Nyt se osu ekan kerran elämässäni :(
Valvoja: Moderators
Nyt se osu ekan kerran elämässäni :(
Räpsähti eka ylinopeussakko ja kortti ollut vasta liki 20v.
105 oli 80 alueella ja kuusnepan mittari näytti karva yli 90.
Täytyy pikkasen nostaa kaasuvarvasta
Täällä päin kyllä pyörii aika usein noita polliisisetiä tien päällä.
Transporteri tuli mäen takaa vastaan ja lähes välittömästi alkoi sinistä ja punasta valoa vilkkumaan vaikka etäisyyttä oli 300-400m.
Vilkasin heti nopeusmittariin ja nostin jalkaa.
Setä sano et "105 oli ja kun näit meidät niin sitten alko vauhti tippumaan".
12 päiväsakkoa x 19€. No vanhojen tulojen mukaan pistivät eli täytyy valittaa niin tippuu alle puoleen
105 oli 80 alueella ja kuusnepan mittari näytti karva yli 90.
Täytyy pikkasen nostaa kaasuvarvasta
Täällä päin kyllä pyörii aika usein noita polliisisetiä tien päällä.
Transporteri tuli mäen takaa vastaan ja lähes välittömästi alkoi sinistä ja punasta valoa vilkkumaan vaikka etäisyyttä oli 300-400m.
Vilkasin heti nopeusmittariin ja nostin jalkaa.
Setä sano et "105 oli ja kun näit meidät niin sitten alko vauhti tippumaan".
12 päiväsakkoa x 19€. No vanhojen tulojen mukaan pistivät eli täytyy valittaa niin tippuu alle puoleen
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kaksi tikettiä, joista tuoreemmastakin aikaa yli kymmenen vuotta. Molemmilla kerroilla alla oli isukin 405 Mi16. Toisella kertaa Mazda 626:lla liikkunut poliisi valitteli, ettei saanut koko kiihdytystä (tyhjälle moottoritielle) kameraan, kun ei pysynyt riittävän lähellä perässä
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Yksi ylinopeussakko on pohjalla, hankittu vuonna -96 tuulennopealla Peugeot 505:llä. Ajatuksissani unohdin hidastaa 80:n alueen vaihtuessa viiteenkymppiin, hiukan harmitti kun satuin vielä tietämään että ko. paikassa oli tutka. Olin nimittäin hetkeä aikaisemmin ajellut samaa tietä toiseen suuntaan ja bongannut hiustenkuivaajasedät.
Parkkisakkoja on sentään tullut muutama, viimeksi toissapäivänä. Olin työmaakäynnillä ja menin hölmö uskomaan kaverin "pistä tohon vaan, siinä mä aina pidän" -neuvoa. Oli sitten ensimmäinen ja viimeinen pysäköinti kyseisessä paikassa, kävely tien toiselta puolelta olisi säästänyt 40 euroa
Parkkisakkoja on sentään tullut muutama, viimeksi toissapäivänä. Olin työmaakäynnillä ja menin hölmö uskomaan kaverin "pistä tohon vaan, siinä mä aina pidän" -neuvoa. Oli sitten ensimmäinen ja viimeinen pysäköinti kyseisessä paikassa, kävely tien toiselta puolelta olisi säästänyt 40 euroa
- Epäkelpokeräilijä -
-99 73km/h 50 alueella ja -02 84km/h 50 alueella. Tuloksena ensimmäisestä 12 päiväsakkoa ja jälkimmäisestä muistaakseni 26.
Ikävintä tossa jälkimmäisessä oli että poliisit halusivat alfani rekisterikilvet mukaansa vaikka mondeossa jo oli 1 edessä ja 1 takana :o . Oli katsastus päivän myöhässä.
Hauskinta on että autoni oli seisontavakuutuksessa kun kilvet vietiin ja myös katsastuksessa .
Ikävintä tossa jälkimmäisessä oli että poliisit halusivat alfani rekisterikilvet mukaansa vaikka mondeossa jo oli 1 edessä ja 1 takana :o . Oli katsastus päivän myöhässä.
Hauskinta on että autoni oli seisontavakuutuksessa kun kilvet vietiin ja myös katsastuksessa .
Sen jälkeen kun muutin Suomesta ei ole tullut pikavoittoja! Se tekee kai jo viisi täyttä puhdasta vuotta!
Suomessa niitä lippuja tulikin kyllä ihan tasan riittävästi - mutta niin tuli kilometrejäkin ja valtaosa Alfalla. Mikä lienee, mutta joku kumma ratsia-imuri minä Suomessa olen - puhaltanutkin olen ainakin 50 kertaa, nytkin kun vuokraan kinnerin Suomessa käydessä niin joka tanan toinen kerta ainakin pääsee puhaltamaan (aina tietty nollatili!). Nopeuksien takia sinivuokot on ajannu ihan kotipihaan asti kahdesti tunnustamaan puskassa kyttäyksensä . Sitä olen ihmetelly, että ei niitä se salatutkaus yhtään tunnu hävettävän. Mutta kai se ammatti ihmisen kovettaa mihin vaan .
Pakko sanoa vielä perään, että kaupunkialueella missä on jalankulkijoita ja risteävää liikennettä pidetään nopeudet kurissa! Kylällä kaahaaville sakkoa, linnaa, pamppua ja syvää halveksuntaa, kelez! Nopeuksista nautitaan rauhallisilla ja mutkaisilla pätkillä kaupunkialueen ulkopuolella, eikö? Tai moottoriradalla tietty silloin harvoin kun sinne pääsee.
p
PS. tää on varmaan yleistä tietoa, mutta jos joku ei ole asiasta tietoinen, niin Italiassa nostettiin marraskuun alusta joillakin motareilla max nopeus sataanviiteenkymppiin (lukuohje: 150 km/h). Tervejärkistä kansaa!
Suomessa niitä lippuja tulikin kyllä ihan tasan riittävästi - mutta niin tuli kilometrejäkin ja valtaosa Alfalla. Mikä lienee, mutta joku kumma ratsia-imuri minä Suomessa olen - puhaltanutkin olen ainakin 50 kertaa, nytkin kun vuokraan kinnerin Suomessa käydessä niin joka tanan toinen kerta ainakin pääsee puhaltamaan (aina tietty nollatili!). Nopeuksien takia sinivuokot on ajannu ihan kotipihaan asti kahdesti tunnustamaan puskassa kyttäyksensä . Sitä olen ihmetelly, että ei niitä se salatutkaus yhtään tunnu hävettävän. Mutta kai se ammatti ihmisen kovettaa mihin vaan .
Pakko sanoa vielä perään, että kaupunkialueella missä on jalankulkijoita ja risteävää liikennettä pidetään nopeudet kurissa! Kylällä kaahaaville sakkoa, linnaa, pamppua ja syvää halveksuntaa, kelez! Nopeuksista nautitaan rauhallisilla ja mutkaisilla pätkillä kaupunkialueen ulkopuolella, eikö? Tai moottoriradalla tietty silloin harvoin kun sinne pääsee.
p
PS. tää on varmaan yleistä tietoa, mutta jos joku ei ole asiasta tietoinen, niin Italiassa nostettiin marraskuun alusta joillakin motareilla max nopeus sataanviiteenkymppiin (lukuohje: 150 km/h). Tervejärkistä kansaa!
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Nyt se osu ekan kerran elämässäni :(
Pääsit vähällä; viime sunnuntaina tulin pohjoisesta ja joku mummo ajeli edellä 70 km/h 80 alueella. odottelin aikani, aukes pitkä suora. Suoran päässä näkyi auto, mutta ajattelin että hyvin ehtii. Annoin kuitenkin kunnolla kenkää. Se vastaantuleva auto oli poliisien siviiligolf. Hetken päästä istuttiin transporterin takapenkillä. Vauhti oli 124 km/h golfin kohdalla ja vielä 120 km/h transporterin kohdalla. 22 päiväsakkoa.HOTAKAINEN kirjoitti:Räpsähti eka ylinopeussakko ja kortti ollut vasta liki 20v.
105 oli 80 alueella ja kuusnepan mittari näytti karva yli 90.
Täytyy pikkasen nostaa kaasuvarvasta
12 päiväsakkoa x 19€. No vanhojen tulojen mukaan pistivät eli täytyy valittaa niin tippuu alle puoleen
Kävi vähän viima lompakolla....
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Viime syksynä Cromalla 132,1 km/h keskinopeudella 80km/h:n alueella... siviiliautolla kuvasivat vielä videolle ja palkitsivat kunnon sakoilla, kortti sailyi rajoitus kun muuttui motarinopeudesta juuri kahdeksaan kymppiin ja ei heti "tajunnut" himmata...
Toinen kerta oli joskus lähellä kun päästelin n.170km/h mutkapätkällä ja eiku lamppuauto vastaan ja vilkku päälle.... Ei vaan pysyneet perässä ja pääsin karkuun ja alla diesel Croma
Toinen kerta oli joskus lähellä kun päästelin n.170km/h mutkapätkällä ja eiku lamppuauto vastaan ja vilkku päälle.... Ei vaan pysyneet perässä ja pääsin karkuun ja alla diesel Croma
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
on fiudet yllättävän kovakulkuisia vehkeitä...alfa 156 v6 kirjoitti:Viime syksynä Cromalla 132,1 km/h keskinopeudella 80km/h:n alueella... siviiliautolla kuvasivat vielä videolle ja palkitsivat kunnon sakoilla, kortti sailyi rajoitus kun muuttui motarinopeudesta juuri kahdeksaan kymppiin ja ei heti "tajunnut" himmata...
Toinen kerta oli joskus lähellä kun päästelin n.170km/h mutkapätkällä ja eiku lamppuauto vastaan ja vilkku päälle.... Ei vaan pysyneet perässä ja pääsin karkuun ja alla diesel Croma
meikäläinen on aikanaan päässyt jopa ritmolla virkavaltaa karkuun...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
- Paikkakunta: Vesilahti
Ei yhtään sakkoa Alfoilla, ihme kyllä. Ohituksissa tahtoo nopeudet nousta aika koviksi, mutta ilmeisesti mun reitit on niitä, joissa ei poliisit kyttää (useimmiten Tampereelta itään).
Kortti on ollut 3 kk kuivumassa 18-vuotiaana: ohitin siviiligolfin keltaisella viivalla bemarin mittarin näyttäessä about parisataa . Eivät meinanneet kytät saada mua kiinni, täytyi oikein hiljentää vauhtia. Laittoivat syytteeseen nopeudeksi 140 km/h, kun ei ollut tutkaa.. Niin ja lätkä oli tietty vielä takalasissa.. Kaksi rikesakkoa ylinopeudesta olen sen jälkeen saanut nissanilla ja toisella bemulla.
Kortti on ollut 3 kk kuivumassa 18-vuotiaana: ohitin siviiligolfin keltaisella viivalla bemarin mittarin näyttäessä about parisataa . Eivät meinanneet kytät saada mua kiinni, täytyi oikein hiljentää vauhtia. Laittoivat syytteeseen nopeudeksi 140 km/h, kun ei ollut tutkaa.. Niin ja lätkä oli tietty vielä takalasissa.. Kaksi rikesakkoa ylinopeudesta olen sen jälkeen saanut nissanilla ja toisella bemulla.
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tää ei ole ihan omakohtainen, mut riittävän lähellä. Hesassa ihmettelin et kuka kahjo on parkkeerannut 75 twinsparkin stockmannin eteen jalkakäytävälle Ja sitten huomasin tutut kilvet: setähän se siinä stockan herkkuosastolla asioimassa. On muuten todella usein maijassa istuvaa tyyppiä. Ja kuinkas sattuikaan ahkera Italian kävijä & Alfa kuski.
Onkohan se joku virus tartunta
Onkohan se joku virus tartunta
Ayrton Senna da Silva forever
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Ehkä 5-7 sakot on tullu yhteensä, viimeisestä on jo yli 5 vuotta. Sillon menikin kortti pariksi kuukaudeksi, rajoitus 70 kmh, vauhti 112, oli tuollainen tyypillinen kevätkirma, hauskaa ajaa mutkaista tietä kesärenkailla talven jälkeen.
Pahin juttu josta tosin selvisin oli kun (taas alkukeväästä) sain päähäni rueta karistamaan yhtä Sierraa joka tuntui moottoritiellä lähtevän perään. Vauhti vaan kasvoi ja kasvoi ja lopulta 75 TS:n mittari liikkui 200 kmh:n tuntumassa. No Sierra oli tietysti jo jäänyt siinä vaiheessa kun pysäköin Arlandan lentoasemalle josta piti vaimoni hakea. Odottelin siinä autossa ja kohta kuulin koputuksen ikkunaan ja sydän melkein pysähtyi kun näin siinä poliisin llaattaansa esittelevän miehen samalla kun peilistä näin tuon samaisen Sierran. Ei voi olla totta ajattelin ja kaikenlaiset kauhuskenariot rangaistuksista alkoivat kiertää päässäni. No, meillä oli hyvät keskustelut sitten siellä Sierrassa ja tämä oli aivan asiallinen tyyppi. Onnekseni poliisi oli liikkeellä autolla jossa ei ollut mitään mittalaitteita. Ajattelin että ei nyt kannata liian tarkkaan tässä mitään tunnustaa jos kohta tuntui vaikealta ylinopeutta kieltääkään tapahtuneen jälkeen. Sanoin että keskityin ajamiseen enkä nopeusmittarin tarkkailuun (kuulostaa vastuuntuntoiselta eikö). Päädyimme sellaiseen lopputulokseen että tunnustaisin ylinopeuden mutta en niin paljoa että kortti lähtisi. No sitten kun hänen piti rueta sakkolappua kirjoittamaan ei sellaista löytynytkään. Sanoi lähettävänsä sen postissa minulle. Sitä ei kuitenkaan koskaan tullut enkä voi väittää olleeni erityisen pettynyt. Eli joskus voi käydä säkäkin. Jalat oli kyllä kuin spagettia pitkään sen jälkeen kun pääsin sieltä Sierrasta ulos.
Suomessa yritän pitää nopeuden rikesakon haarukassa, liian kovat sakot.
Pahin juttu josta tosin selvisin oli kun (taas alkukeväästä) sain päähäni rueta karistamaan yhtä Sierraa joka tuntui moottoritiellä lähtevän perään. Vauhti vaan kasvoi ja kasvoi ja lopulta 75 TS:n mittari liikkui 200 kmh:n tuntumassa. No Sierra oli tietysti jo jäänyt siinä vaiheessa kun pysäköin Arlandan lentoasemalle josta piti vaimoni hakea. Odottelin siinä autossa ja kohta kuulin koputuksen ikkunaan ja sydän melkein pysähtyi kun näin siinä poliisin llaattaansa esittelevän miehen samalla kun peilistä näin tuon samaisen Sierran. Ei voi olla totta ajattelin ja kaikenlaiset kauhuskenariot rangaistuksista alkoivat kiertää päässäni. No, meillä oli hyvät keskustelut sitten siellä Sierrassa ja tämä oli aivan asiallinen tyyppi. Onnekseni poliisi oli liikkeellä autolla jossa ei ollut mitään mittalaitteita. Ajattelin että ei nyt kannata liian tarkkaan tässä mitään tunnustaa jos kohta tuntui vaikealta ylinopeutta kieltääkään tapahtuneen jälkeen. Sanoin että keskityin ajamiseen enkä nopeusmittarin tarkkailuun (kuulostaa vastuuntuntoiselta eikö). Päädyimme sellaiseen lopputulokseen että tunnustaisin ylinopeuden mutta en niin paljoa että kortti lähtisi. No sitten kun hänen piti rueta sakkolappua kirjoittamaan ei sellaista löytynytkään. Sanoi lähettävänsä sen postissa minulle. Sitä ei kuitenkaan koskaan tullut enkä voi väittää olleeni erityisen pettynyt. Eli joskus voi käydä säkäkin. Jalat oli kyllä kuin spagettia pitkään sen jälkeen kun pääsin sieltä Sierrasta ulos.
Suomessa yritän pitää nopeuden rikesakon haarukassa, liian kovat sakot.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Kaikenkaikkiaan kolmet ylinopeussakot on tullu ja kaikki moottoripyörällä. Ekat tuli harjotuskolmiolla ajellessani keskinopeuden ollessa 78 @60. En huomannu rajotuksen vaihtumista tai jotain..
Toiset tuli n. vuosi sitten syksyllä, kun oli tarkoitus valoista lähtiessäni nostaa hieman keulaa, mutta asfaltin kylmyydestä johtuen mopo rupesi sutimaan, eikä keula noussut... onneksi. Nopeuttahan siinä sitten kuitenkin tuli.
Viimeisellä kerralla, joka oli tänä keväänä, lähdin kaverin pihasta sujuvasti ja siinä sitten keula jo nousikin.. 143 @60 keulien poliisia vastaan. Kortti tietysti pois ja ehdollista vankeutta rapsahti. Koeaika vuoden 2005 loppuun.
Ajotyyli muuttui kertaheitosta
Toiset tuli n. vuosi sitten syksyllä, kun oli tarkoitus valoista lähtiessäni nostaa hieman keulaa, mutta asfaltin kylmyydestä johtuen mopo rupesi sutimaan, eikä keula noussut... onneksi. Nopeuttahan siinä sitten kuitenkin tuli.
Viimeisellä kerralla, joka oli tänä keväänä, lähdin kaverin pihasta sujuvasti ja siinä sitten keula jo nousikin.. 143 @60 keulien poliisia vastaan. Kortti tietysti pois ja ehdollista vankeutta rapsahti. Koeaika vuoden 2005 loppuun.
Ajotyyli muuttui kertaheitosta
Yksi ylinopeus (+80-lätkän puuttuminen) aikoinaan opelilla muutamaa päivää vaille vuoden vanhalla kortilla (tuolloin lätkä poistui vuoden ajon jälkeen).
Toinen ylinopeus 5 vuotta sitten chryslerillä joululomalle menossa.
Muuta ei ole sitten tullutkaan... koputetaan puuta...knok...knok...
Toinen ylinopeus 5 vuotta sitten chryslerillä joululomalle menossa.
Muuta ei ole sitten tullutkaan... koputetaan puuta...knok...knok...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
No niinhän minäkin koputtelin puuta ja ei auttanutBSTR kirjoitti:Yksi ylinopeus (+80-lätkän puuttuminen) aikoinaan opelilla muutamaa päivää vaille vuoden vanhalla kortilla (tuolloin lätkä poistui vuoden ajon jälkeen).
Toinen ylinopeus 5 vuotta sitten chryslerillä joululomalle menossa.
Muuta ei ole sitten tullutkaan... koputetaan puuta...knok...knok...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Samaa mieltä.Rolle kirjoitti:Ei viddu tuurista kiinni tuollaiset kaksykköset ja vastaavat. Tuuppaa joskus epähuomiossa nopeus nousemaan
Kortti ollu reilu kolme vuotta, mutta enpä ole tuota lopullista saanut, enkä vähään aikaan sitä myöskään saa.
Kaikkihan meistä tietävät nämä byrokratian rattaat (Jarski varsinkin) ja sen että ne on perseestä.
Kahden vuoden väliaikaisella kortilla kaksi sakkoa vuoden sisällä, kortti pois 1kk ->inssi uusiksi ennenku meni vanhaksi.
Uusi kahden vuoden kortti ja taas sakkoja, tällä kertaa kolme, vuoden sisällä-> kortti pois 2kk ja ens jouluun mennessä ajettava inssi uusiksi ja taas uusi kahden vuoden kortti...
Syö miestä, PRKL!!! Ajojahti sanon minä, kaikki sakot eri autoilla, Alfoilla kaksi.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Siis byrokratiasta johtuu tämä väliaikainen kortti, inssien uusimiset ja muut turhuudet...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja vikahan löytyy yksinomaan byrokratiasta?Alfissimo kirjoitti:Kaikkihan meistä tietävät nämä byrokratian rattaat (Jarski varsinkin) ja sen että ne on perseestä.
Itsehän minä ne sakot olen ajanut, en sitä tarkoittanutkaan.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Kolme kertaa on napsahtanut
1.
-ylinopeus (82km/h, rajoitus 50km/h)
-ei turvavyötä
-80-lätkä oli 'tipahtanut' hattuhyllylle
päiväsakkoja + kortti viikon hyllyllä
2.
-ylinopeus (102km/h, rajoitus 80km/h)
-ei turvavyötä
-mukamas huono keli, pah aurinko paistoi & tiessä oli kuivat urat (tapahtui keväällä)
päiväsakkoja
3.
-ei turvavyötä
rikesakko 35€
kaksi ensimmäistä 75:llä, viimeisin Tempralla. Tulee pikkuhiljaa kalliiksi ajaminen ilman turvavyötä...
1.
-ylinopeus (82km/h, rajoitus 50km/h)
-ei turvavyötä
-80-lätkä oli 'tipahtanut' hattuhyllylle
päiväsakkoja + kortti viikon hyllyllä
2.
-ylinopeus (102km/h, rajoitus 80km/h)
-ei turvavyötä
-mukamas huono keli, pah aurinko paistoi & tiessä oli kuivat urat (tapahtui keväällä)
päiväsakkoja
3.
-ei turvavyötä
rikesakko 35€
kaksi ensimmäistä 75:llä, viimeisin Tempralla. Tulee pikkuhiljaa kalliiksi ajaminen ilman turvavyötä...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Aika harvoin sitä 'muistaa' itsekään turvavöitä laittaa. Eipä näytä poliiseita kiinnostavan. Pari kertaa joskus ajanut ratsiaankin ilman vöitä, eikä olla mitään sanottu. Sama homma tämän hands free -jutun kanssa.. Alkuun laitoin aina vähän puhelinta jemmaan, jos poliisit tuli vastaan. Nykyään ei enää jaksa, kun ei niitä kiinnosta.K kirjoitti:Tulee pikkuhiljaa kalliiksi ajaminen ilman turvavyötä...
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Varmaan niillä on parempaakin tekemistä kuin jahdata ajon aikana langattomaan puhelevia. Tai sitten jos on puhallusratsia niin silloin ei muita asioita juurikaan (ehditä) katsoa. Ja liikenteessä takaisinpäin eivät ole koskaan lähteneet vyön puuttumisen vuoksi vaikka varmasti ovat huomanneet kokeneine silmineen.Cuore Sportivo kirjoitti:Aika harvoin sitä 'muistaa' itsekään turvavöitä laittaa. Eipä näytä poliiseita kiinnostavan. Pari kertaa joskus ajanut ratsiaankin ilman vöitä, eikä olla mitään sanottu. Sama homma tämän hands free -jutun kanssa.. Alkuun laitoin aina vähän puhelinta jemmaan, jos poliisit tuli vastaan. Nykyään ei enää jaksa, kun ei niitä kiinnosta.K kirjoitti:Tulee pikkuhiljaa kalliiksi ajaminen ilman turvavyötä...
Vaikka airbagia ei olisikaan, niin ei kai sitä turvavyötä siltikään poliisia varten pidetä, vaan oman turvallisuuden vuoksi. Suurin osa vyöttömistä varmaan kuvittelee, että kyllähän sitä vielä kaupunkinopeuksissa jaksaa sen verran pitää ratista kiinni, ettei äkkipysähdyksessä mitään vammoja tule. Sopii koettaa, mutta omalla vastuulla...tv kirjoitti:Tässä on kyllä juttu mitä en ymmärrä. Turvavyöttömyys + laukeava airbag => niska sanoo naps naps.Cuore Sportivo kirjoitti: Aika harvoin sitä 'muistaa' itsekään turvavöitä laittaa. :roll:
Eikös tota voi testata aika helposti: juokset niin lujaa kuin pystyt(20km/h ?) kohtisuoraan seinää päin ja pysäytät itsesi käsillä. Sitten vielä kun sisäistät sen, että autolla liikuttaessa nopeus on helposti kolminkertain. Autokoulussa muistaakseni kerrotiin selaista että; 5km/h vastaa kaatumista suorinvartaloin maahan, 15km/h sama mutta tuolin päältä ja 80km/h jonkun korkea kerrostalon katolta.pee kirjoitti:Vaikka airbagia ei olisikaan, niin ei kai sitä turvavyötä siltikään poliisia varten pidetä, vaan oman turvallisuuden vuoksi. Suurin osa vyöttömistä varmaan kuvittelee, että kyllähän sitä vielä kaupunkinopeuksissa jaksaa sen verran pitää ratista kiinni, ettei äkkipysähdyksessä mitään vammoja tule. Sopii koettaa, mutta omalla vastuulla...tv kirjoitti:Tässä on kyllä juttu mitä en ymmärrä. Turvavyöttömyys + laukeava airbag => niska sanoo naps naps.Cuore Sportivo kirjoitti: Aika harvoin sitä 'muistaa' itsekään turvavöitä laittaa.
edit: Itse asiassa tarvitaan noin 25m korkea talo, jotta saavutetaan 80 nopeus ennen maahan osumista . JOS laskin oikein
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Olen päätynyt itse samaan tulokseen.Rolle kirjoitti:Kun sakot saa turvavöittä ajamisesta niin voi kerrankin puhua siitä että "tyhmyydestä sakotetaan"
10 vuotta on autoa ajettu lähes päivittäin ja noin 10 kertaa on vyötä käytetty (+ autokoulun käyttökerrat), olen varmaankin taparikollinen? Tosiaan ei olisi iso vaiva vyötä käyttää. 75 -kolarissa en käyttänyt vyötä, vauhtiakaan ei ollut enää törmäyshetkellä paljoakaan.Mun mielestä on liian vaikeaa jos joutuu miettimään jaksaako laittaa vyötä vai ei. Kun opettelee tavaksi niin menee huomaamatta ja on aina..
Juu olen itse huomannut saman, välillä tulee laitettua huomaamattaan vyö kun ajaa parkkipaikalta postilaatikolle, etäisyys 15 metriäHesem kirjoitti:Mun mielestä on liian vaikeaa jos joutuu miettimään jaksaako laittaa vyötä vai ei. Kun opettelee tavaksi niin menee huomaamatta ja on aina..
Samoiten ajaessa tulee oudon turvaton tunne jos ei ole vyö kiinni, vaikka vauhtia olisi vain se 20km/h. Pakko tunnustaa että takapenkillä tulee liian harvoin vyötä käytettyä
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Itsekään en käsitä, miksi joku voi ajaa tai olla muutenkaan auton kyydissä ilman turvavöitä Mulla sen kiinnittäminen on ihan vaistomainen toiminto, oli kyseessä 5 metrin tai 500 kilometrin matka- aina sama juttu. Olen aika tarkka myös siitä, että matkustajilla on turvavyö kiinni. Olen aina sanonut, että Alfa ei liiku metriäkään ennen kuin jokaisella on turvavyö kiinnitettynä. Erityisesti enoni, joka on entinen rallikuski muistaakseni jossain a-sarjassa (?) ei koskaan käytä vyötä, eikä halua sitä myöskään käyttää vaikka kuinka nalkuttaisi...GAMMA500 kirjoitti:Juu olen itse huomannut saman, välillä tulee laitettua huomaamattaan vyö kun ajaa parkkipaikalta postilaatikolle, etäisyys 15 metriäHesem kirjoitti:Mun mielestä on liian vaikeaa jos joutuu miettimään jaksaako laittaa vyötä vai ei. Kun opettelee tavaksi niin menee huomaamatta ja on aina..
Samoiten ajaessa tulee oudon turvaton tunne jos ei ole vyö kiinni, vaikka vauhtia olisi vain se 20km/h. Pakko tunnustaa että takapenkillä tulee liian harvoin vyötä käytettyä
Ammattina autokauppa
Oma auto liikkuu korkeintaan auton mitan ennenkuin turvavyö naksahtaa kiinni.
Tuohon rallienoon vastikkeena: Motorforumissa muuten viime sunnuntaina näkyi kun Alen ajoi SRC S40:llä ilman turvavyötä. Ja viime viikolla iltapäivälehdissä oli juttu miten Alen oli saanut sakot ylinopeudesta ja turvavyön käyttämättä jättämisestä
Tuohon rallienoon vastikkeena: Motorforumissa muuten viime sunnuntaina näkyi kun Alen ajoi SRC S40:llä ilman turvavyötä. Ja viime viikolla iltapäivälehdissä oli juttu miten Alen oli saanut sakot ylinopeudesta ja turvavyön käyttämättä jättämisestä
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Alen taisi olla sakot saadessaan vieläpä 166:lla liikenteessä, ainakin iltalehden kuvan mukaanBSTR kirjoitti:Oma auto liikkuu korkeintaan auton mitan ennenkuin turvavyö naksahtaa kiinni.
Tuohon rallienoon vastikkeena: Motorforumissa muuten viime sunnuntaina näkyi kun Alen ajoi SRC S40:llä ilman turvavyötä. Ja viime viikolla iltapäivälehdissä oli juttu miten Alen oli saanut sakot ylinopeudesta ja turvavyön käyttämättä jättämisestä