Tuossa seinän takana IFissä on kaveri kesätöissä ja oli tehnyt asiakkaalle vakuutustarjoukset kolmeen autoon. XJ8, M5 ja kaksilitrasella koneella oleva 156. Arvaatte varmaan missä oli kalleimmat vakuutusmaksut?
KJS kirjoitti:Auto jätetään sitten sinne missä on opaste P TAMP. AMM. KORKEAK.
Hmm.. Nyt taidetaan apinaa koijata vai perustuuko tuo ensiluokkaiseen ja selkeään lyhennykseen?
Harkitsin auton seisontaan laittamista ainakin osaksi ajasta jos saan läheltä kämpän. Eihän sitä raaski myydä kun se on niin ihana!
Oleino kirjoitti:Hmm.. Nyt taidetaan apinaa koijata vai perustuuko tuo ensiluokkaiseen ja selkeään lyhennykseen?
Harkitsin auton seisontaan laittamista ainakin osaksi ajasta jos saan läheltä kämpän. Eihän sitä raaski myydä kun se on niin ihana!
Tuollainen kyltti löytyy todellakin kaistaopasteista tekun kulmalta. Mitä on mahtanut liikkua sillä päässä joka on lyhennyksen tehnyt.
Viikonlopuksi Kalajoelle touhuamaan kiihdytyskisoihin! Aion pyöriä koko viikonlopun urheasti Alfa-lippis päässä kaikkien amerikanautomiesten seassa.
Pistin kaverin kilpurista kuvan galleriaan.
Vihdoin sai vaihdettua öljypropun, öljyt, suodattimen, pakoputken kannatin kumin ja termostaatin. Aikaakin meni vain n. tunti appiukon avustuksella.
Nyt vielä OMP:n poikkituen asennus, jos vaikka nitinätkin vähentyisi..
Oli todella iloinen yllätys, kun alustasarja tuli Larkspeed.comista Englannista tasan viikossa UPSilla kotiovelle asti, eikä palvelussa ollut muutenkaan mitään moittimista. Sarjakin oli oikeaan autoon.
Tämän perusteella voin kyllä suositella mestaa muillekin.
Eilen uusi hankinta valutti vedet ja bensat tielle. Nyt taisin korjata vesiongelman, ylävesiletkun klemmari oli kiristetty ohi sen jäähdyttäjän lähdön Bensavuotoonkin joka tuli tankin yläosasta taisi löytyä selitys, bensapumpulta lähtevän letkun kiinnikesysteemit oli rikki ja siihen oli muovailtu nyrkinkokoinen tilsa punaista silikoonia Nyt vaan akku oli tyhjentynyt niin enpä päässyt kokeilemaan että tuliko tehtyä oikeat diagnoosit
Yli vuoden on alfa seissyt tallissa ja pihassa ajamattomana ja välissä on ollut riisisporttia ja avojenkkiä ja alfasta piti luopua järkevyyden nimissä, mutta nyt tulikin helsinkiin muutto ja arvatkaas mitä. Vitut mä siitä raaskin luopua eli alfa kesä avataan tulevina päivinä kun auto tulee huollosta. Nyt siitä on korjattu alusta vuotava pakosarja (laippa kiero) vaihdettu jäähdytin, säädetty venttiilit, vaihdettu toinen nokka joka vähän huono. Tehopuolesta ja uusista herkkupalikoista pääsee viimein nauttimaan kun auton PITÄISI toimia kuin unelma ilman pienintäkään koneen sivuääntä. Ei muuta voi sanoa kun HITTO että kuumottaa. Eli pitkän hiljaiselon jälkeen kehissä ollaan taas ja seuraavassa miitissä nähdään taas kovaa ulvova getvonen
MarcusV kirjoitti:seuraavassa miitissä nähdään taas kovaa ulvova getvonen
Tai ehkä jopa parikin
Siistiä
Tuli vain mieleen viimeisin miitti mihin oon osallistunu, Jedan rannasta kun lähin kotia kepittelemään niin autosta räjähti joustinkumi putkesta tien varteen Tällä kertaa ehkä ei
On se vaan tollanen peli että muijan voi potkia pellolle vuosien varrella mutta alfaa ei
Ja nyt tuli auto huollosta.
Vittu että tuntuu hyvältä, kädet tärisee ja sydän vetää kolmeasataa jo pelkästä ajatuksesta. Hyvät tavat on unohtunut matkalla kun en muistanu nostaa kättä ekalle vastaantulevalle 156:selle joka nosti lapaa
Maanantai iltana tuli lähdettyä Kuusamossa karhunkierrokselle. Torstai iltapäivänä Rukalla 80km:n jälkeen ja olo ihan mieletön. Sieltä kaverin mökille saunaan, grillin ääreen ja olutta naamariin. Maailma taas ei juuri voisi parempi olla
Moottoriöljy oli pikimustaa -> vaihtoon -> 5W/40 ö + suod. 0071736160
Vaihteistoöljy oli pikimustaa -> vaihtoon -> Valvoline 75W/90 GL-4/GL-5 3L
Jäähdytin oli rikki -> ehjä käytetty tilalle edullisesti 90:ltä, nyt pysyy lämmötkin kurissa
Ö.painemittarin herätin henkiin vaihtamalla anturin, uusi osa Motonetistä. Tyhjäkäynnillä on kahta näyttänyt, muutoin yli neljää. Kylmänä tietty enemmän.
Kabiinin melutaso muuten laski hämmästyttävän paljon. Joku pölijä oli laittanut joskus moottoriöljyä vaihteistoon.
-Auton pesu
-ClayBaria ja AutoGlymin Intensive tar removeria ötököille ja niihin köh, köh, maali roiskeisiin
-Glymin punaista ja sitten kultaa
-Glymin vinyl and bumper carea peileihin,puskureitten listoille yms
-Imurointi
Ai lisäsit sen A:n korttiisi. Pysyhän hengissä ja kortissa, tuttavissa ollut jo ihan riittävästi vastuuttomia ajajia. Itse en ole ollut kuin kerran kyydissä mutta olen aika varma että nuo prätkän vauhtivarat vie nähtävästi kaiken suhteellisuustajun (oonko mää muuttunut näin vanhaksi). Ainakin siis jos ei ole sitä holttia touhussa. Vaikka sullahan sitä on. Mä olen sit moottorillisesti hetkellisesti tyytyväinen kun se takapotku avo-Alfa kellottelee alla.
Moottoripyöräily on hienoa hommaa. Eilenkin ajeltiin Nokian Motoristien porukalla iltasella vajaan parinsadan kilometrin lenkki reilun 30 pyörän letkassa. Jokaisen (kauankin ajaneen) kannattaa aina sillointällöin vierailla sivutolla http://www.empy.fi/ Siellä on ihan hyviä muistutuksia, jotta tämä harrastus pysyykin hienona ja pysytään hengissä.
Kävin vähän pyöräyttämässä murtoluvun konetta ja samalla ajoinkin pikku lenkin sillä. Sitten pesasin ja tökkäsin ne Alfan kanssa yhteiskuvaankin vielä. Ah, heti tuli lämpösiä muistoja kun istahti ratin taakse. (ja piti taas käynnistää ykkönen päällä ja lähteä ajelemaan kytkin pohjassa, koska kytkin oli ruostunut kiinni no, kyllä se sitten vähän ajan päästä irtosi).
Lämmin päivä. Ensin Spiderillä Tervasaareen ja Tattoohulinan läpi Rampsinkarin kärkeen piknik-lounaalle emännän kanssa.
Sitten ajelulle museotietä Haminasta Virojoelle. Ihan kivastihan tuon 60-lukuiseen tekniikkaan perustuvan ropposen kanssa kurvailee. Hymyilyttää vieläkin.
Kävin ensimmäistä kertaa purjehtimassa eilen. Oli vähän erilaista kuin moottoriveneellä mihin on tottunut, ja oli KIVAA Vielä kun pääsisi mukaan muutaman kerran niin osaisi ehkä repiä oikeisti naruista eikä vaan väistellä puomia.
Kaiken kaupaksi veneen ikkunassa oli vielä alfabbs-tarra