terveiset Dubaista ilmastointiongelmien kera
Valvoja: Moderators
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
terveiset Dubaista ilmastointiongelmien kera
tere,
Täällä Dubaissa on viihdytty jo kolmisen viikkoa. Lämpöön alkaa tottua, mutta kuuma on täällä valkoisen miehen olla. Käyttöautoksi tuli hankittua vuoden 2001 Dodge Durango. En oikeastaan ole mitään mieltä jenkkirasseista, mutta tuntuu keinuvan niin kuin yleensä jenkit tekee tai sitten iskarit on lopussa - mene ja tiedä.
Miksi sitten kyselen Dodgen juttuja Alfa palstalla Noh, täältä kun on lähes aina saanut vastakaikua probleemille ja myöskin ratkaisuja -siis älkää lynkatko Olihan mulla edellisessä elämässä sentään aito Alfa.
Eli probbis on kiesin ilmastoinnissa. Että se osaa haista kuin vanha tiskirätti. Eräät filippiino mekaanikot (ammattitaitoisen oloisia) purkivat koko kojelaudan alaosan ja puhdistivat evaporaattorin ? (lienee lauhdutin) vesisuihkulla. Sanoivat, että on todella p...nen. Kolme äijää yhteensä tunnin työ ja hintaa noin 25 euroa. Sanoivat vielä, että on ns. väliaikainen ratkaisu. Noh, hajut pysyvät poissa pari päivää, ja nyt se vasta tiskirättiä naamalle iskee kun sen käynnistää. En tiedä onko autossa ilmastoinnille suodatinta, enkä tiedä siitä oikeastaan mitään muutakaan - helvetin iso se ainakin autoksi on.
Joten, mikähän voisi ilmastoinnin pahan hajun aiheuttaa ? Otan vastaan hyviä arvauksia. Mitä asialle kannattaa tehdä, jos ratkaisua alkaa itse etsiä ?
Täällä Dubaissa on viihdytty jo kolmisen viikkoa. Lämpöön alkaa tottua, mutta kuuma on täällä valkoisen miehen olla. Käyttöautoksi tuli hankittua vuoden 2001 Dodge Durango. En oikeastaan ole mitään mieltä jenkkirasseista, mutta tuntuu keinuvan niin kuin yleensä jenkit tekee tai sitten iskarit on lopussa - mene ja tiedä.
Miksi sitten kyselen Dodgen juttuja Alfa palstalla Noh, täältä kun on lähes aina saanut vastakaikua probleemille ja myöskin ratkaisuja -siis älkää lynkatko Olihan mulla edellisessä elämässä sentään aito Alfa.
Eli probbis on kiesin ilmastoinnissa. Että se osaa haista kuin vanha tiskirätti. Eräät filippiino mekaanikot (ammattitaitoisen oloisia) purkivat koko kojelaudan alaosan ja puhdistivat evaporaattorin ? (lienee lauhdutin) vesisuihkulla. Sanoivat, että on todella p...nen. Kolme äijää yhteensä tunnin työ ja hintaa noin 25 euroa. Sanoivat vielä, että on ns. väliaikainen ratkaisu. Noh, hajut pysyvät poissa pari päivää, ja nyt se vasta tiskirättiä naamalle iskee kun sen käynnistää. En tiedä onko autossa ilmastoinnille suodatinta, enkä tiedä siitä oikeastaan mitään muutakaan - helvetin iso se ainakin autoksi on.
Joten, mikähän voisi ilmastoinnin pahan hajun aiheuttaa ? Otan vastaan hyviä arvauksia. Mitä asialle kannattaa tehdä, jos ratkaisua alkaa itse etsiä ?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
^ Jep. Zeipiin Durangon ilmastointi kaipaa kunnon huollon, desifioinnin, täytön ja raitisilman suodattimen vaihdon. Kuten jo toisessa ketjussa taisin mainita, mun kärryn "märän koiran haju" hävisi kunnollisen huollon ja suodattimen vaihdon jälkeen.
Joten ei muuta kuin Dodge-huoltoon mars.
Joten ei muuta kuin Dodge-huoltoon mars.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Durango 4.7L, luulin ensin sitä 5.9:ksi, mutta soihan se tuokin peli. Myynti-ilmossa ei ollut moottorikokoa mainittuna, joten en tullut huijatuksi - tällä kertaa. Aivan hirvee möhkö ja tyypillinen jenkki ... kuin nojatuolissa istuisi. ... Saipahan vaimo haluamaansa peltiä ympärilleen 8K€:lla. Ei ole ihanne autoni, mutta menettelee tämän hetken elämässä. Vuoden 2002 Alfa 156 2.0 JTS 78000km ajettuna olisi ollut tarjolla samaan hintaan, mutta vaimo ei suostunut
Varasin ohjeittenne mukaan ilmastoinnin huollon ensi sunnuntaille. Pyysin ihan täyshuollon kaikkinensa. Sunnuntaina olen sitten viisaampi paikallisista huoltohinnoista. Oli himppasen vaikeeta ymmärtää englantia pakistanilaisella murteella puhuttuna ja puhelimessa. Ei englanti ole minunkaan vahvin osaamisalueeni Täällä on muuten viikonloppu torstai-perjantai, mutta suurin osa paikoista on tuolloinkin auki. Saakohan täälläkin otsonoinnin autoon ? Hieman on döfistä haisevasta ilmastoinnista auton sisätiloissa. Täytynee ottaa selvää.
EDIT: viikonloppu täällä on perjantai-lauantai, EI to-pe
Varasin ohjeittenne mukaan ilmastoinnin huollon ensi sunnuntaille. Pyysin ihan täyshuollon kaikkinensa. Sunnuntaina olen sitten viisaampi paikallisista huoltohinnoista. Oli himppasen vaikeeta ymmärtää englantia pakistanilaisella murteella puhuttuna ja puhelimessa. Ei englanti ole minunkaan vahvin osaamisalueeni Täällä on muuten viikonloppu torstai-perjantai, mutta suurin osa paikoista on tuolloinkin auki. Saakohan täälläkin otsonoinnin autoon ? Hieman on döfistä haisevasta ilmastoinnista auton sisätiloissa. Täytynee ottaa selvää.
EDIT: viikonloppu täällä on perjantai-lauantai, EI to-pe
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Noniin, nyt on ilmastoinnin täyspuhdistus teetetty. Työtä laskutettiin 5 tunnista. Mitään osia ei tarvinnut vaihtaa. Hintaa kaikkiaan noin 32 euroa. Ei haise enää - ei !! Tuomio tuli evaporaattorista, joka tulisi vaihtaa pienen pienen vuodon vuoksi lähitulevaisuudessa. Ei kuulemma akuutti. Uuden saisi vaihdettuna noin 300 euroon.
Tarjosivat samalla autoon 120000km:n huoltoa sisältäen kaikki huolto-osat (remmit ja rullat, tulpat, suodattimet, öljyt, jarrupalat+ tarvittaessa levyjen/rumpujen sorvaus, ilmastoinnin huollon jne...) hintaan 780 euroa. Sen aika tulee myöhemmin, kunhan keksin rahat jostakin.
Hajuttomana on hyvä olla !!
Edit: typoja
Tarjosivat samalla autoon 120000km:n huoltoa sisältäen kaikki huolto-osat (remmit ja rullat, tulpat, suodattimet, öljyt, jarrupalat+ tarvittaessa levyjen/rumpujen sorvaus, ilmastoinnin huollon jne...) hintaan 780 euroa. Sen aika tulee myöhemmin, kunhan keksin rahat jostakin.
Hajuttomana on hyvä olla !!
Edit: typoja
Viimeksi muokannut JiiPee, 28 Elo 2006, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.