Peruin Deltan huollosta varaamani määräaikaishuollon puhelimitse. Puhelimessa minulta ei kysytty mitään sen kummempia asiasta. Hetken kuluttua kuitenkin pukkasi tekstiviestiä, kolme kertaa sama viesti:
Olen aika monta kertaa Alfani Deltassa huoltanut, eikä kertaakaan aiemmin ole mitään palautekyselyä tehty. Enpäs ole vielä vastannut - palvelussa sinänsä ei juuri ole ollut moitittavaa omalta osaltani, hinnassa kyllä. Siksipä määräaikaishuoltoni varasin toisaalle...
Onkos muille tullut tällaisia Deltan palautekyselyjä? Pistetään "ihan piruuttaan" vielä forumilaisten äänestys kehiin
Ehkä hieman turhan innokkaasti tuntuvat noita kyselyjä nykyään lähettävän. Itselle tuli ensimmäinen kun tein tarjouspyynnön yhdestä alfasta netitse. Seuraava tuli muutamaa viikkoa myöhemmin kun ostin auton ja viimeisin viikko sen jälkeen kun ostin öljysuodattimen... Yhteenkään en jaksanut vastata. Voisivat rakentaa jonkun tietokannan että kenelle on kyselyjä lähetetty ja koska viimeksi. Ei kukaan noita jaksa parin viikon välein. Menee häirinnän puolelle.
Jyväskylän Deltassa varaosatiskin palvelu on ollut ihan jees, vaikkei osia yleensä olekaan saatavilla.. mutta jos autoja menee katselemaan, niin ikinä ei oo tultu kysymään mitään.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Tampereen Deltan huollossa oli viimeksi erinomaista palvelua. Minulla oli ongelmia ilmastointilaitteen kanssa ja tietenkin Deltan Alfa-ilmastointispesialistit kesälomilla. Huollossa kuitenkin tehtiin mitä voitiin ja nopealla aikataululla.
Oulun Deltasta oikeastaan aika neutraalit fiilikset. Olen asioinut siellä muutamaan otteeseen Alfan hankkimisen jälkeen ja homma on pelannut mielestäni ihan kohtuudella. Hintatasokaan ei ole vielä jurppinut, kun sain 160tkm:n huollon ja parit korjaustyöt teetettyä myyjäliikkeen laskuun.
Palvelu on ollut ammattitaitoista ja ripeähköä.
Ainoana miinuskokemuksena todettakoon, kun ajotietokone herjasi "Motor Control Failure" niin eivät voineet nollata sitä, kun olivat kuulemma tiputtaneet testerin lattialle ja uusi tuli viikon myöhässä luvatusta seuraavasta viikosta. Jouduin ajelemaan muutaman kerran turhaan toteamaan, että eipäs ole vieläkään saapunut uusi testeri. Mikä mielenkiintoista niin sinä aikana, kun testeriä odottelin, auto kävi huollossa ja huoltoraporttiin oli merkitty rasti ruutuun kohtaan "Vikahistorian kuittaaminen ajotietokoneelta" tai jotain sinne päin. Eli olivat kuitanneet vaikka testeriä ei ollut!?!
Välillä tuntuu, että asioisi vanhassa kunnon Konelassa.
Aika hanakasti ainakin mulle näitä tehty, viimeks vaan jäi luukku auki, kun yleensä en oo kauheen innostunu näihin vastaamaan, mutta tällä kertaa ois sanottavaa riittäny, niin eikös tää elämäänsä kyllästyny täti miltei lykänny luurin korvaan kun oli tarvittavat kysymykset kysyny!
Ai niin, ois sitä voinu vastata kysymykseenkin...
Deltan toimiin olen automyyjien ja takuiden yms. suhteen tyytyväinen, mutta se huoltopuoli asiakaspalvelua myöten on syvältä anaali syövereistä!!!
Viimeksi käydessäni olin tyytyväinen ulos mennessäni. Alkukesällä Turussa kävin ja listalla maalipuikko & öljynsuodin (kun kerta tuonne asti ajoin ) sekä pari mini-159 heräteostoksena. Palvelu oli riittävän hyvää, en mennytkään sinne mitään juttua heittämään. Varaosat myyvät itse itsensä jos tarve tulee. Ei tarvita myyjien megajargoneita. Tulipahan käytyä vuosien tauon jälkeen. Paikoitusongelma näyttää pahenevan vuosi vuodelta.
Edellinen kerta 164 -> Fiat Tempra meni melko kivuttomasti. Ennen Tempraa koeajamani laho Dedra on näköjään vieläkin elossa ja myynnissä Lahdessa yksit. Ei kauaa tarvinnut renkaita potkia myyjän mielenkiinnon herättämiseksi. Auto möi itse itsensä eikä pitkiä neuvotteluja tarvittu. Ehdottamani kaupan ehdotkin kävivät heille. Kaffetta en saanut koska sitä ei ollut joten arvosanaksi ei tule täydellistä.
Heidän huoltopalvelujaan olen käyttänyt viimeksi yli kuusi vuotta siten joten en voi nykytilannetta arvioida. Silloin kaikki toimi hyvin.
Viimeksi kävin Deltassa kun kutsuivat laittamaan bensaletkuun pidikkeen. Se tehtiin pikahuollossa, Konalasta siis kyse. Siellä toiminta esimerkillistä, kerkesi tutkia reistailevaa CD soitintakin.
Sen vuoksi hyvät arvostelut mutta koski siis vain tätä kokemusta.
Juuri palasin koiran kanssa tehdyltä lenkiltä. Käytiin siinä Delta-auton pihassa ihastelemassa uusia Alfoja.
Porin Deltasta ei ole muuta pahaa sanaa sanottavana kuin väliraha keskustelut auton vaihdossa. Eipä ole vielä saaneet yhtään kauppaa tehtyä mun kanssa. Varaosapuolella ja huollossa homma pelaa mukavasti, tosin eipä siellä tule asioitua kuin pakosta.
Ei voi haukkua Tampereenkaan Deltaa. Marea tuli sieltä haettua ja pojallekin saatiin oma Fiiatti, kun oli Alfat loppu. Soittelivat vielä perään jakyselivät fiiliksiä. Kerran kävin lauantai-päivänä Alfan kanssa kun pakoputki oli lähes irti. Kaverit nosti pikahuollossa auton ylös ja koska ei ollut tarvittavaa osaa, tekivät pyynnöstäni pikku pantentin. Hintaa 0€.
Varaosien puolella on ollut hiljaisempaa. Hinnoista johtuen en ole ostanut mitään. Mareaan ostin mankan kehyksen ja varaosien kaveri nyppäsi Fiuden alkuperäis-HIFI:n irti ilmaiseksi.
Eli tyytyväinen täytyy olla Tampereen palveluun. Liikkeessä olen tainnut käydä nuo edellä mainitut kerrat...