Kuinka kovaa olet ajanut Alfallasi?
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Itselleni kävi tälläinen juttu pariviikkoa sitten:Taajamassa perässäni ajoi siirtokilvillä varustettu melko tuore s-mersu.No kun käännyttiin valtatielle ja aattelin vähän näyttää mese kuskille gtv:n turbo voimat .Aluksi mese tuli puskurissa kiinni ja kun olin just venyttänyt kakkosella sataan niin mese vaihtoi kaistaa ja perävalot vain näkyi
Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
Autokaupan ammattilainen
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Tulipahan testattua kun eräs tuttu oli ajanut 156 V6lla 230km/h mittarin mukaan. Autossa lihakuormaa liki 400kg. No joo ajattelin et täytyy mun yksin samaan päästä. Yllätyin itsekin: 245km/h (mittarin mukaan, 205/55/16 - kumein) loivaan, mutta pitkään alamäkeen Kovahan se on kulkemaan....
Abarth 500 Esseesse
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
No mites, jäikö sierra taakse vai ei????HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
Sierra jäi taakse.tumbe kirjoitti:No mites, jäikö sierra taakse vai ei????HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
Autokaupan ammattilainen
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tänä aamuna tuli matkalla töistä kotiin polkastua vähän kaunotarta nokian motarilla. Ylättävän äkkiä se muuten kelas sen 200km/h tiskiin Sit ruvettiin jo himmaileen, kun pispala rupes ylättäen lähestyyn. Auto kohta kaksi vuotta ollut mulla, enkä vieläkään ole kokeillut kuinka paljon se kulkee. Tervettä järkeä kaiketi
Tuolla 164 QV:llä 250 Saksassa (vanhalla koneella).
Tämä on se, mikä on myynnissä tuolla toisella osastolla. Uutta konetta ei ole kokeiltu. Vaan nyt kun sitä tuossa laitellaan pikkuhiljaa, voipi olla, ettei
sitä enää raaski myydä........
Sit vielä Ducella 2 päällä 265,
Transporterilla (n1000kg kamaa kyydissä) 198,
ja Audilla 280; kaikki ajettu Saksassa....(Freifart!)
Tämä on se, mikä on myynnissä tuolla toisella osastolla. Uutta konetta ei ole kokeiltu. Vaan nyt kun sitä tuossa laitellaan pikkuhiljaa, voipi olla, ettei
sitä enää raaski myydä........
Sit vielä Ducella 2 päällä 265,
Transporterilla (n1000kg kamaa kyydissä) 198,
ja Audilla 280; kaikki ajettu Saksassa....(Freifart!)
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
lujaa mentiin!
Pieni ylinopeus on sujuvan liikenteen perusedellytys. Nopeusrajoitukset ovat monessa paikassa reilusti alimitoitettuja.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ex-Peugeot 405 Mi-16 (vm. 1990) kelasi mittarin mukaan 235, oisko ollu sitten se 220 todellista, joka autolle luvataan. Tämä toki tapahtui vapaiden nopeuksien maassa, joka vain sattui muistuttamaan Nurmijärven suoraa . Merkittävää oli lähinnä se, että auto muuttui sitä vakaammaksi, mitä kovempaa mentiin. Kierrosten tullessa täyteen olisi kaivannut kuudetta ja seitsemättä vaihdetta, meno oli leppoisampaa kuin 80 lasissa.
Nykyinen 164 QV antoi johtosarjojen korjauksen jälkeen ensisavut siirtokilvillä varustettuna kesäkuussa reitillä Helsinki-Mikkeli (matkalla korikorjauksiin), tuntui olevan tehot tallella. Jarrujen melko tarkkaan puuttuessa kovin suurten nopeuksien kokeilu tuntui kuitenkin asiattomalta, perhe-TDI:t nyt kuitenkin jäi. Jätämme varsinaiset koitokset odottamaan kansiremonttia ja keski-eurooppaa.
Nykyinen 164 QV antoi johtosarjojen korjauksen jälkeen ensisavut siirtokilvillä varustettuna kesäkuussa reitillä Helsinki-Mikkeli (matkalla korikorjauksiin), tuntui olevan tehot tallella. Jarrujen melko tarkkaan puuttuessa kovin suurten nopeuksien kokeilu tuntui kuitenkin asiattomalta, perhe-TDI:t nyt kuitenkin jäi. Jätämme varsinaiset koitokset odottamaan kansiremonttia ja keski-eurooppaa.
164 3.0 V6 QV -90
Hep
Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?
Siel turggusen suunnalla on ainakin yks suora missä pääsee aika hyvin kiihdyttään..
Turun motarila Salon kohdilla, just ennen kuin menee tunneliin, siis helsingistä päin tultaessa.
Siinä on todella pitkä suora lievään alamäkeen ja näkyvyys on todella hyvä.
Mutta laitontahan siinäkin on ajaa kahtaa sataa.
Turun motarila Salon kohdilla, just ennen kuin menee tunneliin, siis helsingistä päin tultaessa.
Siinä on todella pitkä suora lievään alamäkeen ja näkyvyys on todella hyvä.
Mutta laitontahan siinäkin on ajaa kahtaa sataa.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Hep
Kyllä sen 200-220 sai ainakin Superilla kohtalaisen nopeasti mittariin mutta siitä eteenpäin alkoi nopeuden nousu hidastua dramaattisesti (=monta kilometriä huippuihin).Oiva kirjoitti:Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?
Onneksi Saksassa on hyvät tiet ja tuolloin sattui vielä hiljainen aika joten aikaa oli kelailla se reilut 250 tauluun. Ilmoitetut huiput on 240 km/h joten todellinen nopeus oli ainakin sinnepäin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi....Janne kirjoitti:195-200km/h eräällä saarella Oulun edustalla
Viimeksi muokannut 90, 26 Syys 2006, 08:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Onhan siinä ne kaks pitkää suoraa joille saa haettua jo hyvät vauhdit. Oli vähän kiire lautalle niin tuli pakostakin ajettua. Ei ollut silloin suorilla yhtään vastaantulijaa, onneksi.90 kirjoitti: häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi moisessa vauhdissa....
Ambulanssin odotettelu meinaan kestää tuonne, eikä Sepe lähde joka hommaa kesäaikanakaan hoitamaan.
Soitto lautalle ja kahtasataa mökiltä satamaan
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
just, sinulla oli siis potilas kyydissä, sitten ihan ymmärrettävää, monttuja siellä tosiaan piisaa myös paikoitellen teiden varsilla olevat pusikot häiritsevät jo kovasti varsinkin mutkissa.Janne kirjoitti:Joo eipä tuota ylinopeutta niillä teillä ihan vähässä kummassa toista. Kävi muutenkin kapea tie aika saakelin kapeeksi ja routamontut tuntui.
Onneksi kävi kaikin puolin hyvin, sairas saatiin hoitoon. Ambulanssi oli Oulunsalossa vastassa. Säästyi hoitoaikaa arviolta 1½ tuntia, mikä oli merkittävää.
ne teiden linjaukset paikoitellen myös melko huvittavia ainakin päätien suhteen kun tien reunasta saattaa olla 1.5m lähimmän talon seinään.. siitä kun hutaiset reilummin ohi niin asukas saa pian laakin..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tänään kävi neula aika korkealla, kun 90-lukuinen S-luokan Panzerwagen tuli motarilla takapuskuriin kiinni pitkät vilkkuen. Ei tainnut olla V12, sillä neloselle pudottamisen ja nilkan suoristamisen jälkeen alkoi välimatka autojen välillä kasvaa. Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.
4:lla tuli rajoitin vastaan ja 5:lla mentiin vielä 5-10 sek.. En tiedä paljon oli vauhtia, kun ei siinä paljoa joutanu mittareita kattelee.. välityksistä laskemalla vauhtia oli hieman yli 200km/h..
Viimeksi muokannut Sleepperi, 20 Helmi 2007, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Eikös noissa vauhdeissa oteta vielä ihan kolmosen kautta? Eipä tuossa 2.0:ssa ja 2.5 V6:n suorityskyvyssä perstuntumalla ole paljoakaan eroamipo kirjoitti:Juu..mekin uskotaan..Vittorio Jano kirjoitti: Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
pitihän sitä kokeilla eli 164 superilla 235 km/h mittarivauhtia tuossa paikallisella vauhtisuoralla iltahämärissä, pikkasen olisi vielä ollut kierroksissa varaa mutta suora loppui kesken..
no nyt kun tuokin on kokeiltu jua vauhtivarat on tiedossa niin jälleen voidaan ajaa suunnilleen rajoitusten mukaan..
no nyt kun tuokin on kokeiltu jua vauhtivarat on tiedossa niin jälleen voidaan ajaa suunnilleen rajoitusten mukaan..
Joensuussahan tota ajetaan.. http://mediarace.fi/speedparty2005/
Ei taida onnistua ihan pienellä kiitoradalla...
Ei taida onnistua ihan pienellä kiitoradalla...
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.