jaa alfassako vikoja....
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
jaa alfassako vikoja....
Ukot jaksaa narista kuinka Alfassa on vikoja, menin ja ostin -02 uuden Passatin 1.8T variant Highline ja takuuaikana kävin semmoiset 30kertaa Laakkosella.
Tässä pikku listaa mitä oli, jos nyt Alfassa joku lamda kiukuttelee tai ilmi niin lukekaa toi lista.
-lamda-anturit vaihdettiin 1072 km
-ilmastoinnin läppien ohjauksasta huolehtiva askelmoottori vaihdettu
-takaluukun sisävaloa ohjaava katkaisin hajalla, valo vilkkuu
-verhoilu kiinnikkeitä putoilee katon kahvoista
-vasemman etupyörän laakeri vaihdettu
-vasemman etupyörän napa vaihdettu
-etujarrupalat vaihdettu…..autossa ei ole loskakelillä jarruja
-vasen etulyhty vaihdettu
-etupään niveliä vaihdeltu
-moottoriin kaikki puolat vaihdettu
-aktiivihiilisäiliön anturi vaihdettu
-turbon hukkaportin venttiili vaihdettu
-vilkkuviiksi vaihdettu, jälkeenpäin vielä ratin suoristus
-hätävilkkukatkaisin vaihdettu
-kuskin lukko/ mikrokytkin vaihdettu
-kuskin penkin runko vaihdettu
-pelkääjän etuovenlasi alapäästään kiristetty, irtoamisen takia
-pelkääjän turvavyö vaihdettu
-takaluukun pesimen letku, kiinnitetty uudelleen pari kertaa
-takaluukun lukkomekanismissa vikaa, sähkölukko ei aina avaa luukkua
-takaluukun pyyhkijän akselissa oleva pesimen suutin vaihdettu
-taka-akseli oli vinossa-renkaat kulu epätasaseen, säädetty
-etupäässä aurausta liikaa oikealla, rengas kului sisältä, säädetty
-etu pään kolinaa useasti tutkittaessa pilattiin aluvanteet, ne maalattiin veloituksetta
-kuskin takaovi ei ollut kohdallaan, säädetty
-asennettiin vak. Nop. Säädin, jälkeen päin vielä ratin suoristus
-oikea ajovaloumpiot vaihdettu
-kojelaudan merkkivoja vaihdettu jo
-aktiivihiilisäilön anturi vaihdettu uudelleen
- kuskin turvayö vaihdettiin
- virtalukko
- mittaristo
-vilkkuviiksi toistamiseen
Jotain jää kyllä poiskin mutta suunnilleen noi meni 60 tuhanteen.
Ps. jarru palat ja levyt / p-putki ei oo vika ne on kuluvia osia (jos ei tarvi vaihtaa alle 60tkm)
Vaihdoin uudehkon Passatin kahteen alfaan enkä oo katunut, Alffa on kumminkin jonkinasteen "harraste" auto joten pieni laitto sallitaan aina
Tässä pikku listaa mitä oli, jos nyt Alfassa joku lamda kiukuttelee tai ilmi niin lukekaa toi lista.
-lamda-anturit vaihdettiin 1072 km
-ilmastoinnin läppien ohjauksasta huolehtiva askelmoottori vaihdettu
-takaluukun sisävaloa ohjaava katkaisin hajalla, valo vilkkuu
-verhoilu kiinnikkeitä putoilee katon kahvoista
-vasemman etupyörän laakeri vaihdettu
-vasemman etupyörän napa vaihdettu
-etujarrupalat vaihdettu…..autossa ei ole loskakelillä jarruja
-vasen etulyhty vaihdettu
-etupään niveliä vaihdeltu
-moottoriin kaikki puolat vaihdettu
-aktiivihiilisäiliön anturi vaihdettu
-turbon hukkaportin venttiili vaihdettu
-vilkkuviiksi vaihdettu, jälkeenpäin vielä ratin suoristus
-hätävilkkukatkaisin vaihdettu
-kuskin lukko/ mikrokytkin vaihdettu
-kuskin penkin runko vaihdettu
-pelkääjän etuovenlasi alapäästään kiristetty, irtoamisen takia
-pelkääjän turvavyö vaihdettu
-takaluukun pesimen letku, kiinnitetty uudelleen pari kertaa
-takaluukun lukkomekanismissa vikaa, sähkölukko ei aina avaa luukkua
-takaluukun pyyhkijän akselissa oleva pesimen suutin vaihdettu
-taka-akseli oli vinossa-renkaat kulu epätasaseen, säädetty
-etupäässä aurausta liikaa oikealla, rengas kului sisältä, säädetty
-etu pään kolinaa useasti tutkittaessa pilattiin aluvanteet, ne maalattiin veloituksetta
-kuskin takaovi ei ollut kohdallaan, säädetty
-asennettiin vak. Nop. Säädin, jälkeen päin vielä ratin suoristus
-oikea ajovaloumpiot vaihdettu
-kojelaudan merkkivoja vaihdettu jo
-aktiivihiilisäilön anturi vaihdettu uudelleen
- kuskin turvayö vaihdettiin
- virtalukko
- mittaristo
-vilkkuviiksi toistamiseen
Jotain jää kyllä poiskin mutta suunnilleen noi meni 60 tuhanteen.
Ps. jarru palat ja levyt / p-putki ei oo vika ne on kuluvia osia (jos ei tarvi vaihtaa alle 60tkm)
Vaihdoin uudehkon Passatin kahteen alfaan enkä oo katunut, Alffa on kumminkin jonkinasteen "harraste" auto joten pieni laitto sallitaan aina
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
No joo , just tossa kuulin , että 40 TKM ajettuun A6:een vaihdettu takapyörien laakerit, kun jurisi niin pirusti.
Moottorin säädöt on useammin pielessä kun kunnossa - Bosch.
Sitä se Kiina teettää - köyhän ei kannattais ostaa halpaa.
Kuulostelen tässä, mitä kaveri alkaa kertoilla, vaihto 3 vuotta vanhan C Mersun uuteen Passattiin kun kyllästy käymään pajalla - ans kattoo ny.
Moottorin säädöt on useammin pielessä kun kunnossa - Bosch.
Sitä se Kiina teettää - köyhän ei kannattais ostaa halpaa.
Kuulostelen tässä, mitä kaveri alkaa kertoilla, vaihto 3 vuotta vanhan C Mersun uuteen Passattiin kun kyllästy käymään pajalla - ans kattoo ny.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kyllähän noista yleisimmistä ongelmista voi suoraan syyttää alihankkijoita ja niiden kilpailuttamista.Jakopäänosat,ilmit,lambdat....tulevat alihankkijoilta ja ihan samoja/hieman muuteltuja osia.Sitten siihen lisätään:tarkemmat kuluttajat (en täällä ketään syytä mutta korjaamossa itse nähneenä),turva ja lisävarusteiden lisääminen (myy rautakankea radiolla,gps:llä,tutkalla ja pimeännäkölaitteilla niin alkaa vikoja ilmenemään), kolaritähdet (autojen painot hypänneet taivaisiin ja bagien määrä), alusta (monimutkaiset, useilla nivelillä ja mahdollisemman kevyeksi rakennetut tuennat. Siihen lisätään painava ja hiljainen auto = kuoppaisellakin osuudella mennään 110% nopeutta, matalaprofiili renkaat ja jäykkä alusta. Samaan ideaan joku alihankkija on todennut että halvempaa on tehdä kiinteät nivelet, siinä sitten ostat aina koko tukivarrenkin. Ennen oli ryöstöä jos nivel maksoi 20e nyt on tavallista että tukivarren kanssa menee 200e.) Päästömääräykset (samalla kuluttaja odottaa enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta.Se vaatii useita antureita, säätimiä, muuttuvia nokka-akseli kulmia, muuttuvaa imusarjan pituutta, lämmitettäviä lambdoja, paria kattia, egr:ää. Vanhan kaasari Alfan koneen selittää ja tutkii kymmeneen minuuttiin, nykyään ei tajua kaikkea moottoriin liittyvää ja vikaa ei tahdo aina löytää edes merkkikorjaamossa.Samalla konetilat pienentyneet ja moottorit suurentuneet joten korjaaminen on hitaampaa tai vaatii moottorin irroitusta.) Huoltovälin pidentäminen (30 jopa 50tkm, ilman öljynvaihtoa) Vielä jää toki monia tekijöitä:mekaanikoiden koulutus, asenne ja urakkapalkkaus, Korjauksen ja vianetsinnän välineiden kalleus, internet (viat, tarinat yms. leviää nopeasti), Suomen pienet markkinat mutta erikoisolosuhteet.....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Toisaalta tässä hyviäkin kokemuksia
1) Rellu Megane farm 1.6 -00: hankittu 00 uutena, viihtyi meillä 8 kk:tta ja 20000km. Lampunpesijän suuttimet ja takaiskuventtiili uusittiin, ei muita vikoja
2) Rellu Laguna farm 1.8 -99: hankittu 01 alussa käytettynä, viihtyi meillä lähes 2 vuotta ja 45000km, bensaputki poikki kesken ajon
3) Rellu Laguna 1.6 -03: hankittu 03 alussa uutena, viihtyi meillä n.1,5v ja 40 000km, ei minkäänlaista ongelmaa
4) Rellu Grand Scenic 2.0 -04, vaimon liisari, saatu käyttöön 04 loppuvuonna, ollut meillä nyt lähes 2 vuotta ja vajaat 40 000km: turvavyön vastakappale uusittu takaa keskeltä
Edellä mainituissa autoissa ei tainnut olla muuta vikaa kuin, että olivat relluja
Mitä tahansa tilastot vikaantumisesta kertovatkaan, ovat em autot olleet erinomaisia siinä suhteessa, vai onko meillä ollut ilmiömäinen tuuri ?.
1) Rellu Megane farm 1.6 -00: hankittu 00 uutena, viihtyi meillä 8 kk:tta ja 20000km. Lampunpesijän suuttimet ja takaiskuventtiili uusittiin, ei muita vikoja
2) Rellu Laguna farm 1.8 -99: hankittu 01 alussa käytettynä, viihtyi meillä lähes 2 vuotta ja 45000km, bensaputki poikki kesken ajon
3) Rellu Laguna 1.6 -03: hankittu 03 alussa uutena, viihtyi meillä n.1,5v ja 40 000km, ei minkäänlaista ongelmaa
4) Rellu Grand Scenic 2.0 -04, vaimon liisari, saatu käyttöön 04 loppuvuonna, ollut meillä nyt lähes 2 vuotta ja vajaat 40 000km: turvavyön vastakappale uusittu takaa keskeltä
Edellä mainituissa autoissa ei tainnut olla muuta vikaa kuin, että olivat relluja

Mitä tahansa tilastot vikaantumisesta kertovatkaan, ovat em autot olleet erinomaisia siinä suhteessa, vai onko meillä ollut ilmiömäinen tuuri ?.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
100% asiaa.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kyllähän noista yleisimmistä ongelmista voi suoraan syyttää alihankkijoita ja niiden kilpailuttamista.Jakopäänosat,ilmit,lambdat....tulevat alihankkijoilta ja ihan samoja/hieman muuteltuja osia.Sitten siihen lisätään:tarkemmat kuluttajat (en täällä ketään syytä mutta korjaamossa itse nähneenä),turva ja lisävarusteiden lisääminen (myy rautakankea radiolla,gps:llä,tutkalla ja pimeännäkölaitteilla niin alkaa vikoja ilmenemään), kolaritähdet (autojen painot hypänneet taivaisiin ja bagien määrä), alusta (monimutkaiset, useilla nivelillä ja mahdollisemman kevyeksi rakennetut tuennat. Siihen lisätään painava ja hiljainen auto = kuoppaisellakin osuudella mennään 110% nopeutta, matalaprofiili renkaat ja jäykkä alusta. Samaan ideaan joku alihankkija on todennut että halvempaa on tehdä kiinteät nivelet, siinä sitten ostat aina koko tukivarrenkin. Ennen oli ryöstöä jos nivel maksoi 20e nyt on tavallista että tukivarren kanssa menee 200e.) Päästömääräykset (samalla kuluttaja odottaa enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta.Se vaatii useita antureita, säätimiä, muuttuvia nokka-akseli kulmia, muuttuvaa imusarjan pituutta, lämmitettäviä lambdoja, paria kattia, egr:ää. Vanhan kaasari Alfan koneen selittää ja tutkii kymmeneen minuuttiin, nykyään ei tajua kaikkea moottoriin liittyvää ja vikaa ei tahdo aina löytää edes merkkikorjaamossa.Samalla konetilat pienentyneet ja moottorit suurentuneet joten korjaaminen on hitaampaa tai vaatii moottorin irroitusta.) Huoltovälin pidentäminen (30 jopa 50tkm, ilman öljynvaihtoa) Vielä jää toki monia tekijöitä:mekaanikoiden koulutus, asenne ja urakkapalkkaus, Korjauksen ja vianetsinnän välineiden kalleus, internet (viat, tarinat yms. leviää nopeasti), Suomen pienet markkinat mutta erikoisolosuhteet.....
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Juu näinhän se menee. Harvemmin sitä korjaamon jannua on syyttäminen. Yleensä vika löytyy korjaamon koulutuksesta, testilaitteiden heikkoudesta, osien puutteesta tai jonkun siivoojan kämmistä
Mutta pääsääntöisesti itse huollon kaveri kyllä hommansa hoitaa. Se on sitten eri asia kuka nykyiset korjaamo hinnat hyväksyy. Merkkiliikkeessä kun tunti velotus ei ole edes täyttä sataa euroa......
Tunnissa ei paljoo tekniikkaa rassaa.
No onneksi on pärjännyt itse remonttien suhteen, kun tunnistaa jakarin lekasta.

Mutta pääsääntöisesti itse huollon kaveri kyllä hommansa hoitaa. Se on sitten eri asia kuka nykyiset korjaamo hinnat hyväksyy. Merkkiliikkeessä kun tunti velotus ei ole edes täyttä sataa euroa......
Tunnissa ei paljoo tekniikkaa rassaa.
No onneksi on pärjännyt itse remonttien suhteen, kun tunnistaa jakarin lekasta.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja korjaamot valittaa että ei meinaa pärjätä. Jos tuntiveloitus on esim.65e ja veloituksissa otetaan valmistajan aikojen mukaan niin "hyvä" (siis ainakin talolle) asentaja tekee tunnissa keskimäärin 100e talolle. Tuohon vauhtiin tietty vaaditaan että asentajalle maksaa reilua urakkapalkkaa. Esim.ex-työnantaja maksoi peruspalkan+15% työmyynnistä ja 5-10% vuosikannustuksen varaosista. Tuossa on aina se vaara että asentaja oikoo, tekee turhan nopeasti, vaihtaa mielellää osia, ei anna yhtään alennuksia (ja valvoo että sitä ei tee myöskään työnjohto), todellisuudessahan on turha puhua enää auton korjauksista, osaltaan takuu, työveloituksen ja varaosien saatavuuden vuoksi on menty siihen että suurten komponenttien vaihto on edullisempaa kuin niiden korjaaminen. Esim.startit, laturit yms. ei korjata vaan aina vaihdetaan. Työmaalla oli valoautomatiikka jonka korjasi n.5min mutta koska sai paremmat hillot sen vaihdosta niin eipä niitä korjattu kuin jos hyllyssä ollut osaa. Tietty voi asentajaa syyttää mutta moniko olisi itse valmis maksamaan (eli pienentämään palkkaansa) että asiakaalle tarjottaisiin järkevämpää ratkaisua?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Samaan aikaan ostettu kollegani Mersu C180 kuin oma Alfani eli 6kk takana.
So far:
- ohjaustehostin huutaa
- "tuulettimenhihna" vinkuu
- penkit kitisevät reippaasti mukulakivikadulla
- turvavyön korkeuden säädin pitää jumalatonta meteliä
korvanjuuressa
- automaatti vaihtaa todella oudosti
- ja nyt siihen vaihdettiin tällä viikolla ahdin.
Alfani (pois lukien Deltan töttöilyt),
- lampunpesimet korjattu
- ja nyt kojelaudan päällä oleva suutin sirisee
So far:
- ohjaustehostin huutaa
- "tuulettimenhihna" vinkuu
- penkit kitisevät reippaasti mukulakivikadulla
- turvavyön korkeuden säädin pitää jumalatonta meteliä
korvanjuuressa
- automaatti vaihtaa todella oudosti
- ja nyt siihen vaihdettiin tällä viikolla ahdin.
Alfani (pois lukien Deltan töttöilyt),
- lampunpesimet korjattu
- ja nyt kojelaudan päällä oleva suutin sirisee
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tänään oli Aamulehdessä juttu , että Volvo S 60 oli käynyt huoltovälin aikana 14 kertaa korjaamolla ja jättänyt 2 x tielle.
Olipa hyvä , etten sitten enemmän ruvennut etsiin sitä käytettyä 4-veto versioo.
Olipa hyvä , etten sitten enemmän ruvennut etsiin sitä käytettyä 4-veto versioo.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Niin , oli siis hyvä , etten sortunut AWD Volvoon . Viitaten edelliseen viestiini.
Kaveri tossa just tuli Turusta - no --- kysyin , että ookko Passattis vaihtanu , kun Audilla tulit?
Ei , kun Passatti on taas takuuhuollossa, kun nykii ja ei kulje suoraan.
Kaveri tossa just tuli Turusta - no --- kysyin , että ookko Passattis vaihtanu , kun Audilla tulit?
Ei , kun Passatti on taas takuuhuollossa, kun nykii ja ei kulje suoraan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
relluissa (ainaki vanhemmis vm.1990-2000) menee laakerit 60 000 km:n välein.. näin ainaki meillä olleissa relluissa..JiiPee kirjoitti:Toisaalta tässä hyviäkin kokemuksia
1) Rellu Megane farm 1.6 -00: hankittu 00 uutena, viihtyi meillä 8 kk:tta ja 20000km. Lampunpesijän suuttimet ja takaiskuventtiili uusittiin, ei muita vikoja
2) Rellu Laguna farm 1.8 -99: hankittu 01 alussa käytettynä, viihtyi meillä lähes 2 vuotta ja 45000km, bensaputki poikki kesken ajon
3) Rellu Laguna 1.6 -03: hankittu 03 alussa uutena, viihtyi meillä n.1,5v ja 40 000km, ei minkäänlaista ongelmaa
4) Rellu Grand Scenic 2.0 -04, vaimon liisari, saatu käyttöön 04 loppuvuonna, ollut meillä nyt lähes 2 vuotta ja vajaat 40 000km: turvavyön vastakappale uusittu takaa keskeltä
Edellä mainituissa autoissa ei tainnut olla muuta vikaa kuin, että olivat relluja![]()
Mitä tahansa tilastot vikaantumisesta kertovatkaan, ovat em autot olleet erinomaisia siinä suhteessa, vai onko meillä ollut ilmiömäinen tuuri ?.
Hyvin sä vedät..
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
paitsi ladoissa... niissähän on tunnetusti ketju... taitaa uusissa olla jo hihnajiiässä kirjoitti:Kian höpöhöpö maasturia ei kauheesti kehuttu TM:n 60tkm testissä taannoin..
mm jakohihna rispaantunut ennen aikojaan, männissä/sylintereissä naarmuja, toinen takajarru mennyt hetkeks lukkoon kesken ajon...![]()
Onko toi jakohihna homma jotenkin kirottu juttu Deltan merkeissä..??

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... nkutsut+2/
Tuolta saa lisäinfoa eri merkkien vioista...Alfoissa ei mitään kampanjaa, hyvä vai huono asia??
Tuolta saa lisäinfoa eri merkkien vioista...Alfoissa ei mitään kampanjaa, hyvä vai huono asia??
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Kyllä mulle tuli muutama viikko sitten kutsu ESP:n tarkistukseen ja tarkistuksesta seurasi yksikön vaihto. Ohjelmassa ei ollut huomioitu pienen varapyörän käyttöä josta alkuperäinen softa meni sekaisin. Kaikki GT:n omistajat lienee saanu tuon kutsun, kirjeen mukaan taisi olla niin että Suomessa on 64 tarkistettavaa autoa.jiiässä kirjoitti:Alfoissa ei mitään kampanjaa, hyvä vai huono asia??
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.