GTA:n moottorivaurio 240 km/h nopeudella (formula 1-like)

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

GTA:n moottorivaurio 240 km/h nopeudella (formula 1-like)

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Näin uutena GTA-omistajana jälleen heräsi halu saada tietoja muualta maailmalta. No tähän vaikutti ehkä eniten tämä meidän ehkä jopa liiankin pinnalla oleva (lukuisat TS-koneiden vauriot) jakopäähihnaproblematiikka.

Saksassa on oma GTA-foorumi ja siellä kerrottiin yhdestä GTA:n moottorivauriosta 118 tkm:ssä ja kun saksani on puutteellinen en aivan kaikkea vaurion syistä saanut selvää saksan kielellä.

Vaurio on tapahtunut moottoritiellä n. 240 km/h nopeudessa ja minua kiinnosti kovasti mistä vaurio aiheutui - no tällä kertaa ei jakopäänhihnasta!

Saksassa on hihnavaihtoväli edelleen 120 tkm/5 vuotta, samoin Italiassa. Kuten jutusta käy ilmi Alfa-omistajat kuitenkin vaihtavat hihnansa aikaisemmin vaikka vaurioita ei ole juuri tapahtunutkaan - ainakaan 3.2-moottoreissa.

Juttuketju on tässä ja melko tyhjentävä vastaus englanniksi kysymyksiini lopussa
http://phpbb.squadra-sportiva.net/viewtopic.php?t=1267

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

käyny laihalla.. oho... olis pitäny lukea kaikki loppuun asti.... :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

8700 e tuli koneremontti maksamaan, eli ei ole ihan halpaa Saksassakaan rikkoa GTA:n konetta..

Teuhka; kyllä minä sinuna vaihtaisin jakopään remmin ja palikat 60 tkm välin (vaikka ko. vaurio ei siitä johtunutkaan).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hmm..mielenkiintoista, muistelen että minulla oli 75 V6 3.0:ssa kiinnileikkautumisen jälkiä samassa sylinterissä. Autohan oli saannut kipeetä edellisiltä omistajilta mm. ilmamäärämittaria ropeloitu. Voihan se olla että juuri tuossa sylinterissä ilmenee lämpö tai voitelu ongelma kun runtataan täysillä ja seokset on laihalla.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^joo, ja kun kyseessä on ollut vielä pitkäaikainen täyskuormitus kovalla helteellä, niin ko. vaurion todennäköisyys oli tässä tapauksessa kasvanut kunnes poks.

Edit: tuossa sakemannien ketjun viimeisessä kommentissa epäiltiin osatekijäksi myös softa-vikaa, ja ihmeteltiin, miksi uuteen koneeseen laitettiin se vanha softa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Vastaa Viestiin