Yleinen avautumis -thread
Valvoja: Moderators
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
ei niin kivaa....
taitaa mennä kesä sitte ?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Sama homma. Oli vielä vedetty betoniseinäänki ilman maalausta --> betonia irtos tapetin mukana..Bones kirjoitti:Tapetit ja niiden poistaminen! Voi helvetti, että on edellinen remonttimieskin vetänyt ne maalaamattomaan levyyn kiinni
Jos joku mulle joskus perustelee että mitä perkeleen järkeä on ripustaa paperia liiman kanssa seinille
Viikon sai repiä irti ja nyt on uudet seinillä. Kyllä helpottaa jo..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Samaa remonttipaskaa: tilasin kaverilta, joka on puuseppä, tammisen vessan kynnyksen. Hieno tuli.
Ja nyt akka huutaa sireeninä kun se ei ole vielä kiinni, että olis siihenkin hommaan pitänyt ottaa ammattimies. Halveeraa mun miehisyyttä ja nostaa vanhoja syntejä esille.
No miten vittu mä sen saa kiinni, jos se on tehty samalla toleranssilla kuin viulun runko - ja se vessan lattia menee miten sattuu ja parketti eturenunan alla samalla tavalla - ja mikrometrillä tehty kynnys kantaa joka vitun kohdasta. Lisäksi valoin omin käsin ja omasta päästä irvistävään kynnyskohtaan jotain saatanan tököttiä, joka sitten valui ja turposi niin ettei kynnys olisi mennyt sinne muutenkaan. Nyt olen kilkuttanut sitä sementtiä vek hiki hatussa ja olen NÄIN lähellä, että haen jostain 20 egen tasohöylän ja höylään sen kynnyksen niin perkeleen pieneksi soiroksi, että varmasti mahtuu.
Ei muuta kuin takas hommiin. Nyt on kesäloma ja mä haluaisin vaan juoda ja löhötä!
Ja nyt akka huutaa sireeninä kun se ei ole vielä kiinni, että olis siihenkin hommaan pitänyt ottaa ammattimies. Halveeraa mun miehisyyttä ja nostaa vanhoja syntejä esille.
No miten vittu mä sen saa kiinni, jos se on tehty samalla toleranssilla kuin viulun runko - ja se vessan lattia menee miten sattuu ja parketti eturenunan alla samalla tavalla - ja mikrometrillä tehty kynnys kantaa joka vitun kohdasta. Lisäksi valoin omin käsin ja omasta päästä irvistävään kynnyskohtaan jotain saatanan tököttiä, joka sitten valui ja turposi niin ettei kynnys olisi mennyt sinne muutenkaan. Nyt olen kilkuttanut sitä sementtiä vek hiki hatussa ja olen NÄIN lähellä, että haen jostain 20 egen tasohöylän ja höylään sen kynnyksen niin perkeleen pieneksi soiroksi, että varmasti mahtuu.
Ei muuta kuin takas hommiin. Nyt on kesäloma ja mä haluaisin vaan juoda ja löhötä!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
KJS kirjoitti:Eikös tämä pitäisi olla sitten tuolla "kivaa" ketjussa. Meillä lentää parkettia parvekkeen ovesta ulos.Marjut kirjoitti:Remontti on kivaa
Meillä kanssa vapaaehtoista.. ainakin minun osalta, mies alkaa olla jo aika kypsä ku oon vähän liian intona aina sisustamaan. Jospa kohta hetkeks rauhotun Nyt kitit seinässä ja tauluhyllyjä ostamaan.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Tapahtui Kirkkonummen Teboililla aiemmin tänään;
Olen pesujonossa Alfalla, edelläni neljä autoa.
Eka ajaa sisään, ja seuraava vanhempi setä/herrasmies Volvollaan odottaa pääsyä seuraavaksi.
Kone on ns. läpiajettavaa mallia, pesun jälkeen ajetaan eteenpäin kuivauskoneeseen, ja siitä sitten pihalle.
Kaikki hyvin; ukko sisään Volvolla, ja pesu alkaa.
Kun Ruotsinlaiva on pesty, avautuu edessä seuraava ovi kuivuriin, myös pesuhallin ulko-ovi avautuu.
Vastapesty Volvo lykkää pakin päälle, ja ryhtyy peruuttamaan ulos hallista, vaikka ulkona on viiden auton jono ovella.
Minä huitomaan sisälle, että wtf, eteenpäin siitä kuivuriin!
Äijä ajaakin Volvon lopulta eteenpäin, ja seuraava pesuun tulija näppäilee koodin ulko-ovella olevaan laitteeseen aloittaakseen oman vuoronsa.
Tällä välin Volvo on kuitenkin peruuttanut takaisin pesuhallin puolelle, ulko-ovi sulkeutuu, ja Volvon peseminen alkaa uudestaan.
Minä kassalle ulvomaan, että saakutti, tehkää jotain, tuo pyörii tuolla hallissa koko päivän.
Pesu loppuu, ovet avautuvat, ja Volvo ajaa eteenpäin, tosin pesu- ja kuivaushallin puoleenväliin, jonka jälkeen Tebikan kassakundi huutaa jo ukolle, notta eteenpäin!!
Volvo saadaan vihdoin kuivuriin, mutta pesukoneen logiikka on tämän sekoilun seurauksena sekaisin, joten paikalle tarvitaan toinenkin työntekijä buuttaamaan konetta.
Ihan pakko oli mennä katsomaan ukkelin ilmettä, kun hän vihdoin ajoi hallista ulos. Aika kalpeaa oli.....
Alfa saatiin sitten lopulta pestyä ratapäivää varten. Huh,huh.
Olen pesujonossa Alfalla, edelläni neljä autoa.
Eka ajaa sisään, ja seuraava vanhempi setä/herrasmies Volvollaan odottaa pääsyä seuraavaksi.
Kone on ns. läpiajettavaa mallia, pesun jälkeen ajetaan eteenpäin kuivauskoneeseen, ja siitä sitten pihalle.
Kaikki hyvin; ukko sisään Volvolla, ja pesu alkaa.
Kun Ruotsinlaiva on pesty, avautuu edessä seuraava ovi kuivuriin, myös pesuhallin ulko-ovi avautuu.
Vastapesty Volvo lykkää pakin päälle, ja ryhtyy peruuttamaan ulos hallista, vaikka ulkona on viiden auton jono ovella.
Minä huitomaan sisälle, että wtf, eteenpäin siitä kuivuriin!
Äijä ajaakin Volvon lopulta eteenpäin, ja seuraava pesuun tulija näppäilee koodin ulko-ovella olevaan laitteeseen aloittaakseen oman vuoronsa.
Tällä välin Volvo on kuitenkin peruuttanut takaisin pesuhallin puolelle, ulko-ovi sulkeutuu, ja Volvon peseminen alkaa uudestaan.
Minä kassalle ulvomaan, että saakutti, tehkää jotain, tuo pyörii tuolla hallissa koko päivän.
Pesu loppuu, ovet avautuvat, ja Volvo ajaa eteenpäin, tosin pesu- ja kuivaushallin puoleenväliin, jonka jälkeen Tebikan kassakundi huutaa jo ukolle, notta eteenpäin!!
Volvo saadaan vihdoin kuivuriin, mutta pesukoneen logiikka on tämän sekoilun seurauksena sekaisin, joten paikalle tarvitaan toinenkin työntekijä buuttaamaan konetta.
Ihan pakko oli mennä katsomaan ukkelin ilmettä, kun hän vihdoin ajoi hallista ulos. Aika kalpeaa oli.....
Alfa saatiin sitten lopulta pestyä ratapäivää varten. Huh,huh.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Emännän osallistuminen kämpän remonttiin on luokkaa "mittaan vettä lattiatasoitteeseen". Muuten hyvä mutta mittasi senkin väärin, valu jämähti ennen aikojaan ja lattiasta tuli epämääräinen könttikokoelma. Pois sitä ei oikein voi hioa kun alla on lämmityskaapeli, lisää ei voi tehdä ettei laattalattian pinta nouse yli parketin reunan ja kynnyksien.
Nyt vituttaa ihan oikeasti.
Nyt vituttaa ihan oikeasti.
- Epäkelpokeräilijä -
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Juuri remontoitu raidetanko alkoi lähes välittömästi vuotaa entistä enemmän öljyjä pihalle. Miten se VOI tehdä niin kun sinne on vaihdettu joka vitun tiiviste? Mää en ala enää yhtään mitään. Ajan ton suohon kun se vielä liikkuu jonnekin. Ihan varmaan leikkaa joku pyöränlaakeri silläkin reissulla niin ei voi edes kunnolla työntää.
Tein itse - säästin
Lauantai yönä kaveri ajoi sierran 100km/h ojaan, siitä viljapellolle muutaman kerran katonkautta ympäri ja katolleen... kaikki selvis hengissä.. itsellä niskat kipeenä ja mustelmia. kuski ja kaveri selvis mustelmilla ja ruhjeilla..
Samassa mutkassa menee kuulemma joka vuosi muutama auto sinne pellolle.
Samassa mutkassa menee kuulemma joka vuosi muutama auto sinne pellolle.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no voe helvetti tätähän on liikenteessä, meikän kummipojan isä vetäisi myös 325D bemarinsa lepikköön viikko takaperin, nukahti suoralla tiellä ratiin ja ajautui tierltä sivuun minkä jälkeen muutamakymmenenmetriä luiskalla jonka jälkeen tökkäsi nokka edellä kallioon, siitä lähti lentoon ja kolmevolttia katon kautta ympäri..teholle ottivat varmuuden vuoksi ja makoili siellä paripäivää mutta nyt on taas suht tolpillaan ei voi siis muuta sanoa kuin luojan lykky ettei käynyt pahemmin..
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tämä ei oikeastaan ole edes avautumisen arvoinen asia, tulipahan taas käytyä korjaamossa, eikä mitään tavallisesta poikkeavaa tapahtunut.
____________________________________________
"Terve, tulin säätämään reaktiotankoja. Muuta kuin casteria ei tarvitse säätää, koska kaikki muut säätökohdat on umpiruosteessa. Auto vetelee joka suuntaan".
"Auraukset on ketuillaan eikä raidetankoa saa liikkumaan, paras että ostat raidetangon nupit ja tulet uudestaan. Tämä maksaa 40 e (nelipyöräsuuntauslaitteiden turha asennus).
(päivä väliä)
"Terve, tässä raidetangon nupit"
(pari tuntia väliä)
"Nyt on tikissä, saatin camberitkin paremmaksi. 130 euroa"
((Auto vetelee ihan päin vittua, motarilla tasapaino on kuin kanamunan päällä seisoisi))
(seuraava viikko)
"Terve, tulin nyt tarkistamaan, että varmasti ymmärään tämän lapun: casterit on toisessa renkaassa + 1.45 ja toisessa +0,2 ja tuossa lukee, että ohjearvon on + 4,5 astetta.
"Joo, ei niitä reaktiotankoja säädetty ollenkaan"
"Miksi ei"
"Sehän todettiin viime vuonna, ettei niistä reaktiotangoista saanut castereita kuntoon"
"Cambereita, viime vuonna me ei saatu cambereita reaktiotangoista kuntoon, koska ne säädetään alatukivarren prikoilla".
"Ei se niin mennyt muistaakseni."
"Meni se. Nyt castereissa on siis edelleen lähes neljän asteen virhe?"
"Niin. No, nyt on toinen kamera kuitenkin rikki, ei voi säätää koko kesänä".
"Selvä, terve".
_______________________________
Olen siis nelipyöräsuunnannut autoani 4 kertaa ilman tulosta tuossa firmassa. Luulin, että korjaamossa opittaisiin pikku hiljaa, ja saisin "eksoottiseen" autooni paremmat säädöt. Eihän se niin mene. Niinpä maksoin tyhmyydestäni ja lähdin.
____________________________________________
"Terve, tulin säätämään reaktiotankoja. Muuta kuin casteria ei tarvitse säätää, koska kaikki muut säätökohdat on umpiruosteessa. Auto vetelee joka suuntaan".
"Auraukset on ketuillaan eikä raidetankoa saa liikkumaan, paras että ostat raidetangon nupit ja tulet uudestaan. Tämä maksaa 40 e (nelipyöräsuuntauslaitteiden turha asennus).
(päivä väliä)
"Terve, tässä raidetangon nupit"
(pari tuntia väliä)
"Nyt on tikissä, saatin camberitkin paremmaksi. 130 euroa"
((Auto vetelee ihan päin vittua, motarilla tasapaino on kuin kanamunan päällä seisoisi))
(seuraava viikko)
"Terve, tulin nyt tarkistamaan, että varmasti ymmärään tämän lapun: casterit on toisessa renkaassa + 1.45 ja toisessa +0,2 ja tuossa lukee, että ohjearvon on + 4,5 astetta.
"Joo, ei niitä reaktiotankoja säädetty ollenkaan"
"Miksi ei"
"Sehän todettiin viime vuonna, ettei niistä reaktiotangoista saanut castereita kuntoon"
"Cambereita, viime vuonna me ei saatu cambereita reaktiotangoista kuntoon, koska ne säädetään alatukivarren prikoilla".
"Ei se niin mennyt muistaakseni."
"Meni se. Nyt castereissa on siis edelleen lähes neljän asteen virhe?"
"Niin. No, nyt on toinen kamera kuitenkin rikki, ei voi säätää koko kesänä".
"Selvä, terve".
_______________________________
Olen siis nelipyöräsuunnannut autoani 4 kertaa ilman tulosta tuossa firmassa. Luulin, että korjaamossa opittaisiin pikku hiljaa, ja saisin "eksoottiseen" autooni paremmat säädöt. Eihän se niin mene. Niinpä maksoin tyhmyydestäni ja lähdin.
Voi vittujen vittu
Takaiskarin alapään pultista lähti kyllä mutteri helposti irti, mutta pultti ei tietenkään voi liikkua yhtään minnekkään. Ja toisessa päässä pitää olla joku helvetin ihmeviritys mihin ei pulttimopon hylsy tietenkään sovi!? Jos jollain on hyviä vinkkejä pultin liikutteluun niin kuuntelen mieluusti..
Ja toinen pultti liikkuu jopa puoleenväliin, sitten jää hervottomaan jumiin
Ohhoi että voi hajottaa.
Takaiskarin alapään pultista lähti kyllä mutteri helposti irti, mutta pultti ei tietenkään voi liikkua yhtään minnekkään. Ja toisessa päässä pitää olla joku helvetin ihmeviritys mihin ei pulttimopon hylsy tietenkään sovi!? Jos jollain on hyviä vinkkejä pultin liikutteluun niin kuuntelen mieluusti..
Ja toinen pultti liikkuu jopa puoleenväliin, sitten jää hervottomaan jumiin
Ohhoi että voi hajottaa.
Jep, sovelsin jo tuota ja lähtihän ne lopulta ihan nätisti
Kannattaa hiomanauhalla kiillottaa kiiltäväksi ne pultit näkyvältä matkalta.. Ja alemman kun saa niin irti että toinen tukivarsi lähti niin sitten sitä saikin jo vähäsen nytkyteltyä ja nylkyteltyä ja lähti näppärästi.
Pahoittelut offtopicista ja nyt ei vituta enää yhtään
Kannattaa hiomanauhalla kiillottaa kiiltäväksi ne pultit näkyvältä matkalta.. Ja alemman kun saa niin irti että toinen tukivarsi lähti niin sitten sitä saikin jo vähäsen nytkyteltyä ja nylkyteltyä ja lähti näppärästi.
Pahoittelut offtopicista ja nyt ei vituta enää yhtään
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Töissä hajosi jalka, joka leikattiin ja kipsattiin.Bella jäi välistä, piha kaivettiin auki pari viikkoa sitten salaojituksia varten ja taloa purettu remontin takia joka nyt keskeytyi muutamaksi viikoksi.Eiköhän jalka vielä tule toimivaksi....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Lanssi ei kelpaa homoillekkaan! Nojoo, homopariskunta käväs tosiaan äsken kyyläseen eikä varmaankaan ihan napannut, tosin, oli aika hupasaa kun oltiin luukuttamisen jälkeen kattelemassa konehuonetta niin ylävesiletkuun räsähti reikä ja vedet lens suihkulähteenä parin metrin korkeudella pihalle.. Kyl miekin protestoisin.. Nojoo ei mulla mitään homoja vastaan oikeesti oo. Lanssi haluu jäädä papyn luo <3
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: