Varaosien hinnoittelussa,käytetään osittain varaosan kiertonopeutta,esim jokin pusla ,jota harvoin kysytään saa hyllyssäseisomisen johdosta "korkoa" osanhintaan.Mutta sehän on selvää"rahastusta"jos "kulutusosien"hinnoilla aletaan paikkaamaan muita kuluja.No, varaosien saatavuus on aikahyvä tänäpäivänä,koska maahatuontia ja nettikauppaa on tarjolla.
PPT kirjoitti:Varaosien hinnoittelussa,käytetään osittain varaosan kiertonopeutta,esim jokin pusla ,jota harvoin kysytään saa hyllyssäseisomisen johdosta "korkoa" osanhintaan.Mutta sehän on selvää"rahastusta"jos "kulutusosien"hinnoilla aletaan paikkaamaan muita kuluja.No, varaosien saatavuus on aikahyvä tänäpäivänä,koska maahatuontia ja nettikauppaa on tarjolla.
Itse ainakin olen tehnyt jo 5 vuotta kaiken voitavan että deltan osahinnat nousisi ja kiertonopeus laskisi entisestään
Siltaselta (paikallinen alfamyynti) kävin hakemassa termostaattiin tiivisteen keväällä ja soitin ensin löytyykö hyllystä.
Kaveri (tuttu myyjä) jupisi hetken aikaa puhelimessa ja pariinkin otteeseen tarkisti hinnan.
En kyllä meinannut itsekään uskoa kun kuulin, valtavat 3 euroa ja löytyi oikeasti hyllystä .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Sauer kirjoitti:Noi hinnat ei kyllä ole varaosamyyjien päättämiä, vaan ne tulevat ylemmiltä tasoilta... Eikä varaosaretkut pysty sillä hinnalla kauheasti pelaamaan...
Ainakin niissä yrityksissä joissa olen myyjänä häärinyt, on myytävissä tuotteissa aina jokin prosenttuaalinen hintataso, johon asti voidaan joustaa. Jopa harjoittelijana minulla oli joskus omaa valtaa sen verran, että pystyin antamaan 30% alennusta, koska silti käteen jäi tarvittavat 10%. Nykyään ainakin IT-alalla kilpailu on ollut niin kovaa, että katteet on valmiiksi alle kympissä, joten mistä revit alennukset? Autokaupalla katteet on vähän paremmin kohdillaan, ainakin deltassa...
Siankarlo kirjoitti:Vertailun vuoksi Motonetissä tuo kansi maksaa 50 ja pyörijä 15 euroa.
Ainakin viimeksi myivät mulle pyörijän, joka ei sopinut paikalleen. Kannattaa ottaa mallikappale mukaan.
Jollen nyt ihan väärin muista niin kansi oli Boschin kampe mutta pyörijä ei. Kansia saa siis Boschin kilkkeitä myyvistä autosähköliikkeistä, mutta pyörijä pitää tilata esmes Muukkoselta.
Sauer kirjoitti:Noi hinnat ei kyllä ole varaosamyyjien päättämiä, vaan ne tulevat ylemmiltä tasoilta... Eikä varaosaretkut pysty sillä hinnalla kauheasti pelaamaan...
Ainakin niissä yrityksissä joissa olen myyjänä häärinyt, on myytävissä tuotteissa aina jokin prosenttuaalinen hintataso, johon asti voidaan joustaa. Jopa harjoittelijana minulla oli joskus omaa valtaa sen verran, että pystyin antamaan 30% alennusta, koska silti käteen jäi tarvittavat 10%. Nykyään ainakin IT-alalla kilpailu on ollut niin kovaa, että katteet on valmiiksi alle kympissä, joten mistä revit alennukset? Autokaupalla katteet on vähän paremmin kohdillaan, ainakin deltassa...
No, itseasiassa satun olemaan varaosamyynnissä.. Näen kyllä koneelta paljonko on ollut meille sisäänosto hinta, ja joissain osissa katetta ei kyllä paljoa ole..
Siankarlo kirjoitti:Kyselin ihan mielenkiinnosta Delta-Autolta paljonko mahtaisi V6 3.0 12V virranjakajan kansi+pyörijä kustantaa. Kuulemma 282 + 155 euroa.Tulipahan naurettua. Vertailun vuoksi Motonetissä tuo kansi maksaa 50 ja pyörijä 15 euroa.
Samaa sarjaa:
Kävin DA:lla kysymässä termostaatin hintaa GTV Turboon.. Ensin kysytään että mikä se on? Joku Lancia? Sitten ihmetellään konetta, ei kuulemma löydy. Joku V6 TB löytyy, ei kai se se voi olla? No sitten löytyy termarikin (olikohan lie oikea edes )
Hintaa termarille vaivaset 196€ Melko kallista. Perhana.
Paikallinen varaosaputka myy reiluun viiteenkymppiin. Elämä on.
Itse kävin eilen kysymässä uusien kumisuojien hintaa tulppiin. Vanhat kun ovat aika riekaleina. Eivät varaosamyynnissäkään oikein tienneet millä nimellä niitä kutsutaan joten sanotaan niitä nyt sitten vaikka tulpanhatuiksi. Hinta oli 41 euroa. Kappale. Eli 8 kappaletta olisi ollut vaatimattomat 328 euroa. Jäi hyllyyn.
Kyselin talvella DA:sta uusia Alfan pölykapseleita talvivanteisiin. Ajattelin, etteivät nyt paljoa voi sellaiset kertakäyttömuovista tehdyt lerpakkeet maksaa, mutta kuinkas kävikään ? Hinnaksi tarjottiin jotakin 46€ kappaleelta eli 4*46€. Niinpä nippusidekiinnitys kesti hyvin koko talven
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Multa puuttui seiskafemman takapaksin kannesta takavalojen välissä oleva heijastin. Delta olisi tilannut sellaisen hintaan 175€ ! Yli tonni vanhaa rahaa mokomasta muovinpalasta. Onneksi foorumista löytyi hyväkuntoinen käytetty 30€...
JiiPee kirjoitti:Kyselin talvella DA:sta uusia Alfan pölykapseleita talvivanteisiin. Ajattelin, etteivät nyt paljoa voi sellaiset kertakäyttömuovista tehdyt lerpakkeet maksaa, mutta kuinkas kävikään ? Hinnaksi tarjottiin jotakin 46€ kappaleelta eli 4*46€. Niinpä nippusidekiinnitys kesti hyvin koko talven
Mulle tuli pari kuukautta sitten oikein kutsu vuosihuoltoon.
Lapussa luki, että Delta tarjoaa maan asiantuntevimmat ja pätevimmät Alfa Romeo -mekaanikot!
JiiPee kirjoitti:Kyselin talvella DA:sta uusia Alfan pölykapseleita talvivanteisiin. Ajattelin, etteivät nyt paljoa voi sellaiset kertakäyttömuovista tehdyt lerpakkeet maksaa, mutta kuinkas kävikään ? Hinnaksi tarjottiin jotakin 46€ kappaleelta eli 4*46€. Niinpä nippusidekiinnitys kesti hyvin koko talven
Kun ostin uutena tämän nykyisen SW:ni Deltasta niiin samalla ostin talvirenkaat peltivanteilla allelaitettuna (oli talvi).
Kun hain autoni niin myyjä sanoi ajatelleensa antaa kapselit kaupanpäälle ja antoikin mutta tarvikekapselit kun "alkuperäiset on niin kalliit".
Kerron tarinan tässäkin yhteydessä, koska se on mielestäni yliveto. 166 Alfaan cd-soitin jälkiasennuksena. Eli koko hässäkkä olisi 6 levyn vaihtaja takakonttiin, siihen tarvittavia asennusosia, plus työ. Boxin hinta Deltassa (muiden kamppeet eivät tuossa toimi, sillä se on suojattu jollain koodilla kai) 906€ (siis pelkkä vaihtaja yli 900€!), tarvikkeet yli 300€ ja työ vielä siihen päälle. Tuo kokonaisuus ei varmastikaan ole myyntimenestys. Jos se maksaisi vaikka 70 % vähemmän, niin saattaisin huonona päivänä harkita kauppaa.
Kyselin viime keväällä deltasta mitä raidetankojensuojapaljeet maksaa 75.seen, ne pyysivät vain 112 Eur/kpl...Muukkoselta maksoi parikymppiä molemmista......
/Kaj
Antijape kirjoitti:Paikallinen alfa-paja = 180€ omilla öljyillä
Maksoi sitten loppupeleissä 140€ ja tuohon kuului vielä hieman tarkempi auton läpikäynti, koska vaihtotakuu on loppumassa. Eipä tosiaan tartte DA:sta kysellä enää yhtään mitään...
Italian Stallion kirjoitti:... 166 Alfaan cd-soitin jälkiasennuksena. ... Boxin hinta Deltassa (muiden kamppeet eivät tuossa toimi, sillä se on suojattu jollain koodilla kai) 906€ (siis pelkkä vaihtaja yli 900€!), tarvikkeet yli 300€ ja työ vielä siihen päälle.
Tässä ei kyllä välttämättä ole pelkästään Deltaa syyttäminen, vastaavanlaisia hintoja olen kuullut muualtakin löytyvän, myös Ruotsissa. Käytännössähän tämä tosiaan merkitsee CD-soittimen jälkiasennusmahdollisuuden puuttumista.
P4:sen kardaanin kannakkeet, etummainen 156€(kominen rinkula josta on paistettu tappi läpi) takimmainen 270 (kuminen rinkula jossa on laakerointi sisällä ja muistaakseni laakeri ei kuulu hintaan)
Autoilmastoinnin Voltage Regulator, 304 euroa, siis ihan vastus vaan joka tulee ennen puhallinta. Plussat kuitenkin DA Malmin suuntaan kun antoivat suoraan mulle varaosanumerot jotta saa hommattua Saksasta hieman halvemmalla.
Juu ei ole koko paskasta edes kuvaa. Hyvä se on yrittää mongertaa ulkomaalaisille minkälaista palikkaa tarvitsen Mutta partnumberi auttaa kummasti kun sen vihdoinkin sain.
Mulle ilmoittivat joskus että 12v kutosen tulpanreikien tiivisteitä on varastossa neljä kappaletta. "Jaajaa, pidätte siis kuusisylinterisen auton sylinterikohtaisista tivareista neljää kappaletta hyllyssä."
Vito kirjoitti:Kukapa sitä nyt uutta autoa Deltasta ostaisi,kun samasta liikkeestä saa käytetyn vähän kalliimmalla
Väite sisältänee viisauden! Kävin katselemassa Oulun Deltan valikoimaa ja kuten monet varmaan huomasivatkin kun kyselin noiden moottoreiden perään niin "vain" 140 tuhatta ajettu vm -99 2.0 156 hintaan 13900e
Pitänee käydä vaihtoauton kaa kyselemässä mikäli siitä hinnasta tosiaan tippuisi 30% turhaa katetta pois
tmv kirjoitti:No tottakai putoaa, sehän on selvä. Samassa kyllä putoaa sitten vaihtoauton hyvityskin todennäköisesti kohdalleen .
Noh, onneksi onpi nuo nettilistat nykyään niin voi lyödä faktaa pöytään tarvittaessa. Samalla hintapyynnöllä kun näemmä Etelä-Suomesta saa 1-2 vuotta uudemman ja/tai 50k vähemmän ajettu
Noh, neuvottelukysymyksiähän nämä. Eipä sitä mikään autoliike omasta tahdostaan katteita höyläile
Viimeksi muokannut Proi, 09 Helmi 2006, 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onhan tuon lähes vuoden vanhan 12000 ajetun 1.9 M-jetin 36000e:n pyynti ihan linjassaan,kun uusi maksaa vajaa 35000e.
Tarjoshan nuo 2.4 M-jetistäkin kaksilla aluilla 8kk vanhana ruhtinaallista
29000 hyvitystä
Kauppa se on mikä kannattaa!
Väite sisältänee viisauden! Kävin katselemassa Oulun Deltan valikoimaa ja kuten monet varmaan huomasivatkin kun kyselin noiden moottoreiden perään niin "vain" 140 tuhatta ajettu vm -99 2.0 156 hintaan 13900e
Justiinsa joo, maksoin itse viime loppukeväänä 89000km ajetusta ´98 V6:sta 11,7 k€. Ja Auto oli ensimmäiseltä omistajalta täydellisine huoltokirjoineen ja kaksine uudenkarheine renkaineen...
Black Label kirjoitti:Justiinsa joo, maksoin itse viime loppukeväänä 89000km ajetusta ´98 V6:sta 11,7 k€. Ja Auto oli ensimmäiseltä omistajalta täydellisine huoltokirjoineen ja kaksine uudenkarheine renkaineen...
Niinpä. Olet toki silloin tehnyt hyvän diilin (mielestäni) hinnallisesti, mutta samasta autosta liikkeen pyynti olisi varmasti ollut tuolloin jotain 14,9k €. Nettiautosta pikaisesti katsottuna tällä hetkellä pyynnit liikkuvat V6:lla noin 11-13k €:n tuntumassa (98/99 vuosimallit, n. 100+ tkm). Liikkeen vastuukysymykset lisäävät kummasti hintaa plus tavoiteltu lisäkate.
Kävin juuri tuossa kyselemässä Deltasta mihin hintaan se neljäntoista tonnin '99 hievahtaisi. Nuori kaveri tarjosi Almerasta pokkana 7000e hyvitystä sanoin "me täällä toimistolla puhuttiin.. luulin eka että se olisi arvokkaampi mut.." - ihan kiva mutta tuolla varustelulla suunnilleen samaa ikää ja kilometriä pahin autoliikkeen pyynti on yli kymppitonnia ja yksityisetkin näyttävät yhdeksän tuhannen molemmin puolin pyörivän. Kahdeksan tonnin hyvitys reilusti ylihintaiseen 156:n vaihdettaessa oli kuulemma ihan paras tarjous mihin pystyy - minä kun olen ollut aina siinä käsityksessä että autoliikkeessä myyjillä on varaa katteen kustannuksella antaa tonni-pari vaihtoautolle "ylimääräistä vaihtoarvoa" eikä päin vastoin
Sitten itse asiaan, siihen '99 156:n. Ilmeni että onpi edellisellä omistajalla nokkahihna hajonnut. "Ajoi kai yli kilometriensä" arveli myyjä, mutta muisti suitsuttaa sitten että onhan siihen nyt sitten venttiilit sun muut vaihdettu joten ilman muuta voivat huoletta pyytää kovia rahoja. Sittemmin kun vihjaisin että Helsinki-Tampere -akselilla vastaavat 100+ ajetut menevät 9-11 tontun välimaastossa tinkaamatta niin totesi vielä että "niin mutta kannattaa kiinnittää huomiota miten siisti yksilö on kyseessä!" - aivan, eihän siinä ollutkaan kun kojelautaan kairattu matkapuhelintelineelle reikiä ja tuulilasin nurkat olivat sen verran rypyllä että saa keväällä jännittää kumpi puhkeaa kukkaan ensin, luonto vai pelti..
Tekisi mieli oikeasti joskus mennä Deltan myyjäkurssille jotta saisi tietää millaisella asenteella myyjät matkaan lähetetään Taisi vielä hetken pysyä tämä kaveri nissanistina, ainakin kunnes jotain sopivaa kävelee sopivampaan liikkeeseen - tietty vähän polttelisi lyödä Almera nettiautoon 9k hintalapun kera ja lähteä sitten reilu kahdeksan tonnia taskussa tinkailemaan etelään
Viimeksi muokannut Proi, 10 Helmi 2006, 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Proi kirjoitti:Taisi vielä hetken pysyä tämä kaveri nissanistina, ainakin kunnes jotain sopivaa kävelee sopivampaan liikkeeseen - tietty vähän polttelisi lyödä Almera nettiautoon 9k hintalapun kera ja lähteä sitten reilu kahdeksan tonnia taskussa tinkailemaan etelään
Näinpä tein ite. Ei löytynyt aikoinaan pirkanmaalta edukasta 98-99 V6:sta (deltassa oli pari mutta hintakin oli sen mukainen) joten katoin kärryjä uudeltamaalta ja pörpäytin Espoon Nissan puotiin missä oli ok kärry odottelemassa ja vaihdoin Tempran huomattavasti paremmilla hyvityksillä alfaan joka oli halvempi, vähemmän ajettu, parempikuntoinen ja johon sain hihnanvaihdon kaupantekijäisinä mikä ei ollut mitenkään mahdollista tampereen deltan ökyhintaiseen yksilöön.
Jotenkin vielä ihmetyttää että merkkiuskollinen asiakas lähtee vaihtamaan kärryä ja "omassa" liikkeessä saa huonomman hyvityksen kun muissa. Tuon vielä ymmärtäisi jotenkin jos hinnat olisi sen mukaiset mutta deltalla vielä vaihtokärrytkin ovat kalliimpia ko muualla. Tajuaisvat deltallakin joskus että saa fiiuihin ja alfoihin täydelliset huoltokirjat muualtakin kun niiden omasta putiikista jos joku vielä pelkästään sitä arvostaa.
Vode kirjoitti:Jotenkin vielä ihmetyttää että merkkiuskollinen asiakas lähtee vaihtamaan kärryä ja "omassa" liikkeessä saa huonomman hyvityksen kun muissa. Tuon vielä ymmärtäisi jotenkin jos hinnat olisi sen mukaiset mutta deltalla vielä vaihtokärrytkin ovat kalliimpia ko muualla. Tajuaisvat deltallakin joskus että saa fiiuihin ja alfoihin täydelliset huoltokirjat muualtakin kun niiden omasta putiikista jos joku vielä pelkästään sitä arvostaa.
Juuri näin! Onko muuta keinoa kuin ostaa vuorotellen Alfoja ja muita merkkejä? Onko muuten kokemuksia mitä Delta hyvittää muista merkeistä? Tuoreet Alfistit?
Tähän aiheeseen sopii varmaan hyvin eräs huomioni Konalan Deltasta. Huomasin netistä nimittäin siellä erään Alfa GT:n, noin 30.000 euron hintaan.
Liikkeessä käydessä myyjä sanoi, ettei autolla voi ajaa vielä, koska se vaatii huoltoa (ilmoituksessa ei ollut mainintaa tästä). Samalla hän ilmoitti auton hinnaksi 32.000e. Nyt sama auto näyttää olevan tarjouksessa 40.000e.
Mahtaa olla hyvä biili kun hinta kasvaa noin reippaalla suhteella pelkästään pihalla säilyttämällä. Vai alkaako tässä heittää kupolissa ja kuvittelee nähneensä tai kuulleensa muuta.. Noh, ainakin myyjän ilmoittaman hinnan kuulivat muutkin kuin minä, joten siitä voin olla ainakin varma.
Timbe kirjoitti: Huomasin netistä nimittäin siellä erään Alfa GT:n, noin 30.000 euron hintaan.Samalla hän ilmoitti auton hinnaksi 32.000e. Nyt sama auto näyttää olevan tarjouksessa 40.000e.
Voi kunpa omienkin alfojen kohdalla voisi todeta samaa mutta on jo täällä kylmässä pohjolassa totuttu siihen että alfa on kirosana eikä lasketa edes autoihin kuuluvaksi.
Hintakehityshän on muuten sama mutta miinusmerkkistä...
Vai alkaako tässä heittää kupolissa ja kuvittelee nähneensä tai kuulleensa muuta..
Et ole nähnyt olemattomia, sillä omakin huomioni kiinnittyi tuohon myynnissä olleeseen muita edullisempaan (29900€) yksilöön. Ja nyt tuli siis hintaan kymppitonni lisää.
Eihän tuon liikkeen toiminnassa ole mitään tolkkua.
Kyselin DA:sta öljynlauhdutinta. Varaosamyyjä katseli 5min tietoja koneelta ja totesi, että ei löydy Suomesta. Italiasta tilaaminen kestää vähintään kuukauden, kun Italiassa oli just kuulemma kesälomat ja osia ei oo ehkä sielläkään jne.. Hinta-arvio n.500e + asennus. Vastaava kikkare helsinkiläisestä tarvikepuljusta 100e ja toimitus seuraavaksi päiväksi..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Sleepperi kirjoitti:Kyselin DA:sta öljynlauhdutinta. Varaosamyyjä katseli 5min tietoja koneelta ja totesi, että ei löydy Suomesta.
Sentään löysivät ko.osan.
Itse kun vuosia sitten kysyin 75:een eteen ylätukivarsia Kouvolan DA:sta niin kaveri väitti ettei 75:ssa moisia osia ole olemassakaan....
Noh,näytin sitten myyjälle räjäytyskuvasta että minkänäköinen palikka se oikein on niin sitten sain vasta vastauksen että "Ei ole koskaan suomeen saanut,eikä saa!"
No,onneksi eräs pääkaupunkiseudun alfisti auttoi miestä mäessä ja myi lähes uudenveroiset tukivarret minulle.
Kyllähän tuo episodi kertoi minulle jo jotain DA:n ammattitaidosta ja asiakaspalveluhenkisyydestä.
Näin 20 vuotta palvelleena varaosamyyjäna voin todeta merkistä riippumatta seuraavaa.
Kate 100-20%
halvassa osassa hintaa on tuplaten ostoon nähden (kiinnikeet, ruuvit ym)
keski hinta kate 40-55 % (nivelet, lyhdyt, laakerit ym)
kalliit n1000eskoo kate 20% (ohjainlaitteet ym)
Nämä siis alkuperäisellä sektorilla, tarvikkeena toki pikkuisen reilummin.
Sillä katteellahan tässä eletään
Ps. Muiden alkuperäisiin hintoihin verrattuna toki on huomattava että delta taitaa käyttää 2-3 kertaisia kertoimia
Onhan se niin, että jos myyt vähän kalliilla, saat pitkässä juoksussa paremmin rahaa kuin silloin jos myyt enemmän, mutta halvalla. Eihän se ole Deltan vika, jos siellä silti kauppa käy. Itse en kyllä viitsi vähiä rahojani sinne kantaa.
Esimerkkinä voin kertoa pyörän pulttien järkyttävän kilohinnan.
Oli aikomuksena vaihtaa talvirenkaat, mutta kas kummaa en löytänyt pyöränpultteja mistään. Rupesin miettimään, että olenkohan edes saanut pultteja mukaan auton ostettua.
No sitten kävin kyseisessä puljussa mistä auton ostin ja kerroin pulttitarinan, sieltä niitä ei löytynyt, mutta sanoivat että käy hakemassa deltasta niiden laskuun uudet.
Matkalla mietin, että saapa nähdä mitenköhän paljon nekin tuola teltassa voi maksaa, että taitaa tulla autoliikkelle ihmettelemistä hinnasta.
No menin kassalle ja kysyin, että löytyykö teiltä 156:n pyöränpultteja. Hetken koneen näpyttelyn jälkeen äijjä tokaisi, juu kyllä löytyy ja 7,5€ kpl!!!
Tein nopean päässälaskun 7,5€ x 20 = 150€, että kyllä voi perkele olla kilohinta sitte aivan muuta kuin kohdallaan, no ei mua ketuttanu pätkääkään kun ei eit tarvinnu maksaa. Päinvastoin, nautin tilanteesta kun sai kerrankin ostaa jotain halpaa, mutta niin vit.n kallista toisen laskuun.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!