Kuinka kovaa olet ajanut Alfallasi?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Itselleni kävi tälläinen juttu pariviikkoa sitten:Taajamassa perässäni ajoi siirtokilvillä varustettu melko tuore s-mersu.No kun käännyttiin valtatielle ja aattelin vähän näyttää mese kuskille gtv:n turbo voimat :lol: .Aluksi mese tuli puskurissa kiinni ja kun olin just venyttänyt kakkosella sataan niin mese vaihtoi kaistaa ja perävalot vain näkyi :(

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

omalla alfalla ajettu n.175km/h tampereen tiellä...joku pikku bemu koitti kisata mutta jäi taakse....tästä on aikaa reilu vuosi :mrgreen:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Toissa aamuna ajelin Tuusulantietä töihin ja aattelin että josko sitä nyt vähäsen, 210km/h keräsi lasiin kunnes tuli muu liikenne peräedellä vastaan.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa :crazyeyes:
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
Autokaupan ammattilainen

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Tulipahan testattua kun eräs tuttu oli ajanut 156 V6lla 230km/h mittarin mukaan. Autossa lihakuormaa liki 400kg. No joo ajattelin et täytyy mun yksin samaan päästä. Yllätyin itsekin: 245km/h (mittarin mukaan, 205/55/16 - kumein) loivaan, mutta pitkään alamäkeen :-D Kovahan se on kulkemaan....
Abarth 500 Esseesse

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa :crazyeyes:
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
No mites, jäikö sierra taakse vai ei???? :-D

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

tumbe kirjoitti:
HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa :crazyeyes:
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
No mites, jäikö sierra taakse vai ei???? :-D
Sierra jäi taakse.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tänä aamuna tuli matkalla töistä kotiin polkastua vähän kaunotarta nokian motarilla. Ylättävän äkkiä se muuten kelas sen 200km/h tiskiin :lol: Sit ruvettiin jo himmaileen, kun pispala rupes ylättäen lähestyyn. Auto kohta kaksi vuotta ollut mulla, enkä vieläkään ole kokeillut kuinka paljon se kulkee. Tervettä järkeä kaiketi :wink:

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Tänään -85 sunny 1.5 automaatin perässä 75 km/h. (Olin hinauksessa.)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kannattaa ottaa pienemmän nopeusluokan renkaat niin ei tuu ees poltetta ajaa ihan viisari ojossa :mrgreen: Itellä H-luokan renkaat ja kerran pyärähti 240 hujakoilla osoitin kun olin vasta ostanut auton, jälkeenpäin vasta huomasin nopeusluokan... :oops: Vaan olishan se vie menny himpan kovempaakin 8)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

nopeusluokasta puheenollen että tulihan tuota kerran ajettua vanhoilla hakkapeliittakympeillä 200 km/h nastat oli vain nypäisty pois vaan siinä vaiheessa rupesi vispaamaan sen verta kovasti että oli pakko löysätä.. :oops:

Avatar
alf6066
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Kesä 2006, 18:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja alf6066 »

Tuolla 164 QV:llä 250 Saksassa (vanhalla koneella).
Tämä on se, mikä on myynnissä tuolla toisella osastolla. Uutta konetta ei ole kokeiltu. Vaan nyt kun sitä tuossa laitellaan pikkuhiljaa, voipi olla, ettei
sitä enää raaski myydä........ :roll:

Sit vielä Ducella 2 päällä 265,
Transporterilla (n1000kg kamaa kyydissä) 198,
ja Audilla 280; kaikki ajettu Saksassa....(Freifart!) :oops:

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

vahingossa tullut ajettua 180 kun testailin vaihteistoa hieman samalla :oops:

muuten kyllä tulen 10 alle nopeusrajoituksen kun seuraavasta sakosta lähtee kortti taas hyllylle :?

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

lujaa mentiin!

Viesti Kirjoittaja PPT »

Pieni ylinopeus on sujuvan liikenteen perusedellytys. Nopeusrajoitukset ovat monessa paikassa reilusti alimitoitettuja. :shock:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

180 mun 33:lla Tampere-Helsinki tiellä, mutta ei sen enempää kun eessä oli sini valkoinen Transporteri :shock: :x
Mutta kyllä siellä paukkua oli vaikka kuinka paljon
Muuten, onks siellä nopeuskameroita?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onhan tuota jossakin olosuhteissa tullut mittarin mukaan paukutettua yli tupla sataset reilusti! :)
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Siankarlo
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Ex-Peugeot 405 Mi-16 (vm. 1990) kelasi mittarin mukaan 235, oisko ollu sitten se 220 todellista, joka autolle luvataan. Tämä toki tapahtui vapaiden nopeuksien maassa, joka vain sattui muistuttamaan Nurmijärven suoraa :roll:. Merkittävää oli lähinnä se, että auto muuttui sitä vakaammaksi, mitä kovempaa mentiin. Kierrosten tullessa täyteen olisi kaivannut kuudetta ja seitsemättä vaihdetta, meno oli leppoisampaa kuin 80 lasissa.

Nykyinen 164 QV antoi johtosarjojen korjauksen jälkeen ensisavut siirtokilvillä varustettuna kesäkuussa reitillä Helsinki-Mikkeli (matkalla korikorjauksiin), tuntui olevan tehot tallella. Jarrujen melko tarkkaan puuttuessa kovin suurten nopeuksien kokeilu tuntui kuitenkin asiattomalta, perhe-TDI:t nyt kuitenkin jäi. Jätämme varsinaiset koitokset odottamaan kansiremonttia ja keski-eurooppaa.
164 3.0 V6 QV -90

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Siel turggusen suunnalla on ainakin yks suora missä pääsee aika hyvin kiihdyttään..
Turun motarila Salon kohdilla, just ennen kuin menee tunneliin, siis helsingistä päin tultaessa.
Siinä on todella pitkä suora lievään alamäkeen ja näkyvyys on todella hyvä.
Mutta laitontahan siinäkin on ajaa kahtaa sataa.

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Eipä oo tullu alfaa rääkättyä yli 140km/h.

Pyörällä jotain 160km/h.
Viimeksi muokannut Bluebate, 03 Syys 2006, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

210... ei toden nimessä tehny heikkookaan,yllättävän lyhyellä suoralla,siis ei alamäessä 8)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hep

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Oiva kirjoitti:Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?
Kyllä sen 200-220 sai ainakin Superilla kohtalaisen nopeasti mittariin mutta siitä eteenpäin alkoi nopeuden nousu hidastua dramaattisesti (=monta kilometriä huippuihin).
Onneksi Saksassa on hyvät tiet ja tuolloin sattui vielä hiljainen aika joten aikaa oli kelailla se reilut 250 tauluun. Ilmoitetut huiput on 240 km/h joten todellinen nopeus oli ainakin sinnepäin.

Avatar
TeeHoo
Viestit: 157
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

180 otti tuo 1.äkänen yllättävän kevyesti eräällä keskisuomalaisella autobahnilla. Tulipahan koitettua.

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

200 mittariin eilen yöl tyhjäl tiel :oops:
ei kannattais ajella tollee kyl mut houkutus oli suuri kokeilla :roll:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Vitosella rajottajalle.. nopeusmittarin asteikko loppu, mutta GPS näytti 264. Tämä tapahtui tietysti Saksalaisella autobahnilla :wink:

Nopeutta tuntuu löytyvän, sais vaan kelata sen nopeemmin tohon mittariin. Paljon nopeemmin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vitosella 5500 rpm, vähän olisi vielä "kivuttomasti" jaksanut, mutta turvallinen tien osuus päättyi. Mittari näyttää ihan omiaan. Osaako joku arvioida mitä tuo tekee nopeutena? :roll:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Eilen ku tultiin vaasasta, siinä moottoritiellä kinnasin vitosella 210km/h ja kutoselle vaihto epäonnistui ni onnoin olla :lol:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

195-200km/h eräällä saarella Oulun edustalla :oops:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

220km/h mittarin mukaan.Omalla suljetulla tiellä tietysti :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Janne kirjoitti:195-200km/h eräällä saarella Oulun edustalla :oops:
häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi.... :crazyeyes:
Viimeksi muokannut 90, 26 Syys 2006, 08:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

90 kirjoitti: häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi moisessa vauhdissa.... :crazyeyes:
Onhan siinä ne kaks pitkää suoraa joille saa haettua jo hyvät vauhdit. Oli vähän kiire lautalle niin tuli pakostakin ajettua. Ei ollut silloin suorilla yhtään vastaantulijaa, onneksi.
Ambulanssin odotettelu meinaan kestää tuonne, eikä Sepe lähde joka hommaa kesäaikanakaan hoitamaan.
Soitto lautalle ja kahtasataa mökiltä satamaan :oops:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu kyllä sielä pari pitempää suoraa taitaa olla, itse ajelin tuossa muutama viikko takaperin hailuodossa käydessä ihan hissukseen seurauksena tietenkin se että meinasin myöhästyä melkein viimmeiseltä lautalta... :wink:

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Joo eipä tuota ylinopeutta niillä teillä ihan vähässä kummassa toista. Kävi muutenkin kapea tie aika saakelin kapeeksi ja routamontut tuntui.
Onneksi kävi kaikin puolin hyvin, sairas saatiin hoitoon. Ambulanssi oli Oulunsalossa vastassa. Säästyi hoitoaikaa arviolta 1½ tuntia, mikä oli merkittävää.

Avatar
Venella
Viestit: 29
Liittynyt: 15 Elo 2006, 19:22
Car(s): 156 2.0 TS vm2000
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Venella »

Kauniina kesäyönä Lahden moottoritiellä kelailin mittarinopeutta 220...virhettähän siin on varmaan melkein 10 :D
Sit alko itteenikin pelottaa kun oli vähän sumua....
Valkoinen auto, punaisella nahkaverhoilulla on nami

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Janne kirjoitti:Joo eipä tuota ylinopeutta niillä teillä ihan vähässä kummassa toista. Kävi muutenkin kapea tie aika saakelin kapeeksi ja routamontut tuntui.
Onneksi kävi kaikin puolin hyvin, sairas saatiin hoitoon. Ambulanssi oli Oulunsalossa vastassa. Säästyi hoitoaikaa arviolta 1½ tuntia, mikä oli merkittävää.
just, sinulla oli siis potilas kyydissä, sitten ihan ymmärrettävää, monttuja siellä tosiaan piisaa myös paikoitellen teiden varsilla olevat pusikot häiritsevät jo kovasti varsinkin mutkissa.
ne teiden linjaukset paikoitellen myös melko huvittavia ainakin päätien suhteen kun tien reunasta saattaa olla 1.5m lähimmän talon seinään.. siitä kun hutaiset reilummin ohi niin asukas saa pian laakin..:mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tänään kävi neula aika korkealla, kun 90-lukuinen S-luokan Panzerwagen tuli motarilla takapuskuriin kiinni pitkät vilkkuen. Ei tainnut olla V12, sillä neloselle pudottamisen ja nilkan suoristamisen jälkeen alkoi välimatka autojen välillä kasvaa. Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

4:lla tuli rajoitin vastaan ja 5:lla mentiin vielä 5-10 sek.. En tiedä paljon oli vauhtia, kun ei siinä paljoa joutanu mittareita kattelee.. :lol: välityksistä laskemalla vauhtia oli hieman yli 200km/h..
Viimeksi muokannut Sleepperi, 20 Helmi 2007, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Vittorio Jano kirjoitti: Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.
Juu..mekin uskotaan.. :lol:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

mipo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti: Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.
Juu..mekin uskotaan.. :lol:
Eikös noissa vauhdeissa oteta vielä ihan kolmosen kautta? Eipä tuossa 2.0:ssa ja 2.5 V6:n suorityskyvyssä perstuntumalla ole paljoakaan eroa :roll:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

230 mittariin äske "omal pihatiel" :mrgreen:

Avatar
matupatu
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Syys 2006, 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja matupatu »

8) Per favore,chiamate la polizia stradale! Tunnustan ajaneeni vuosia sitten Lusin suoralla Alfetta GT:llä melkein kahtasataa...
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pitihän sitä kokeilla eli 164 superilla 235 km/h mittarivauhtia tuossa paikallisella vauhtisuoralla iltahämärissä, pikkasen olisi vielä ollut kierroksissa varaa mutta suora loppui kesken..

no nyt kun tuokin on kokeiltu jua vauhtivarat on tiedossa niin jälleen voidaan ajaa suunnilleen rajoitusten mukaan.. :wink:

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Onko jollain kokemusta auton huippujen ottamisesta jollain pienen lentokentän kiitoradalla? Vai onko foorumin virallinen tapa liikenteen seassa? (saksassa tietty)

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Joensuussahan tota ajetaan.. http://mediarace.fi/speedparty2005/
Ei taida onnistua ihan pienellä kiitoradalla...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

90 kirjoitti:superilla 235 km/h mittarivauhtia...mutta suora loppui kesken..
Muistaakseni kaveri ajoi samanlaisella Saksassa GPS:n mukaan päälle 240 reilusti, eli ei huono kulkemaan!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu kyllä se ihan hyvin kulkee, itse olin todella yllättynyt noista
vauhtivaroista.. vieläkös saan hommattua muutamat virikalikat niin lähtöjä tulee hieman lisää.. :wink:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Pari viikkoa sitten, ennen kuin 33 upposi talvi uneen, annoin sille kunnon kyydit ja se vastasi samalla tavalla :-D 220km lasi näytti ja nopeusvirhe näyttää olevan +5km maksimisaan. Odotetaan enskesä kun tuntui siltä että se jaksoi viellä :shock: huh huh...
Nothing beats cubic inch

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Tuskinpa 8v menee 215kmh kun 16v:lle luvataan huippuja 205kmh. Mutta kyllähän tuollakin pärjää Suomen olosuhteissa.. :wink:
Tein itse - säästin

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ja vitosella kierrokset tapissa 220km/h mittarin mukaan vakiorenkailla, eli virhettä piisaa.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Rolle, eihän tässä puhuttu nopeudesta vaan matkasta... :wink:

Vastaa Viestiin