tarkistaa. Eli tottakai itse pitää koe ajaa, ei kai kukaan autoa netistä kotiin tilaa "kun tm:ssa kehuttiin". Mutta minkäs takia sitä autolehtiä luetaan? Ainakin itse luen koeajo raportit tarkkaan ja siitä voi autoliikkeessä sitten jatkaa. Toki kyseessä on ammattilaiset, mutta kumminkin. Eli puolensa kai kummassakin 

Ayrton Senna da Silva forever
- Vittorio Jano
- Moderator
Samaa mieltä. Paska ketju! Kai kuitenkin saan edelleen pitää kirjoitusoikeuteni?Rolle kirjoitti:Ketä jaksaa kiinnostaa jonkun toisen mielipiteet jostain autosta?
Meilläpäin koeajetaan itse ja tehdään sitten omat johtopäätökset, luulisi olevan aika yleistä alfistien seassa kun sentään joku niillä ajelee.
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Mitäs minun mielipiteeni asiasta on tekemistä sinun kirjoitusoikeutesi kanssa? Yritetäänkö tässä sanoa että minun ei saisi sanoa omaa mielipidettäni..Vittorio Jano kirjoitti:Kai kuitenkin saan edelleen pitää kirjoitusoikeuteni?
Ohhoijaa..
Kyllä saattais teknarin toimittajaa harmittaa jos joku vertailee häntä tavalliseen kaasupolkijaan, mutta minkäs teet.Rasvis kirjoitti:Taidan tästä mennä polttamaan 12 vuosikertaa Tekniikan Maailmaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
Moderaattorien kanssahan kuuluu olla samaa mieltä! (Hymiö tähän)Rolle kirjoitti:Mitäs minun mielipiteeni asiasta on tekemistä sinun kirjoitusoikeutesi kanssa? Yritetäänkö tässä sanoa että minun ei saisi sanoa omaa mielipidettäni..Ohhoijaa...
[quote="Rasvis" ja "Rolle"]Taidan tästä mennä polttamaan 12 vuosikertaa Tekniikan Maailmaa
Kyllä saattais teknarin toimittajaa harmittaa jos joku vertailee häntä tavalliseen kaasupolkijaan, mutta minkäs teet.[/quote]
Ainakin minä olen 1000 kertaa katu-uskottavampi kaasunpolkija kuin joku sukava tai sihvonen. (Toinen hymiö tähän)
No juu, eihän noissa kadunmiehen koeajojutuissa paljon substanssia ole. Kunhan lämpimikseni kirjoittelin.
Onhan ne TM toimittajat sellaisia "kultakenkiä", guruja alallaan.
Mutta se vaan ihmetyttää että miten aina saadaan joku Opel tai Toyota kehuttua maasta taivaaseen.
Ja Italialaiset autot on aina huonoja, täynnä omituisia vikoja.
Muissa autoissa TM katsoo viat "ominaisuuksiksi"
Ketuttaa
Mutta se vaan ihmetyttää että miten aina saadaan joku Opel tai Toyota kehuttua maasta taivaaseen.
Ja Italialaiset autot on aina huonoja, täynnä omituisia vikoja.
Muissa autoissa TM katsoo viat "ominaisuuksiksi"
Ketuttaa

Makaroonia jo vuodesta -98
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Kah, saatiin pitkästä aikaa vähän mielipide-eroja tähän seesteisyyden temppeliin. Way to go!
Eri henkilöiden mielipiteille voi ja kannattaakin antaa erilaisia painoarvoja, mutta ei useampien, vaikka sitten vähän vähemmän substanssia omaavien juttujen lueskelukaan varmaan pahasta ole. Mitä enemmän mielipiteitä, sen parempi. Ja tämä on tietysti vain minun mielipiteeni
Heitän vielä sellaisenkin pointin, että TM:n kultakengät testannevat perheautoiksi miellettäviä laitteita vähän eri painotuksin kuin vaikka tämän foorumin käyttäjät keskimäärin. Jos Sihvonen sanoo, että 147:ssa on nihkeästi takajalkatilaa, hittojakos se minua kiinnostaa, mutta jos vaikka BSTR toteaa uuden Minin olevan aika aliohjautuva, lotkautan korvaani jo vähän toiseen malliin.
No mutta. Huippunopeus voidaan mitata, samoin kiihtyvyys ja kierrosaika moottoriradalla verrattuna saman kuljettajan samalla radalla samalla kelillä ajamaa toista autoa vastaan. Takajalkatilat voidaan vääntää numeroiksi, samoin melu ainakin jossain määrin. Mutta sellaiset asiat kuin ajettavuus, mukavuus ja ajamisen hauskuus ovat enemmän tai vähemmän makuasioita, myös Teknarin toimittajien kynistä irrotettuna. Yleensä kyllä perustellumpia ja laajempaan kokemuspohjaan perustuvia kuin sillä tavallisella kaasunpolkijalla, mutta mielipiteitä silti.Rolle kirjoitti:Kyllä saattais teknarin toimittajaa harmittaa jos joku vertailee häntä tavalliseen kaasupolkijaan, mutta minkäs teet.
Eri henkilöiden mielipiteille voi ja kannattaakin antaa erilaisia painoarvoja, mutta ei useampien, vaikka sitten vähän vähemmän substanssia omaavien juttujen lueskelukaan varmaan pahasta ole. Mitä enemmän mielipiteitä, sen parempi. Ja tämä on tietysti vain minun mielipiteeni

Heitän vielä sellaisenkin pointin, että TM:n kultakengät testannevat perheautoiksi miellettäviä laitteita vähän eri painotuksin kuin vaikka tämän foorumin käyttäjät keskimäärin. Jos Sihvonen sanoo, että 147:ssa on nihkeästi takajalkatilaa, hittojakos se minua kiinnostaa, mutta jos vaikka BSTR toteaa uuden Minin olevan aika aliohjautuva, lotkautan korvaani jo vähän toiseen malliin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
Olipas paljon tekstiä, ei tässä kuumeisena ja nuhaisena jaksa noin monta sanaa lukea
TM:n toimittajilla kun yleensä on aika sama linja niin siitä voi sitten muodostaa oman mielipiteen kun "tietää" miten toimittaja ajattelee. Jos BSTR sanoo että mini on aliohjautuva ja Vittorio sanoo että Stilo yliohjaa niin on aika vaikea tietää mitähän mahtavat tarkoittaa. Jos taas Sihvonen sanoo että Focus RS:ssä on liian kova alusta niin muistelen mitä hän on muista autoista ollut mieltä ja saan jonkinlaisen käsityksen siitä.
Tulikohan edes jokseenkin ymmärrettävässä muodossa..
PS. Teknaria hyllyssä vuodesta -63

Nimenomaan, harva vaan lukee TM:ää tuolla tavalla. Vaan pitää kaikkea mitä siellä kirjoitetaan absoluuttisena totuutena.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos Sihvonen sanoo, että 147:ssa on nihkeästi takajalkatilaa, hittojakos se minua kiinnostaa
TM:n toimittajilla kun yleensä on aika sama linja niin siitä voi sitten muodostaa oman mielipiteen kun "tietää" miten toimittaja ajattelee. Jos BSTR sanoo että mini on aliohjautuva ja Vittorio sanoo että Stilo yliohjaa niin on aika vaikea tietää mitähän mahtavat tarkoittaa. Jos taas Sihvonen sanoo että Focus RS:ssä on liian kova alusta niin muistelen mitä hän on muista autoista ollut mieltä ja saan jonkinlaisen käsityksen siitä.
Tulikohan edes jokseenkin ymmärrettävässä muodossa..
PS. Teknaria hyllyssä vuodesta -63
- Vittorio Jano
- Moderator
Tuulilasia ja Tekniikan Maailmaa vaivaa tietynlainen mittasyndrooma, vai miten sitä nyt kutsuisi. Parhaiten tämä tulee esille vertailuissa.
Yksittäisissä koeajoissa saatetaan esim. Alfan kaltaisia autoja kehuakin, mutta annas olla kun samalle viivalle tuodaan pari verrokkia. Sitten alkavat mittanauhat viuhua ja desibelimittarit...ööö...mitata.
Itse en ainakaan tunne montaakaan autonostajaa, joka tekee ostopäätöksensä vain kylmien faktojen pohjalta. Tai no onhan noita, mutta ainakin itselleni ei-mitattavat, tunteeseen liittyvät tekijät ovat huomattavasti tärkeämpiä. Ei kai tässä muuten Alfalla ajettaisikaan?
Mutta ehkä tuollaiset fiilispohjaiset vertailut palvelisivat lukijakuntaa huonommin. Silti mielestäni esim. Carin tai evon vertailuja on hauskempi lukea, koska niissä voitto ratkeaa yleensä johonkin muuhun kuin ylläpitokuluihin tai suureen tavaratilaan.
Yksittäisissä koeajoissa saatetaan esim. Alfan kaltaisia autoja kehuakin, mutta annas olla kun samalle viivalle tuodaan pari verrokkia. Sitten alkavat mittanauhat viuhua ja desibelimittarit...ööö...mitata.
Itse en ainakaan tunne montaakaan autonostajaa, joka tekee ostopäätöksensä vain kylmien faktojen pohjalta. Tai no onhan noita, mutta ainakin itselleni ei-mitattavat, tunteeseen liittyvät tekijät ovat huomattavasti tärkeämpiä. Ei kai tässä muuten Alfalla ajettaisikaan?
Mutta ehkä tuollaiset fiilispohjaiset vertailut palvelisivat lukijakuntaa huonommin. Silti mielestäni esim. Carin tai evon vertailuja on hauskempi lukea, koska niissä voitto ratkeaa yleensä johonkin muuhun kuin ylläpitokuluihin tai suureen tavaratilaan.
-
- Rolle
- Site Admin
Samaa yritin tuossa sanoa ekassa viestissäni, koska fiilis ratkaisee niin toisen mielipide ei ole niin tärkeä. Faktat jne. voi sitten lukea TM:stä.Vittorio Jano kirjoitti:Itse en ainakaan tunne montaakaan autonostajaa, joka tekee ostopäätöksensä vain kylmien faktojen pohjalta.
Niin mutta kun katsotaan millaisia autoja TM ja Evo vertailevat niin se on ihan ymmärrettävää. Mielummin minäkin luen Evoa kuin TM:ää vaikka eivät ole ihan vertailukelpoisia kuitenkaan..mielestäni esim. Carin tai evon vertailuja on hauskempi lukea, koska niissä voitto ratkeaa yleensä johonkin muuhun kuin ylläpitokuluihin tai suureen tavaratilaan.
- niki
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
No mutta hei, eikö kukaan ajattele asiaa toiselta kantilta.
Olen ns. "intohimoinen autoharrastaja" tai ainakin "alfaharrastaja", luen kyllä kaikki mahdolliset artikkelit ja vertailut kyseisestä malleista sekä sisarmalleista mitä lehdissä tai netissä on, olivat ne sitten suomalaisia tai ulkolaisia - ihan vaan suunnattomasta kiinnostuksesta kyseistä merkkiä tai mallia kohtaan.
Toyotalla ajeleville, Teknariin luottaville kavereille on sitten helppoa näyttää "kato nyt tätäkin, vieläkö voit haukkua alfaa niin ja näin"
En ikinä tekisi ostopäätöstä testiartikkelin perusteella, mutta on mukavaa lukea mitä joku muu on ollut mieltä kyseisestä autosta ja saahan kestotesteistä yms. aika paljon infoa mikä jäisi mahdollisesti itse huomioimatta.
Samoin jos jossain kehutaan omaa autoaan, voi ainakin itselleen pönkittää "no tulipa tehtyä ihan oikea päätös".
Tosin kyllä niitäkin on, kenelle jokin testiartikkeli on ollut kuin "viimeinen sana autoa ostettaessa".
AutowebFinlandin historiaankin mahtuu kokonaista 2 ihmistä, jotka ovat jälkikäteen lähettänyt kiitospostia artikkelista ja kertoneet innostuneensa jostain tietystä automallista luettuaan tekemäni koeajoraportin ja jotka myöhemmin ovat sitten kyseisen auton ostaneet. Kyllähän sitä on kiva kuulla, että joku arvostaa omaa mielipidettäni mallista niin paljon, että menee koeajamaan ja vielä ostaakin sen, mutta rajansa kaikella
Olen ns. "intohimoinen autoharrastaja" tai ainakin "alfaharrastaja", luen kyllä kaikki mahdolliset artikkelit ja vertailut kyseisestä malleista sekä sisarmalleista mitä lehdissä tai netissä on, olivat ne sitten suomalaisia tai ulkolaisia - ihan vaan suunnattomasta kiinnostuksesta kyseistä merkkiä tai mallia kohtaan.

Toyotalla ajeleville, Teknariin luottaville kavereille on sitten helppoa näyttää "kato nyt tätäkin, vieläkö voit haukkua alfaa niin ja näin"

En ikinä tekisi ostopäätöstä testiartikkelin perusteella, mutta on mukavaa lukea mitä joku muu on ollut mieltä kyseisestä autosta ja saahan kestotesteistä yms. aika paljon infoa mikä jäisi mahdollisesti itse huomioimatta.
Samoin jos jossain kehutaan omaa autoaan, voi ainakin itselleen pönkittää "no tulipa tehtyä ihan oikea päätös".

Tosin kyllä niitäkin on, kenelle jokin testiartikkeli on ollut kuin "viimeinen sana autoa ostettaessa".

AutowebFinlandin historiaankin mahtuu kokonaista 2 ihmistä, jotka ovat jälkikäteen lähettänyt kiitospostia artikkelista ja kertoneet innostuneensa jostain tietystä automallista luettuaan tekemäni koeajoraportin ja jotka myöhemmin ovat sitten kyseisen auton ostaneet. Kyllähän sitä on kiva kuulla, että joku arvostaa omaa mielipidettäni mallista niin paljon, että menee koeajamaan ja vielä ostaakin sen, mutta rajansa kaikella

Ammattina autokauppa
tekniikan maailma on muutenki paskalehti...tuulilasis ees ollaan kiinnostuneita alfoistaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:
![]()
Samaa mieltä myös, hittojakos kaiken maailman pölvästien mielipiteet mua liikuttaa. Taidan tästä mennä polttamaan 12 vuosikertaa Tekniikan Maailmaa.

vaikka on päristelty 3.0 tbo supran puikois...

Täysin totta... vielä kun ottaa senkin huomioon, että tuo huono koeajokokemukseni Mini Cooper S:stä tapahtui seuraavana päivänä Civic Type-R:n jälkeen, joka oli paremmin balanssissa. Oletin minin tuollaisena näppärän auton maineen omaavana kääntyvän vähän paremmin kun parkkipaikalla kokeilin vedättää tiukahkoa ympyrää. Joku toinen auto olisi saanut käyttäytyäkin tuon verran aliohjaavasti, mutta odotin miniltä enemmän. Auto kuitenkin käyttäytyi loogisesti ja kauppakassina turvallisesti aliohjaavasti.Rolle kirjoitti:Jos BSTR sanoo että mini on aliohjautuva ja Vittorio sanoo että Stilo yliohjaa niin on aika vaikea tietää mitähän mahtavat tarkoittaa. Jos taas Sihvonen sanoo että Focus RS:ssä on liian kova alusta niin muistelen mitä hän on muista autoista ollut mieltä ja saan jonkinlaisen käsityksen siitä.
Ikävästi käyttäytivistä autoista on hyvä esimerkki Chrysler Neon vm. 97. Liukkaalla kelillä moottoritien rampissa tuli sivuluisussa ajeltua liian usein kun satuin tuollaisen omistamaan. Neon aliohjasi kääntäessä kaarteeseen, kun vauhti ja kaartosäde pysyi vakiona ehkä 20 metrin ajan alkoi perä aina irtoamaan eli kun paino oli asettunut ulommille pyörille auto muuttui yliohjaavaksi. Jäykemmät kallistuksenvakaajat tai alustasarja olisi voinut parantaa tilannetta.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Jep, mutta kuten totesit... "ollut sitä mieltä" kuvaa sen että jokainen koeajo on subjektiivinen kokemus. Muiden kokemuksiin voi sitten omaa mielipidettään ja tuntemuksiaan peilata.
Oman 156:n tuntumasta olen myös sitä mieltä, että aliohjaa liikaa ja vetelee varsinkin liukkaalla kun on veto päällä. Perän irrottamiseksi esim. rampissa joutuu jarruttaa vasemmalla ja tehdä nopea ohjausliike. Turvallinen mutta tylsä siltä osin. Tasauspyörästön lukkoa kaipaa.
Disclaimer: Ja mainittakoon tähän, että en yleensä kaahaile yleisellä tiellä... nopeusrajoitteen puitteissakin voi ajaa urheilullisesti ja autosta nauttien.
Oman 156:n tuntumasta olen myös sitä mieltä, että aliohjaa liikaa ja vetelee varsinkin liukkaalla kun on veto päällä. Perän irrottamiseksi esim. rampissa joutuu jarruttaa vasemmalla ja tehdä nopea ohjausliike. Turvallinen mutta tylsä siltä osin. Tasauspyörästön lukkoa kaipaa.
Disclaimer: Ja mainittakoon tähän, että en yleensä kaahaile yleisellä tiellä... nopeusrajoitteen puitteissakin voi ajaa urheilullisesti ja autosta nauttien.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
-
Meillä on ehkä eri rengastus (Nokian Q) tai eri ajotapa, kun oma 156:nen heittää perää ihan helposti (yleisin luistotapa meikäläisellä talviaikaan). Ja jos ei hyvällä lähde irti niin nopea kaasun nosto yleensä riittää kun auto on kaartamassa.BSTR kirjoitti:Oman 156:n tuntumasta olen myös sitä mieltä, että aliohjaa liikaa ja vetelee varsinkin liukkaalla kun on veto päällä. Perän irrottamiseksi esim. rampissa joutuu jarruttaa vasemmalla ja tehdä nopea ohjausliike. Turvallinen mutta tylsä siltä osin. Tasauspyörästön lukkoa kaipaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
En tiedä, onko Sihvosella oikeasti mitään mielipidettä 147:n takajalkatiloista, mutta satuin kuulemaan tuon BSTR:n kommentin Ministä. Vaan kun sitä ei varmaankaan kovin moni muu ole kuullut, ajattelin, että menee "hatusta vedettynä" täydestäRolle kirjoitti:En minä tiennyt että olet oikeasti ollut sitä mieltä, luulin että oli hatusta vedetty esimerkkiBSTR kirjoitti:...koeajokokemukseni...

BSTR, löytyykö uutta materiaalia spekuloitavaksi?

- Epäkelpokeräilijä -